خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی اصول و مبانی بام سبز و جزییات اجرایی

   تعدادبرگ: 100 اسلاید   قیمت: 18000 تومان     تعدادمشاهده  2


پاورپوینت بررسی اصول و مبانی بام سبز و جزییات اجرایی


از ديدگاه شهرسازي، فضاي سبز شهري عبارت است از بخشي از سيماي شهر، كه از انواع گياهان تشكيل يافته است. در صورتيكه صحبت از فضاهاي آزاد شهري كه متضاد فضاهاي ساخته، يا ساخت فيزيكي شهر مي باشد، نمائيم در اين صورت فضاهاي بالقوه جهت توسعه فضاي سبز شهري مطرح مي گردد.
از ديدگاه زيست محيطي فضاي سبز شهري عبارت است از فضايي نسبتاً وسيع متشكل از گياهان با ساختي شبهه جنگلي و برخوردار كه از بازدهي زيست محيطي، اكولوژيك معين و در خور شرايط زيست محيطي حاكم بر شهر.
تعريف استاندارد؛ استاندارد يعني سطحي از اجرا كه توسط معيارهاي سنجش، مشخص شده باشد مانند فضاي بازي كه براي هر هزار نفر از جمعيت ساكن در نظر گرفته مي شود. آنچه كه در ارتباط با مسئله سرانه هاي مختلف شهري بايستي بيان نمود اين است كه تعيين آن براي هر شهر مستلزم موقعيت محلي آن شهر مي باشد و از طرفي در معين نمودن حداقل مقدار لازم براي هر فرد شهرنشين كه در شهر سكونت دارد عواملي مانند آب و هوا، قيمت زمين، عوامل اجتماعي، عوامل اقتصادي و ... دخالت دارد. معمولاً براي شهرهاي دنيا و سرانه هاي شهري مربوط به آن استانداردها و اندازه هاي مختلفي وجود دارد كه در بسياري جهات با يكديگر متفاوت است. در مورد تعيين سرانه هاي پيشنهادي طرحهاي توسعه شهري براي شهرها آنطور كه بايد تفكر نشده است. تعيين سرانه ها بايستي با مطابقت امكانات توسعه شهر و امكانات اجتماعي و اقتصادي صورت گرفته و هر يك از سرانه هاي پيشنهادي در مورد كاربرد اراضي به تبعيت از آنها و نيازهاي جمعيت صورت پذيرد ابتدا بايستي در سطح كل شهر و نسبت به تمام جمعيت به ارائه معيار پرداخت و براي هر يك از كاربري ها و اجزاء مربوط به آن سرانه اي تعيين نمود كه مجموعه سرانه هاي پيشنهادي شهري را تعيين مي نمايد و آخرالامر مقدار مساحتي را كه جهت گسترش آينده شهر (فرضاً براي مدت زمان مشخص مثلاً ده سال) لازم است بدست خواهد داد. بنابراين اولاً سرانه شهر معين گرديده است و ثانياً معلوم مي شود كه مقدار توسعه شهر براي آينده بايستي در چه مساحتي صورت گيرد و ثانياً در اين مساحت شهر كه اقدام به توسعه آن خواهيم نمود نسبت به هر يك از كاربري هاي سهر به چه مساحتي احتياج داريم. فضاي سبز محيط شهري، در درجه اول از نظر مسائل زيست محيطي حائز اهميت است و استفاده شهروندان در ساعت فراغت از اين فضاها به عنوان مراكز تفريحي، فرهنگي و نظاير آن در درجه دوم اهميت قرار مي گيرد. بدون شناخت شرايط زيست محيطي نمي توان به بحث درباره فضاي سبز مبادرت ورزيد، از جمله مطالعه اقليم هاي شهري مختلف در اين رابطه حائز اهميت است. توجه به عواملي از قبيل ارتفاع از سطح دريا، جهت اصلي وزش باد در شهر و ... بسيار مفيد است و در حقيقت علل اصلي به وقوع پيوستن تغييرات بيوكليماتيك در محدوده فضاي شهرهاي بزرگ را مي توان در نكات زير خلاصه كرد.
1-    كاهش وزش باد در سطح شهر
2-    تغييرات غير طبيعي دما در شهر
3-    وجود غبار و آلودگي هواي شهر
4-    تغييرات رطوبت هواي شهر
5-    سيركولاسيون (گردش) جداگانه هواي شهر
6-    مسدود شدن سطح شهر توسط ساختمانها، آسفالت و ...


فهرست مطالب

تعریف
معنی لغوی بام سبز
تاریخچه بامهای سبز
افزایش علاقه به بامهای سبز
زیر بنای بام سبز
اهمیت ایجاد بامهای سبز
مسائل مورد تاکید در طراحی ها
لایه گذاری  
استانداردها و مشخصات بامهای سبز
مقدمه
تشریح سیستمها
سیستم گسترده Extensive
سیستم متمرکز Intensive
منظره بام Roofscape
سیستم مدولار
بام بومی Eco – Roof
تشریح محتویات
نمو گیاهی vegetation
محیط کاشت planting medium
لایه صافی filter layer
ظرف containment
لایه زهکش drain layer
لایه محافظ protective layer
عایق کاری Insulation
عایق کاری رطوبتی waterproofing
آبیاری irrigation
استانداردهای سیستم بام سبز
مشخصات و استانداردهای اجزا
نمو گیاهی vegetation
محیط کاشت planting medium
لایه صاف filter layer
لایه زهکش drain layer
عایق کاری Insulation
غشاء بام membrane
سازگاری با شرایط اقلیمی
آب و هوا
باد
آفتاب و سایه
آبیاری
مصالح ساختمانی
کفسازی
آب نما و فوازه
منبع برق
منبع آب
تامین ایمنی و آسایش
مدیریت نگهداری
گیاهان سازگار با شرایط آب وهوایی تهران
گیاهان یکساله  جدول
گیاهان دوساله  جدول
گیاهان دائمی و مقاوم که نیاز به نگهداری و حفاظت زمستانه دارند  جدول
گیاهان چند ساله علفی  گیاهان پایا
گیاهان پیازی  جدول
بالا رونده ها
جداول لاتین
plant materials which need little processing جدول
Basic plant materials which need a large amount of processing
 جدول
Primary energy required for basic plant materials  جدول
Potential pollution by basic plant materials  جدول
Climbing plants  جدول
Use of timber in building جدول
Durability of timber in years in situations جدول
The use of plant in building  جدول  
جزئیات اجرایی بام  
نمونه های اجرا شده  
تصاویر گیاهان  
منابع
 


کلمات کلیدی مرتبط:
اصول بام سبز ,مبانی بام سبز ,جزییات اجرایی بام سبز ,پاورپوینت بام سبز ,بام سبز ديدگاه شهرسازي ,فضاي سبز شهري ,سيماي شهر ,معنی لغوی بام سبز ,تاریخچه بامهای سبز ,افزایش علاقه به بامهای سبز ,زیر بنای بام سبز ,اهمیت ایجاد بامهای سبز ,مسائل مورد تاکید در طراحی ها ,لایه گذاری ,استانداردها و م,
مقالات مرتبط در این دسته

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد