خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
نقش برتر پارس
 

روش و توضيحات خريد
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل  در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان  آيگپ همه روزه از ساعت  10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل

  


بنر سمت جپ
 

کمی ثواب ذخیره کنید

https://mahak-charity.org/wp-content/uploads/2020/04/500x500-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.png

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک

 


فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود , پاورپوینت تحقیق در مورد FRP- پاورپوینت

   تعدادبرگ: 53   قیمت: 5000 تومان   حجم فایل: 2386 kb  تعدادمشاهده  1


فهرست:
 
مقدمه :
 
مواد كامپوزيتي
 
نقش اصلی ماتریس
 
فیبر تشکیل دهنده
 
مقاومت در مقابل خوردگي
 
مقاومت
 
مدول الاستيسيته
 
وزن مخصوص
 
عايق بودن
 
خستگي
 
خزش
 
چسبندگي با بتن
 
خم شدن
 
انبساط حرارتي
 
انواع محصولات FRP:
 
شبكه‌هاي كامپوزيتي:
 
كابل:
 
ورقه‌هاي كامپوزيتي
 
پروفيل‌هاي ساختماني
 
ازجمله کاربردهای مواد FRP
 
تقویت تیرودال بتن آرمه
 
تقویت دیوارهای برشی توسط ورق های FRP
 
دیگر کاربردهای FRP
 
كامپوزیت در برج بتنی
 
موفقيت متخصصان ايراني در مقاوم سازي سازه‌هاي بتني و فلزي با كامپوزيت
 
خلاصه و نتیجه ‌گیری
 
………………………………………………………………
 
مقدمه :
 
بسياري از سازه‌هاي بتن آرمة موجود در دنيا در اثر تماس با سولفاتها، كلريدها و ساير عوامل خورنده، دچار آسيب‌هاي اساسي شده‌اند. اين مساله هزينه‌هاي زيادي را براي تعمير، بازسازي و يا تعويض سازه‌هاي آسيب ‌ديده در سراسر دنيا موجب شده است. تعمير و جايگزيني سازه‌هاي بتني آسيب‌ديده ميليون‌ها دلار خسارت در دنيا به دنبال داشته است. در امريكا، بيش از 40 درصد پلها در شاهراهها نياز به تعويض و يا بازسازي دارند .
 
در مناطق مختلف ایران نظیر سواحل بندرعباس، سازه هادر کمتر از 5 سال از نظر سازه‌ای غیر قابل استفاده گردیده‌اند. اثرات مخرب كلريدها و سولفاتهاي مهاجم در محیط های دریایی و ساحلی بر پايه‌هاي پل، آبگيرها، سدها و كانال‌هاي بتن آرمه که باعث ایجاد خوردگی فولاد بتن میشود سبب اعمال هزینه های سنگین جهت مرمت ویا بازسازی ابنیه ها خواهد بود.
 
مواد كامپوزيتي (Fiber Reinforced Polymers/Plastics) FRP  موادي بسيار مقاوم در مقابل محيط‌هاي خورنده همچون محيط‌هاي نمكي و قليايي هستند به همين دليل امروزه كامپوزيتهاي FRP، موضوع تحقيقات توسعه‌اي وسيعي به عنوان جانشين قطعات و ميلگردهاي فولادي و كابلهاي پيش‌تنيدگي شده‌اند. چنين تحقيقاتي به خصوص براي سازه‌هاي در مجاورت آب و بالاخص در محيط‌هاي دريايي و ساحلي، به شدت مورد توجه قرار گرفته‌اند.
 
 
 
آشنائی با FRP: مواد FRP  از دو جزء اساسي تشكيل مي‌شوند؛ فايبر (الياف) و رزين (مادة چسباننده). فايبرها كه  اصولاً الاستيك، ترد و بسيار مقاوم هستند، جزء اصلي باربر در مادة FRP محسوب مي‌شوند. بسته به نوع فايبر، قطر آن در محدودة 5 تا 25 ميكرون مي‌باشد.
 
رزين اصولاً به عنوان يك محيط چسباننده عمل مي‌كند، كه فايبرها را در كنار يكديگر نگاه مي‌دارد.
 
 
 
نقش اصلی ماتریس عبارت است از :
 
1-انتقال برش از فیبر تقویتی به ماده مجاور
 
2- محافظت از فیبر در شرایط محیطی
 
3- جلوگیری از خسارات مکانیکی وارد بر الیاف
 
4- کنترل کمانش موضعی الیاف تحت فشار
 
 
 
به طور کلیFRP ها بر اساس فیبر تشکیل دهنده ی آنها به چند دسته زیر تقسیم می شوند:
 
1- CFRP  با الیافی از جنس کربن لازم به ذكر است كه الياف كربن مقاومت بسيار خوبي در مقابل محيط هاي قليايي و اسيدي داشته و در شرايط سخت محيطي از نظر شيميايي كاملاً پايدار هستند.
 
2-GFRP با الیافی از جنس شیشه
 
3- AFRP با الیافی از جنس آرامید
 
 
 
مشخصات اساسي محصولات كامپوزيتي FRP:
 
1-    مقاومت در مقابل خوردگي:
 
بدون شك برجسته ترين و اساسي ترين خاصيت محصولات كامپوزيتيFRP مقاومت آنها در مقابل خوردگي است. در حقيقت اين خاصيت مادهFRP تنها دليل نامزد كردن آنها به عنوان يك گزينة جانشين براي اجزاء فولادي و نيز ميلگردهاي فولادي است. به خصوص در سازه‌هاي بندري، ساحلي و دريايي،  مقاومت خوب كامپوزيت FRP در مقابل خوردگي، سودمندترين مشخصة ميلگردهاي FRP است.
 
 
 
2- مقاومت: 
 
مصالح  FRPمعمولاً مقاومت كششي بسيار بالايي دارند، كه از مقاومت كششي  فولاد به مراتب بيشتر است. مقاومت كششي بالاي ميلگردهاي FRP كاربرد آنها را براي سازه‌هاي بتن آرمه، خصوصاً براي سازه‌هاي پيش‌تنيده بسيار مناسب نموده است. مقاومت كششي مصالح FRP اساساً به مقاومت كششي، نسبت حجمي، اندازه و سطح مقطع فايبرهاي بكار رفته در آنها بستگي دارد. مقاومت كششي محصولات FRP  براي ميله‌هاي با الياف كربن 1100 تا MPa2200، براي ميله‌هاي با الياف شيشه 900 تا MPa1100، و براي ميله‌هاي با الياف آراميد 1350 تا MPa  1650 گزارش شده است . با اين وجود، براي بعضي از اين محصولات، حتي مقاومت‌هاي بالاتر از MPa 3000 نيز گزارش شده است. توجه شود كه بطور كلي مقاومت فشاري ميله‌هاي كامپوزيتي FRP از مقاومت كششي آنها كمتر است؛ به عنوان نمونه مقاومت فشاري محصولات ISOROD برابر MPa 600 و مقاومت كششي آنها MPa700 است.
 
 
 
3- مدول الاستيسيته:
 
مدول الاستيسيتة محصولات FRP اكثراً در محدودة قابل قبولي قرار دارد؛ اگر چه اصولاً كمتر از مدول الاستيسيتة فولاد است. مدول الاستيسيتة ميله‌هاي كامپوزيتي FRP ساخته شده از الياف كربن، شيشه و آراميد به ترتيب در محدوده 100 تا GPa 150، GPa   45 و GPa 60 گزارش شده است.
 
 
 
4- وزن مخصوص:
 
وزن مخصوص محصولات كامپوزيتي FRP به مراتب كمتر از وزن مخصوص  فولاد است؛ به عنوان نمونه وزن مخصوص كامپوزيتهاي CFRP يك سوم وزن مخصوص فولاد است. نسبت بالاي مقاومت به وزن در كامپوزيتهايFRP  از مزاياي عمدة آنها در كاربردشان به عنوان مسلح كنندة بتن محسوب مي‌شود.
 
5- عايق بودن:
 
مصالح FRP خاصيت عايق بودن بسيار عالي دارند. به بيان ديگر، اين مواد از نظر مغناطيسي و الكتريكي خنثي بوده و عايق محسوب مي‌شوند. بنابراين استفاده از بتن مسلح به ميله‌هاي FRP در قسمتهايي از بيمارستان كه نسبت به امواج مغناطيسي حساس هستند، و در مسيرهاي هدايتي قطارهاي شناور مغناطيسي  و همچنين در باند فرودگاهها و مراكز رادار بسيار سودمند خواهد بود.


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود ,پاورپوینت , تحقیق ,در مورد , FRP- , پاورپوینت , ,مواد كامپوزيتي , ,نقش اصلی ماتریس , ,فیبر تشکیل دهنده , ,مقاومت در مقابل خوردگي , ,مقاومت , ,مدول الاستيسيته , ,وزن مخصوص , ,عايق بودن , ,خستگي , ,خزش , ,چسبندگي با بتن , ,خم شدن , ,انبساط حرارتي , ,انواع محصولات FRP: , ,شبكه‌هاي كامپوزيتي: ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی سقف شیشه ای Rua da Saúde در برزیل ,pptx
پاورپوینت بررسی اصول و مبانی احداث سازه‌‌های از پیش ساخته
پاورپوینت بررسی اسپیس فریم انواع مزایا و معایب و اجزای Space Frame و نمونه‌های سازه قاب فضایی
پاورپوینت بررسی سازه های باز شونده و جمع شونده در معماری
پاورپوینت بررسی معماری مركز طراحی و کارخانه مرسدس بنز اثر رنزو پیانو در، آلمان
پاورپوینت بررسی و تحلیل قالب هاي تونلي
پاورپوینت بررسی و تحلیل سازه های چادری ، نمونه موردی استادیوم ریاض
دانلود بررسی سازه تنسگریتی
دانلود بررسی تکنولوژی کوبیاکس
دانلود بررسی معماری کانستراکتیویسم
دانلود بررسی سیستم قالب های تونلی
دانلود بررسی اجرای سازه های فولادی
دانلود بررسی سازه های فلزی پیش ساخته پاورپوینت
دانلود بررسی اهمیت کنترل کيفيت در سازه های صنعتی و مسکونی
دانلود بررسی دیوار حائل
دانلود بررسی سازه های پوسته ای (Shell structure)
پاورپوینت بررسی سازه های فلزی پيش ساخته
دانلود,پاورپوینت سازه های بلند,pptx
پاورپوینت استاتیک
دانلود بررسی سازه های چادری،پوشش غـشایی ,پاورپوینت

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد