خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی معماری تالار شهر لندن

   تعدادبرگ: 182 اسلاید   قیمت: 10000 تومان     تعدادمشاهده  1


پاورپوینت بررسی معماری تالار شهر لندن
 
در این فایل تمامی اطلاعات تالار شهر لندن که معماری پایدار دارد، موجود است که پلانهای تالار و اسکیس ها و تصاویر و توضیحات نیز در فایل وجود دارد که معماری پایدار(سبز) دارد
 

بخشی از مطلب
 به دنبال انحلال دولت محلی لندن در دهه ۸۰ میلادی، ساختمان قدیمی مقر دولت به هتل و آکواریوم عمومی تغییر کاربری داد. لکن نخست وزیر اسبق بریتانیا، تونی بلر، در سال ۱۹۹۷ میلادی، احیای دولت محلی لندن را متعهد شد و در همین راستا نیز ضمن انتخاب یک شهردار برای این شهر، مقامات بلندپایه شهر لندن را به منظور مشورت جهت احداث یک ساختمان دولتی جدید فراخواند؛ چراکه پروژه شهرداری، فرصتی استثنایی برای ابراز وجود دولت جدید بود و علاوه بر آن می‌توانست به نمادی از تحولات بنیادین حکومت لندن شناخته شود. به همین منظور جلسات متعددی برگزار شد که احداث ساختمانی که قابلیت جای دادن مقامات عالی لندن نظیر شهردار، اعضای مجمع لندن و نیز کارکنان آنها را داشته باشد را دنبال می‌کرد.
طراحی تالار شهر لندن بخشی از یک طرح توسعه هدفمند بود و بر اساس دستورالعمل‌هایی که نیاز به افزایش شفافیت و دموکراسی را نشان می‌داد، ترتیب داده شده بود. علاوه بر این الزامات، شرکت فاستر و شرکا نیز اهداف زیست محیطی مد نظر خود را در این پروژه گنجاندند. به منظور طراحی اثری مبتنی بر بهینه‌سازی مصرف انرژی، این معماران، همکاری خود را از همان مراحل ابتدایی فرایند طراحی، با مهندسین آروپ آغاز نمودند. بدین ترتیب بود که شرکت فاستر و شرکا به رهبری معمار شهیر انگلیسی، نورمن فاستر، و همکاری گروه آروپ، کار خود را برای طراحی اولیه تالار شهر لندن آغاز کردند.
به دنبال نهایی‌شدن واگذاری طراحی تالار شهر لندن به نورمن فاستر، هیئتی متشکل از مقامات عالی‌رتبه سیاسی، از تمایل خود مبنی برای خلق اثری نمادین پرده برداشتند. بنابرین نورمن فاستر، ظرف مدت کوتاهی، طرح اولیه خود را ارائه کرد که با استقبال بسیاری روبرو شد. بدین ترتیب بود که ارزیابی مجدد الزامات جزئی طرح تالار شهر لندن آغاز گردید که با تغییر وزن و ابعاد طرح اولیه همراه بود. علاوه بر این، با پیشرفت روند طراحی، طرح تالار شهر لندن، شکل دینامیک‌تری به خود گرفت که می‌توان آن را مدیون تکنیک‌های مدل‌سازی کامپیوتری پیشرفته در سراسر روند طراحی دانست.
تالار شهر لندن با قرارگیری در مجاورت رودخانه تایمز که سبب دور شدنش از مرکز شهر و مشکلات بسیار آن نظیر ترافیک و انواع آلودگی‌ها، دارای یکی از عالی‌ترین موقعیت‌ها می‌باشد. علاوه بر این، طراحی تالار شهر لندن به گونه‌ای صورت گرفته است که امکان استفاده بخش‌های مختلف آن از هوای تازه رودخانه تایمز را فراهم می‌کند. از طرفی تامین انرژی گرمایی و نور مورد نیاز تالار شهر لندن نیز به سبب موقعیت خاص ساختمان و جهت‌گیری آن نسبت به نور خورشید با سهولت بیشتری صورت می‌گیرد.
فرم ساختمان سیتی هال لندن با توجه به دو معیار اصلی طراحی، شامل آرمان‌های دموکراتیک و زیست‌محیطی، صورت پذیرفته است و از این‌رو شاهد طراحی ویژه‌ای هستیم که در عین رعایت استانداردهای زیست‌محیطی از طریق بهینه‌سازی مصرف انرژی و جلوگیری از اتلاف آن، بر اصل شفافیت سیستم حکومتی نیز تاکید دارد و امکان نظارت دائمی و مستقیم ساکنین شهر بر اعمال و رفتار مقامات را فراهم می‌کند.
تالار شهر لندن در پاسخ به ضرورت برخورداری این شهر از دموکراسی موعود بنا شده است و از این‌رو می‌توان هویتی نمادین را برای آن قائل شد. در فضای باز پیرامون تالار شهر لندن، شاهد آمفی‌تئاتری روبازی هستیم که با شیبی ملایم، مراجعین را به سوی فضای نمایشگاهی و نیز کافه‌ای زیرزمینی واقع در زیر صحن مجلس هدایت می‌کند. راه‌پله مرکزی مارپیچ تالار شهر لندن نیز امکان جابجایی در تمامی ۱۰ طبقه آن را فراهم می‌آورد تا بدین ترتیب بازدیدکنندگان بتوانند بر تمامی بخش‌های این ساختمان حکومتی نظارت کامل داشته باشند. این پلکان در نهایت به دفتر شهردار لندن ختم می‌شود و حتی وی را نیز از صافی نظارت مستقیم می‌گذراند.
تالار شهر لندن به وسیله نورپردازی کم‌نظیر خود و نیز تراسی که در فضای باز واقع شده است و قابلیت میزبانی از ۲۰۰ میهمان را دارد، جلوه‌ای فوق‌العاده‌ای را برای این بخش از لندن به ارمغان می‌آورد.  فضای خارجی تزیین‌شده با شیشه شفاف تالار شهر لندن نیز نوید مشارکت دائمی شهروندان در امور شهری را می‌دهد و در عین حال نمادی از یک سیستم کاملا شفاف و دموکراتیک است که واهمه‌ای از نظارت دائمی شهروندان ندارد. چشم‌انداز تالار شهر لندن بر رودخانه تایمز، تاوربریج و نیز بخش اعظمی از شهر نیز علاوه بر تشدید این امر، نقش لندن به عنوان یک شهر در حال پیشرفت و همچنین ریشه تاریخی این شهر را یادآوری می‌کند.
تالار شهر لندن، دارای ۲۵۰ کرسی برای جلسات عمومی و مطبوعاتی هست و بخش‌های اداری لحاظ شده در داخل ساختمان نیز به پیروی از مفهوم دموکراتیک آن، در فضاهای باز و ساده‌ای قرار گرفته‌اند که فاقد هرگونه تجملاتی است. به بیانی دیگر، در طراحی داخلی تالار شهر لندن، شاهد یک بخش اداری دولتی هستیم که در آن، فضاهای کاری به سمت مرکز میل دارند و دید کاملی از تمامی بخش‌های اداری را در اختیار هر بیننده‌ای قرار می‌دهند.
معیارهای زیست‌محیطی:
تالار شهر لندن به منظور دستیابی به طراحی مبتنی بر استانداردهای زیست محیطی تنظیم شده برای ساختمان‌های هوشمند لندن از سوی سازمان‌های نظارتی، به مشخصه‌های پایدار و سازگار با محیط زیست، شامل چندین ویژگی طراحی منفعل و فعال، است که در عین بهینه‌سازی مصرف انرژی در این ساختمان و به حداقل رساندن آسیب‌های محیط‌زیستی آن، سبب صرفه‌جویی بسیاری در هزینه‌های سالانه نیز می‌شود.
معماری تالار شهر لندن:
پیشروی‌های حساب‌شده نمای خارجی تالار شهر لندن، حاصل تمایل به کاهش کل سطوح شیشه‌ای مورد استفاده در این سازه است. از طرفی دیگر، به طور کلی یک ساختمان کروی ۲۵٪ انرژی کمتری نسبت به یک ساختمان مکعب شکل با همان حجم را مصرف می‌نماید که عدد قابل توجهی است . از این‌رو دریافت نور انرژی حرارتی خورشیدی در تالار شهر لندن به جحداکثر رسیده است و از طرفی اتلاف انرژی در کمترین حالت خود قرار دارد.
نمای خارجی تالار شهر لندن:
شبیه‌سازی‌های تجربی ساختمان نشان داده است که مصرف انرژی یک ساختمان اداری می تواند با استفاده از روکش فلزی یکدست کاهش یابد تا بدین ترتیب مقدار بارهای سرمایشی و گرمایشی به سرعت محدود شوند. علاوه بر این، پوشش ساختمان، با استفاده از تحلیل سه بعدی نور و نورپردازی و تکنیک شبیه سازی نور روز ترسیم شده است تا بتواند پاسخگوی نگاشت‌های حرارتی موجود باشد. این تکنیک، تابش تصادفی خورشید را با استفاده از محاسبه روشنایی مورد نیاز برای هر پنل و تبدیل آن به مقدار ارزش گرمایی محاسبه می‌کند.
نمای خارجی تالار شهر لندن 1
در نقاطی از نمای خارجی تالار شهر لندن که بیشترین تاثیر را از انرژی خورشیدی می‌پذیرفتند، نسبت لعاب در روکش فلزی کمتر بود. یک روکش سکویی نیز در قسمت نمای محوطه جنوبی به منظور برخورداری از مزیت نور خورشید در زمستان و ارائه سایه طبیعی در تابستان به کار گرفته شده است. هندسه کروی تالار شهر لندن، نیاز به ساخت ۶۵۴ پنل شیشه‌ای منحصر به فردی داشت که در زوایای مختلفی جایگذاری شده باشند. لذا به همین منظور، نقاط بردارمانندی با استفاده از داده‌های کامپیوتری ترسیم شدند که در صال ۴ نقطه اختصاصی برای هر پنل بود. بدین ترتیب بود که پیمانکار توانست با اعمال دقیق آفست‌ها، اندازه دقیق و شکل هر پنل را جهت ثبت سفارش تعیین نماید. شایا ذکر است که تمامی پنل‌های شیشه‌ای به کارگرفته شده در نمای خارجی تالار شهر لندن، از قطعات مات لعاب‌داری ساخته‌شده‌اند که نور خورشید را بر اساس مقادیر از پیش تعیین‌شده فیلتر می‌کند.
سیستم تهویه سیتی هال لندن:
استراتژی‌های زیست محیطی تالار سیتی هال لندن با سیستم‌های کنترل منفعلی ترکیب شده است که باعث می‌گردد عملکرد کارآمدتر این ساختمان از لحاظ مصرف انرژی می‌شود. در میان این سیستم‌ها، هواکش‌های مشبک جایگزینی وجود دارند که در زیر پنجره‌ها تعبیه شده‌اند و هوای تازه را به سمت فضای دفاتر هدایت می‌کنند. دریچه‌های قابل استفاده موجود در امتداد لبه ساختمان به صورت طبیعی امکان تهویه را میسر می‌سازند و سیستم تهویه جایگزین نیز برای خنک کردن اتاق‌های مجلس و تالار بحث استفاده می‌گردد.در طول زمستان، یک شیر انبساط گرمایی هیدروسیکولی، گرما و رطوبت را از هوا گرفته و برای گرم کردن فضا از آن استفاده می‌کند. در طول تابستان نیز همین سیستم برای خنک کردن هوای ورودی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
گرمایش و خنک سازی:
پره‌های خنک کننده به همراه هوای سطح پایین، به عنوان دو سیستم اصلی خنک سازی این ساختمان عمل می‌نمایند. خنک‌سازی چاه لوله‌ای نیز این امکان را فراهم میسازد که آب‌های زیرزمینی خنک، از سطح زمین به پره‌های خنک کننده موجود در سقف پمپاژ شوند.  پس از خنک سازی ساختمان، این آب بازیافت شده و در توالت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در طول زمستان مقدار زیادی از گرما از طریق دیوار خارجی بی‌حفاظ تالار از دست میرود. لذا برای گرم کردن تالار، نوعی ساختار شبکه‌ای مورب به عنوان یک رادیاتور بزرگ و هیتر انتقال دهنده گرما در نمای خارجی این قسمت به کار گرفته شده است. ترکیبی از این استراتژی‌های خنکسازی ذخیره کننده انرژی، نیاز به خنک کننده‌های مکانیکی را مرتفع نموده و انرژی سالانه مصرفی سیستم‌های مکانیکی این ساختمان را نسبت به یک ساختمان معمولی، در حدود ۲۵٪ کاهش می‌دهد.
بررسی عملکرد:
پس از گذشت یک سال از شروع به کار تالار شهر لندن، انرژی مصرفی حدود ۵۰٪ بیشتر از مقدار پیش بینی شده بود. قبل از ساخت و ساز، پیش‌بینی شده بود که ساختمان ۲۳۶ کیلووات ساعت به ازای هر متر مربع مصرف خواهد کرد. در حالی که مصرف ثبت شده در سال ۲۰۰۳ میلادی، معادل ۳۷۶ کیلووات ساعت به ازای هر متر مربع بود. مقامات لندن به سبب اطمینانی که از سازگاری فوق‌العاده ساختمان تالار شهر لندن داشتند، از شنیدن این خبر واقعا شوکه شدند!
بررسی عملکرد تالار شهر لندن
سخنگوی مقامات عالی لندن در این خصوص اظهار داشت که برنامه ساختمانی مورد استفاده قرار گرفته برای ساخت این سازه، متفاوت از آن چیزی بود که در ابتدا توسط مقامات در نظر گرفته شده بود؛ چراکه سیتی هال لندن، در حال حاضر به عنوان یک مرکز کنفرانس و نیز یک جاذبه توریستی نیز به ایفای نقش می‌پردازد. دیوید کنگ توضیح داد که علاوه بر این، بسیاری از عوامل تاثیر گذار  نیز وجود داشت که رسیدگی بدان‌ها خارج از توان معماران بود. این عوامل شامل استخدام  کارکنان بیشتر در درون ساختمان نسبت به آنچه پیش بینی شده بود، است که سبب تولید حرارت بیشتر و درنتیجه مصرف انرژی بیشتر توسط سیستم‌های خنک‌کننده می‌شود. علاوه بر این، چراغ‌ها به طور مداوم در تمام روز روشن نگاه داشته می‌شوند که بارهای گرمایی اضافی را تولید می‌کنند.
بررسی عملکرد تالار شهر لندن
در نهایت دیوید کنگ تاکید نمود که با وجود آنچه در گزارشات ذکر شده، ساختمان تالار شهر لندن یک ساختمان اداری پیشگام است که از وجود فناوری‌های سازگار با معیارهای محیط زیست و پایداری بهره برده که تاکنون هرگز به طور کامل در یک ساختمان دولتی گنجانده نشده بود. وی افزود که همه این فناوری‌ها، اعم از خنک کننده چاه لوله‌ای ، نمای خارجی دارای عملکرد بالا و فتوولتائیک، بدون شک تولید کربن دی اکسید کمتری را نیز در پی خواهد داشت.
افزودن تجهیزات جدید:
در اوت سال ۲۰۰۷ میلادی، یک سیستم فتوولتائیک خورشیدی بر روی سقف ساختمان سیتی هال لندن نصب گردید. لکن از آنجایی که فتوولتائیک‌ها با برنامه ساخت و ساز اولیه سازگار نبودند، اقدامات خاصی اتخاذ شد تا از قابلیت به روز رسانی سقف به منظور سازگاری با فتوولتائیک‌ها به محض دریافت بودجه دولتی اطمینان حاصل شود. فواید فتوولتائیک خورشیدی شامل ارائه انرژی پایدار پاکیزه خورشیدی در عین به صفر رساندن تولید و انتشار کربن دی اکسید است.


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,بررسی معماری , تالار شهر لندن ,معماری پایدار , دانلود پروژه , انسان طبیعت معماری ,دانلود پروژه ,معماری پایدار , دانلود پروژه , معماری سبز , معماری پایدار , تالار شهر لندن,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری مرکز فرهنگ و هنر تنگه فوژو
مجموعه سالنهای تئاتر د استوپ de stoep در هلند ، پاورپوینت بررسی معماری سالن تئاتر
دانلود بررسی پاورپوینت مهندسی فاکتورهای انسانی (ارگونومی) در سالن های سینما
دانلود بررسی اصول طراحی سینما و آمفی تئاترپاورپوینت
دانلود بررسی پردیس سینمایی ملت پاورپوینت
پاورپوینت بررسی طراحی امفی تئاتر
پاورپوینت بررسی استانداردها و ضوابط طراحی معماری سالن تئاتر و مرکز هنرهای نمایشی
پاورپوینت معماری تئاتر ملی سلطنتی Royal National Drama Theatre
پاورپوینت معماری مجموعه موزیک، رقص و تئاتر اسپلانده Esplanadeدر سنگاپور
پاورپوینت تحلیل و بررسی معماری سیتی‌ هال لندن اثر نورمن فاستر
پاورپوینت بررسی معماری سالن کنسرت البفیل هارمونیک در هامبورگ آلمان اثر هرزوک دمورن
پاورپوینت بررسی ضوابط و استاندارد های طراحی آمفی تئاتر
پاورپوینت بررسی معماری مرکز همایش‌ها و کنسرت شهر نارا ژاپن
پاورپوینت بررسی معماری سالن كنسرت‌ هال والت ديسني لس‌آنجلس
پاورپوینت بررسی معماری مرکز کنسرت هال موسیقی تنریف
پاورپوینت بررسی معماری تالار فیلارمونیک لوگزامبورگ در آلمان
پاورپوینت بررسی معماری سالن کنسرت موسیقی روی تامسون در کانادا
پاورپوینت بررسی معماری مرکز موسیقی گیتزهدانگلستان
پاورپوینت بررسی معماری شهر موسیقی ایتالیا اثر رنزو پیانو
دانلود بررسی اکوستیک در معماری,پاورپوینت

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد