خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی معماری تالار و سالن کنسرت فيلارمونيك پاريس

   تعدادبرگ: 47 اسلاید   قیمت: 16500 تومان   حجم فایل: 7793 kb  تعدادمشاهده  3


پاورپوینت بررسی معماری تالار و سالن کنسرت فيلارمونيك پاريس

بخشی از مطلب
در  طول دو دهه گذشته، همانقدر که دوستداران سالن های اپرا، موزه ها و کتابخانه های ملی فرانسه از دست ودل بازی دولت های پیشین در زمینه ترمیم و احداث این اماکن هنری شادمان شده اند، طرفداران موسیقی ارکستر سمفونی غضبناک و آزرده دل مانده اند.
به رغم اعمال نفوذ بسیاری از چهره های شناخته شده موسیقی در فرانسه، مثل «پیر بولز» - آهنگساز و رهبر ارکستر- خواسته های آنان مبنی بر احداث یک سالن کنسرت مجلل و مدرن در پاریس، مدت ها است که نادیده گرفته شده است. 
اما به تازگی، اتفاقی افتاده که می تواند دل آزردگی 20ساله پاریسی ها را مرتفع کند. رئیس جمهور فرانسه، ژاک شیراک در حالی که چند هفته بیشتر به خروج از کاخ الیزه فرصت ندارد تصمیم گرفته که صبر و مدارای دوستداران موسیقی کلاسیک را با احداث یک سالن کنسرت 260 میلیون دلاری پاسخ دهد. این ساختمان که سالن فیلارمونیک پاریس نام گرفته توسط آرشیتکت فرانسوی «ژان نوول» طراحی شده و قرار است در سال 2012 در پارک «لاویلت» - شمال شرقی پاریس- افتتاح شود.
نمای ساختمان - چنان که در عکس های رایانه ای مندرج در همین صفحه مشخص است- را آلومینیوم خواهد پوشاند. سالن فیلارمونیک پاریس که در طرح های یارانه ای به تلی از چندین جام عجیب و غریب غول آسا می داند، 2400 صندلی خواهد داشت و به گونه ای طراحی شده که تماشاچیان پس از عبور از تراس های چندسطحی فضای پیرامون محل اجرای کنسرت را احاطه کنند.
اگر هزینه های هنگفت احداث این ساختمان به واقع تامین و تالار ساخته شود، به یقین به جرگه بهترین سالن های کنسرت اروپا خواهد پیوست؛ هم رتبه با سالن فیلارمونیک برلین در آلمان، سالن «موزیک ورین» در وین (اتریش) و سالن «کنسرت گبو» در آمستردام (هلند). بنا است سالن فیلارمونیک پاریس پایگاه اصلی ارکستر سمفونی پاریس باشد ضمن اینکه پذیرای دیگر ارکسترهای مطرح کشور نیز خواهد بود. در اینکه سالن فیلارمونیک پاریس در منطقه پرتی مثل «لاویلت» احداث شده، مسائل سیاسی بیش از مسائل فرهنگی دخیل بوده اند. 
دولت فرانسه تحت رهبری سوسیالیست ها در اوایل دهه 80 میلادی و در واکنش به تمرکز موسسه های فرهنگی در مرکز پاریس تصمیم گرفت به «لاویلت» روی بیاورد؛ منطقه ای که آن زمان مملو بود از مغازه های قصابی.
دولت می خواست با تغییر کاربری منطقه و تبدیل آن به بافت فرهنگی جدید، هم مرکز شهر را خلوت کند و هم دسترسی ساکنان کم درآمد حومه شرقی پاریس به مکان های هنری- فرهنگی را میسر کند. نتیجه اینکه «لاویلت» امروز ماوای چندین مرکز فرهنگی ازجمله موزه علوم، کنسرواتوار (هنرکده موسیقی) ملی، یک سالن کنسرت موسیقی راک، یک نمایشگاه بزرگ علم نجوم و فضا و مجموعه ای موسوم به «سیته دلاموزیک» یا «شهر موسیقی» است که از یک سالن کنسرت با 1200 صندلی و یک موزه موسیقی تشکیل شده. این مجموعه در سال 95 افتتاح شده و بنا است ظرفیت و فضای آن افزایش یابد.
 
در مورد سالن فیلارمونیک اما هنوز یک مسئله باقی است؛ دولت فرانسه و شهرداری و شورای شهر پاریس که قرار است به اشتراک بودجه ساخت آن را تامین کنند، نگرانندکه دسترسی دشوار (به لحاظ دوری راه) طبقه متوسط به منطقه «لاویلت» از یک سو و نوسازی اخیر سالن کنسرت «سال پلیل» در قلب پاریس از سویی دیگر، پروژه احداث سالن فیلارمونیک را زیرسوال ببرند.
شماری از صاحب نظران و کارشناسان معتقدند سالن فیلارمونیک به عنوان یک شاهکار خیره کننده معماری باید در مکانی احداث شود که از مرکز پررفت و آمد شهر قابل رویت باشد و همچنین بتواند در کنار هرم شیشه ای «آی.ام.پی» مقابل موزه لوور و یا گنبد بزرگ «لاینفس» در غرب پاریس خودنمایی کند.
پیشتر، مقام های دولتی گفته بودند که قرار است طراحی ساختمان به «کریستین پورتزامپارک»، آرشیتکت فرانسوی، برنده جایزه «پریتزکر» در سال 94 و طراح «شهر موسیقی» واگذار شود، اما بعدها عنوان شد که طبق قوانین اتحادیه اروپا، طراحان چنین اماکنی باید طی برگزاری رقابت های رسمی انتخاب شوند.
چنین بود که اوایل امسال از میان 98 شرکت آرشیتکت متقاضی، شش شرکت برای ارائه طرح های خود انتخاب شدند تا اینکه هفته گذشته هیات داوران 24 نفره ازجمله وزیر فرهنگ فرانسه و شهردار پاریس، آقای نوول را از بین رقیبان او شامل کریستین پورتزامپارک، فرانسیس سولر، زها حدید و دو شرکت «کوپ هیملب» (مستقر در اتریش) و MVRDV (مستقر در هلند) برگزیدند.
«ژان نوول» 61 ساله، قبل از این توانسته افتخار طراحی دو ساختمان مشهور پاریس را از آن خود کند؛ انستیتو «دموند عرب» که در سال 1987 تکمیل شد و موزه «دو کوای برانلی» که ژوئن گذشته افتتاح شد. وی همچنین برای ساخت موزه جدید لوور ابوظبی امارات انتخاب شده؛ پروژه ای 3/1 میلیارد دلاری که به تازگی بین مقام های فرانسوی و اماراتی امضا شده است.
اگرچه ژان نوول را در فرانسه به عنوان بهترین آرشیتکت زنده کشور می شناسند، اما او در خارج از فرانسه نام و نشان چندانی ندارد.
نوول به ویژه در آمریکا، عمارت های به نسبت کوچکی ساخته است. نخستین کار او در ایالات متحده، تئاتر گوتری (Guthrie) در مینه پولیس است که سال قبل افتتاح شده. علاوه بر این، او در حال ساخت دو مجتمع مسکونی در منهتن است؛ اولی در منطقه SoHo که تقریبا کامل شده و دومی در منطقه چلسی هنوز در حال ساخت است.
یکی از دلایل ا به برگ های جدا شده از درخت می مانند. برگ هایی که آرام و موقر، در فضای پیرامون به پرواز درآمده اند.
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت بررسی , معماری تالار ,و سالن کنسرت , فيلارمونيك پاريس ,نمونه سالن کنسرت , فيلارمونيك پاريس ,نمونه موردی ,نمونه مشابه ,معماری سالن کنسرت , فيلارمونيك پاريس ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری سالن کنسرت Cité de la Musique شهر موسیقی در پاریس
پاورپوینت بررسی معماری شش نمونه تالار موسیقی و سالن کنسرت خارجی
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی سالن کنسرت و مرکز کنفرانس هارپا در ایسلند,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی سالن کنسرت رویال آرنا در دانمارک,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی سالن کنسرت انجمن موسیقی Anneliese Brost در آلمان ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی سالن کنسرت La Seine Musicale در فرانسه,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی سالن کنسرت ویلیام ام. لوومن در ایالات متحده,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی سالن کنسرت Blaibach در آلمان ,pptx
پاورپوینت بررسی معماری سالن کنسرت Sverdlovsk از گروه معماری زاها حدید
پاورپوینت بررسی معماری سالن اپرای کاردیف
پاورپوینت بررسی معماری سالن کنسرت بینگ
پاورپوینت بررسی سالن موسیقی سمفونیک لوئیس ام. دیویس
پاورپوینت معماری سالن تئاتر و اپرای ملی لاریک کاردیف اثر پرسی توماس LYRIC Cardiff Capita
پاورپوینت معماری مجموعه موزیک، رقص و تئاتر اسپلانده Esplanadeدر سنگاپور
پاورپوینت بررسی معماری مرکز هزاره ولز ،مرکز هنرهای نمایشی کاردیف در پایتخت ولز Wales Millenium Center
پاورپوینت بررسی معماری پردیس تئاتر تهران
پاورپوینت بررسی معماری خانه اپرای اسلو
پاورپوینت بررسی معماری طراحی سالن کنفرانس پویا، در لهستان
پاورپوینت بررسی معمازی تئاتر شهر آراهال -Municipal Theater at Arahal
پاورپوینت بررسی معمازی استودیو پاسیفیک

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد