خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
نقش برتر پارس
 

روش و توضيحات خريد
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل  در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان  آيگپ همه روزه از ساعت  10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل

  


بنر سمت جپ
 

کمی ثواب ذخیره کنید

https://mahak-charity.org/wp-content/uploads/2020/04/500x500-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.png

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک

 


فيزيك ، مكانيك ، تأسيسات و صنايع - كارآموزي
 
فهرست مطالب: گزارش کارآموزی ایران خودرو سالن رنگ 2 وتجهیزات مكانیكی آن

   تعدادبرگ: 114   قیمت: 3000 تومان   حجم فایل: 2322 kb  تعدادمشاهده  5


 
 
مقدمه:
 
تقریبا هیچ کس در این مورد شکی ندارد که اختراع چرخ، سبب اختراع بسیاری از وسایل دیگر شد. این وسیله ساده با نیروی عظیم خود به بشر این امکان را داد تا به آرزوهای دیرینه خود مبنی بر دستیابی به درجه ای فراتر از جابجایی و تحرک ساده، برسد.
 
با این حال زمان دقیق این اکتشاف در تاریخ در دسترس نیست، ولی این احتمال وجود دارد که طرح و ایده این اختراع از غلتک هایی که برای تکان دادن اجسام سنگین و غیر قابل حرکت استفاده می شده است، گرفته شده باشد. و درست از همین جاست که داستان اتومبیل و خودرو آغاز می شود.
 
کار حمل و نقل، چه کالا و چه مسافر، از زمانی که کالسکه ها و ارابه ها مهندسی پیشرفته را به کار گرفتند، رو به آسانی گروید و پیگیریهای بدون وقفه و پیشرفت های تکنولوژی سبب شد تا افرادی همچون کارل بنز (Karl Benz)، گوتلیب دایملر (Gottlieb Daimler) و ویلهلم می باخ (Wilhelm Maybach) طرح ریزی اختراعی را که خبر رسان آغاز عصر خودرو بود، انجام دهند. عصری که تماما چهره ای پر جنب و جوش و فعال داشت و هنگامی که قدرت حرکت و ابزارآلات ماشینی نیز باهم آمیخته شدند، کم کم تبدیل به تفریحی خوب و لذت بخش شد.
 
امروزه، ابتکار و ذهن خلاق آن پیشگامان و مخترعان، سنتی دیرینه را برای ما باقی گذاشته است. سنتی که خودرو سازان متعهد به حفظ و نگهداری آن هستند:
 
تضمین این نکته که آنها می توانند جابجایی و حرکت ما را با ساختن ماشین هایی که همیشه قسمتی از انقلاب چرخ هستند، تامین کنند.
 
در ابتدا به بررسی تاریخچه خودرو در ایران می پردازیم:                        
اولین اتومبیل ایران در سال ۱۹۰۰ میلادی توسط مظفرالدین شاه به كشور وارد شد كه برخلاف خودروهای امروزی سوخت آن نفت بود. در ابتدا به علت نبود راه های مناسب و سوخت (كه از روسیه وارد می شد) استقبال چندانی از این وسیله نشد ولی با گذشت زمان ورود خودرو به كشور سرعت بیشتری یافت، به طوری كه در سال ۱۳۰۵ تعداد اتومبیل های ایران به ۶۰۸ دستگاه رسیده بودكه در بین آنها ۳۶ دستگاه مربوط به سفارتخانه ها بودند.
 
اولین تصادف معروف ایران نیز در همین سال به وقوع پیوست و موضوع آن از این قرار بود كه هنگامی كه درویش خان نوازنده معروف تار سوار بر یك درشكه كرایه ای بود در اثر تصادف با یك اتومبیل جان سپرد. این حادثه مقدمه ای برای ایجاد قانون مجازات رانندگان متخلف شد. پس از این واقعه اتومبیل وزیر پست و تلگراف وقت كه به شمال رفته بود با یك گاری تصادف كرد و از حركت باز ماند. پس از این دو حادثه كمیسیونی در تهران برای بررسی راه های جلوگیری از تصادفات اتومبیل تشكیل شد. این كمیسیون دستور به كارگیری مامورین راهنمایی و رانندگی را در تهران و شمیران صادر كرد و نیز دستور داده شد كه تنها پس از معاینه اتومبیل به صاحبان آنها تصدیق داده شود.
 
 
 
ایران خودرو:
 
شرکت ایران خودرو ( سهامی عام ) در سال 1341 با هدف تأسیس و اداره ی کارخانجات به منظور تولید و تهیه ی انواع خودرو ، قطعات مربوط به آنها ، فروش و صدور محصولات و ... توسط  آقایان حاج علی اکبر خیامی ، محمود خیامی ،احمد خیامی ، خانم مرضیه خیامی و خانم زهرا سیدی رشتی در خیابان اکباتان تهران تأسیس شد .
 
و اینک با گذشت بیش از 35 سال از زمان تأسیس آن همچنان در زمینه ی طراحی و تولید خودروهای سواری ، اتوبوس و مینی بوس به عنوان بزرگترین تولید کننده ی خودرو در کشور ، در راستای تأمین نیاز های جامعه ، ورود به بازارهای جهانی ، تعمیق ساخت داخل کردن قطعات و در نهایت تحقق اهداف عالیه ی نظام جمهوری اسلامی ایران به فعالیت خود ادامه می دهد .
 
شرکت ایران خودرو بزرگترین شرکت خودرو سازی کشور می باشد که به طور متوسط 65 تا 70 درصد تولید خودرو داخل کشور را به طور دائم به خود اختصاص داده است . سرمایه ی شرکت ایران خودرو در پایان سال مالی 1381 ،2,404,687,500,000 ریال (تقسیم شده به 2,404,687,500 سهم 1000 ریالی ) بوده است . شرکت ایران خودرو با تولید 111111 دستگاه خودرو سواری و وانت در سال 1376 رکورد تولید سی ساله ی خود را شکست و علاوه بر آن موفق شد به میزان قابل توجهی کمیت و کیفیت محصولات خود را افزایش دهد.
 
همچنین در راستای نظام استاندارد ایزو 9000 ، موفق به دریافت گواهینامه ی ایزو 9001 از مؤسسه ی RWTUV آلمان شد .
 
سال شمار تولید انواع سواری :
 
1346) سواری پیکان در مدلهای دو لوکس ، کار لوکس ، جوانان و تاکسی با حجم موتور 1600 و 1725 و 1800 سی سی .
 
1369) سواری پژو 405 در مدلهای GL و GLX با حجم موتور 1580 سی سی
 
1374) سواری پژو 405 در دو مدل دنده ای و اتوماتیک با حجم موتور 2000 سی سی
 
1374) سواری پژو 205 مدل GR با حجم موتور 1360 سی سی
 
1376) سواری پژو RD با حجم موتور 1600 سی سی
 
1377) سواری استیشن پژو 405 با حجم موتور 2000 سی سی
 
1378) پارس با حجم موتور 1800  سی سی
 
1379) تولید آزمایشی سمند (پروژهX7 ) با حجم موتور 1800 سی سی و سیستم انژکتوری
 
1380) پژو 206 باحجم موتور 1400 سی سی
 
1380) افتتاح خط تولید سمند با حضور ریاست محترم جمهور
 
سال شمار تولید انواع خودروهای کار : 
 
1342) اتوبوس مرسدس بنز مدل 302 ، مدلهای ( برون شهری ، درون شهری ، فرمان چپ و شاسی ) ، اتوبوس بنز LP 608 ، اتوبوس بنز مدل OP
 
1344) مینی بوس کومر (مینی بوس ،وانت و آمبولانس )
 
1346) مینی بوس مرسدس بنز مدل 319 که بعد ها به مدل 309 تغییر یافت  در مدلهای : (استاندارد و سقف بلند )
 
1349) مینی بوس مرسدس بنز 409 آمبولانس
 
1350) مینی بوس بنز 309 (مینی بوس ، وانت و آمبولانس  تک کابین و دو کابین )
 
1367) مینی بوس مرسدس بنز مدل 508 ( استاندارد و سقف بلند )
 
1368) اتوبوس شهری مدل O355
 
1369) مینی بوس بنز 508 کاروان ، مینی بوس بنز 409 ، مینی بوس بنز M30 ، مینی بوس بنز 508 کاروان ، مینی بوس بنز 409 ، مینی بوس بنز M30
 
1373) اتوبوس توریستی سقف بلند مدل 400 ، مینی بوس بنز O508 D
 
1374) اتوبوس سوپر C400 ، مینی بوس کاروان
 
1375) اتوبوس درون شهری S360
 
1376) اتوبوس دو طبقه ی نئوپلن ، اتوبوس فرودگاهی نئوپلن ، اتوبوس شهری لاینر نئوپلن ، اتوبوس توریستی سقف بلند مدل 400 تولید انبوه ، مینی بوس هیوندایی مدل E ، مینی بوس هیوندایی مدل M ( مینی بوس و نوع وانت ) ، اتوبوس شهری دو کابین ( طرح آینده )
 
1377) مینی بوس هیوندایی مدل کروز 
 
ایران خودرو از سال 1373 و همزمان با تدوین و تصویب برنامه جامع 7 ساله خود ، واردمرحله نوینی شد. شركت با تهیه برنامه هفت ساله خود ، گامی اساسی در جهت هدفمند كردن فعالیتهای سازمانی خود برداشت. در این برنامه ریزی سعی شده بود تا فاكتورهایی نظیر شرایط بازار و رضایت مشتری ، واقعیت های موجود محیط اقتصادی ، توقع مردم و رسالت ملی ، وضعیت رقبای جهانی و پیش بینی آینده آنها در روند حركتی موجود پویایی و انعطاف پذیری برنامه در نظر گرفته شود. دستیابی به دانش فنی و امكانات طراحی و ساخت خودروهای جدید ، گسترش و تعمیق ساخت داخل ( خودكفایی ملی ) قطعات خودرو ، ورود به بازارهای جهانی و دستیابی به تراز ارزی را می توان از جمله اهم اهداف این برنامه استراتژیك نام برد.
 
تحقق این اهداف در گرو برنامه ریزی و اجرای صدها طرح و پروژه كوچك و بزرگ به منظور اصلح خطوط تولید ، بازسازی و نوسازی ماشین آلات و تجهیزات ، افزایش ظرفیت تولید و تنوع بخشیدن به محصولات بوده است ، كه اغلب این طرح ها طی سالهای اخیر به بهره برداری رسیده اند.ازجمله مهمترین این پروژه هاعبارتند از:
 
    اصلاح و بازسازی تجهیزات سالن پرس موجود و احداث سالن تولید وایجاد خطوط پرس جدید
    اصلاح، نوسازی و توسعه ظرفیت خط رنگ
    نوسازی و ایجاد خطوط مونتاژ انواع بدنه سواری
    اصلاح، نوسازی و توسعه ظرفیت تولید خطوط مونتاژ نهائی سواری
    افزایش ظرفیت خطوط ریخته گری و ماشینكاری چدن
    احداث سالن و ایجاد خطوط ریخته گری و ماشینكاری قطعات آلومینیومی موتور پژو 405 و ایجاد خطوط مونتاژ قطعات منفصله
    ایجاد مراكز تحقیق ،توسعه و طراحی خودرو و مجموعه های آن از جمله موتور
    اصلاح و تكمیل امكانات پشتیبانی شامل تجهیز سخت افزارهای كامپیوتری و ایجاد شبكه جامع مكانیزه اطلاعات .
 
ایران خودرو با تكیه بر تجارب گرانقدر سال های اخیر با بهره گیری از نتایج و دستاوردهای برنامه جامع 7 ساله خود دست اندركار تدوین برنامه جامع 10 ساله است كه جهانی شدن را هدف گرفته است. این برنامه بر 4 مقوله رشد ، راهبری صنعت كشور ، بازار سازی و بازاریابی و مشاركت بین المللی مبتنی می باشد. دورنمای مطلوب ایران خودرو در این برنامه استراتژیك آن است كه به بزرگترین و موفق ترین شركت ایران با قابلیت های رقابتی كلاس جهانی تبدیل شود با توجه به تجارب و نتایج حاصله از اولین برنامه جامع 7 ساله شركت ( 80-1374 ) شركت ایران خودرو این بار به شیوه ای نو و با جلب مشاركت لایه های بیشتری از مدیران و كارشناسان خود در حال تدوین اهداف و برنامه جامع خود برای دهه آینده است.
 
