خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: تالار یادبود سده شهر نارا

   تعدادبرگ: 13/   قیمت: 8000 تومان   حجم فایل: 873 kb  تعدادمشاهده  2


تالار یادبود سده شهر نارا، نارا- ژاپــن
آراتا ایسوزاکی                           
یک بیضی گون عظیم با محوری  از شمال تا جنوب، طرح یادبود سده شهر نارا را شکل داده است.

نارا شهری است که قبل از کیوتو و توکیو که بعدها این نقش را بر عهده گرفت، پایتخت ژاپن بوده وامروزه از جایگاه مهمی برخوردار است. شبکه اصلی شهر همچنان دست نخورده، شفاف و خوانا نظیر یک ماتریسی است که بعضی از بخشهای مهم با ساخت راه آهن تخریب گردیده است. ترمیم این خراش در بافت اصلی را کیشو کوروکاوا با آماده نمودن یک طرح جامع جدید و خلق یک مجتمع مسکونی و یک هتل برعهده گرفت. تالار یادبود سده نارا در میان دو توده قرارگرفته و طراحی آن درمتن [سایت] نمایشگاه معماری نارا که درسال 1991 برگزار شده بود، موضوع مسابقه ای در فازهایی گوناگون برای حدود 3000 معمار و شرکت معماری ثبت نام کننده گردید. دریک بررسی اولیه به روش حذفی، لیست کوتاهی از 5 طرح پنج معمار انتخاب گردید. تادائو آندو، ماریو بوتا، هانس هولاین، کریستین دوپوتزامپارک و آراتا ایسوزاکی که سرانجام به عنوان برنده معرفی شد.

برنامه مسابقه سالنی با ظرفیت 1800 صندلی و نیز یک سالن کنسرت متوسط با ظرفیت 500 صندلی و سرویسهای خدماتی گوناگون را پیش بینی کرده بود که با برنده مسابقه،آراتا ایسوزاکی، در میان گذاشته شد. این نیازهای پروژه در یک المان مونومانتال بزرگ درخور توجه که به عنوان یک پروژه بازسازی شهری مطرح و عملیات اجرایی آن بزودی آغاز میگردید، جا گرفت. پلان بسیار باریک بیضی گون، گوشه ای دیگراز یک طرح واقعی را عمومیت بخشید و موازی با محور تعریف شده پلان شهر قدیمی، آن را حفظ کرد.

دریک زاویه از جبهه های شرقی و جنوبی تصمیم به الحاق اختیاری و تعمدی- به لحاظ دیدگاه معماری - خطوط راه آهن و شبکه ای از خیابان های فرعی گرفته شد. اما وجه تمایز بنا از اطراف آن استثنایی بودن عظمت آن به منظور گرامیداشت و ایجاد فضاهای مورد نیاز یادبود سده شهرداری می باشد.

کار ایسوزاکی خصوصا با بیرون کشیدن کاراکتر و احساس ویژه و عجیب در معابد باستانی متصور گردید؛ دو تالار در نتیجه جاگذا


کلمات کلیدی مرتبط:
تالار یادبود سده شهر نارا، نارا- ژاپــن ,آراتا ایسوزاکی ,یک بیضی گون عظیم با محوری از شمال تا جنوب، طرح یادبود سده شهر نارا را شکل داده است. , ,نارا شهری است که قبل از کیوتو و توکیو که بعدها این نقش را بر عهده گرفت، پایتخت ژاپن بوده وامروزه از جایگاه مهمی برخوردار است. ش,
مقالات مرتبط در این دسته
بررسی معماری زمینه گرا با رویکرد روانشناسی محیط
تحقیق معماری موزه
دانلود , word , بررسی پیشینه تحقیق طراحی باغ موزه آب
دانلود , word , بررسی پیشینه تحقیق طراحی خانه ی هنر
دانلود , word ,بررسی پیشینه تحقیق طراحی خانه موسیقی
دانلود , word , پیشینه تحقیق طراحی فرهنگسرا با رویکرد معماری اصیل ایرانی
پاورپوینت بررسی طراحی باغ دماوند اعتماد اثر فیروز فیروز
تحقیق بررسی نقش زمینه گرایی در طراحی مجموعه فرهنگی
بررسي تعاريف و مفاهيم و تاريخچۀ شيوۀ بيان اکسپرسيونيسم در ارتباط با نقاشي ، معماري و شهرسازي
دانلود تحقیق معماری فرهنگسرای فرانکفورت
دانلود تحقیق مجموعه آموزشی- فرهنگي- تفریحی در منطقه 22 تهران
فرهنگسرای قانون - ابن سینا
مطالعات پاویون
بررسی و تحلیل نمونه موردی كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان
دانلود پاورپوینت نمونه های موردی موزه های مطرح جهان
مقاله ضوابط طراحی فرهنگسرا
موزه هنری هوداثر چارلزمور به همراه نمونه های دیگر
استانداردهای ضوابط طراحی فرهنگسرا
فایل خلاصه کتاب و کارگاه معماری بایونیک(از کتب دکتر گلابچی)
تاثیر فرهنگ در معماری ایران

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد