خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
نقش برتر پارس
 

روش و توضيحات خريد
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل  در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان  آيگپ همه روزه از ساعت  10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل

  


بنر سمت جپ
 

کمی ثواب ذخیره کنید

https://mahak-charity.org/wp-content/uploads/2020/04/500x500-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.png

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک

 


فيزيك ، مكانيك ، تأسيسات و صنايع - كارآموزي
 
فهرست مطالب: كارآموزي توليد انواع لوله هاي چدني در كارخانه پارس متال

   تعدادبرگ: 25   قیمت: 2500 تومان   حجم فایل: 53 kb  تعدادمشاهده  1


كارآموزي توليد انواع لوله هاي چدني در كارخانه پارس متال
 
بخشی از مطلب
مقدمه:
شركت پارس متال در سال 1343 واقع در كيلومتر 7 جاده مخصوص كرج تاسيس گرديد و در سال 1347 به بهره برداري رسيد. فعاليت كارخانه در زمينه توليد انواع لوله هاي چدني به روش ريخته گري گريز از مركز و اتصالات به روش ريخته گري در قالبهاي ويژه شروع گرديد و طي ساليان متمادي راه اندازي خطوط ريخته گري اتوماتيك و نيمه اتوماتيك مانند خطوط فيتينگ، گيزاگ و ديزاماتيك با توليد انواع قطعات از قبيل: گلوله هاي آسياب صنايع سيمان، فولاد و مس، انواع قطعات خودرو غلطك هاي تبريدي، انواع پوسته هاي موتور، انواع بوش سيلندر، قاب و درپوش كانالهاي تاسيساتي و غيره جزء پيشگامان صنايع ريخته گري ايران بوده و در كنار توليد سالانه 27000 تن انواع محصولات ريخته گري، با استفاده از مدرن ترين آزمايشگاهها و مركز تحقيقات و توسعه پژوهشهاي وسيعي در شناسايي و كاربرد آلياژهاي جديد مطابق با تكنولوژي روز را فراهم نموده است.
از آنجائيكه طراحي ساختار يك كارخانه از مهمترين و تاثيرگذارترين عوامل بر كارايي و كيفيت توليد كارخانه است، شايد بتوان پروژه اين درس را يكي از وسيعترين و جامع ترين پروژه ها دانست.
در اين ميان نوع كارخانه و شرايط حاكم بر آن يكي از عوامل تعيين كننده در حجم كار و ميزان سختي ارائه الگو مي‎باشد. از اين حيث شايد بتوان پروژه حاضر را از پيچيده ترين و پركارترين پروژه ها دانست چرا كه اين پروژه براي كارخانه اي از كارخانجات بزرگ ريخته گري در ايران طراحي و اجرا شده است.
واضح است كه بسياري از تعاريفي كه در مورد ساير كارخانجات توليدي و مونتاژي شده است و كتاب ها براساس آن تنظيم شده اند در مورد يك كارخانه ريخته گري و با اين ابعاد كمتر قابل اجرا خواهد بود حتي آيتم‌هاي گزارش داده شده براي پروژه نيز در اين ميان بايد كمي تعديل شده و يا تغيير مي‌كردند. 
اين مسئله وقتي اهميت پيدا مي كند كه بدانيم كارخانه اي با اين وسعت و سابقه كمتر كار كارشناسي در اين زمينه انجام داده است. كوچكترين اطلاعات هم بايد شخصاً‌ و با مصاحبه با افراد بدست مي‌آمد. هيچ نقشه كاملي حتي از خود كارخانه وجود نداشت. كليه نقشه‌ها توسط نويسندگان اين پروژه و با بررسي وضع موجود و استفاده از نقشه‌هاي ناقص قبلي، طراحي و آماده شد. 
جالب است كه بدانيد نتايج حاصل از اين پروژه مورد توجه مسئولين كارخانه هم قرار گرفت و حتي پيشنهادي از طرف كارخانه براي ادامه همكاري در مورد ساير پروژه‌ها نيز گرديد كه هم اكنون در حال اجرا مي‌باشند. اين مساله ما را تشويق كرد كه بجاي اين كه صرفاً كاري آكادميك ( كه در اكثر موارد غيرقابل استفاده است.) انجام دهيم، متن پروژه و نتايج آن را به گونه‌اي آماده كنيم كه كاملاً قابل اجرا و عملي باشد و تصور مي‌كنيم تا حدودي در اين كار موفق بوده‌ايم. هر گونه ايرادي در اين پروژه متوجه نويسندگان آن مي‌باشد و خواهشمنديم كه حتي الامكان در اين موارد به ما آگاهي هاي لازم داده شود. 
تاريخچه: 
شركت پارس متال داراي 34000 هزار مترمربع زمين كه 1400 متر مربع آن بعنوان انبار مواد اوليه از قبيل آهن قراضه و فروسيليس و .. مي‌باشد. 20000 متر مربع آن داراي سوله‌هاي توليد و قسمتهاي اداري و ساختمان آنرا تشكيل مي‌دهد. 
اين شركت داراي دفتر مركزي و در داخل شهر تهران مي‌باشد و همچنين داراي 1030 پرسنل كه در قسمتهاي توليد و اداره مشغول بكار هستند. 
شركت پارس متال با توليد متوسط روزانه 70000 هزار كيلوگرم چدن و اتصالات وغيره بزرگترين شركت ريخته گري فعال در داخل كشور مي‌باشد. كليه توليدات شركت در داخل بفروش مي‌رود. و هيچگونه صادراتي ندارد و همچنين نيازهاي ساختماني و اتصالات و لوله‌هاي مربوط به آن را توليد مي‌كند و هيچگونه نياز به واردات اينگونه محصولات به داخل كشور را نداريم. 
شركت پارس متال در سال 1343 (هجري-شمسي) به شماره ثبت 9631 و با سرمايه اوليه صد هزار ريال منقسم به صد سهم ده هزار ريالي با نام بصورت شركت با مسئوليت محدود با نام اوليه پارس متال در محل فعلي در كيلومتري 5/6 جاده مخصوص كرج روبروي شركت ساپكو خيابان نگين خيابان شهيد بزرگي تأسيس شد. عمده فعاليتهاي شركت بشرح زير مي‌باشد. 
1- ايجاد كارخانجات به منظور ذوب فلزات و تبديل آن به انواع لوازم لوله كشي و بهداشتي و مصنوعات چدني چكشخوار(ماليبل) و قطعات يدكي ماشين آلات و لوله و اتصالات چدني و .. غيره بهره برداري از كارخانجات مذكور. 
2- انجام كليه امور بازرگاني كه با موضوع شركت ارتباط داشته باشد. 
تاريخچه فعاليتهاي شركت به اختصار به شرح ذيل مي‌باشد. 
اين شركت در سال 1347 (هجري شمسي) از وزارت صنايع و معادن وقت، پروانه تأسيس به شماره 6042 را دريافت كرده و عملاً مورد بهره برداري قرار گرفت. 
در زير وضعيت بهره برداري از قسمتهاي مختلف كارخانه طي سنوات مختلف از بدو تأسيس مختصراً بشرح زير مي‌باشد. 
1- در سال 1343 (هجري شمسي) تأسيس شركت. 
2- در سال 1344 (هجري شمسي) خريد زمين اوليه بمساحت 20 هزار مترمربع 
3-1- در سال 1347 (هجري شمسي) بهره برداري از كوره كوپل با سوخت زغال سنگ. 
3-2- بهره برداري از كوره گردان سه تن براي اولين بار در ايران 
3-3- بهره برداري از ريخته گري دستي 
3-4- بهره برداري از كوره 5/1 تني القايي 
4- در سال 1349 ( هجري – شمسي) بهره برداري از خط ريخته گري ماشيني نيمه اتوماتيك فتينگ 
5- در سال 1350 ( هجري شمسي) – متوقف ساختن كوره كوپل و نصب بهره برداري از كوره سه تني 
6- در سال 1351 ( هجري- شمسي) بهره برداري از خط لوله ريزي كه بصورت سانتري فوژ لوله هاي چدني از قطر 2 الي 6 اينچ و با طول هاي 5/0 متري الي 2 متري را توليد مي‌كرد. 
6-2- بهره برداري از كوره ت
و...


کلمات کلیدی مرتبط:
كارآموزي توليد ,انواع لوله هاي چدني ,در كارخانه پارس متال,
مقالات مرتبط در این دسته

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد