خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: نور

   تعدادبرگ: 29   قیمت: 8000 تومان     تعدادمشاهده  1


چکیده مطلب :
 
نور صورتی از انرژی تشعشعی است که غالب موجودات زنده در برابر آن ، آگاهانه یا ناخودآگاه ، واکنش نشان می دهند. در انسان این واکنش ها ترکیب پیچیده ای از تظاهرات جسمی و روحی می باشند . پاسخ انسان به نور ،فوری و شدید است زیرا ، نور قادر است شخص خواب را به سرعت بیدار کند . کیفیت نور به درستی شناخته نشده است ، اما کمیت آن را می توان بر حسب منبع نور تعیین نمود . شکل ، بافت و رنگ اجسام بنا به جهت ، مقدار و کیفیت نور ممکن است تغییر کند .
 
نور قوی ، تحریک کننده و جذاب و نور ضعیف ، آرام و منفصل است . نوری که واجد رنگهای گرم باشد ، عموما شادی آفرین ونورهای سبز و آبی ، حسب مورد کسالت بار یا آرام کننده می باشد.
 
طبیعت ، نمایش نوری مداومی اجرا می کند که غالبا بی توجه از آن می گذریم . از طلوع تا شام ، روشنایی ، رنگ و جهت نور خورشید در تغییر است . ظاهرا اشیا و سایه های حاصل از آنها با حرکت وضعی زمین دگرگون می گردد . در روز های صاف و آفتابی ، روشنایی طبیعی درخشان و تند است ، مه و غبار از شدت آن می کاهند و نور را ملایم می کنند . در شب های صاف ، نقوش پیچیده ستارگان بر سینه آسمان جلوه شگرفی دارند . و بالاخره رنگین کمان به عنوان پر جذبه ترین بخش این نمایش ، مجموعه زیبایی از رنگهای طیف پدید می آورد. معمار داخلی که وسیعترین امکانات نوری در حوزه کاری او قرار دارند ، برای تامین روشنایی فضاهای داخلی متکی به دو منبع اصلی ، یعنی نور طبیعی و نور مصنوعی است . تفاوت فاحشی که میان این دو منبع وجود دارد ، طراح را وادار می سازد تا از همان ابتدا ، رابطه مناسب میان نور پردازی شب و نور پردازی روز را برقرار سازد.
 
توضیحات فایل :
 
این مطلب شامل یک فایل Word حاوی ۲۹ صفحه A4 می باشد و شامل عناوین
 
»نور طبیعی
 
»نور مصنوعی
 
»نور در معماری داخلی
 
»نور و فضاهای داخلی -  نور و فضاهای شهری
 
»نور و فضاهای داخلی
 
»نور و فضاهای شهری
 
»نور و بشر
 
»تاریخچه بهره گیری از نور طبیعی در معماری ایران
 
»بررسی تاریخچه بهره گیری از نور طبیعی در معماری دیگر نقاط جهان
 
»عناصر نورگیری در معماری سنتی
 
.
 
.
 
نتیجه گیری :
 
نور، غیر مادی ترین عنصر محسوس طبیعت، همواره در معماری ایرانی وجود دارد و در واقع نشانه ی عالم والا و فضای معنوی


کلمات کلیدی مرتبط:
رساله نور, ,مطالعات نور, ,پروژه نور, ,پروپوزال رساله, ,پایان نامه نور, ,پلان نور, ,پاورپوینت نور, ,دانلود رایگان نور, ,طراحی نور, ,دانلود رساله پایان نامه معماری , دانلود رساله پایان نامه معماری, دانلود رساله معماری, دانلود پروپوزال, دانلود پروپوزال معماری, رساله نور, رساله نور, رساله مرکز تحقیقات, ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی مبانی کامپیوتر و برنامه سازی
پاورپوینت تعریف معماری
بررسی مفاهیم بنیادی معماری ایران (تحقیق معماری اسلامی)/word
دانلود جادوی معماری بافت قدیم بوشهر، سمفونی رنگ ها/word
دانلود تحقیق معماری و مرمت درباره چوب/word
دانلود تحقيق معماري در كوير
دانلود مقاله ام دي اف (MDF)
پروژه upvc
دانلود مجموعه جامع سوالات درک عمومی معماری با پاسخ تشریحی
مجموعه طرح های خارجی و داخلی کارشده با رویت Autodesk Revit
آتش سوزي و انواع خاموش كننده هاي آن
موزه لوور پاریس
گورستان پرلاشز پاریس - pere Lachaise paris
سوالات مصاحبه استخدامی و گزینش
آموزش طراحی نمای کلاسیک در تری دی مکس – قسمت اول ( آموزش مکس در معماری )
حال و آینده‌ی اینترنت
ساختمانهای عمومی
طراحی کل مجموعه شهر
مبانی جهت یابی و نقشه خوانی
مقاله پوستر

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد