آموزشی-تئوری (کلاس درس،عکس و اسلاید،اتاق کنفرانس)ضوابط طراحی دانشکده معماری
آموزشی-عملی(آتلیه ها،کارگاه ها،آزمایشگاه ها)
بخش فرهنگی-رفاهی(کتابخانه،نمازخانه،سالن اجتماعات،انتشارات،بوفه)
اداری(اتاق رئیس دانشگاه،اتاق معاون،مدیر گروه،معاون آموزشی،حسابداری،حراست،مشاور)
عملكرد ها:
عملکرد هر فضا در نهایت تابعی از انسان است. استفاده هایی است که <<انسان>>به عنوان یگانه موجودی که روح فضا را درک میکند،از فضا دارد.حال این فضا می خواهد یک بیمارستان باشد،یا یک مرکز تفریحی یا یک ارامگاه یا …انچه که مهم است شناخت نیاز های انسان در ان فضایی ست که میخواهیم طراحی کنیم برای تعیین درست تر این نیازها بایدعواملی مانند فرهنگ ، اقلیم ، اقتصاد ، جامعه شناسی و… را مورد دقت و بررسی قرار دهیمبرای بررسی عملکرد فضا ها در دانشکده معماری در سایت شهر یزد،ابتدا نیازمند یک دسته بندیکلی هستیم که با کمک این دسته بندی و جزء جزء کردن فضا ها ،راحت تر بتوانیم کار بررسیرا انجام دهیم.لازم به ذکر است که این تقسیم بندی شناور بوده و به هیچ عنوان قطعیت ندارد.قبل از هر چیز به صورت اجمالی به بررسی کلی عملکرد یک فضای اموزشی می پردازیم.هدف از طراحی فضای اموزشی،حل کردن روابط فضایی مورد نیاز جهت فرایند اموزش است.به این معنا که فضا هایی که امر اموزش در هر رشته ای نیازمند ان فضا ها و امکانات است،به چه صورت و با چه نظمی در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا بتوانند هدف نهایی را به بهترین صورتی حاصل کنند.در این صفحات سعی بر ان شده که بر اساس تقسیم بندی انجام شده،عملکرد جزئی هر بخش و هر فضا را به تفکیک بر اساس نور و فرم و روابط و مصالحو… بررسی و ذکر نماییم.