در این برنامه استراتژیك كه راهنمای همه تصمیمات و اقدامات گروه ایران خودرو خواهد بود ، شاخص ها و عوامل زیر به عنوان سرلوحه همه تلاش ها و مركز ثقل همه فعالیت ها انتخاب شده اند :
 
    كیفیت در مدیریت و اشاعه فرهنگ رقابتی
    كیفیت در محصول و خدمات
    بهبود مستمر در فرآیندها با تاكید بر فرآیند خودروساز شدن
    كسب حداكثر كیفیت با حداقل هزینه
 
ایران خودرو انتظار دارد در چارچوب این برنامه كه از ابتدای سال 1381 انسجام بخش فعالیتها و راهنمای سیاست گذاری ها و تصمیم گیری ها خواهد بود ، بتواند در سالهای میانی دهه آینده به قابلیت های لازم برای تبدیل شدن به یك شركت تراز جهانی دست یابد و از این طریق برسرافرازی ها ، افتخارات و اعتبارات جمهوری اسلامی ایران در عرصه های صنعت و اقتصاد بیافزاید.
 
 
 
خودكفائی :
 
یكی از اهداف اصلی در برنامه جامع 7 ساله شركت ایران خودرو تعمیق ساخت داخل قطعات خودروهای تولیدی است كه با تشكیل شركت ساپكو و فعالیتهای چند ساله آن این مهم تحقق یافته است. تبلور اقدامات انجام شده در ساخت داخل نمودن قطعات پیكان 1600، پژو 405 ، پژو آر-دی ، خودروی پارس و سمند ( خودروی ملی ) به شرح زیر می باشد:
 
 
 
خودكفایی پیكان 1600
 
ساخت داخل نمودن قطعات پیكان در سال 1370 با ایجاد واحد خودكفایی ایران خودرو آغاز گردید. به منظور ایجاد امكان تولید بیشتر و با هدف ساخت داخل نمودن قطعات خودروهای مختلف ، واحد خودكفایی مذكور در سال 1372 به شركت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو (ساپكو) منتقل گردید. با تاسیس این شركت ، برنامه ریزی های انجام شده در مورد ساخت داخل نمودن قطعات پیكان به ثمر نشسته است، به طوری كه اكنون حدود 5/98% از قطعات آن در داخل كشور ساخته می شود.
 
 
 
خودكفایی پژو 405
 
ساخت داخل نمودن قطعات پژو 405 از سال 1373 در دستور كار شركت ساپكو قرار گرفته و در حال حاضر با احتساب اقلام حذف شده از پك (PACK ) و اقلامی كه خودكفایی آن در تعهد ایران خودرو می باشد ، بالغ بر 87% از قطعات خودرو پژو خودكفا گردیده است.
 
 
 
خودكفایی پژوآر-دی
 
از آنجا كه خودرو آر-دی تلفیقی از اتومبیل های پژو 405 و پیكان 1600 می باشد ، لذا برای بخش زیادی از اقلام مشترك ، شركت ساپكو اقدام به تهیه مدارك فنی و عقد قرارداد نموده است. در حال حاضر تعداد 179 قطعه از قطعات مخصوص خودرو RD توسط شبكه قطعه سازان داخلی به تولید انبوه رسیده و برای تعداد 214 قطعه نیز قرارداد منعقد گردیده است.
 
 
 
خودكفایی خودروی پارس
 
خودروی پارس در شركت ایران خودرو طراحی و خودكفایی قطعات آن از سال 1378 آغاز گردیده است و از مجموع 1819 قطعه آن ، 1460 قطعه در برنامه خودكفایی ساپكو قرار دارد.
 
 
 
خودكفایی سمند ( خودروی ملی )
 
ساخت داخل كردن قطعات سمند ( خودروی ملی ) توسط شركت ساپكو مورد بررسی قرار گرفته است و تا پایان سال 1379 ، 1622 قطعه از قطعات این خودرو به خودكفایی رسیده است.
 
 
 
معاونت تحقیقات ومهندسی:
 
این معاونت با هدف همكاری با مهندسی تولید و مركز تحقیقات در خصوص تولید آزمایشی محصولات جدید و بهبود وضعیت محصولات موجود در سال 1378 تشكیل شد . واحدهای طراحی فرآیند مهندسی خودرو ، طراحی فرآیند مهندسی نیرومحركه ، طراحی فرآیند مهندسی قالب و پرس ، و برنامه ریزی و كنترل مهندسی تحت نظر این معاونت مشغول به فعالیت هستند . شرح وظایف این معاونت عبارت است از :
 
    طراحی فرآیند شامل تهیه فرآیند های خطوط تولید و زمان سنجی آنها
    طراحی ، تهیه و به روز آوری لی اوت سالنهای تولیدی و كل شركت
    تعیین و تأیید مشخصات فنی جیگها ، ماشین آلات و تجهیزات مربوطه
    تعیین و تأیید مشخصات قالبها و نصب خطوط پرس
    تهیه نقشه ها و مدارك مورد نیاز واحدهای مربوطه
    بالانس و ظرفیت سنجی خطوط تولیدی و ارتقاء اتوماسیون
    تدوین برنامه ریزی و كنترل پروژه فعالیتهای مركز مهندسی
    طراحی سیستمهای ارگونومی میان انسان، محیط زیست و ماشین آلات
    طراحی ، بهبود و نظارت بر اجرای سیستمها و روشهای حمل و نقل مواد و محصولات
    طراحی ، ساخت و برنامه ریزی سیستمهای كنترل تولید هوشمند Room )CCR Control (Central و (Assembly Line Control) ALC
 


کلمات کلیدی مرتبط:
,گزارش کاراموزی ایران خودرو ,سالن رنگ 2 وتجهیزات مكانیكی آن ,کاراموزی ایران خودرو سالن , رنگ 2 وتجهیزات مكانیكی آن ,کارورزی ایران خودرو سالن ,رنگ 2 وتجهیزات مكانیكی آن ,دانلود گزارش کارآموزی ایران ,خودرو سالن رنگ 2 وتجهیزات مكانیكی آن ,
مقالات مرتبط در این دسته
کاراموزي شرکت ايران خودرو خراسان ((IKK
گزارش كارورزي قالب سازي
گزارش كارآموزي دستگاه آیزوماکس - پالایشگاه تبریز
گزارش كارآموزي نصب، راه اندازي و طراحي آسانسور
گزارش‌ كارآموزي‌: نصب‌ و راه‌ اندازي‌ آسانسور
تصفیه پسابهای صنعتی ، گزارش کارآموزی، شرکت پتروشیمی اراک – واحد ET
گزارش کارآموزی شرح فرایند پتروشیمی رجال
راهنمای آزمايشگاه خواص مکانيکی
کارآموزی بازرسي فني خطوط لوله شركت نفت فلات قاره ايران و بازرسي مرتبط با تأسيسات شركت نفت
گزارش، کارآموزی، ماشین نهای، تراش و تراشکاری
مراحل تولید ،کنترل ،یخچال در كارخانجات ،صنعتی آزمایش، گزارش ،کارآموزی،
کاراموزی بررسی ماشین های تراش و تراشكاری
دانلود گزارش، کارآموزی، تعمیرات نگهداری ،ایران خودرو
كارآموزي توليد انواع لوله هاي چدني در كارخانه پارس متال
پژوهش نقشه کشی صنعتی
گزارش کارآموزی نگهداری و تعمیرات در شرکت ایران خودرو
گزارش كارآموزي در راه آهن تعميرات و نگهداري
گزارش کارآموزی در شرکت صنایع پلاستیک
گزارش كاراموزی پتروشیمی شرح پروسس واحد وینیل استات
كارآموزي - شركت پاپكو

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد