خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی معماری دانشکده هنرهای زیبا تهران

   تعدادبرگ: 46اسلاید بهمراه نقشه   قیمت: 5000 تومان   حجم فایل: 2375 kb  تعدادمشاهده  2


پاورپوینت بررسی معماری دانشکده هنرهای زیبا تهران 
 
بخشی از مطلب
دانشكده هنرهاي زيبا از ديگر بناهايي است كه توسط يوگينا آفتاندلياس طراحي شد و در سال 1328 بخشي از آن از جمله آتليه‌هاي معماري به بهره برداري رسيد. ديگر قسمت‌هاي مجموعه از جمله آتليه‌هاي نقاشي، كارگاه مجسمه سازي و كتابخانه و سالن اجتماعات در طي سالهاي 1328 تا 1345 احداث شد. در حال حاضر اين مجموعه متشكل از ساختمانهاي اداري، كتابخانه، نمايشگاه، آمفي تئاتر و دوبخش آموزش نظري و عملي است و آتليه‌هاي معماري، كارگاه مجسمه سازي، آتليه‌هاي نقاشي و سالن‌هاي تمرين نمايش، اصلي ترين فضاهاي بخش آموزش عملي هستند. 
استقرار ساختمانهاي مجموعه طرفين در يك مسير ارتباطي سرپوشيده، شمالي – جنوبي و همچنين شكل گيري بناهاي مجموعه به تبعيت از عملكرد اساس طراحي مجموعه دانشكدة هنرهاي زيبا را مي‌سازد. طرح دانشكده را به دو بخش شمالي و جنوبي مي‌توان تقسيم كرد. بخش شمالي، فضاي باز U شكلي است كه از جنوب ساختمان آتليه معماري، از شرق به ساختمان اداري – آموزشي و از شمال به سالن‌هاي قضاوت محدود مي‌گردد. با مسير سرپوشيده‌اي كه در بدنة شرقي فضاي بازU شكل قرار دارد و بدنة آن را رديف ستونها مي‌سازد، دسترسي به ساختمانهاي دانشكده ميسر مي‌گردد. 
 
جنوب غربي دانشكده از سه بلوك مكعب مستطيل شكل كه به موازات يكديگر در جهت شرقي – غربي قرار گرفته‌اند، تشكيل شده و فضاي بين اين ساختمان‌ها به آب نما و فضاي سبز اختصاص يافته. طرح اين سه بلوك از ابتدا كاملاً مشابه به يكديگر بوده و مهمترين ويژگي‌هاي آنها از قرار زير است. 
الف ) پلان تيپ طبقات مستطيل شكل بوده كه در بخش شرقي آن پلكان ارتباطي و اتاق اساتيد، بخش غربي آن آتليه‌هاي معماري به صورت سالن‌هاي وسيع مستطيل شكل به ابعاد 19   12 متر طرح شده بودند. 
ب ) در هر سه بنا بخش وسيعي از طبقة همكف (بخش غربي) به پيلوت اختصاص يافت كه با برقراري ارتباط بصري ميان ساختمان‌هاي مختلف دانشكده پيوستگي فضايي بيشتري را در ميان اجزاي مجموعه به وجود مي‌آورد. 
ج ) در طرح هر سه بنا با اجراي سيستم سازه‌اي كاملاً مدرن (تير و ستون بتني) امكان كاربرد اصول معماري مدرن چون طراحي طبقة همكف به صورت پيلوت و پلان طبقات به صورت پلان‌هاي باز به وجود آمد. 
د) در هر سه بنا فضاها در پاسخگويي صرف به مسايل عملكردي و با رعايت سادگي طرح شدند. 
ذ ) تفاوت‌هاي عملكردي به خوبي در نماهاي بنابازتاب يافتند بدين لحاظ نماها با بيان صادقانة عملكرد بيان شدند. ضمن آنكه در نماها اثري از عظمت گرايي مشاهده نمي‌شود و تناسبات افقي حاكم ترين تناسبات در طرح نماهاي آتليه‌ها است. 
با توجه به آنچه گفته شد، نفوذ مدرنيسم پيشرفته را در طرح نماها و پلانهاي آتليه‌هاي هنرهاي زيبا و همچنين ايدة كلي طرح دانشكده مي‌توان بيان كرد و بدين لحاظ اين ساختمان به عنوان بنايي كاملاً مدرن از ساختمانهاي آموزشي ما قبل خود چون دانشكدة حقوق و پزشكي متمايز مي‌شود. 
به نظر نگارنده در فاصله سالهاي 1317 تا1328 در بناهاي آموزشي كه آفتاندليانس طراحي نمود. نفوذ معماري كاملاً مدرن و شكل گيري الگوي تماماً غربي و جديد را در طرح مدارس مي‌توان اعلام كرد. و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,بررسی معماری ,دانشکده هنرهای زیبا تهران ,دانشكده هنرهاي زيبا ,معماری ,نمونه مشابه ,نمونه موردی ,طرح دانشكده هنرهاي زيبا ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی دانشگاه علم و صنعت ایران
پاورپوینت بررسی معیار ها و ضوابط استاندارد طراحی دانشکده معماری
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری کتابخانه گایزل در دانشگاه کالیفرنیا
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری کالج Glasir Tórshavn، واقع در تورشاون جزایر فارو
پاورپوینت تحلیل بررسی دبیرستان Huizhen در چین توسط استودیوی طراحی Approach
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری آکادمی علوم کالیفرنیا اثر رنزو پیانو
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مدرسه ابتدایی کلودی اثر Settanta7 در ایتالیا
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مدرسه ابتدایی در کارلسروهه اثر wulf architekten
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری کتابخانه عمومی دس موینس
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مهدکودک هانا اینچئون، کره جنوبی
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری باغ کتاب تهران
پاورپوینت تحلیل دیاگرام معماری فضایی بخش های مختلف دانشکده معماری
پاورپوینت بررسی ساختمان کالج رینکر هال در دانشکده طراحی و ساخت دانشگاه فلوریدا
پاورپوینت مبانی طراحی و معماری محیط های آموزشی کودکان
پاورپوینت بررسی معماری پارک فناوری وی یی در جزیره نانجینگ اکو فناوری پیشرفته NBBJ
پاورپوینت بررسی بررسی مبانی نظری فضاهای آموزشی کودکان با رویکرد روانشناسی محیط
پاورپوینت بررسی معماری مرکز آموزشی فناوری و تجارت kawartha
پاورپوینت تحلیل نمونه های موردی دانشکده هنر و معماری خارجی
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری آکادمی علوم کالیفرنیا
پاورپوینت بررسی نمونه موردی های مجتمع آموزشی خارجی

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد