خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: باغ بام(بام سبز)

   تعدادبرگ: 24/   قیمت: 8000 تومان   حجم فایل: 182 kb  تعدادمشاهده  2


بخشی از مطلب
مقدمه:
از آن جا که احداث بام سبز در برنامه ريزي شهري  بيشتر شهرهاي پيشرفته جهان به صورت يک دستورالعمل اجرايي در ساختمان سازي درآمده است،  لزوم استفاده از انرژي هاي پاک و توجه به محيط زيست و ساکنان آن در گستره زماني  نامحدود  ضروري به نظر مي رسد.  امروزه در آلمان بطور تخميني 10 %  از خانه ها داراي بام سبزند.  درشهر توکيو  برنامه توکيو 2000   در آوريل  2001 وارد عمل شد ، در اين برنامه  فضاي قابل استفاده  ساختمان هاي جديد  با متراژ بيش از 1000 متر مربع  بايد داراي 20 % فضاي سبز باشند.  بام سبز در برنامه ريزي شهري شمال آمريکا  در جاهايي مثل شيکاگو، پرتلند ، اورگن و تورنتو کانادا   موثر بوده  و  در نظر گرفته مي شود. در شيکاگوجايي که 20000 فوت مربع  بام سبزدر بالاي شهرداري آن قرارگرفته  قانون ذخيره سازي  انرژي  شيکاگو  در سال 2002  تصويب شد و مقرر گرديد  ساختمان سازي جديد  بايد داراي بام سبز يا بام انعکاسي  باشد. درونکوور افزايش جمعيت افزايش ناپايداري  در دو زمينه  مصرف  انرژي   و فاضلاب  است و متخصصين تشخيص داده اند  که تکنولوژي بام سبز  به حل اين دو موضوع کمک خواهد نمود.
باتوجه به اثرات زيست محيطي وتنوع گونه هاي جاندار بام سبز موجب تاثيرات مثبت نسبت به محيط مي شود. کاهش آلودگي ناشي از فاضلاب واقزايش ميزان اکسيژن لازم براي انسان از ديگر اثرات مثبت بام سبز محسوب مي شود. ازآن جا که پيشينيان در طول زمان از ويژگيهاي اين نوع بام بهره جسته اند، استفاده از آن در محيط شهري  ضمن جذب سر وصدا وخنک سازي باکاهش مصرف انرژي همراه است. ساکنين بام سبز با توليد مواد غذايي  گياهي  با نثبيت خاک يک سيستم  پايدار را ايجادمي کند. جستجو وسرمايه گذاري  در تکنولوژي بام سبزمهمترين روشي است  که به شهر هاي ما  اجازه رشد و توسعه  با اطمينان از حفاظت  و ادامه حيات  بشر و محيط  مي دهد. به نظر مي رسد که زمان آن رسيده است که ايران نيز در مقياس کلان شهرهايي چون تهران بايستي در اين راستا گامي بردارد.
پيشينه بام باغ:
بام سبز هزاران سال پيش  در باغ هاي معلق بابل گزارش شده و پس از آن صدها سال پيش بويژه در اروپا ي غربي  بکار مي رفته ، اما هنوز نحوه تشكيل آن  در اقليم هاي محلي  به خوبي شناخته شده نيست.
 اولين بام سبز گزارش شده درتاريخ بشري  باغ هاي معلق بابل است . هووَخشَترَه  که دوره حکومت وي از ۶۲۵ تا ۵۸۵ قبا از ميلاد مسيح است، از جمله تواناترين پادشاهان دوره تاريخي ماد بود. هووخشتره پسر فَروَرتيش و نوه دياکو بود. هووخشتره ارتش ماد را تجديد سازمان و  نو -سازي کرد و با نَبوپَلَّسَر شاه بابل متحد شد . براي استوارسازي اين اتحاد، دختر هووخشتره به نام آمتيس به همسري پسر نبوپلسر يعني بخت‌النصر دوم درآمد. آمتيس از زندگي در جلگه ميان ‌رودان(بين النهرين) دلگير شد و براي کوه هاي  بلند ميهنش دلتنگي بسيار کرد. از اين رو بُخت‌النصر دوم به  عنوان هديه براي همسرش دستوساختن  باغهاي معلق بابل را داد تا  بلنداي ديوارهاي  آن  براي آمتيس حکم کوهساران کشورش را داشته  باشد. 
شيوه هاي  معماري و آثار بدست آمده چنين عظمتي را در اين سرزمين به اثبات رسانده است. برج  بابل  از عالي ترين نشانه هاي  معماري بشري است که داراي هفت برج بزرگ با ديواره هائي از کاشيهاي  منقش و درخشنده بوده است و هر برج 200 متر ارتفاع داشته است . در نزديکي برج بابل قصر با شکوهي توسط بخت النصر پادشاه بابل  ساخته شده بود با ديوارهاي آجري زرد رنگ و کف سنگفرش با مجسمه هايي تراشيده شده از سنگ به شکل شير.با فاصله اي از همين قصر و در واقع بيرون از شهر باغ هاي معلق بابل قرار داشتند که اين باغ ها از عجايب عالم و از شاهکار هاي  معماري محسوب مي شوند . اين باغها که به روايتي 5 تراس منطبق بودند به دستور نينوس پادشاه ديگر بابل براي همسرش سميراميس در کنار رود فرات بنا گرديدند. براي ايجاد قدرت در پايه هاي  اين بنا ها از ستونهاي سنگي مربع به ضلع 5 متر استفاده کرده بودند.  طبقات به وسيله مواد خاصي عايق بندي شده بودند تا از نفوذ آب باران به طبقات زيرين جلوگيري شود. براي آبياري هر يک از طبقات (باغ ها ) آب فرات را مستقيما به آنها تا بالاترين قسمت هدايت ميکردند . ( با توجه به اينکه در دو طرف اين بناها کوه هائي مرتفع قرار نداشتند تا از خاصيت آرتزين استفاده شود اين امر يکي از عجايب اين بنا را نشان ميدهد ) اين باغ ها ( تراس هاي آن ) مشرف بر رود فرات وشهر بابل بود و چشم انداز زيبائي داشت و عبور و مرور قافله ها و کاروان هاي  تجاري شرق و غرب از آن مشاهده مي گرديد . اين بنا در حدود 600 ق . م  ساخته شد ولي اکنون آثاري از ساختمانهاي آن مشاهده نمي شودو فقط از آجرهاي باقيمانده آن سدي طويل بر روي رود فرات بسته شده است .
 


کلمات کلیدی مرتبط:
بخشی از مطلب ,مقدمه: ,از آن جا که احداث بام سبز در برنامه ريزي شهري بيشتر شهرهاي پيشرفته جهان به صورت يک دستورالعمل اجرايي در ساختمان سازي درآمده است، لزوم استفاده از انرژي هاي پاک و توجه به محيط زيست و ساکنان آن در گستره زماني نامحدود ضروري به نظر مي رسد. امروزه در آلمان بطور تخميني 10 % از خ,
مقالات مرتبط در این دسته

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد