خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: بهینه سازی مصرف انرژی در واحدها

   تعدادبرگ: 160/   قیمت: 20000 تومان   حجم فایل: 1769 kb  تعدادمشاهده  0


مقدمه
سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور
وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران در راستای اجراس سیاست های استراتژیک کشور در بخش انرژی وبراساس ماده 121 قانون برنامه توسعه اقتصادی, اجتماعی وفرهنگی جمهوری اسلامی ایران به منظور اعمال صرفه جویی ومنطقی کردن مصرف انرژی, حفاظت از محیط زیست, همچنین اجرای مقدمات مرتبط با بهره برداری کارآمد وبهینه از انواع حامل های انرژی, در سال 1379 اقدام به تاسیس سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور نموده است.
به طور کلی فعالیت سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور برمعالعه وبررسی, بستر سازی واقدامات لازم برای بهینه سازی مصرف سوخت در تمامی فعالیت هاواموری که به نحوی که در فرایند تولید وچه به عنوان مصرف سوخت نهایی, سوخت مصرف می نماید. متمرکز می باشد.در این راستا وظیفه تهیه وتدوین معیارها, حرارت, مشتمل براستانداردهای ساخت تجهیزات, فرایندها, سیستم ها ووسایل وتجهیزات مصرف کننده انرژی نیز به عهده این سازمان می باشد. براین اساس فعالیت های اصلی سازمان در قالب موضوعات ذیل طبقه بندی می شود:
بهینه سازی مصرف سوخت در سیستم ها ووسایل حمل ونقل
1-بهینه سازی مصرف سوخت در بخش ساختمان ومسکن
2- بهینه سازی مصرف سوخت در صنایع
3- کمک به رشد تکنولوژی وبهبود کیفیت محصولات از لحاظ مصرف انرژی در صنایع سازنده تجهیزات مصرف کننده سوخت
4-  توسعه فرهنگ مصرف بهینه انرژی در سطوح مختلف جامعه از طریق نشر کتب, مجلات ومقالات, تدوین برنامه های لازم در رسانه های گروها, آگاه سازی وآموزش عمومی وهمچنین ایجاد سیستم های تشویقی در جهت تعمیق فرهنگ بهینه سازی مصرف انرژی
5- حمایت مالی وپشتیبانی علمی از فعالیت های بخش های غیر دولتی وموسسات پژوهشی ودانشگاه ها در زمینه ارتقاء فن آوری های صرفه جویی انرژی وفراهم نمودن زمینه های علمی بهبود مدیریت مصرف انرژی
با تاسیس سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور در سال 1379 فعالیت های مدیریت انرژی واستاندارد سازی مصرف انرژی در بخش های مختلف مصرف کننده کشور از جمله صنعت, شتاب بیشتری گرفته ووارد مرحله تازه ای گردید. همزمان با این اقدامات, حساسیت صاحبان صنایع به امر انرژی نیز این امید را تقویت می کند که آینده ای نزدیک, مدیریت مصرف انرژی در صنایع کشور, جایگاه اصلی خود را بیابد. با توجه به قیمت فراورده های نفتی در داخل کشور, یارانه پرداختی دولت, محدودیت منابع فسیلی, رشد بالای مصرف سالیانه انواع حامل های انرژی در ایران, عدم کارایی فنی واقتصادی مصرف انرژی, امکان صادرات فراوده های نفتی در صورت صرفه جویی واحد های تولیدی ومسائل ومشکلات مرتبط با محیط زیست ناشی از مصرف غیر منطقی وناکارایی سوخت, مدیریت مصرف انرژی وبالا یردن بازده وبهره وری انرژی را در صنایع به یک ضرورت تبدیل کرده است.
بخش صنعت از جمله بخش های عمده مصرف انرژی در کشور است مطابق با اطلاعات ارائه شده در تراز نامه انرژی کشور در سال 1380 مصرف این بخش بالغ بر 159 میلیون بشکه معادل نفت خام می گردد. که در میان بخش های مصرف کننده دیگر پس از بخش های خانگی وتجاری با مصرف 1/275 میلیون بشکه معادل نفت خام وبخش حمل ونقل با مصرف حدود 5/194 میلیون بشکه نفت خام از جایگاه سوم برخوردار است. بخش صنعت حدود 4/26 درصد از کل مصرف نهایی انرژی کشور را در سال 1380 به خود اختصاص داده است. وبراساس حامل های مختلف انرژی شامل فراورده های نفتی به میزان 87/33 درصد, گاز طبیعی, 37/48 درصد, سوخت های جامد8/4 درصد وبرق 96/12 درصد بوده است.
مقایسه شدت انرژی زیر بخش های صنعتی کشور ودنیا, نشان می دهد که این شاخص در ایران به طور متوسط 2تا 3 برابر مقادیر متوسط دنیا می باشد. همچنین عدم کارایی فنی مصرف انرژی وهدر رفتن قریب به یک سوم از کل انرژی در فرایند های صنعتی واثرات زیست محیطی ناشی از آن, ضرورت بهینه سازی مصرف انرژی در صنایع را واضح وآشکار می سازد. شناخت صنایع انرژی بر در راستای صرفه جویی وافزایش کارایی در مصرف انرزی از نخستین اقدامات لازم می باشد. از جمله اقدامات لازم وعملی در زمینه مدیریت مصرف انرژی, توجه به راهکارهای صرفه جویی انرژی در کارخانجات مختلف است. این امر از طریق انجام ممیزی انرژی در کارخانه ها جهت مشخص نمودن فرصت های صرفه جویی وعملی ساختن راهکارهای حاصل از ممزی انرژی وتدوین وبکار گیری معیار مصرف سوخت وانرژی در آنها امکان پذیر است.
محیط زیست وبهینه سازی مصرف انرزی:
صفحه اصلی: بهینه سازی مصرف سوخت: محیط زیست وبهینه سازی مصرف انرژی
نفت خام, ترکیبی از مواد مختلف شیمیایی است که هر یک به تنهایی, آلاینده مهمی به شمار می آیند. هیدروکربورهای سبک وسنگین, مواد حلقوی(مانند بنزین,تولوئن, وغیره) فلزات سنگین(مانند نیکلووانادیم وکبالت) عوامل گوگردی( مانند هیدروژن سولفوره مرکاپتان ها) وغیره از آن جمله اند. با این همه صنایع نفت ایران همههنگ با فناوری های زمانه, نسبت به کاهش آلاینده های موجود در فراورده های نفتی اقدام وسعی نموده است که فراورده های نفتی کشور را در حد استاندارد قابل قبول جهانی عرضه نماید. علاوه براین در زمینه فعالیت های زیست محیطی در کشور نیز در پاره ای از موارد پیشگام بوده است. به ویژه در سه سال اخیر به شهادت همه دوستداران طبیعت ومحیط زیست, مقوله محیط زیست را به همراه پذیرش هزینه های قابل توجه آن در زمره فعالیت های اصلی خود منظور کرده  وبه اقدامات گسترده ای مبادرت ورزیده است. البته باید توجه داشت که فعالیت هایی که منجر صرفه جویی وبهینه سازی در مصرف انرژی می شود به طور محیطی دارای آثار مثبت زیست محیطی است.
آلودگی محیط زیست ناشی از فعالیت های متنوع انسانی است . در این میان سوخت فسیلی از جمله مهم ترین عوامل ایجاد آلودگی های وسیع محیط زیست است. از آنجا که بخش انرژی هم تولید کننده وهم مصرف کننده عمده انرژی به شمار می آید, ضرورت توجه این بخش به حفاظت محیط زیست واجد اهمیت غیر قابل انکار است. به همین سبب وزارت نفت در سه سال اخیر عملیات گسترده ای در این زمینه داشته که در این جا به مهم ترین اقدامات وسیاست های ناظر برحفاظت از محیط زیست اشاره می شود:
تشکیل سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور بنزین بدون سرب
کاهش گوگرد نفت گاز وسایل نقلیه همگانی
گسترش استفاده از گاز طبیعی در شهرها وصنایع
ارتقای بازدهی سوخت موتورهای بنزینی ودیزلی
همیاری در توسعه اتوبوس رانی
ساخت نفت کش دوجداره
ایجاد تسهیلات سیار فراورش نفت خام
جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه نفت
اجرای طرح ها ومطالعات زیست محیطی
صرفه جویی ومدیریت بهینه مصرف سوخت
آموزش مدیران انرژی
برق دار کردن چاه های آب
عملکرد طرح های مرتبط با بهینه سازی مصرف سوخت کشور
تشکیل سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور
این سازمان در سال 1379 در وزارت نفت تشکیل ومسوولیت اصلی آن .
برای بهینه سازی مصرف سوخت کشور با اولویت کمک در بهینه سازی مصرف سوخت خودروهای تولیدی جدید وخودروهای موجودع بهینه سازی مصرف سوخت در بخاری ها ومشعل ها ونیز بهینه سازی مصرف سوخت در ساختمان ها است. همچنین توسعه استفاده از گاز فشرده طبیعی در دستور کار این سازمان قرار دارد.
با تشکیل این سازمان به عنوان مسوول اصلی بهینه سازی در وزارت نفت, در بودجه سال 1380 اعتبارات مناسبی در قالب تبصره 29 برای این منظور پیشنهاد وبه تصویب رسید.
بنزین بدون سرب:
در راستای اجرای مصوبه16104/22533 مورخ21/2/79 هیات محترم دولت به منظور کاهش آلودگی هوای تهران, تدابیر لازم جهت افزایش تولید بنزین موتور بدون سرب توسط پالایشگاه های اراک وتهران صورت گرفت ودر این ارتباط براساس برنامه ریزی های انجام شده توسط شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران, متجاوز از 60 جایگاه عرضه بنزین موتور در سطح تهران منحصراٌ به عرضه بنزین بدون سرب تخصیص داده شده است. از دیگر موارد قابل ذکر, آماده سازی پالایشگاه ها در سال 1379 جهت تولید بنزین بدون سرب را با استفاده از MTBE به منظور عرضه آن در سراسر کشور طی سال 1380 را می توان نام برد.
کاهش گوگرد نفت گاز وسایل نقلیه همگانی که
به منظور کاهش آلودگی هوای تهران از اوایل خرداد 79, نفت گاز مصرفی شرکت واحد اتوبوس رانی تهران ومینی بوس رانی تابع آن از نوع نفت گاز کم گوگرد ودر حد استاندارد اروپایی (با حدوو500PPM) تامین می شود. طبق استاندارد ملی میزان گوگرد نفت گاز در حدود1000PPM است.
گسترش استفاده از گاز طبیعی در شهر ها وصنایع:
با توجه به وجود منابع غنی گاز در کشور وبراساس اصل توسعه پایدار واستفاده بهینه از منابع نفت خام کشور وهمچنین به منظور کاهش آلودگی هوای شهرها درصد استفاده از گاز در سبد مصرف انرزی افزایش یافته است واین روند ادامه خواهد یافت. براساس گزارش تا پایان سال 1379, با نصب حدو 6/1 میلیون انشعاب جدید تعداد346 شهر کشور با جمعیتی حدود 30میلیون نفر تحت پوشش شبکه های گاز شهری قرار گرفته اند. همچنین تعداد 35 نیروگاه و1800واحد صنعتی دیگر از نعمت گاز برخوردار شده اند.
ارتقای بازدهی موتور های بنزینی ودیزلی:
همکاری با صنایع خودروسازی وهمیاری با آنها برای ارتقای بازدهی سوخت در موتوهای بنزینی ودیزلی نیز به عنوان عامل مهم در کاهش سوخت وبهبود محیط زیست در دستور کار وزارت نفت قرار دارد.
همیاری در توسعه اتوبوس رانی:
وزارت نفت در سال های 77-78-79 به ترتیب حدود247-454-25 میلیارد ریال از محل عوارض فروش فراورده ها در اختیار وزارت کشور قرار داده است تا برای توسعه اتوبوس رانی وحمل ونقل عمومی در تهران وشهر های بزرگ به مصرف برساند.
ساخت نفتکش دو جداره:
در سال گذشته ساخت 10 فروند نفتکش پهن پیکر دو جداره سازگار با محیط زیست برای ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران سفارش داده شد که در حال ساخت است.
ایجاد تسهیلات سیار فرآورش نفت خام:
منابع سرمایه گذاری در ایجاد تسهیلات سیار فرآورش نفت خام به منظور جلوگیری از آلودگی محیط زیست با هزینه بیش از ده میلیلرد ریال تامین شده است. این اقدام, مشکلات زیست محیطی را در مرحله به مدار در آوردن چاه های جدید حفاری شده مرتقع خواهد کرد.
جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه نفت:
جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه نفت که عموماٌ دارای میعانات گازی با ارزش نیز هستند در دستور کار وزارت نفت قرار دارد, از جمله مقدمات اجرای طرح آماک وبه طور کلی طرح جلوگیری کامل از سوزاندن گازهای همراه نفتNOFlare که اجرای کامل آن در برنامه سوم انجام خواهد گرفت تاثیر قابل ملاحظه ای در بهبود وضعیت محیط زیست مناطق نفت خیز خواهد داشت.
اجرای طرح ها ومطالعات زیست محیطی:
شرکت ملی پالایش وپخش فراورده های نفتی در سال های اخیر در ارتباط با انجام مطالعات زیست محیطی مرتبط با تاسیسات پالایشی بسیار فعال بوده است. اخیراٌ براساس اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران, در این شرکت نیز واحدی تحت عنوان امور مربوط به حفاظت محیط زیست شرکت وشرکت های زیر مجموعه را به طور متمرکز مدیریت وبرنامه ریزی می نماید.
این شرکت مجموع مسائل زیست محیطی پالایشگاه های کشور را در 38 مبحث مطالعاتی تحت بررسی وتدوین سیاست های لازم ارائه نموده است.
شرکت های پالایشی برای دریافت گواهی نامه زیست محیطی ایزو14001 اقدام نموده, به طوری که هم اکنون پالایشگاه های اراک. اصفهان. بندرعباس. تبریز. تهران. شیرازوکرمانشاه موفق به اخذ گواهی نامه مذکورگردیده اند.
در حال حاضر فضای سبز ایجاد شده در تاسیسات زیر مجموعه این شرکت بالغ بر 840 هکتار می باشد. ضمناٌ پیش بینی های لازم جهت افزایش فضای سبز به میزان 304 هکتار(براساس استاندارد های مصوب شرکت ملی پالایش وپخش به میزان 20 درصد وسعت تاسیسات پالایشی و10 درصد سایر تاسیسات) به عمل آمده است.
افزون براین شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای حفاظت از محیط زیست اقدام های زیر را در مجتمع های پتروشیمی برای حفاظت از محیط زیست اقدام های زیر را در مجتمع پتروشیمی به انجام رسانده است.
کمینه سازی ضایعات, اعم از ضایعات تولیدی وفاضلاب ها وکنترل آلاینده های هواmonitoring پایش
ایجاد نظام مدیریت پسماندها با تاکید بربازیافت مواد ارزشمند
جایگزینی مواد مخرب لایه ازون با مواد مناسب
استقرار سیستم مدیریت زیست محیطی ودریافت گواهی نامه های زیست محیطی
ممیزی انرژی ومحیط زیست وکاهش اتلاف انرژی ومنابع طبیعی
گسترش فضای سبز
انتخاب فرایندهای سازگار با محیط زیست در طرح های توسعه ای
به طور خلاصه پروژه های انجام شده زیست محیطی در شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سال های 79-76-,147 فقره بوده است. در این میان در سال 1378 طرح ارزیابی اثرات زیست محیطی در مناطق ویزه ماهشهر وعسلویه نیز انجام شد ومجتمع های اصفهان, اراک وتبریز وخراسان وارومیه موفق به اخذ گواهینامه(ایزو14001) شدند. در سال 1377 نیز پتروشیمی اصفهان به عنوان (صنعت سبز) انتخاب شد ودر سال 1378 پتروشیمی اراک وشیراز نیز به ترتیب به عنوان(صنعت سبز) و(صنعت پاک) انتخاب شدند.
صرفه جویی ومدیریت بهینه مصرف سوخت طی سال های 79-1376 مصرف انواع فراورده های نفتی شامل نفت سفید, نفت گاز ونفت کوره براثر جایگزینی گاز طبیعی وهمچنین با اعمال سیاست های تغییر الگوی مصرف وصرفه جویی به طور نسبی مهار گردید. لیکن مصرف بنزین موتور همچنان به دلیل گسترش عرضه خودرو با فن آوری نامناسب وارزان بودن نرخ آن , روند فزاینده ای داشته ومصرف گاز مایع نیز علی رغم اعمال کنترل های لازم در بخش مصارف خانگی وصنعتی به دلیل گاز سوز کردن خودروهای سواری از رشد مثبت برخوردار بوده است. آهنگ رشد مصرف فراورده های عمده نفتی طی سال های 79-1376 در حدود5/0 درصد بوده که بیشترین ضریب رشد مربوط به گاز مایع(6درصد) وبنزین موتور(8/6 درصد)وکمترین آن مربوط به نفت گاز(2/1درصد) می باشد. لیکن فراورده های نفت سفید ونفت کوره از ضریب رشد منفی برخوردار بوده است. همچنین مصرف فراورده های نفتی در سال 1379 نسبت به سال 1378 از ضریب رشد بالایی درحد7/5 برخورداربوده است.
آموزش مدیران انرژی:
موسسه مطالعات بین المللی انرژی براساس مفاد آیین نامه اجرایی ردیف9 بند(و) تبصره19 قانون برنامه پنج ساله دوم توسعه کشور, از شهریور ماه 76 اقدام به آموزش مدیران انرزی صنایع مختلف در سطح کشور کرده است. در نتیجه از شهریور 76 تا پایان اسفند1378 در مجموع 26 دوره آموزش دو هفته ای رایگان برای 545 نفر از مدیران انرزی جذب شده از صنایع مختلف کشور برگزار شده است. افزون براین به منظور بهره گیری ازاقدام های مدیران انرژی, این موسسه 13همایش یک یا دو روزه برای 288 نفر از مدیران آموزش دیده برگزار کرده است. همچنین این موسسه به درخواست مسئولان صنایع مختلف در سال های 76و77و78 چندین دوره حساس سازی یک یا دو روزه نیز در صنایع مختلف از جمله در مناطق نفت خیز جنوب, صنایع شیمیایی پارچین, شرکت ملی گاز ایران, شرکت الیاف وشرکت صنایع شیر ایران برگزار کرده است.
تدوین استانداردها ومعیار مصرف انرژی:
با توجه به آیین نامه اجرایی ردیف 9 بند(و) تبصره 19 قانون برنامه پنج ساله دوم, مطالعه معیارهای مصرف انرزی در موسسه مطالعات بین المللی انرژی آغاز شد. هدف از این مطالعه ارائه راه حل هایی است که مصرف سوخت را بدون آن که در روند توسعه صنعتی ورفاهی جامعه تغییری ایجاد شود به سطح وتداول جهان صنعتی برساند.
سرفصل های این مطالعه که در سال 1378 به پایان رسیدعبارتند از:
فریندها وعملیات تولیدی انرژی بر
ماشین آلات وسیستم های انرژی بر
در این مطالعه موارد زیر مورد توجه قرار گرفته است
فرایندهای صنایع شامل مطالعات فرایند تولید گاز مایع, تولید فراورده های میان تقطیر, تولید نفت کوره, تولید قیر وروغن موتور, گوگرد, مواد لاستیکی, کود شیمیایی, موادپلیمری, موادآروماتیک, اتان,پروتان, بوتان وپنتان
مطالعات انرژی بری ماشین آلات صنعتی شاما مشعل ها, کوره های صنعتی, دیگ های بخار, توربین های گازی, موتورتوربوکمپرسورها, توربوپمپ ها
تدوین استانداردها ومشخصات فنی انرزی بری شامل بخاری دستس ونفتی وخراک پزی دستی ونفتی, بخاری نفتی دودکش دار, اجاق خوراک پزی, آبگرمکن مخزن دار نفتی, آبگرمکن مخزن دارگازی, آبگرمکن دیواری,شوفاژ کوره ای چدنی با مخزن دو جداره, شوفاژ پکیج وشوفاژدیواری گاز سوز
شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اجرای طرح هایی در زمینه انرژی مانند ممیزی انرژی کاهش تلفات وکاهش ضایعات, آموزش وتدوین برنامه های جامع مدیریت انرژی در سال های مورد گزارش موفق شد می زان مصرف انرژی راکاهش دهد.
تنها در سال 1379 بر اساس آمار وارقام محاسبه شده شدت مصرف انرژی در مجتمع های تولیدی حدود 10 درصد نسبت به سال 1378 کاهش یافت میزان کاهش مصرف حامل های انرژی طی سال 79بالغ بر 375 میلیون متر مکعب گاز به ارزش تقریبی 10 میلیون دلار بوده است.
برق دار کردن چاه های آب:
بر اساس سیاست صرفه جویی در مصرف سوخت وبرق دار کردن موتور تلمبه های چاه های آب کشاورزی طبق بند(ج) تبصره 27 قانون بودجه سال 1378 وبند (ه) تبصره 27 قانون بودجه سال 1379 مبلغ 180 میلیلرد ریال اعتبار به صورت سالانه تامین وازاین طریق بانک کشاورزی وام در اختیار کشاورزان قرار گرفته به طوری که در سال های 1378و79 جمعاٌ حدود 12000 حلقه چاه برق دار گردیده است.
عملکرد طرح های مرتبط با بهینه سازی مصرف سوخت کشور:
الف. گاز سوز کردن خودرو های جمعی
این طرح در سه مرحله جهت تبدیل سوخت خودروهای کشور به گاز طبیعی فشرده(CNG) اجرا خواهد شد که شامل
1-    گاز سوز کردن 40 دستگاه خودرو سنگین درون شهری
2-    گاز سوز کردن خودروهای سنگین بین شهری
3-    گاز سوز کردن خودروهای سبک واتوبوس های بین شهری
در مرحله اول طرح, تبدیل سوخت 40 هزار دستگاه خودرو شامل 15 هزار دستگاه اتوبوس و25 هزار دستگاه مینی بوس و15 شهر مهم کشور برنامه ریزی شده است. اعتبار این مرحله 257 میلیون دلار ارز و460 میلیارد ریال می باشد که احداث 42 پایگاه تحویل گاز طبیعی فشرده با ظرفیت 5 هزار 460 میلیارد ریال گاز در ساعت پیش بینی شده است. سرمایه گذاری مورد نیاز طرح طی سال های 1380 و1381 انجام خواهد شد واز ابتدای 1382 اولین جایگاه سوخت گیری با 8 کمپرسور وپس از آن هر دو ماه یک بار یک ایستگاه حداکثر به بهره برداری خواهد رسید.
از آنجایی که طرح گاز سوز کردن خودروها با ارایه یک برنامه جامع در زمینه امکان تامین سوخت, ترکیب خودروهای کشور, امکان تبدیل خودروها از نظر فنی واقتصادی وابعاد زیست محیطی واستانداردهای جهانی وسایر موارد در کلیه بخش های حمل ونقل مسافر وبار در شهرها وبین شهرها مورد مطالعه قرا خواهد گرفت, مرحله دوم وسوم طرح پس از ارائه نتایج مطالعه که پیش بینی می شود حدود 8 ماه به طول انجامد, اجرا خواهد شد. همچنین مذاکراتی نیز با شرکت ایران خودرو ودر خصوص مطالعه وطراحی موتورهای Dual Fuels در موتورهای 314-OM و355-OM که در مینی بوس ها واتوبوس ها, خصوصاٌ بین شهری کاربرد خواهد داشت, انجام ودر مرحله انعقاد قرارداد است.
ب. طرح یارانه سود تسهیلات برای افزایش بازده انرژی:
این طرح براساس تبصره 27 قانون بودجه سال 1379 کل کشور از محل بهینه سازی مصرف انرژی با 3 پروژه واعتباری معادل 35381 میلیون ریال ذیربط اجرا خواهد شد.
براساس آیین نامه اجرایی این تبصره کمیته ای توسط دستگاه اجرایی ذیربط متشکل از نمایندگان وزارت نفت, نیرو, سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور, جامعه مهندسان مشاور ودستگاه اجرایی مرتبط تشکیل وطرح های رسیده را مورد بررسی وتصویب قرار خواهند داد.
این کمیته در سال 1379 تشکیل شد ودر خصوص پروزه های طرح, تصمیماتی به این شرح اتخاذ شد:
1-    یارانه سود تسهیلات شرکت راه آهن شهری تهران وحومه با توجه به صرفه جویی انرژی ناشی از انتقال مسافر در خطوط مورد


کلمات کلیدی مرتبط:
مقدمه ,سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور ,وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران در راستای اجراس سیاست های استراتژیک کشور در بخش انرژی وبراساس ماده 121 قانون برنامه توسعه اقتصادی, اجتماعی وفرهنگی جمهوری اسلامی ایران به منظور اعمال صرفه جویی ومنطقی کردن مصرف انرژی, حفاظت از محیط زیست, همچنین اجرای مقدمات مرتب,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود پاورپوینت معماری پایدار و تاثیر آن در حوزه محیط زیست

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد