پاورپوینت بررسی مهدکودک کیتاهیسا - کودکستان Kita Hisa
بخشی از مطلب
وظيفه آموزش اين است كه ذهن هاي خالي را به ذهن هاي باز تبديل كند نه به ذهن هاي پر (مالكولم فوريس) . افلاطون در حدود قرن سوم قبل از ميلاد معتقد بود : آموزش در دوران اولية كودكي امري اجتماعي است و بايد در اين سنين كودكان را از والدين شان جدا كرد و جهت مراقبت و تعليم به مؤسسات اجتماعي سپرد .
ظهور مراكز پيش دبستاني و مهد كودك ها حاصل تحقيقات و مطالعات بزرگان تعليم و تربيت چون ديويي در آمريكا ، كلاپارد در سوئيس ، مونته سوري در ايتاليا و دكرولي در بلژيك و ... مي باشد كه همگي از آموزش سنتي انتقاد كرده و در آموزش و پرورش جديد بر اساس شناخت عالم كودكي هم رأي و هم صدا بودند . هم چنين تحقيقات لورنر (1873) مطرح كرد : تمرين و آموزش بايد در زمان معين و مشخصي صورت گيرد و مسالةدوران حساس را در رشد انسان عنوان كرد و اين كه زمان ، عامل پديد آمدن دوران حساس است ، يعني كودك را بايد در زمان مناسب وقتي كه برخوردهاي محيطي بيشترين تأثير را در شكوفايي استعدادهاي ذاتي كودك مي گذراند آموزش داد .