خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی اقلیم و معماری بندر انزلي

   تعدادبرگ: 42 اسلاید   قیمت: 20500 تومان   حجم فایل: 6740 kb  تعدادمشاهده  2


پاورپوینت بررسی اقلیم و معماری بندر انزلي
 
بخشی از مطلب
استان گيلان با 14711 كيلومتر مربع وسعت و بيش از 2 ميليون و 200 هزار نفر جعيت‌يكي از استان‌هاي شمالي كشور جهوري اسلامي‌ايران است. اين استان بوسيله رشته كوههاي بلند البرز از ساير سرزمين ايران جدا شده است و در جنوب درياي خزر واقع شده است.
گيلان در غربي ترين بخش ساحخلي خزر، ميان استان اردبيل در غرب، استان مازندران در شرق واستانهاي زنجان و قزوين در جنوب واقع شده است.
آب و هواي مناسب، خاك حاصلخيز، آب فراوان، تراكم بالاي جمعيت، نيروي انساني متخصص ماهر از عمده وي‍‍‍‍ژ گ‍ي‌هاي استان گيلان است. استان گيلان داراي دو گونه آب و هوايي معتدل و مديترانه اي بوده و مناطق عمده اي از آن داراي كوه‌هاي پوشيده از جنگل‌هاي انبوه است.
در قسمت جلگه اي اين استان كشتزارهاي برنج همراه با ساير محصولات باغي و جاليزي چون توتون،  تنباكو، مركبات، كيوي، بادام زميني، چاي، زيتون، فندق و گياه دارويي گل گاو زبان به عمل مي‌آيد و توليد سالانه برنج سفي بيش از 600 هزار تن، چاي خشك بيش از 75 هزار تن‌يكي از محصولات مهم اقتصادي استان گيلان مي‌باشد. كه با دارا بودن كيفيت مطلوب قابليت عرضه در بازارهاي جهاني را دارا مي‌باشد.
در كرانه‌هاي درياي خزر صيد انواع ماهي‌هاي استخواني و غضروفي رونق دارد  و كارخانجات فرآوري محصولات دريايي به وي‍ژه خاويار و كليكا از سود قابل توجهي برخوردارند. استان گيلان با دارا بودن جاذبه‌هاي طبيعي و تاريخي هماره نظر گردشگران داخلي و خارجي را به خود جلب كرده است. از جمله مكان‌هاي ديدني گيلان: سواحل زيباي خزر، شهرك تاريخي ماسوله، تالاب بين المللي انزلي، تالاب استيل آستارا، تالاب امير كلايه لاهيجان، تالاب بزرگ كياشهر، قلعه رودخان، در فومن، استخر طبيعي لاهيجان و مناطق بكر ديدني جنگل‌هاي تالش، سياهكل، رودبار و رودسر را مي‌توان نام برد. در اين استان،منابع و معادن فراواني وجود دارد كه تنها برخي از آنها شناسايي و به بهره برداري رسيده است. مهمترين آنها: سرب، روي، آهن زغال سنگ، نفت و گاز مي‌باشد. از نظر توان انرژ‍ي، استان گيلان با 5 نيروگاه توليد انرژي جمعاً بيش از 1810 مگاوات قدرت توليد انرژي دارد كه تنها 30 درصد آن به مصرف مي‌رسد و مازاد آن به استانهاي مجاور انتقال مييابد. 
 
3-3-1آشنايي با بندر انزلي 
شهرستان بندر انزلي با 275 كيلومتر مربع مساحت و 130 هزار نفر جمعيت در 40 كيلومتري شمال غربي رشت و در كرانه جوبي درياي خزر واقع شده است. بندر انزلي در 28-37 درجه شمالي واقع شده است. حداقل و حداكثر درجه حرارت هوا در طول سال صفر و 32 درجه سانتي گراد مي‌باشد. در بندر انزلي كشتيراني داراي سابقه 350 ساله است. شيلات نيز در اين منطقه داراي سابقه اي 160 ساله است.
 
شهرستان بندر انزلي 
شهرستان مزبور كه مركز آن شهر بندر انزلي است داراي 1 بخش به نام بخش مركزي مي‌باشد. بخش مركزي از 2 دهستان مشتمل بر 34 آبادي (روستا، مزرعه، مكان) تشكيل شده كه عبارتند از: چهر فرضيه وليچاركي حسن رود.
 
مشخصات اقليمي‌بندر انزلي
در اين قسمت مشخصه‌هاي اقليمي‌بندر انزلي بررسي مي‌شود.
بندر انزلي در قسمت جلگه اي گيلان واقع شده است و همانطور كه گفته شد  سواحل بحر خزر با اعتدال هوا و بارندگي فراوان آن جزء مناطق معتدل و مرطوب محسوب مي‌شود اين ناحيه و بخصوص بندرانزلي داراي‌يكي از متغيرترين آب و هواهاي جهان است تغييرات شديد و ناگهاني با همان شكل خاصي كه در تابستان ديده مي‌شود در فصل زمستان هم ديده مي‌شود ؛ اين تغييرات به حدي ناگهاني است كه نمي‌توان به طور قطع چگونگي هواي فردا را پيش بيني كرد در واقع اين وضع مولود شكل طبيعي استان  باشد كه به صورت نوار باريكي با سواحل پوشيده از جنگل بوده و حاشيه آن كوههايي با ارتفاع قلل متفاوت مي‌باشد.
 
درجه حرارت
رژيم حرارتي در انزلي كم و بيش داراي‌يكنواختي خاصي است به اين ترتيب كه اختلاف درجه حرارت روز و شب چه در تابستان و چه در زمستان زياد نيست در اين مورد بي گفتگو عامل مجاورت با دريا مهمترين دليل اين هماهنگي محسوب مي‌شود زيرا بخار آب حاصله از دريا بالا بردن رطوبت باعث تعديل درجه حرارت منطقه مي‌گردد.
 
              جدول ميانگين حداقل و حداكثر شهرهاي گيلان
ايستگاه    بندر انزلي    رشت    آستارا    منجيل
ميانگين دما    7/15    4/15    5/16    3/18
حداقل مطلق دما    11-    19-    12-    8/10-
حداكثر دما    37    38    5/38    4/44
 
با نگاهي به جدول بالا در مي‌يابيم كه انزلي داراي آب و هواي معتدلي نسبت به ساير نقاط گيلان مي‌باشد و اين به دليل همجواري با درياي خزر است.
 
ميزان بارش
انزلي از پرباران ترين شهرهاي ايران است كه ميزان بارش سالانه آن به 1848 ميلي متر (معدل 24سال) مي‌رسد.
بالاترين ميزان بارش در مهرماه و كم باران ترين ماه سال در بندر انزلي در تير ماه مي‌باشد اين ميزان بارش حاصل از بخار آب زياد درياي خزر مي‌باشد كه به علت وجود ديواره بلند رشته كوههاي البرز درصد از آن منطقه گيلان خارج مي‌شود و انزلي ك در كنار دريا واقع گرديده است طبعاً بيشترين استفاده را از اين ابرهاي تشكيل شده و نزولات جوي مي‌برد. بارش باران در انزلي به علت اعتدال هوا بيشتر به صورت باران مي‌باشد.
بيشترين بارش در فصل پاييز مشاهده مي‌شود كه 39% از كل بارش سالانه را به خود اختصاص مي‌دهد بعد از آن به ترتيب در تابستان 26% و در زمستان 23% و آنگاه در فصل بهار 14% باران ساليانه مشاهده مي‌گردد.
حداكثر ميزان بارندگي در‌يك روز به اندازه 353 ميلي متر گزارش شده است و بالاترين ميزان بارندگي سالانه به 2000 ميلي متر مي‌رسد.
بايد توجه داشت كه ميزان بارش خود ناشي از اولاً بخار آب فراوان درياي خزر و ثانياً وجود بادهاي باران آور كه از سمت اروپا وارد ايران مي‌گردند و ضمناً بادهاي غالب محلي مي‌باشد كه در قسمت بعد در مورد بادها بحث مي‌گردد.
 
 
 
 
 
 رطوبت و بارندگي
رطوبت در ساختمان عامل بالقوه‌هاي در به مخاطره انداختن سلامتي و آسايش ساكنين ساختمان بوده و منشا خساراتي است كه به زيبايي و مصالح  ساختماني وارد مي‌آيد. مقاومت حرارتي ديواره‌هاي مرطوب به دليل آب موجود در آنها كاهش‌يافته و در نتيجه دماي سطوح داخلي ديوارها پايين آمده و امكان بروز تعريق بر روي چنين سطوحي افزايش مي‌يابد كه اين خود باعث ناراحتي از شرايط گرمايي هواي داخلي ساختمان و‌يا افزايش ميزان سوخت مصرفي سيستمهاي مكانيكي و مانند آن مي‌گردد.
 
  كج باران 
باران اين نعمت آسماني هنگامي‌كه با باد همراه باشد مي‌تواند باعث فرسايش نماي ساختمان گردد و بندر انزلي از جمله شهرهايي مي‌باشد كه داراي نوع خاصي از اقليم پرباران است كه در آن باران توام با وزش باد مي‌باشد بخصوص در فصول پاييز و زمستان. 
 
 
ميزان فرسايش ناشي از كج باران بستگي به حجم بارش و سرعت باد در هنگام بارندگي دارد. براي طراحان تعيين فرسايش حاصل از كج باران حائز اهميت است چرا كه با آگاهي از آن مي‌توان در انتخاب محل و جهت گيري بهتر بنا، حفاظت جبهه‌هاي رو به كج باران و انتخاب مصالح مقاوم تر در برابر نفوذ رطوبت اقدامات لازم را به عمل آورد.
با استفاده از آمار مربوط به بارندگي سالانه و متوسط سرعت باد در تعدادي از شهرهاي ايران مي‌توان تأثير كج باران را در اين شهرها مورد مطالعه قرار داد. با توجه به اين كه سرعت باد در ارتفاع ده متري ديدباني مي‌شود ساختمان‌هاي كمتر از ده متر (3،2،1 طبقه) تحت تأثير سرعتهاي كمتر قرار مي‌گيرند كه با فرض احتياط مي‌توان همان سرعت‌ها را براي آنها در نظر گرفت.
در واقع در تعداد زيادي از شهرهاي ايران كه غالباً بارندگي‌هاي سالانه، آنها كمتر از 500 ميلي متر است مشكل كج باران براي ساختمان‌هاي با ارتفاع كمتر از ده متر وجود ندارد.
در شهرهايي كه بارندگي بيش از 500 ميلي متر در سال، احتمال تأثير متوسط كج باران در تمامي‌ساختمان‌ها زياد اس و در شهرهاي با بارندگي بيش از 1400 ميلي متردر سال نماي ساختمان‌ها در جبهه‌هاي روبه باد غالباً تحت تأثير شديد فرسايش كج باران قرار مي‌گيرد كه بندر انزلي از جمله اين شهرها مي‌باشد.  
 
جريان باد 
ميزان بارش در بندر انزلي بسته به بادهاي مرطوبي است كه در زمستان از شمال غرب در بهار از مشرق در تابستان و پاييز از مغرب مي‌وزد اين بادها رطوبت دريا را به منطقه رانده و اثر آنها ر احتمالاً در برخورد با هواي مرطوبي كه از درياي مديترانه رو به مشرق پيش مي‌آيد دو چندان مي‌كند. همانطور كه گفته به دليل اين بادها است كه بندر انزلي از مرطوب ترين نقاط ساحلي درياي خزر و ايران است.
 
بارندگي 
 تبخيرشديد ناشي از حرارت بهار و تابستان اصولاً، به سبب نزديكي به دريا و وجود رودخانه‌هاي متعدد گيلان است.در جنوب تالاب و به فاصله كوتاهي از در د كوهستاني گيلان (ماسوله) رطوبتي را كه با بادهاي شمال همراه است در بر مي‌گيرد و موجب تراكم انها شده باران فراواني در تمام طول سال توليد مي‌كند. 
مقدار باراني كه در تالاب انزلي  مي‌بارد سالانه در حال تغيير است و در پاييز بيشترين حد را دارد و مقدار حداكثر در پاييز بسيار زيادتر  از ميزان حداكثر نزولات در بهار است.
روزهاي باراني به   سال مي‌رود. بارش برف زياد نيست و به ندرت در زمين باقي مي‌ماند. { عرباني و همكاران، 1374 } 
 
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
اقلیم و معماری بندر انزلي ,پاورپوینت بررسی ,جغرافیایی بندر انزلي ,اقلیم بندر انزلي,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی فرآیند ساختمان های سازگار با انسان و طبیعت و معماری دوستدار محیط زیست
پاورپوینت بررسی توربین بادی چیست
پاورپوینت بررسی جهت گیری ساختمان های آموزشی بر بارهای حرارتی و برودتی
پاورپوینت بررسی وضعيت اقليمي جغرافیایی و توپوگرافی بندر انزلي
پاورپوینت بررسی تاثیر اقلیم بر معماری ، پروژه تنظیم شرایط محیطی
پاورپوینت بررسی معماری همساز با اقلیم ، بهینه سازی کارکرد حرارتی ساختمان
پاورپوینت بررسی اقليم معتدل و مرطوب (تنظيم شرايط محيطي 1)
پاورپوینت بررسی کاربرد انرژی های تجدیدپذیر در طراحی بناهای عمومی
پاورپوینت بررسی شرایط اقلیم و معماری شهرستان آستانه اشرفيه
پاورپوینت بررسی عوامل غیر اقلیمی ایجادکننده تغییر آب و هوایی ، تغییرات اقلیمی
پاورپوینت بررسی معماری در اقلیم گرم و مرطوب
پاورپوینت بررسی معماری بام سبز یا باغ‌بام
پاورپوینت بررسی اصول اولیه در معماری کویری ، معماری در اقلیم کویری ایران
پاورپوینت بررسی اهمیت و نقش سمبلیک آب در معماری کویری
پاورپوینت بررسی معماری بومی و اقلیمی در استان گیلان
پاورپوینت بررسی تکنولوژی باغ بام یا بام سبز ، بررسی نمونه های مشابه بام سبز
پاورپوینت بررسی بهینه سازی مصرف انرژی درساختمان ، بررسی نمونه های مشابه ساختمان بهینه
پاورپوینت بررسی معماری دوره صفوی در ایران
پاورپوینت بررسی تنظیم شرایط محیطی و اقلیمی و معماری بندر ترکمن
پاورپوینت بررسی اثرات گرمایش سرمایش و نور ,بر فرم ساختمانها در معماری

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد