خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
نقش برتر پارس
 

روش و توضيحات خريد
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل  در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان  آيگپ همه روزه از ساعت  10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل

  


بنر سمت جپ
 

کمی ثواب ذخیره کنید

https://mahak-charity.org/wp-content/uploads/2020/04/500x500-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.png

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک

 


هتلداري و گردشگري - پروژه
 
فهرست مطالب: بررسی تاثیر تبلیغات گردشگری ایران و میزان اثر بخشی آن بر جذب گردشگران خارجی به ایران

   تعدادبرگ: 230   قیمت: 15000 تومان   حجم فایل: 8647 kb  تعدادمشاهده  1


 فهرست مطالب
 
فصل اول : کلیات پژوهش
 
1ـ1 بیان مسأله
 
1-2 اهمیت موضوع
 
1-3 ضرورت تحقیق
 
1-4 اهداف تحقیق
 
1-5 سؤالات تحقیق
 
1-6 فرضیات
 
1-7تعاریف عملیاتی
 
1-8 شاخص سازی
 
1-9 چارچوب نظری
 
1-10 مدل تحقیق
 
فصل دوم : ادبیات و پیشینه پژوهش
 
2-1 بخش اول: "تبلیغات"
 
2-1-1 تعریف تبلیغات
 
2-1-2 سابقه‌ی تبلیغات تجاری در جهان
 
2-1-3 تاریخچه‌ی تبلیغات در ایران
 
2-1-5 عناصر موجود در پیام تبلیغاتی
 
2-1- 6 فنون تبلیغات
 
2-1-7 الگوهای تبلیغ
 
2-1-8 انواع تبلیغات
 
2-1-9 انواع جاذبه‌های تبلیغ
 
2-1-10 تكنیك‌های اجرایی تبلیغات بازرگانی
 
2-1-11 شگردهای جلب مخاطب مورد استفاده در تبلیغ بازرگانی
 
2-1-12 نقش تصویر در تبلیغ:
 
2-2 بخش دوم:" گردشگری"
 
2-2-1 تعریف گردشگری
 
2-2-2 تاریخچه گردشگری
 
2-2-2-1 پیشینه گردشگری در جهان
 
2-2-2-2 پیشینه گردشگری در ایران
 
2-2-3 اهمیت گردشگری
 
2-2-3-1 آثار اقتصادی گردشگری
 
2-2-3-1-1 گردشگری و اشتغال
 
2-2-3-3 آثار سیاسی
 
2-2-3-4 آثار زیست محیطی
 
2-2-3-5 آثار آموزشی
 
2-2-4 انوع جاذبه‌های گردشگری
 
2-2-5 انواع گردشگری:
 
2-2-6جایگاه ایران در صنعت گردشگری
 
2-3-بخش سوم : "نظریه‌های گردشگری"
 
2-3-1 انگیزش در جهانگردی
 
2-3-2 عوامل مؤثر بر انگیزه‌های سفر
 
2-3-3 نظریه های انگیزش در جهانگردی
 
2-3-3-1نظریه‌ی نیازها
 
2-3-3-1-1فرآیند انگیزش در نظریه نیازها
 
2-3-3-2 نظریه‌ی انتظار و احتمال
 
2-3-3-3 نظریه درون‌گرایی و برون‌گرایی
 
2-3-3-4 نظریه سلسله مراتب انگیزه‌های سفر
 
2-3-3-5 نظریه‌های رفتار مصرف كننده در جهانگردی
 
2-4 بخش چهارم :" نظریه‌های ارتباطی در تبلیغات "
 
2-4-1 كاربرد فرآیند ارتباطات در تبلیغات
 
2-4-2انتظارات فرهنگی و درك
 
2-4-3نظریه طرح ذهنی
 
2-4-4 فرآیندهای گزینشی
 
2-4-5 اعتبار منبع
 
2-4-6 اثرهای تكرار
 
2-4-7 الگوی سلسله مراتب اثرها
 
2-4-8 كاركرد رسانه‌ها
 
2-4-9 برجسته سازی
 
2-4-10نظریه‌ی دو عاملی
 
2-4-11نظریه استفاده و خشنودی
 
2-4-12 فرمول آیدا
 
2-5 بخش پنجم : "اثر بخشی تبلیغات"
 
2-5-1 شرایط اثربخشی رسانه‌ها
 
2-5-2 شرایط تأثیر تبلیغات
 
2-5-3 مدل عوامل مؤثر بر روی اثربخشی تبلیغ
 
2-5-4عوامل مؤثر برروی اثربخشی تبلیغ
 
2-5-5 مدل مسیر دو سویه اثربخشی تبلیغات
 
2-6 بخش ششم : تبلیغات و گردشگری
 
2-6-1 تبلیغات در عصر اطلاعات
 
2-6-2 فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات
 
2-6-2-1 فناوری اطلاعات
 
2-6-3 تاثیر فناوری اطلاعات در گردشگری
 
2 -6-4 تبلیغات اینترنتی
 
2-6-5 نقش اینترنت در توسعه‌ی صنعت گردشگری
 
2-6-6 – شبکه های تلویزیونی ماهواره ای
 
2-6-7 ابزار تبلیغات گردشگری
 
2-6-7-1 ابزارهای اصلی تبلیغات
 
2-6-7-2 ابزارهای فرعی تبلیغاتی و بازاریابی جهانگردی
 
2-7بخش هفتم: پیشینه پژوهش
 
2-8 بخش هشتم: عملكرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
 
فصل سوم : روششناسی
 
3-1 روش تحقیق:
 
3-2 ابزار تحقیق
 
3-3 جامعه آماری
 
3-4 حجم نمونه
 
3-5 روش نمونه گیری
 
3-6 رویه جمع آوری اطلاعات
 
3-7 اعتبار و پایایی تحقیق
 
3-8 محدودیت های تحقیق
 
فصل چهارم : یافته های پژوهش
 
مقدمه
 
بخش اول) 4-1تجزیه و تحلیل توصیفی
 
بخش دوم ) 4-2 تجزیه و تحلیل استنباطی
 
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
 
5-1 نتیجه گیری
 
5-2 پیشنهادات
 
5-3 پیشنهاداتی برای محققین بعدی
 
منابع فارسی
 
مقالات
 
پایان نامه ها
 
منابع اینترنتی ( مقالات فارسی ) :
 
پیوست الف
 
پیوست ج
 
با رشد بيش از پيش شهرنشيني و زندگی ماشيني، براي گريز از زندگي مدرن و يافتن زمان فراغت انسان بر آن شد تا سفر را به عنوان امري واقع تجربه كند. در اين ميان پيشرفت چشمگير صنعت حمل و نقل و ارتباطات امر سفر را در چارچوب وسيله‌ي نقليه‌ي ايمن و شبكه‌ي راه‌هاي وسيع و گسترده آسان نمود.
بدين ترتيب صنعتي شدن جوامع همراه با افزايش درآمد مردم از یک سو و مهيا شدن اوقات فراغت براي تجديد نيرو وگسترش نوآوري‌هاي تكنولوژيكي از سوی دیگر زمينه را براي سفر به نقاط دور و نزديك با هدف استفاده مطلوب از زمان فراغت، كنجكاوي در مورد طبيعت،شناخت فرهنگ و تاريخ ملت‌ها فراهم آورد. در نتیجه گردشگري به طور گسترده بر بستری از فن آوری های ارتباطی  شكل گرفت.
صنعت گردشگري در پنجاه سال گذشته رشد روزافزون و مستمري داشته است. اكنون نيز شتابان به سمت آينده در حركت است.این جابجايي عظیم گردشگران بر روی كره‌ي زمين یکی از منابع مهم درآمدي جهان به حساب مي‌آيد همچنین به عنوان گسترده‌ترين صنعت خدماتي جهان حائز جايگاه ويژه‌اي است؛ این صنعت با تأسيس امكانات و زيرساختهای ويژه فرصت‌هاي شغلي بیشماري را براي كشور ميزبان بوجود مي‌آورد. 
بدين ترتيب گردشگري كه در ابتدا بعنوان يك پديده‌ي فرهنگي- اجتماعي مطرح شده بود كم‌كم بعنوان عاملي مهم در رشد و توسعه‌ي اقتصادي شناخته شد. صلح، امنيت، دموكراسي، آزادي   وپيشرفت‌هاي فرهنگي  اجتماعي نيز از ديگر پيامدهاي مثبت اين صنعت عظيم به شمار مي‌آيند.
وجود اين همه آثار و منافع موجب شد تا گردشگري مورد توجه بسياري از كشورها قرار گرفته، با برنامه‌ريزي و سرمايه‌گذاري های كلان سود سرشاري را نصيب خود نمایند و براي كسب عوايد بيشتر در رقابتي تنگاتنگ با يكديگر قرار گيرند. اسپانيا، آمريكا، فرانسه، چين وايتاليا از كشورهاي صاحب نام در اين صنعت هستند.
((جهانگردي پديده‌اي است چند بعدي كه عوامل مختلفي چون شرايط عمومي كشور، ثبات اقتصادي و اجتماعي، امنيت داخلي، تقويت و گسترش زمینه های مختلف خدماتي از قبيل سيستم حمل و نقل، توسعه‌ي هتل‌ها، مراكز تفريحي و... در موفقیت آن سهم بسزایی دارند.)) (رستمی،1377) 
اما در كنار اين عوامل، بازاريابي و تبليغات از شاخص‌هاي اصلي و مهم در رشد و گسترش گردشگري هستند.تبليغات يكي از شيوه‌هاي مهم و مؤثر در اطلاع رساني مي‌باشد و ميليون‌ها نفر را به خود جذب كرده است. در تحولات عمومي جهان، در همه‌ي امور جاري فعاليت‌هاي بشري و در تمام تار و پود زندگي انسان رخنه كرده است. نه تنها معرفي كالاها و خدمات بلكه رقابت‌هاي تجاري نيز بدون تبليغات مؤثر و گسترده ميسر نيست. 
در واقع تبليغات ابزار مهمی براي ارتباط با بازار و جامعه و نفوذ در دل و فكر مخاطبان به منظور تأثيرگذاري و تغييردر تصميم و رفتار آنان است. تبليغ وسيله‌اي است براي تأثير و تغيير. تغييري كه تبليغ ايجاد مي‌كند، تغيير در نگرش، بينش، دانش، روش و رفتارهاي انواع مخاطبان است. (روستا، 1381) ارقام سرسام آوري كه در اين زمينه هزينه مي‌شود، به واقع اعجاب‌انگيز است و نشانه‌ي اهميت اقتصادي اين امر مي‌باشد.
ضرورت وجود تبليغات در صنعت گردشگري نيز همچون ديگر صنايع به خوبي احساس مي‌شود. تبليغات مستقيم و غيرمستقيم به عنوان بخش عمده‌اي از فرايند ارتباطات جهاني نقش اساسي در ايجاد شناخت و گسترش جهانگردي در ميان ملت‌ها ایفا خواهد كرد. 
تبليغات با استفاده از ابزار مناسب انگيزه‌ي انسان براي سفرو تغییر در محيط زندگي را فراهم مي‌آورد. تبليغات زمينه‌ي شناخت و اطلاع‌رساني كمي و كيفي گردشگران از مقاصد گردشگري، جاذبه‌ها و خصوصيات ملل مختلف، خدمات موجود و ترغيب به مسافرت را براي گردشگران فراهم مي‌سازد.(رستمی،1377 )
راديو، تلويزيون، روزنامه، مجله، تبليغات محيطي، اينترنت، شبكه‌هاي ماهواره‌اي و... از جمله رسانه‌ها و ابزار مهم تبليغاتي محسوب مي‌شوند اما در اين ميان ظهور و گسترش شبكه‌هاي تلويزيوني ـ ماهواره‌اي و اطلاع‌رساني جهاني همچون اينترنت تأثير شگرفي بر گردشگري گذاشته است این تکنولوژی ها  مردم را قادر ساختند تا به شكلي مستقيم، بي‌واسطه و سريع با آداب و رسوم، سنت‌ها، شرايط اجتماعي و  خدمات موجود در كشورهاي ديگر آشنا شوند.
ايران به علت برخورداري از شرايط متنوع آب و هوايي، تاريخ و تمدن كهن، آثار باستاني، چشم‌اندازهاي زيبا، هنر اصيل و صدها امتياز فرهنگي و... طبق اعلام سازمان يونسكو جزء يكي از ده كشور اول جهان از نظر ظرفيت‌هاي گردشگري به شمار مي‌رود. با اين حال كشور ما هنوز نتوانسته جايگاه مناسبي را در صنعت گردشگري بين‌المللي از آن خود كند براستي چه عواملي موجب شده تا ايران نتواند آنگونه كه شايسته است در عرصه‌ي توريسم بين‌المللي بدرخشد؟
نتايج حاصل از تجارب كشورهاي صاحب‌نام در اين صنعت نشان مي دهد كه يكي از عوامل اساسي ركود گردشگري در ايران عدم اطلاع‌رساني و تبليغات مناسب در عرصه‌ي بين‌المللي است. فقدان تبليغات مناسب موجب شده تا كشور ايران عليرغم دارا بودن توانمندي‌هاي بسيار براي جهانيان ناشناخته بماند. از اين روي دغدغه‌ي پژوهشگر بر اين است تا به بررسي تأثير تبليغات در جذب گردشگران خارجي به ايران بپردازد و شيوه‌ها و ابزار مناسب در اين زمينه را شناسايي نمايد. اميد است نتايج حاصل از اين پژوهش موجب ايجاد تحول، رشد و شكوفايي صنعت گردشگري و در نتيجه توسعه‌ي اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي كشور عزيزمان ايران گردد.
 
1-2 اهميت موضوع:
صنعت گردشگري در هزاره‌ي سوم يكي از بزرگ‌ترين فعاليت‌هاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي دنيا به شمار مي‌رود. اين صنعت در شش دهه‌ي گذشته رشدي مداوم و متنوع را تجربه كرده تا به يكي از پردرآمدترين و بزرگ‌ترين بخش‌هاي اقتصادي در حال رشد در جهان تبديل شده است همچنین به عنوان صنعت بدون دودتوجه بسیاری از کشورها را به خود جلب کرده است. گردشگري بين‌المللي بخشي از صنعت گردشگري است كه مربوط به تجارت‌ها، خدمات و درآمدهاي حاصل از گردشگراني است كه از كشورهاي ديگر خارج از محل اقامت خود بازديد مي‌كنند. خاستگاه اصلي گردشگري، كشورهاي صنعتي پيشرفته مي‌باشد به طوري كه بيشترين تعداد گردشگران بين‌المللي و درآمد ايجاد شده مربوط به هفت كشور بزرگ صنعتي دنيا مي‌باشد.
«برطبق آمار سازمان جهاني گردشگري  كل گردشگران دنيا در سال 1950 میلادی بيست و پنج ميليون نفر و در سال 2008 میلادی حدود نهصد و بيست و دو ميليون نفر برآورد شده است همچنين درآمدهاي حاصل از گردشگري در سال 1980 بالغ بر صد و پنج ميليارد دلار بوده كه اين رقم در سال 2008 ميلادي به نهصد و چهل و چهار ميليارد دلار آمريكا ( 624 ميليارد يورو) رسيده است.
گردشگري امروزه يكي از عمده‌ترين دسته‌هاي تجارت بين‌المللي مي‌باشد. مجموع درآمد حاصل از صادرات گردشگري بين‌المللي با احتساب مسافران گذري در سال 2008، بالغ بر 1/1 تريليون دلار آمريكا بوده است ؛ يعني سه ميليارد دلار آمريكا در هر روز. صادرات گردشگري 30 درصد از صادرات خدمات تجاري و 6 درصد از كل صادرات كالاها و خدمات را به خود اختصاص داده است. در بعد جهاني


کلمات کلیدی مرتبط:
بررسی تاثیر تبلیغات گردشگری ایران و میزان اثر بخشی آن بر جذب گردشگران خارجی به ایران , تبلیغات گردشگری ایران , اثر بخشی , جذب گردشگران خارجی , ایران ,2-1- 6 فنون تبلیغات , ,2-1-7 الگوهای تبلیغ , ,2-1-8 انواع تبلیغات , ,2-1-9 انواع جاذبه‌های تبلیغ , ,2-1-10 تكنیك‌های اجرایی تبلیغات بازرگانی , ,2-1-11,
مقالات مرتبط در این دسته
شناسایی نقش صنایع دستی در برنامه ریزی توریسم
اقتصاد کلان و بررسی گردشگری آن
بررسی عوامل موثر در بازار گردشگری استان آ.غ
روند رشد گردشگری در کشورهای خاورمیانه
کمیسیون حقوق تجارت بین الملل سازمان ملل متحد (آنسیترال)
بررسی و معرفی پتانسیل ها وجاذیه های گردشگری جزیره قشم
سنجش اعتماد عمومی نسبت به برنامه های توسعه گردشگری شهری، مطالعه موردی کاشان (همراه با پرسشنامه و کارآماری spss)
صنعت مسافرت و جهانگردي
بررسي روابط فرهنگي- اجتماعي گردشگري و جامعه ميزبان (مطالعه موردي شهر ورزنه)
شناخت توانمندي هاي طبيعي چهارمحال و بختياري و نقش آن در توسعه جهانگردي استان (با تاكيد بر نقش تالابها) همراه با تصویر و نمودار و نقشه
مطالعات تطبیقی سازمان ها و آژانس های توریستی ایران و ترکیه در یک دهه اخیر (1997- 2006)-
شناسايي نقش صنايع دستي در برنامه ريزي توريسم
شرایط جغرافیایی تاریخی سیاسی کشور مالزی
بررسی جاذبه های توريستی و موانع جذب جهانگردان به منطقه كليبر
بررسی مسئولیت متصدی حمل و نقل دریایی
توریسم و تاثیر آن بر امنیت ملی
طرح راه اندازي موزه شهر دماوند
تأثير صنعت توريسم بر رشد و توسعه اقتصادي كشورها (ايران)

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد