خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
پاورپوینت سبکها ، شیوه ها و دوره های معماری
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی هنر و معماری سبک اکسپرسیونیسم

   تعدادبرگ: 35 اسلاید   قیمت: 27000 تومان     تعدادمشاهده  3


 

پاورپوینت بررسی هنر و معماری سبک اکسپرسیونیسم

این ھنرمندان برای رسیدن به اھداف خود رنگ ھای تند و تشویش انگیز، و ضربات مکرر و ھیجان زدهٔ قلم مو، و شکل ھای اعوجاج
یافته و خارج از چارچوب را با ژرفا نمایی به دور از قرار و سامان ایجاد می کردند و ھرآنچه آرامش بخش و چشم نواز و متعادل بود از
صحنهٔ کار خود بیرون می گذاشتند. آنھا براي بیان كردن احساساستشون بدن انسان را به صورت اغراق امیز و تحريف شده اي
ترسیم مي كنند
نقاشي اکسپرسیونیستي و گرايش فلسفي نھان پشت آن ، صرفا به مکتب نقاشي آلماني سده ي بیستم که با
ھمین نام شھرت دارد ، محدود نمي شود .ا کسپرسیونیسم عمیقا در تاريخ نژاد شمالي ريشه دارد و بسیار متاثر از
گرايشاتي است که معمولا به عنوان رمانتیک از آنھا ياد مي شود . بدين مفھوم آثار نقاشي اکسپرسیونیستي
فراواني در طول تمامي دوره ھاي تاريخي و در کشورھاي مختلف وجود داشته است . اما اکسپرسیونیسم به عنوان
توصیفي سبک پردازانه از ھنر مدرن ، معمولا براي توصیف جنبش ھاي ھنري مشخصي در آلمان بین سال ھاي
که ويژگي کاملا آلماني « پل » ١٩٠٥ تا دھه ي ١٩٢٠ اطلاق مي شود و به دو گروه عمده تقسیم مي گردد : گروه
که جھاني تر بود و در سال « سوارکارآبي » داشت و در سال ١٩٠٥ در شھر درسدن شکل گرفت و ديگري گروه
١٩١١ در مونیخ تشکیل شد . ھنرمندان اکسپرسیونیست با به کار بردن روش و فنون مختلفي چون فنون مختلف
چاپ و مجسمه سازي بر احساسات شخصي نسبت به موضوع تاکید بسیار داشتند . خود موضوعات آثار آنان نیز
حائز اھ ی مت بود و غالبا به موقعیت و شرايط انساني مربوط بود و از رنگ ھاي خام ، درخشان ، پرتضاد و نا مرتبط با
موضوع نقاشي استفاده مي شد که به ظھور تجلیات گسترده تر تمايلات فردي میدان مي داد . اکسپرسیونیست ھا
که از رنگ به گونه اي استفاده مي کردند که نقاشي ھايشان آرامش « فووھا » ، بر خلاف معاصرين فرانسوي خود
و نشاط مي بخشید ، برخي از آثارشان آن چنان تاثیرگذارند که موجب مي شوند از ناآرامي به خود بلرزيم . اگر
موضوع اثر ، منظره باشد ، ھنرمند با رويکردي پرترديد و پر سوءظن روبروست که فرسنگ ھا از سردي و اعتماد به
نفسي ھنر کلاسیک فاصله دارد .
در اکسپرسیونیسم ، احساسات دروني به بیرون تجلي مي کند و به ديگران منتقل مي شود . در اين سبک
شخصیت ، موقعیت ذھني يا شرايط حسي ھنرمند به شکلي مشابه به موجود زنده ، به نمايش گذاشته مي شود
. ما در زندگي روزمره ي خود نیز چنین مي کنیم ، مثلا ممکن است خانه اي تجسد انساني شود و آن را در کسوت
خانه ي خوشبختي يا خانه ي سیاه ببینیم و پنجره ھاي خانه را به صورت چشم ھايش تجسم کنیم ؛ و يا يک سگ
يا حیوان خانگي با احساسات و انگیزه ھايي عجین شود که احتمالا نمي تواند با احساسات بي نھايت پیچیده تر
صاحبش مشابه باشد . اين گرايش را که بعد ھا در آثار سازندگان فیلم ھاي کارتوني برجسته تر شد ، مي توان
نام نھاد . ( Sympathy ) ھمدلي
اما در تاريخ و نقد ھنر ، اين اصطلاح به سبکي اطلاق مي شود که در آن قرارداد ھا و سنت ھاي طبیعت گرايي کنار
نھاده مي شود و در عوض تاکید بیشتري بر ايجاد اوعجاج و اغراق در شکل و رنگ به جھت بیان فوري احساس
ھنرمند وجود دارد . از اين رو مفھوم اکسپرسیونیسم در معناي وسیع آن مي تواند به ھنر ھر مکان و زماني اطلاق
شود که تاکید بر واکنش حسي ھنرمند ، اولي تر از نظاره ي دنیاي خارج است . در اين مفھوم کلي ، واژه ي
اما کاربرد رايج تر اين واژه ، براي توصیف ( exprssionism ) نوشته مي شود e اکسپرسیونیسم در زبان لاتین با حرف
گرايشي در ھنر مدرن اروپا و به طور خاص تر به يک جنبه ي خاص آن گرايش ، به کار مي رود ؛ جنبشي که از حدود
١٩٠٥ تا حدود ١٩٣٠ در ھنر آلمان گرايش غالب محسوب مي شد . منشا و ريشه ي اکسپرسیونیسم در اين مفھوم
ثانوي به دھه ي ٨٠ سده ي نوزدھم باز مي گردد . با اين وجود اين گرايش تا سال ١٩٠٥ به عنوان يک برنامه ي
متمايز تبلور نیافت ، و خود واژه فقط از سال ١٩١١ و براي توصیف آثار کوبیستي و فوويستي که در برلین به نمايش
گذاشته شده بود ، به کار رفت .
مھمترين پیشگام اکسپرسیونیسم  ون گوگ  بود که به طور آگاھانه طبیعت را براي " بیان رنج دھشتناک آدمي "
به صورت اغراق آمیز به تصوير کشید . ون گوگ و اکسپرسیونیست ھاي پس از وي ، در کاربرد حسي رنگ و خط
تاکید عمده اي بر احساس و انگیزش خود داشتند و از اين نظر از تلاش ھاي  سورا  براي خلق يک نظام علمي
براي بیان فرمي متمايز شدند .
 گوگن  با آگاھي بیشتر و به طور مشخص تري از امپرسیونیسم گسست . به مفھوم دقیق تر ،  گوگن
اکسپرسیونیست نبود ، اما اولین کسي بود که به طور آشکار و صريح اصول سمبولیسم را که به نوبه ي خود به
عنوان محمل ارتباطي براي اکسپرسیونیسم بسیار حائز اھمیت بود ، پذيرفت . وي تمام فرم ھا را ساده و مسطح
» کرد . از رنگ به گونه اي بھره برد که تمامي تشابه آن به واقعیت يکسر از بین برود . خشونت نھفته در تابلوي
ادينبورگ ) به واسطه ي زمینه ي قرمزي که کشتي روي آن انجام NG ) « يعقوب در حال کشتي گرفتن با فرشته
مي شود ، آشکار و چشم گیر است . به ھمین منظور  گوگن  از بازنمايي سايه اجتناب کرد و بعدا اکسپرسیونیست ھا از اين جھت گیري وي تبعیت کردند . وي به جھت ھماھنگي با سبک ابداعیش در جستجوي
سادگي موضوعات بود و آن را نخست در جوامع روستايي بريتاني و بعد ھا در جزاير اقیانوس اطلس جنوبي يافت .
گوگن  در رويگرداني از تمدن شھري اروپايي ، ھنر بدوي و ھنر عامیانه را که ھر دو موضوعات جذابي براي
اکسپرسیونیست ھاي متاخر شدند ، کشف کرد . در ھمین زمان  ادوارد مونش  نروژي که با کار ھاي  ون گوگ  و
 گوگن  آشنا بود ، جستجوي خود را در کشف قابلیت ھاي رنگ ھاي خشن و دگر شکلي خطي که توانايي بالايي
براي بیان بسیاري از احساسات اصلي انساني ھمچون تشويش ، ترس ، عشق و نفرت را دارد ، آغاز کرد . حاصل
جستجوي او براي يافتن معادل ھايي براي دلمشغولي ھاي رواني ، وي را به شناخت قابلیت ھاي صراحت و
سادگي روش ھاي گرافیکي ھمچون حکاکي روي چوب ، رھنمون کرد ؛ احیاي روش ھاي چاپ دستي به عنوان يک
ھنر مستقل يکي از ويژگي ھاي متمايز جنبش اکسپرسیونیسم محسوب مي شود .  مونش  تاثیر گسترده اي به
ويژه در آلمان داشت ( وي آثار خود را در سال ١٨٩٢ در شھر برلین به نمايش گذاشت ) و دامنه ي نفوذ وي حتا تا
مجسمه سازي و در آثار  ارنست بارلاخ  که سبک کار  مونش  را با جلوه اي عظیم براي موضوعات مذھبي و
اجتماعي به خدمت گرفت ، گسترش داد . از جمله اولین ھنرمندان اکسپرسیونیست بايد از نقاش بلژيکي  جیمز
انسور  نام برد . وي حقارت ماھیت انسان را با به خدمت گرفتن صورتک ھاي عجیب و ترسناک کارناوال به نمايش
گذاشت و ھنر نامعقول و نامتعارف وي به ويژه در آثار چاپ فلزش به طور گسترده معروفیت يافت .
در سال ١٩٠٥ گروه ھاي اکسپرسیونیستي تقريبا به طور ھمزمان در آلمان و فرانسه شکل گرفتند . فوويست ھا
نظريات  ون گوگ  و  گوگن  را به آثار ھنري خود افزودند . در سال ١٩٠٨  ماتیس  رھبر اين گروه ، اھدافشان را
ھدف اصلي رنگ ( expression ) آنچه بیش از ھمه در جستجوي آنم ، بیان حسي است »: چنین جمع بندي کرد
بايد تا حد امکان در خدمت بیان حسي باشد ... در نقاشي يک منظره ي پايیزي سعي خواھم کرد تا رنگ متناسب با
اين آرمان را  ماتیس  در «. آن فصل را به ياد آورم ؛ من فقط از حسي که فصل به من مي دھد الھام خواھم گرفت
ترکیب بندي ھاي بزرگ پیکره به کار بست ،  درن  در منظره پردازي و  رولت  در ھنر جديد مذھبي ، عظمت و
سادگي را به نمايش گذاشتند .
در شھر درسدن تاسیس شد و نخستین نمايشگاه خود را در سال ١٩٠٦ برپا ( Die Brucke ) در سال ١٩٠٥ گروه پل
کرد . در حالي که در نقاشي فوويست ھا ، حتا در جسورانه ترين نمونه ھاي آن ، ھمواره ھارموني طرح حفظ مي
شد و کاربرد تغزلي و تزيیني رنگ از دست نمي رفت ، اما در آثار اکسپرسیونیستي آلمان ، محدوديت ھا و قید ھا
يکسر کنار نھاده شد . علارغم تاثیر غیر قابل رد آنان از ھنرمندان فرانسوي ، افراط گري و بیان حس اغراق آمیز در
آثار آنان مشھود است ؛ در اين آثار رنگ ھا و فرم ھا در تلاش براي ارائه ي تمايلات روانشناختي و نمادين به طور
اغراق آمیز به خدمت گرفته مي شدند تا بدين ترتیب مفري باشند براي درک رايج از ضرورت آفرينش ھنري و نیز به
ما تمامي رنگ ھايي را »: نوعي طغیان علیه نظم تثبیت شده را به نمايش بگذارند . در سال ١٩١٣  کرشنر  نوشت
«. که به طور مستقیم يا غیر مستقیم ، انگیزش ھاي ناب و خلاق را باز تولید کنند ، مي پذيريم
کمي پیش از آغاز جنگ جھاني اول ، نقاشان آلماني نیز با پیوند زدن فرم ھاي کوبیسم با آرمان ھاي
اکسپرسیونیست ھاي متقدم و تحت تاثیر تصوف و عرفان ھندي ، تلاش داشتند تا نظامي بصري از مفاھیم ضمني
جھان شمول ابداع کنند . در سال ١٩١١  فرانتز مارک  ،  کاندينسکي  روس و ديگران ، " گروه سوارکار آبي " که
نقطه ي اوج اکسپرسیونیسم آلمان محسوب مي شود را تشکیل دادند . پس از جنگ جھاني اول ، سبک
اکسپرسیونیسم در آلمان رواج يافت و حتا ھنرمنداني چون  جرج گروز  و  اتو ديکس  در جستجوي واقعگرايي تازه
و اغراق آمیز " عینیت نوين " بسیاري از ويژگي ھاي دگر شکلي و اغراق را که يکي از تمھیدات اصلي
اکسپرسیونیسم اولیه بود ، حفظ کردند . در سال ١٩٣٣ اکسپرسیونیسم ، در کنار ديگر ھنرھاي منحط توسط نازي
ھا سرکوب شد . اما پس از جنگ جھاني دوم حیات تازه يافت و امروزه مبلغین مشھوري در میان ھنرمندان ، چون
گئورگ بازلیتس  دارد . در خارج از آلمان مبلغین پیشروي اکسپرسیونیسم شامل  شاگال  ،  سوتین  و عقبه ي
آنان از جمله " تاشیسم " و " اکسپرسیونیسم انتزاعي " است


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت بررسی هنر و معماری سبک اکسپرسیونیسم , ,این ھنرمندان برای رسیدن به اھداف خود رنگ ھای تند و تشویش انگیز، و ضربات مکرر و ھیجان زدهٔ قلم مو، و شکل ھای اعوجاج ,یافته و خارج از چارچوب را با ژرفا نمایی به دور از قرار و سامان ایجاد می کردند و ھرآنچه آرامش بخش و چشم نواز و متعادل بود از ,صحنهٔ کار ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی رویاهای معماری و معماری ابزار
پاورپوینت بررسی زیبایی شناسی اجتماعی مانه
پاورپوینت بررسی آوانگارد خردگرا و مانیفست «دنیای جدید» هانس مایر
پاورپوینت بررسی ویژگی های سبک معماری گوتیک و نمونه بناهای سبک گوتیک
پاورپوینت بررسی تزئینات معماری در دوره ساسانی
پاورپوینت بررسی معماری دوره اشکانی معماری دوره اشکانیان، شهرسازی اشکانیان
پاورپوینت بررسی سبک معماری باروک Baroque architecture
پاورپوینت تحلیل و بررسی معماری گورکانیان
پاورپوینت تحلیل بررسی سبک و شیوه اصفهاني در معماری ایران
پاورپوینت تحلیل بررسی سبک و شیوه آذری در معماری ایران
پاورپوینت تحلیل بررسی سبک و شیوه رازي در معماری ایران
پاورپوینت تحلیل بررسی سبک و شیوه خراساني در معماری ایران
پاورپوینت تحلیل بررسی سبک و شیوه پارتي اشكانيان در معماری ایران
پاورپوینت تحلیل بررسی سبک و شیوه پارسی در معماری ایران
پاورپوینت بررسی معماری دوران مدرن
پاورپوینت بررسی معماری والترگرپيوس و بسط معماري در آلمان
پاورپوینت بررسی معماری صنعتی دوره پهلوی
پاورپوینت بررسی جامع سبک معماری بناهای دوران پهلوی
پاورپوینت بررسی معماری سالن المپیک آبی لندن ، منطقه استرات‌فورد در شرق لندن
پاورپوینت بررسی سبک معماری فولدینگ

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد