خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود پاورپوینت مجموعه سينماهای UFA ، درسدن

   تعدادبرگ: 46 اسلاید بهمراه نقشه ها و تصاویر   قیمت: 12000 تومان   حجم فایل: 10378 kb  تعدادمشاهده  0


بخشی از مطلب
مجموعه سينماهای UFA ، در شهر درسدن آلمان توسط کوپ هميل بلاو طراحی و ساخنه شد اين معمار با سبک شاخص و به خصوص خود « در بسياری از متون معماری ، اين معمار يک ديکانستراکتيوست شناخته می شود . اما در صورتی که مکتب ديکانستراکشن ( واسازی ) را به آثار شکل گرفته بر اساس ديدگاه فلسفی ژاک دريدا بدانيم . و نمی توان آثار وی را در يک مکتب قرار داد . که می توان مشخصات آن را بيش از همه در پروژة مسکونی او با نام خانة گشوده مشاهده کرد . طرح خاصی را برای اين مجموعة سينمايی ارائه کرده است . 
    در اين بخش تنها به ارائة بخشی از نظرات بيان شده در مورد اين مجموعه و مجوعه ای از تصاوير آنها بسنده شده است . در اين جا به دو مقاله از ولفگانگ کيل و ولفگانگ باخمان در مورد اين مجموعه اشاره می شود . 1
    درسدن شهر هنرهاست و زمانی آن را مرواريد باروک می دانستند . اما اين شهر پس از آتش سوزيهای جنگ آخر چنان که بايد خود را احياء نکرده است . در دورنمای درسدن امروز غلبه با مدرنيسم پس از جنگ است . به عبارت ديگر غلبه با پلان باز و « چشم انداز » شهری عمدتاً « سبز » است . با اين همه ، اهالی درسدن شهرت صلبيت بورژوايی خود را حفظ کرده اند و مهين پرستان متعصب و کوته فکرو محافظه کارانی شهرستانی تلقی می شوند . اپرا که می روند لباس پلوخوريشان را می پوشند ، و ميليونها مارک جمع می کنند تا کليسای باشکوه بانوان خود را که با خاک يکسان شده است از اول بازسازی کنند . در مقابل ، رابطة آنها با معماری مدرن ابداً رابطة محترمانه ای نمی باشد . پس از چهل سال معماری استاندارد شده محصول ميزهای طراحی ديوانسالاری ساختمان در آلمان شرقی ، دلشان برای چشم انداز شهر تاريخی خودشان لک زده است . هيچ هم که نباشد ، دست کم نماهای سنگ خارا و بامهای سفالی درست و حسابی می خواهند تا درد عظمتی را که در سال 1945 از دست رفت تسکين بدهند . 
    در اين فضای حسرت خوشايند گذشته ، دبيرستان ديکانستراکتيوسيتی ای که گونتر بنيش طراحی کرد دو سال پيش موجب شورش شد . و هنوز آبهای متلاطم ناشی از اين واقعه کاملاً آرام نشده اند که از رخدادی ديگر دارد رگهای گردن شهروندان را متورم می کند . اين بار موضوع نفرت مجموعه ای که از چند سينما برای شرکت UFA ، درست در کنار خيابان پراگر که مرکز خريدی است بسيار پر مشتری ، اين « کاخ بلوری » را ـ چنان که از ظاهرش پيداست ، و تازه مگر جز اين انتظار می رفت؟ ـ Coop Himmelb(i)au طراحی کرده است . پيکرة عظيمی تک ايستاده ، بدون پشت يا جلو ، بدون سر يا ته ، نمايش انفجارهای شکل های بر هم انباشته ـ که نه فقط باب اهالی نيک درسدن نبوده است ، بلکه در ميان منتقدان متخصصی هم که می توانست پذيراتر باشند طرفداران چندانی پيدا نکرده است . 
    اين مجتمع از دو عنصر معمارانه تشکيل شده است : يک سنگر بتنی سادة يکپارچه ، که تنها خطوط بيرونی اش ساختی دارد و هشت سالن را ( يا دقيق تر بگوييم ، فقط چهارتا ، چهارتای بقيه زير زمين انند . ) در خود جای داده است و يک سازة سرسرای کاملاً مسلط از فلز و شيشه به شکل يک بلور نامنتظم عظيم که از هر طرف بيرون زده است . اين دو عنصر بی هيچ تمهيدی در يک مفصل مستقيم به هم می رسند: در هيچ کجا اين دو عنصر به شکل فيزيکی در هم نفوذ نمی کنند . اين تقسيم سازش ناپذير از بيرون فرصتی فراهم می آورد تا از ديدگاههای گوناگون زبانهای گوناگون طراحی و در نتيجه به طرزهای کاملاً مجزای ساختمان ارائه شوند . به هر حال ، در نتيجه ، ساز و کار داخلی اين پيکرة معمارانة پيچده به نوعی پيش پاافتادگی غيرمنتظره تقليل يافته است . سينما اينجاست ، اين بالا ، مسير گردش هم همين جاست ، همين و بس .
    سطوح وسيع بيرونی سنگر بتنی با استفاده از خطوط مورب و فاقها طوری شکل گرفته اند که هيئت
 « مواج » غيرمنتظره ای پيدا کرده اند . متاسفانه سالنها به چندين پلکان فرار نياز داشته اند . و اين پله های اضطراری در ديوارهای بيرونی ، پشت زبان خود Coop H. « فضای شهری سيال » است . اما معلوم است که هيچ شرکت سينماداری حاضر نيست پولی خرج اين اضافات کند . چون از لحاظ اقتصادی تکليفشان روشن نيست . به عبارت ديگر ، سرمايه گذاريهايی که برای معماری می شد می بايست با صرفه جويی در بخش های ديگر از بودجة موجود تامين شود . اين بلور يک جواهر زيبای منتظم نيست . نه از تقارن در آن خبری است نه از وجوه منتظم ، نه تن به طبقه بندی هندسی می دهد نه توصيف هندسی ، حتب نمی توان ديدها قبلی آن را تکرار کرد . زيرا تواليهای تند آن به دليل کوتاه نمايی عمقی حاصل از پرسپکتطو مرکزی آدمی را فريب می دهد . به عنوان يک اثر هنری ، احتمالاً به آدمی تذکر می دهدکه حتی خارج از بعد زيباشناختی آن هم همه چيز مطابق نظم و قاعده نيست . اما در عين حال ، پنبرة خطرناک و ناموزون آن سبب می شود که بود و يا نبود فرد ، در امر استدلال علی السويه باشد . فرد چيزی ندارد که ترجمه کند . اگر معمايی را که پيتر آيزنمان در نظر داشت به وام گيريم ، آنچه در اينجا پيش روی ماست . « فضايی عاطفی » است . « واکنشی حسی به يک محيط مادی » . به عبارت ديگر ، اين باور را با وارد شدن به آن به طور فيزيکی تجربه می کنيم .
    خود سينما سيلوی باريک و بسيار مقتصدانه ای است که متشکل از سالن ها که در سمت رو به خيابان سنت پرزبورگر ، مثل يک ديوار صوت شکن روی هم نهاده شده اند . خروجی ها به پلکان های مستقلی می رسند . که در پشت جداری از شبکه های گالوانيزه با ارتفاع نماها ، ديوار را در آغوش می گيرند . اين شبکة فلزی محل نصب اگهی هاست .
     در ضمن يک جور صافی حفاظتی برای تماشاچيان است دال براين که چيزی جدا شده  از واقعيت در اينجا رخ می دهد . به عبارت ديگر يک جوری پرده های نمايش برای ما تا پشتش پنهان شويم . چيزی خارق العاده تر ، اما ، تالار شيشه ای که چون بلوری عظيم خطوط بتونی را امتداد می دهد . با بيان تغزلی اين فضا به زبان خود کوپ هميل بلاو « فضای سيال شهری » است . 
    دربارة اين رخداد معماری ـ در موارد بسياری از زبان مرئم کوچه و بازار ـ اظهارنظرهای متعددی را می توان شنيد کافی است در فصل خريد دور و بر آن باشيد . پدری به پسر خردسالش که پاکشان پشت سرش می آيد می گويد : « عجب چيز وحشتناکی! » پسر سری به تاييد تکان می دهد . بعد کمی فکر می کند و از خود می پرسد « چرا؟» شايد نظر ولفگانک باخمان صحيح باشد . شايد اين مجموعه برای نسل فردا طراحی شده است . با اين همه ، چنين مقالات متعدد در اين مورد اين مجموعه بر میآيد ، مردم شهر درسدن اين مجموعه را تحمل کرده اند . نگاته مثبتی به آن ندارند . ( ولفگانگ کيل در بخش ديگری از مقالة خود از شورشی ياد می کند که دو سال قبل در ارتباط با يک دبيرستان کونسترااکتيوسيتی با طرح گونتز بينش اتفاق افتاده است ، خوشبختانه اين اتفاق تاکنون در مورد اين مجموعه رخ نداده است . 
    دليل اين امر می تواند نگاه سنت گرا و عدم وجود تجربة بناهای غير معمول و عادت به ساختمانهی ماسونری راست گوشه باشد . اما در اين ميان بايد توجه داشت که نمی توان انتظار داشت که تغييرات کالبدی مستقيماً و به شکل مغين موجب تغييرات فرهنگی گردد . در هر حال اين مساله را تجربة تاريخی مشخص خواهد کرد . 
    فضای درون اين بنا ترکيبی ظاهراً مغشوش و در عين حال کاآمد از بتون ، شيشه وآن گالوانيزه است . اين فضای نامانوس و شگفت آور ، خيال انگيزی و شگفتی سازی سينمای اکسپرسيونيستی را يادآوری می سازد . نورپردازی سرد و آبی رنگ و تضاد آن با پوسترها و پلاکاردهای رنگی فيلم ها که سرشار از رنگ های تند و گرم هستند . فضايی متنوع و پالش پذير ايجادکرده است . 
و......


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود پاورپوینت , مجموعه سينماهای UFA ، درسدن ,نمونه موردی ,نمونه مشابه ,نمونه سينماهای UFA ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری سالن کنسرت بینگ
پاورپوینت بررسی سالن موسیقی سمفونیک لوئیس ام. دیویس
پاورپوینت معماری سالن تئاتر و اپرای ملی لاریک کاردیف اثر پرسی توماس LYRIC Cardiff Capita
پاورپوینت معماری مجموعه موزیک، رقص و تئاتر اسپلانده Esplanadeدر سنگاپور
پاورپوینت بررسی معماری مرکز هزاره ولز ،مرکز هنرهای نمایشی کاردیف در پایتخت ولز Wales Millenium Center
پاورپوینت بررسی معماری پردیس تئاتر تهران
پاورپوینت بررسی معماری خانه اپرای اسلو
پاورپوینت بررسی معمازی استودیو پاسیفیک
پاورپوینت بررسی معماری تالار و سالن کنسرت فيلارمونيك پاريس
پاورپوینت بررسی مجموعه فرهنگی هنرهای نمایشی ابوظبی
دانلود پاورپوینت بررسی مجتمع سينمايی آزادی ، کاری از بابک شکوفی
پاورپوینت بررسی پردیس سینمایی رازی تهران
پاورپوینت بررسی تكيه دولت بزرگترين تماشاخانه ايران ،تئاتر تكيه دولت
پاورپوینت بررسی مركز هنرهاي نمايشي شوستر
پاورپوینت بررسی سالن ملی ارکستر سمفونیک، کاتوویتس، لهستان
دانلود صوت در معماری (معماری صدا) ,پاورپوینت
پاورپوینت بررسی تحلیل معماری تئاتر شهر تهران - اثر سردارافخمي و همكاران
پاورپوینت بررسی خانه اپرای گوانگژو اثر دفتر معماری زاها حدید
پاورپوینت بررسی تالار موسیقی اثر رنزو پیانو -نمونه مشابه سالن موسیقی
دانلود پاورپوینت سینما و معماری

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد