خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
نقش برتر پارس
 

روش و توضيحات خريد
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل  در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان  آيگپ همه روزه از ساعت  10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل

  


بنر سمت جپ
 

کمی ثواب ذخیره کنید

https://mahak-charity.org/wp-content/uploads/2020/04/500x500-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.png

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک

 


فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: طرح مطالعات مكانيابي، امكانسنجي و طراحي كمپينگ هاي اقامتي در سطح كشور

   تعدادبرگ: 163 برگ pdf   قیمت: 10000 تومان   حجم فایل: 4327 kb  تعدادمشاهده  2


طرح مطالعات مكانيابي، امكانسنجي و طراحي كمپينگ هاي اقامتي در سطح كشور
 
فهرست صفحه
-2 برنامه ريزي كالبدي ايجاد كمپينگها ................................................................... 1 -2
-2-2 تدوين شاخص هاي سطح بندي كمپينگها و تعيين عناصر تاسيسات هر سطح ......... 2 -1
-2-2-1 تامين خدمات مورد نياز گردشگران..................................................... 2 -1
-2-2-1 انعطاف در سطح بندي و تاسيسات پيشنهادي ........................................ 5 -2
-2-2-1 هماهنگي با شرايط اقليمي و موقعيت كمپينگ ها ................................... 6 -3
-2-2-1 سطح بندي كمپينگهاي گردشگري..................................................... 7 -4
-2-2-1 تدوين شاخص هاي سطح بندي......................................................... 9 -5
-2-2 گردشگري متمركز، كوتاه مدت و اقامت اجباري .................................... 10 -1-6
-2-2-1 گردشگري نيمه متمركز، كوتاه مدت و اقامت ارزان ................................ 11 -7
-2-2-1 گردشگري غير متمركز، ميان مدت و اقامت با كيفيت............................. 11 -8
-2-2-1 گردشگري غير متمركز، ميان مدت و اقامت ويژه ................................... 12 -9
-2 تعيين عناصر و تاسيسات هر سطح.................................................. 14 -2-1-10
-2 عناصر و تاسيسات كمپينگ سطح يك (ويژه) ..................................... 14 -2-1-11
-2 عناصر و تاسيسات سطح دو .......................................................... 17 -2-1-12
-2 عناصر و تاسيسات كمپينگ سطح سه.............................................. 19 -2-1-13
-2 عناصر و تاسيسات كمپينگ سطح چهار............................................ 20 -2-1-14
-2-2 برنامه ريزي فيزيكي و تعيين نوع و اندازه كاربريها بر حسب تنوع اقليمي.............. 21 -2
-2-2-2 اقليم سرد: ................................................................................ 22 -1
-2-2-2 اقليم معتدل و مرطوب.................................................................. 23 -2
-2-2-2 اقليم گرم و خشك، اقليم گرم و نيمه مرطوب....................................... 24 -3
-2-2-2 اقليم گرم و مرطوب: .................................................................... 24 -4
-2-2-2 تعيين نوع و اندازه كاربريها............................................................. 25 -5
-2-2 سرانه هاي پيش بيني شده كاربريها .................................................. 26 -2-6
-2-3 ارائه الگوهاي استفاده از زمين ................................................................ 28 -3
ب
-2-3-3 الگوي توسعه در مدل ستاره اي (شعاعي)............................................ 30 -1
-2-3-3 الگوي توسعه در مدل خطي............................................................ 30 -2
-2-3-3 الگوي توسعه در مدل گسترده (شطرنجي)........................................... 31 -3
-2-3-3 الگوي توسعه در مدل كهكشاني....................................................... 32 -4
-2-3-3 الگوي توسعه در مدل حلقه اي: ....................................................... 34 -5
-2-3 الگوي توسعه در مدل متمركز ......................................................... 35 -3-6
-2-3-3 نتيجه اينكه............................................................................... 36 -7
-2-3-3 الگوي توسعه فضايي اراضي در اقليم سرد............................................ 36 -8
-2-3-3 الگوي توسعه فضايي اراضي در اقليم گرم و خشك و گرم و نيمه مرطوب و معتدل -9
و مرطوب........................................................................................... 38
-2 الگوي توسعه فضايي اراضي در اقليم گرم و مرطوب.............................. 40 -3-3-10
-2-2 اندازه و ظرفيت پذيرش كمپينگ ............................................................ 41 -4
-2-2-4 اندازه و ظرفيت كمپينگها در اقليم سرد.............................................. 42 -1
-2-2-4 اندازه و ظرفيت كمپينگها در معتدل و مرطوب ..................................... 46 -2
-2-2-4 اندازه و ظرفيت كمپينگها در اقليم گرم و مرطوب.................................. 49 -3
-2-2-4 اندازه و ظرفيت كمپينگها در اقاليم گرم و نيمه مرطوب و گرم و خشك........ 52 -4
-2-2 الگو و مباني معماري، سازه و سيويل كمپينگها ........................................... 55 -5
-2-2-5 اقليم سرد................................................................................. 55 -1
-2-2-5-1 اهداف و مباني طراحي و معماري سايت ...................................... 55 -1
-2-2-5-1 ساختار پلان....................................................................... 60 -2
-2-2-5-1 روش هاي ساخت، سازه و سيويل در اقليم سرد ............................. 64 -3
-2-2-5-1 روش ساخت پيشنهادي دراقليم سرد: .......................................... 66 -4
-2-2-5-1 معيارها و ضوابط شبكه، سيويل و سازه در اقليم سرد....................... 70 -5
-2-2-5 ملاحظات ژئوتكنيكي............................................................. 75 -1-6
-2-2-5 اقليم گرم و نيمه مرطوب............................................................... 78 -2
-2-2-5-2 اهداف و مباني طراحي و معماري سايت ...................................... 78 -1
-2-2-5-2 ساختار پلان....................................................................... 81 -2
ج
-2-2-5-2 روش ساخت، سازه و سيويل در اقليم گرم و نيمه مرطوب................. 83 -3
-2-2-5-2 روش ساخت پيشنهادي دراقليم گرم و نيمه مرطوب :...................... 86 -4
-2-2-5-2 ضوابط و معيارهاي سازه و سيويل در اقليم گرم و نيمه مرطوب........... 89 -5
-2-2-5 ملاحظات ژئوتكنيكي............................................................. 94 -2-6
-2-2-5 اقليم گرم و خشك ..................................................................... 97 -3
-2-2-5-3 اهداف و مباني طراحي و معماري سايت ...................................... 97 -1
-2-2-5-3 ساختار پلان..................................................................... 101 -2
-2-2-5-3 روش هاي ساخت، سازه و سيويل در اقليم گرم و خشك................. 104 -3
-2-2-5-3 روش ساخت پيشنهادي دراقليم گرم و خشك : ........................... 107 -4
-2-2-5-3 ضوابط و معيار هاي سازه و سيويل در اقليم گرم و خشك............... 110 -5
-2-2-5 ملاحظات ژئوتكنيكي............................................................ 116 -3-6
-2-2-5 اقليم گرم و مرطوب................................................................... 119 -4
-2-2-5-4 اهداف و مباني طراحي و معماري سايت .................................... 119 -1
-2-2-5-4 ساختار پلان..................................................................... 122 -2
-2-2-5-4 روش هاي ساخت، سازه و سيويل در اقليم گرم و مرطوب ............... 125 -3
-2-2-5-4 روش ساخت پيشنهادي دراقليم گرم و مرطوب : .......................... 128 -4
-2-2-5-4 ضوابط و معيارهاي سازه و سيويل در اقليم گرم و مرطوب............... 132 -5
-2-2-5 ملاحظات ژئوتكنيكي........................................................... 137 -4-6
-2-2-5 الگو و مباني معماري در اقليم معتدل و مرطوب .................................. 140 -5
-2-2-5-1 اهداف و مباني طراحي و معماري سايت .................................... 140 -1
-2-2-5-1 ساختار پلان..................................................................... 143 -2
-2-2-5-1 روش هاي ساخت، سازه و سيويل در اقليم معتدل و مرطوب............. 146 -3
-2-2-5-1 روش ساخت پيشنهادي دراقليم گرم و مرطوب و نيمه مرطوب :........ 148 -4
-2-2-5-1 ضوابط و معيار هاي سازه و سيويل در اقليم معتدل و مرطوب........... 152 -5
-2-2-5 ملاحظات ژئوتكنيكي........................................................... 157 -1-6
1
-2-2 برنامه ريزي كالبدي ايجاد كمپينگها
كمپينگها امروز ه نقش مهمي در توسعه فعاليتهاي گردشگري ايفاء مي كنند . نقش
كمپينگها در صنعت گردشگري حداقل در سه سطح ، اقتصاد گردشگري، توزيع و پراكنش
گردشگر در نقاط مختلف و ارائه فضاهاي كالبدي مناسب بصورت تركيب فضاهاي سربسته و
روباز كه چشم انداز دائمي مناسبي براي گردشگر ايجاد مي نمايد بروز مي كند اين ويژگيها و
خصوصيات كمپينگها بر نحوه آرايش فضايي كمپينگها و استقرار ابنيه و تاسيسات اثر مستقيمي
مي گذارد . اصولاً كمپينگ ها با توجه به نوع هدف گذاري از تنوع زيادي در ميزان برخورداري
از امكانات و تاسيسات برخوردارند . اما امروزه با توجه به ساماندهي فعاليت هاي گردشگري،
توسعه روز افزون خدمات مورد نياز و ضرورت استاندارد كردن سرمايه گذاريها و تامين رفاه
گردشگران، ارائه نوعي شاخص بندي نسبي براي سطح بندي كمپينگها ضروري به نظر مي رسد
بويژه آنكه با تعيين قطبهاي فعال، در حال ظهور و بالقوه گردشگري ، نقش كمپينگها در رسيدن
به اهداف هر يك از سطح بندي هاي تقاضاي گردشگري غير قابل انكار است.
به عبارت ديگر سطح بندي كمپينگها از يكسو بر برنامه ريزي كالبدي اثر مستقيمي
گذاشته و پيش بيني خدمات و امكانات را تا حدود زيادي تدقيق و استاندارد مي كند و از سوي
ديگر با توجه به اهداف سفر و جاذبه هاي گردشگري پيرامون موجب ارتقاي سطح رفاه و برنامه
ريزي گردشگري مي گردد . بنابراين با توجه به ويژگي صنعت گردشگري كه اساساً تقاضا محور
است و سليقه و ديدگاه مشتري بر رونق جاذبه ها و امكانات پيش بيني شده مي افزايد . بنابراين
ضروري است تا برنامه ريزي كالبدي هر چه بيشتر به نيازها و تقاضاهاي گردشگران نزديك
گردد، زيرا جاذبه و امكاناتي كه متناسب با نياز گردشگر نباشد در عمل به سرمايه گذاري راكد
و زيان ده تبديل مي گردد و دچار اثر فزاينده تبليغاتي منفي مي شود . با توجه به اين
حساسيت ها برنامه ريزي كالبدي كمپينگها را با توجه به معيارهاي تدوين شاخص هاي سطح
2
بندي، برنامه ريزي فيزيكي و ارائه الگوهاي استفاده از زمين و بالاخره اندازه و ظرفيت پذيرش
كمپينگ ها مورد مطالعه قرار مي دهيم.
-2-2 تدوين شاخص هاي سطح بندي كمپينگها و تعيين عناصر تاسيسات هر -1
سطح
سطح بندي كمپينگها نقش موثري در خدمات رساني گردشگري و سرمايه گذاريهاي
مورد نياز در اين بخش دارد . از همين رو شناخت شاخص ها و عوامل موثر بر سطح بندي از
اهميت برخوردار است.
يكي از نكات مهم با توجه به اهداف پروژه و نوع مطالعه ارائه ويژگي ها و شاخص هاي
عام جهت انواع كمپينگها و متناسب با شرايط اقليمي متفاوت است . آنچه كه در شاخص بندي
اهميت دارد ارائه خدمات متناسب با سه اصل كلي است كه در واقع تابعي از تقاضاي گردشگري
و مبتني بر اصل "رضايت گردشگران " است . بدين منظور هر سطح بندي حداقل با سه معيار
اساسي بايد همخواني داش ته باشد . 1- خدمات مورد نياز گردشگران را تامين نمايد . 2- سطح
بندي و تاسيسات پيشنهادي قابليت انعطاف داشته باشد . 3- با شرايط اقليمي و موقعيت
كمپينگها هماهنگ باشد. در ادامه به تشريح اين معيارها پرداخته مي شود.
-2-2-1-1 تامين خدمات مورد نياز گردشگران
گردشگري يك گونه فعاليتي است همراه با نيازهاي روزمره انساني، يا گردشگري فعاليتي
همراه با زيست طبيعي و ملموس ي مي باشد كه دائماً در جريان است . به عبارت ديگر در
گردشگري آسايش، بهداشت، امنيت و لذت و تفرج و برنامه ريزي بطور مشترك و در كنار
يكديگر وجود دارد . ضعف خدمات در هر بخش موجب كمبود و احساس نارضايتي در كل
3
فعاليت گردشگري و در موارد كمبودهاي محسوس به اساس رضايت گردشگر و تقاضاي
گردشگري آسيب جدي وارد مي سازد.
به عبارت ديگر هر يك از عوامل زيستي اجتماعي گردشگر، بخش مهمي از
فعاليت گردشگري و بهبود و تدقيق برنامه ريزي گردشگر ي است. از اينرو عناصر مرتبط
با زيست اجتماعي در آسايش فضاي كمپينگ ها بايد بطور كامل ديده شود و پيش بيني گردد .
با اين توضيح خصوصيات زيست اجتماعي گردشگران را در محيط كمپينگ ها مورد بررسي
قرار مي دهيم.
آسايش: آسايش خصوصيتي كيفي و روانشناسي دارد و به محيط و ف ضاي زندگي
بستگي دارد . به عبارت ديگر محل زندگي عمدتاَ با اين خصوصيت رواني - كيفي مورد ارزيابي
قرار مي گيرد . اگر چه در فرايند كنوني ساخت و ساز امكان مشاركت فرد كمتر در مورد محل
زندگي از نظر ايجاد شكل و فضاهاي مورد نياز وجود دارد ولي معماري و ساخت و ساز به عنو ان
جانشين فرهنگ سكونت اگر همراه با دقت و پيش بيني هاي مورد نياز باشد . مي تواند موجب
فراهم شدن زمينه آسايش محيط زيست افراد گردد . اين آسايش جنبه هاي متفاوتي دارد كه
شامل عايق بندي مناسب جداره ها و تنظيم دماي كافي در سرماو گرما، فضاي خلوت و فضاي
سكوت و استراح ت، سرويس هاي بهداشتي، نوركافي و ... مي گردد . اين ويژگي ها در محيط
كمپينگ ها بايد رعايت گردند بويژه آنكه دوره سفر با توجه به محدوديت زماني نيازمند رعايت
دقيق معيار آسايش است . از اينرو از نظر فيزيكي - كالبدي احداث و ايجاد امكانات اقامتي بر
اساس ظرفيت و ساير ويژگي هاي گردشگران مانند تعداد، تركيب جنسي و سني و...
بايد پيش بيني گردد . ساير خصوصيات و ويژگيهاي مرتبط با آسايش جنبه هاي
معماري و عمراني دارد كه در مرحله طراحي و ساخت بايد مورد دقت و توجه قرار گيرد.
4
بهداشت: يكي ديگر از عوامل زيست اجتماعي است . پيش ب يني هاي بهداشتي در
محيط زندگي و ساير فعاليت هاي انساني يكي از اجزاي حياتي يك ساختار كالبدي است عدم
پيش بيني امكانات بهداشتي موجب كاهش كيفيت ساير خدمات و ايجاد نا امني رواني و
جسمي افراد مي گردد.
فعاليت هاي عمومي نيازمند امكانات و خدمات بهداشتي هستند . تنوع خدمات بهداشتي
در فعاليت هاي گردشگري از اهميت خاصي برخوردار است . به عبارت ديگر بهداشت محيط در
اين فعاليت ها بايد بصورت همه جانبه نگريسته شود . همه جانبه نگري امور بهداشت محيط ، امر
بهداشتي را بصورت كل يكپارچه اي در مي ,....


کلمات کلیدی مرتبط:
طرح مطالعات مكانيابي، امكانسنجي و طراحي كمپينگ هاي اقامتي در سطح كشور , ,فهرست صفحه ,-2 برنامه ريزي كالبدي ايجاد كمپينگها ................................................................... 1 -2 ,-2-2 تدوين شاخص هاي سطح بندي كمپينگها و تعيين عناصر تاسيسات هر سطح ......... 2 -1 ,-2-2-1 تامين خدمات مو,
مقالات مرتبط در این دسته
معماری پارکینگ 01
دانلود پاورپوینت حمل و نقل عمومی
مزایای حمل ونقل کانتینری ( تاثیر کانتینر بر حمل و نقل )
برنامه فیزیکی و دیاگرام ارتباطی ترمینال مسافربری برون شهری

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد