خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
نقش برتر پارس
 

روش و توضيحات خريد
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل  در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان  آيگپ همه روزه از ساعت  10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل

  


بنر سمت جپ
 

کمی ثواب ذخیره کنید

https://mahak-charity.org/wp-content/uploads/2020/04/500x500-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.png

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک

 


فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: گزارش كار كارگاه صافكاري (رعايت ايمني و ... در محيط كار)

   تعدادبرگ: 29   قیمت: 2500 تومان   حجم فایل: 20 kb  تعدادمشاهده  1


 
گزارش كار 
كارگاه صافكاري
(رعايت ايمني و ... در محيط كار)
 
  نكات ايمني 
    از جمله وظايف هر كارگر رعايت اصول و قوانين ايمني است . موضوع ايمني مخصوصاً در كاركاهايي صافكاري بدنة اتومبيل بسيار مهم است ، زيرا به علت استفاده از مواد رنگي ، تينر ها وساير مواد قابل اشتعال به همراه وسايل جوشكاري احتمال وقوع آتش سوزي خيلي بيشتر از ساير كارگاه ها مي باشد . 
    از طرف ديگر چون كف اين نوع كارگاهها پر از قطعات كوچك و بزرگ بدنة اتومبيل با لبه هاي تيز و برنده مي باشد ، لذا امكان بوجود آمدن بريدگي و ايجاد زخم زياد است .
    يكي از شرايط اساسي ، رعايت مقررات ايمني و رفتار صحيح هر يك از افراد كارگاه است ، مثلاً شوخي كردن و دويدن نه تنها باعث بوجود آمدن حوادث ناگواري مي گردد ، بلكه از پيشرفت كار ساير كار گران جلوگيري
مي كند . 
    كلية كارگاههاي صافكاري بدنة اتومبيل بايد داراي وسايل ضد حريق كافي باشد و هريك از كاركنان لازم است طرز استفاده از اين دستگاهها را بداند . و سرپرست كارگاه نيز بايد مسئوليت كنترل آنها رابه عهده بگيرد . 
 
در كارگاههاي صافكاري اتومبيل لازم است نكات ايمني زير رعايت گردد: 
هنگام استفاده از سنگ سمباده جهت صافكاري بدنة اتومبيل بايد از ماسك مخصوص استفاده كرد . 
كارگاه صافكاري بايد به اندازة كافي روشن باشد ، زيرا نور كم باعث ايجاد حوادثي مانند لغزيدن پا روي اشياء كف كارگاه مي شود . 
    چون هنگامي كه صافكاري بايد بدنة اتومبيل ضربه وارد كرد از اين رو ممكن است ايجاد اتصال كوتاه در سيستم برق اتومبيل گرديده و باعث آتش سوزي شود . بنابراين هنگامي كه اتومبيلي جهت صافكاري به كارگاه آورده مي شود قبل از هركاري بايد سيمهاي اصلي برق آن را از باتري جدا كرد . 
    يكي از مشكلات كارگاه صافكاري جداكردن قطعات مختلف اتومبيل براي دسترسي بيشتر به قسمتهاي قابل تغيير است ، در اين موارد بايد قطعات جدا شده را به دقت و با رعايت اصول ايمني در كنار ديوار وجاي ديگري كه از دسترس ديگران دور باشد قرار داد.
    كف كارگاه بايد كاملاً تميز بوده و از هرگونه مواد روغني و رنگي پاك باشد . زيرا قطرات روغن و مواد رنگي علاوه بر اينكه به آتش سوزي كمك مي كنند همچنين ممكن است باعث ايجاد حوادثي مانند لغزيدن افراد كارگاه و ديگران گردد. 
    بسياري از عمليات صافكاري در حالي كه اتومبيل روي جك و خرك قرار دارد انجام مي گيرد ، در چنين مواردي بايد دقت كرد اتومبيل بطور مطمئن روي جك يا خرك قرار گرفته باشد و گر از جك هاي متحرك استفاده مي شودذ بايد دقت كنيد دستة آن در سر راه ديگران قرار نگيرد ، زيرا باگذاشتن پا بر روي دستة آن ، اتومبيل يكمرتبه پايين آمده و باعث بروز حوادث ناگواري مي گردد . 
رعايت اصول ايمني در مورد بكار بردن ابزار كار : 
    هرگز از سوهان هاي بدون دستة محافظ نبايد استفاده كرد زيرا ممكن است دست با برخورد به آنها بريده شود . و نيز از سوهان نبايد به عنوان چكش استفاده كرد ، زيرا جنس سوهان از فولاد شكننده ساخته شده است و ممكن است قطعاتي از آن كنده شده و به خود يا اطرافيان آسيب برساند .
    با چكش به سطح سندان ها نبايد كوبيد چون ممكن است ذرات فلز به صورت شما يا سايرين پريده و ايجاد بريدگي يا احتمال كوري كند . در مورد چكشها بايد مطمئن بود كه سر آنها به دسته به خوبي محك شده است در غير اين صورت هنگام ضربه زدن ممكن است سر چكش از دسته جدا شده و حوادث ناگواري را به بار آورد . 
    اگرسر قلم ، سائيده شده ويا دندانه دندانه شده باشد بايد آن را كنار گذاشت ويا تعمير كرد . چون هميشه امكان پارشه شدن تسمه ويا در رفتن چرخ سمباده ها وجود دارد بهتر است هنگام كار بااين وسايل خود را از سر راه قطعات چرخنده بادور زياد دور نگه داريم زيرا اين قطعات با سرعت زيادي كه دارند اگر پرت شوند و با كسي برخورد كنند باعث ايجاد زخم ها و جراحت هاي شديدي مي شود . ابزاري كه با هواي فشرده كار مي كنند از وسايل بسيار مهم كارگاه هاي صافكاري بدنة اتو مبيل     مي باشد . در مورد كار سر شيلنگ هاي هوا را نبايد بطرف كسي گرفت زيرا جريان هوا با فشار زياد ، گرد و خاك و ذرات مختلف را به صورت شخص پاشيده باعث ناراحتي مي گردد . هنگام كار با موتور ها و دستگاههاي چرخنده ، دقت كنيد كه گوشه هاي آزاد لباس و روپوش كار به آن گير نكند . دنبالة كراوات را بايد داخل پيراهن گذاشت ، اگر از لباس آستين بلند و گشاد استفاده مي كنيد ، سر دستهاي آن را ببنديد . كلاه بي لبة ايمنتر از كلاه لبه داراست . زيرا در بعضي موارد لبة كلاه به ماشين گير مي كند.
 
در مورد بكار بردن گاز اكسيژن و استيلن چند نكتة ايمني را بايد رعايت كرد :
هرگز نگذاريد روغن و گريس با اكسيژن فشرده تماس پيدا كند . 
هرگز محل جوشكاري يا منحل برش را روغن كاري نكنيد .
هرگز از اكسيژن فشرده به عنوان هواي فشرده يا منبع فشار استفاده نكنيد زيرا ممكن است باعث آتش سوزي و انفجار گردد . 
قبل از اقدام به عمل جوشكاري اطمينان پيدا كنيد كه جرقه وشعله و قطعات داغ فلز باعث آتش سوزي نخواهد شد . 
هنگام كار با مشعل هميشه از ماسك محافظ استفاده كنيد .
دقت كنيد فاصلة بين سيلندر اكسيژن و استيلن با محل كار صاف و بدون مانع باشد ، چون ممكن است به تنظيم فوري احتياج باشد . 
براي روشن كردن مشعل از فندك استفاده كنيد ، زيرا ممكن است كبريت دست شما را بسوزاند .
گاز استيلن را نبايد در محلي كه احتمال آتش سوزي وجود دار باز كنيد . 
قبل از شروع كار لوازم را كنترل كنيد .
براي جوش دادن مخزن هاي بنزين و روغن از استيلن استفاده نكنيد .
سيلندرهاي اكسيژن و استيلن بايد روي چرخ هاي مخصوص قرار بگيرد و يا به پاية محكمي بسته شود تا سقوط نكند . 
صافكاري بدنة اتومبيل :
    كار يك صافكار تعمير و صافكاري قسمت هاي صدمه ديدة بدنة اتومبيل است . يك صافكار با ديدن و لمس كردن بدنة ماشين بايد عيب هاي آن را تشخيص بدهد و با آگاهي از روشهاي صافكاري و ابزار و مصالح مورد نياز ، وسايل حفاظتي ( عينك ، دستكش ، پيش بند و پوتين ) انتخاب كرده و عمل صافكاري را انجام دهد. 
    قبل از اينكه از كارههاي صافكاري و تكنيك هاي آن صحبت شود ، ابتدا بايد با چگونگي ساختمان بدنة انواع اتومبيل و همچنين ابزار مورد استفاده در اين حرفه آشنا شويم .
ساختمان بدنة اتومبيل :
امروزه بدنه اتومبيل به دوطريق ساخته مي شود . 
الف – بدنه و شاسي يكپارچه است .
ب – شاسي و بدنه از هم جدا است .
در بدنة يكپارچه با شاسي ، قطعات فولادي به هم جوش داده شده و تركيب كلية ساختمان اتومبيل را تشكيل مي دهد . 
در بدنه و شاسي


کلمات کلیدی مرتبط:
,گزارش كار ,كارگاه صافكاري ,(رعايت ايمني و ... در محيط كار) , , نكات ايمني , از جمله وظايف هر كارگر رعايت اصول و قوانين ايمني است . موضوع ايمني مخصوصاً در كاركاهايي صافكاري بدنة اتومبيل بسيار مهم است ، زيرا به علت استفاده از مواد رنگي ، تينر ها وساير مواد قابل اشتعال به همراه وسايل جوشكاري احتم,
مقالات مرتبط در این دسته
گزارش كار شيمي عمومي يك - سينتيك (اندازه گيري سرعت واكنش هاي شيميايي و تعيين اثر غلظت بر آنها)
کاراموزی آشنایی با بخشداری
گزارش کارآموزی در محل احداث پارک ناز
گزارش کارآموزی كارخانه آرد زاودی بندرتركمن
گزارش كارآموزی شرکت سرماآفرین
گزارش كارآموزی پالایشگاه شركت نفت شیراز
دانلود گزارش کار آموزی
گـزارش کـارآموزی مجتمع پتروشیمی شیراز - واحد اوره منطقه 2
گزارش کاراموزی شركت تولیدی لوازم تزئینی خودرو
گزارش کاراموزی كنسرو سازی
گزارش کاراموزی اداره برق قسمت خدمات مشتركین شهرستان ابهر
کارآ وزی زراعت و اصلاح نباتات -مرکز تحقیقات توتون تیرتاش
گزارش کاراموزی شركت چینی نور
گزارش کاراموزی تعمیر دستگاه صوتی و تصویری
گزارش كارآموزي در شركت نساجي و فرش نگين قطب راوند
دانلود گزارش کارآموزی در آموزش و پرورش
طرح توجیهی پرورش گل و گیاهان زینتی
گزارش کاراموزی آموزش فتوشاپ
گزارش کار اداره کار، تعاون و رفاه امور اجتماعی کوهدشت
گزارش كارورزی در روابط عمومی شهرداری

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد