خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی معماری مرکز هنرهای نمایشی اثر زاها حدید در ابو ظبی

   تعدادبرگ: 45 اسلاید بهمراه نقشه ها و تصاویر .   قیمت: 12000 تومان   حجم فایل: 546 b  تعدادمشاهده  8


پاورپوینت بررسی معماری مرکز هنرهای نمایشی اثر زاها حدید در ابو ظبی

بخشی از مطلب
  مطالعات تحلیلی سیستم های سازمانی و رشد در جهان طبیعی، منجر به رسیدن به مجموعه­ای از جانمایی و توپولوژی هایی گشت که زبان متمایزی را در طراحی مرکز هنرهای نمایشی به وجود آوردند.. محورهای مرکزی منطقۀ فرهنگی ابوظبی، معبر راهرو مانندی است که از موزۀ طبیعی شیخ زاید تا دریا ادامه دارد. این محورهای مرکزی و تقابل عمل آن­ها با گردشگاه مشرف به دریا، در جایی که جزیره شکل می­گیرد، مجزا می­شود، کالبدهای داخل شاخص و ساختار فضاهای اصلی این مرکز معنا می­یابد، یک انشعاب هندسی به­وجود می­آورد.. فرم تندیس گونۀ مرکز هنرهای نمایشی از حرکات خطوط پدیدار می­شود، بتدریج به درون جزئی رشد یابنده گسترش می­یابدکه مانند شبکه­ای از شاخه­ها و انشعابات متوالی است.
ساختاری ارتجاعی مانند میوه­ها در یک درخت انگور  را دارند و نمای آنها به سمت غرب و نزدیک به آب است.ارتفاع بنا به 62 متر می­رسد و قسمتی از مجموع خمیدگی­ ساختار از موزۀ دریایی شروع شده و به جنوب موزۀ گوگنهایم ابوظبی در انتهای شمالی سایت می­رسد. با اینکه مرکز حجم در لبۀ آبی قرار دارد، مرکز هنرهای نمایشی با قرار گرفتن در مرکز محورها اعتبار بیشتری می­یابد. این ترتیب، بلوک ماتریس گونه در Arterial Road (جادۀ شریانی) را جدا می­کند و نماهایی به سمت دریا و خط آسمان ابوظبی جلوه­گر می­شود.
طبیعت ابوظبی، منظر و سنت دریانوردی الهام بخش ایدۀ معماری در موزۀ دریایی است. این معماری زیبا با یک فضای منحصر بفرد، حجم ساده­ای است که از نیرو و سیالیت باد ابوظبی شکل گرفته است وبه نوعی پیکره­ای است که باد آن را تراشیده است. توده­ای مجرد، توقفگاهی تنها، همچون دروازه­ای که از محوطۀ پهناور آبی بالا آمده است، فضایی که رویارویی میان دو جزء مهم منظر شهر فرهنگی را معنا می­بخشد، صحرا و دریا. با این سطح بازتاب­گر، محوطۀ آبی به­طور بصری، سایت و دریا را در هم ادغام می­کند و جنبۀ دریایی موزه را قوت می­بخشد. داخل بنا شبیه به کشتی است، رمپ­ها، عرشه­ها و سطوح معلق، بازدیدکنندگان را به­طور سیال به نمایشگاه هدایت می­کنند و صدای آن­ها در موزه طنین می­افکند و تجربه­ای از گالری­های پویا به دست می­آید. لنچ­ها (کشتی­های یک دکلی عربی) بر فراز فضای خالی(Void) در داخل بنا، معلق قرار گرفته­اند و به خلق یک تجربۀ بصری قوی بوسیلۀ بازگویی موضوعات پی در پی و معماری موزه به عنوان یک تمامیت، کمک می­نمایند. لنچ­های سنتی بر فراز آکواریوم معلق بوده و از زوایای مختلفی قابل دیدن هستند. برای تأکید بر سادگی اما در قالبی قدرتمند، منظر اطراف بنا به صورت شبکه سازماندهی شده است. خطوطی از درختان، جلوخان سایت را تشکیل می­دهند و واحه­ای همانند یک مرز و حریم را ایجاد می­کنند و این امکان را به بازدید کنندگان می­دهند که به آهستگی از میان شهری پویا گذر نموده، به سکون برسند و با تفکری عمیق فضاهای موزه را ادراک نمایند. ایدۀ حجمی ساده با فضای منحصر بفرد حکاکی شده، هدف دارد در یک اشاره و حرکت موزه­ای را که به تنهایی سرگذشت و ماجرای معماری را می­سازد، خلق نماید .
و......


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری مرکز هنرهای نمایشی ,اثر زاها حدید در ابو ظبی ,پاورپوینت بررسی ,  مطالعات تحلیلی ,سیستم های سازمانی ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی ضوابط طراحی و برنامه فیزیکی طراحی خانه تئاتر
پاورپوینت بررسی معماری سالن کنسرت اکستر Foro Bocaبوکا دل ریو ، مکزیک
پاورپوینت بررسی معماری شهر موسیقی فرانسه ، فیلارمونی 2 فرانسه
پاورپوینت بررسی معماری مرکز هنر و همایش ماگما اسپانیا ، مرکز همایش های تنریف
پاورپوینت بررسی طرح معماری موزه هنرهای زیبا نانسی و کیندر در هیوستون آمریکا اثر استیون هول
پاورپوینت بررسی معماری سالن موسیقی و مرکز هنرهای نمایشی کافمن اثر موشه صفدی
پاورپوینت بررسی معماری سالن اجتماعات و نمایش Infanta Doña Elena توسط Estudio Barozzi Veiga
پاورپوینت بررسی معماری پردیس تئاتر حرفه ای تهران اثر آرش مظفری
پاورپوینت بررسی معماری آمفی تئاتر گواوا در برزیل از جنس بامبو
پاورپوینت بررسی معماری خانه ی موسیقی پورتو کاسادا موزیک ، اثر رم کولهاس
پاورپوینت بررسی معماری سالن تئاتر بزرگ کوشان چین
پاورپوینت بررسی طرح آمفی تئاتر کروی شکل 2 هزار نفری گوانگژو اثر گروه استیو چیلتون
پاورپوینت بررسی معماری سالن تئاتر تئودور گووی اثر گروه معماری دومینیک کولان و همکاران
پاورپوینت بررسی معماری تالار شهر آرهوس اثر آرن ژاکوبسن و اریک مولر
پاورپوینت بررسی معماری بازسازی سالن اجتماعات در سالن صنعتی قدیمی در والبی ، کپنهاگ
پاورپوینت بررسی معماری مرکز ملی هنرهای نمایشی چین در پکن
پاورپوینت بررسی معماری مجموعه تئاتر بزرگ ملی چین اثر پل آندرو ، مرکز ملی هنرهای نمایشی چین
پاورپوینت بررسی معماری سالن تئاتر شهری توروجیا Torrevieja فرشید موسوی
پاورپوینت بررسی معماری مرکز هنر و رسانه دوسلدورف - زاحا حدید
پاورپوینت بررسی معماری سالن و فرهنگسرا و مرکز موسیقی اثر شیگروبان با پانل های خورشیدی

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد