خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: بررسي فضاهاي مسكوني در محله چهارصددستگاه

   تعدادبرگ: 22/   قیمت: 8000 تومان   حجم فایل: 151 kb  تعدادمشاهده  4


 

بررسي فضاهاي مسكوني در محله چهارصددستگاه
مقدمه
اولين چيزي كه انسان پس از تأمين غذا در جستجوي آن است، تهيه سرپناهي است كه بتواند در آن آرام گيرد. مسكن خردترين و كوچكترين شكل تجسم كالبدي رابطه متقابل انسان و محيط بوده و تبلور فضايي كاركرد حياتي سكونت انساني در ايفاي نقش‌هاي اساسي وي مي‌باشد. در روان شناسي بخشي از هويت شخصی انسانها به واسطه (خانه‌اي) است كه در آن زندگي مي‌كنند. لذا لزوم هويت داشتن خود مكان نيز از مسائل بسيار مهم در روان شناسي محيط، انسان شناسي و شهرسازي مي باشند. پيش از خلق مكاني براي سكونت ، بايد رابطه متقابل هويت و اين مكان را بشناسيم. ما نمي‌توانيم محيط مان را مجموعه نامرتبطي از اشياء مادي بناميم و نمي‌توانيم فضايمان را صرفاً ظرفي براي روابط اجتماعي، بدون بعد فيزيكي فرض كنيم.
لذا پرداختن به هويت فضاهاي مسكوني در شناخت محله و همچنين خود افراد ساكن مي‌تواند بسيار راه گشا باشد. این فصل به پرسشهای زیرپاسخ میدهد:
1-    مسکن چیست وبه کدام یک از نیازهای انسانی پاسخ میگوید؟
2-    آیا بافت مسکونی درمحله چهارصددستگاه ازشرایط احراز هویت برخوردارهستند؟ 
 
 
1-7 سكونتگاه چيست؟!
سكونتگاه با خانه يا كاشانه متفاوت است. اشكال مختلفي از سكونتگاه وجود دارد ولي طبق نظر ايروين آلتمن و همكاران مشخصات سكونتگاه به پنج نوع تقسيم شده است:
1- محل هاي سكونت از حالت دائمي تا موقت متغير هستند.
2- محل‌هاي سكونت از مشخص شده تا يكسان متغير هستند.
3- سكونتگاه‌ها متفاوت هستند، به صورت جعمي و يا غير جمعي، يا به ميزان درجه‌اي كه هسته خانواده با هم و يا در كاشانه‌هاي مختلف زندگي مي‌كنند.
4- خانه‌ها از نظر هويت در مقابل جماعت متفاوت هستند. سكونتگاه‌ها غالباً هويت شخصي ساكنان را منعكس مي‌كنند. محدوده هويت به ميزاني است كه سكونتگاه علائق و احتياجات خاص ساكنان را نشان مي‌دهد.
5- محل‌هاي سكونت از نظر باز و بسته بودن در مقابل بيگانگان با هم فرق دارند.(آلتمن؛1382:102) 
 
2-7 مسكن در شهر
در اين حوز با تقسيم شهر براساس دو گرايش دواير متحدالمركز و قطاعي روبرو هستيم كه در بخش نظرها توضيح داده شد.
اما در حوزه كاركردي: نوع مسكن به سرعت مي‌تواند به ايجاد گروه‌هاي خرده فرهنگي ياري برساند. اين امر در انسان شناسی شهري با عنوان همسايگي و همجواري شناخته شده است. همسايگان تمايلي پيوسته به انسجام يافتن و يكسان سازي الگوهاي فرهنگي خود دارندكه ، اين امر با جذب عناصر همسو
 
بررسي فضاهاي مسكوني در محله چهارصددستگاه    1
مقدمه    1
1-7 سكونتگاه چيست؟!    1
2-7 مسكن در شهر    2
3-7 مسكن چيست؟    2
4-7 اهميت خانه يا مسكن    3
5-7 فضاهای مسکونی در محله چهارصددستگاه :    10


کلمات کلیدی مرتبط:
بررسي فضاهاي مسكوني در محله چهارصددستگاه ,مقدمه ,اولين چيزي كه انسان پس از تأمين غذا در جستجوي آن است، تهيه سرپناهي است كه بتواند در آن آرام گيرد. مسكن خردترين و كوچكترين شكل تجسم كالبدي رابطه متقابل انسان و محيط بوده و تبلور فضايي كاركرد حياتي سكونت انساني در ايفاي نقش‌هاي اساسي وي مي‌باشد. در روان,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود نظریه پرداز بزرگ کلارنس پری و نظریه معروف او واحد همسایگی
کیفیت مسکن در مجتمع 470واحدی در شهرک مهدیه درشهر قم
پاورپوینت مجموعه مسكوني پارك – سمنان
مجتمع مسکونی نمونهhabitat67 اثر موشه سفدی
پاورپوینت آنالیز و تحلیل پلانهای واحدهای شهرک اکباتان تهران
تحلیل وپلانهای واحدهای برج بین‌المللی تهران

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد