خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی اصول و ضوابط نور و نورپردازی در هتل

   تعدادبرگ: 111 اسلاید.   قیمت: 7000 تومان   حجم فایل: 3510 kb  تعدادمشاهده  14


فهرست مطالب
 
    مقدمه
    نور هال ورودی: تنظیم چشم‌انداز هتل
    نور پذیرش
    راهروها: نور راهنمای گذر
    نور در رستوران و نوشگاه
    نور در اتاق ها
    حمام: آب‌تنی در نور
    سالن‌های جشن و اتاق‌های چند منظوره: نورهای رویایی
    اتاق‌های ملاقات: ایستگاه‌هایی تجاری
    نورپردازی امکانات رفاهی و ورزشی هتل
    نورنمای بیرونی: تبلیغ شهری
    نور پارکینگ هتل
    نتیجه گیری
 
بخشی از مطلب
در حالی که نحوه‌ی پرداختن به فرمول طراحی هتل‌های بین‌المللی هر روز در حال تغییر و بررسی است، فضایی که چندان تغییر نکرده است و همچنان به صورت سنتی طراحی می‌شود، اتاق‌های آن است. شاید دلیل مهم این امر، محافظه کار بودن صاحبان این هتل‌ها باشد که می‌ترسند مشتریانی که برای استراحت و آرامش به این اقامتگاه‌ها مراجعه می‌کنند با فضایی غیره منتظره و غیر متعارف مواجه شوند.
 
طرح رنگ‌های یکنواخت و تلاش برای ایجاد حس تعلیق با به کار بردن میزهای سنتی و لامپ‌های استاندارد از جمله عواملی است که کماکان در اتاق‌های اقامتگاه‌های مختلف به چشم می‌خورد.
 
ضمن آنکه بودجه، مانع دیگری برای تغییر طرح اتاق‌هاست. فرضاً افزودن یک لامپ سقفی در بخش ورودی اتاق به معنای 300 چراغ اضافی در کل مجموعه است.
 
به هر صورت چون اتاق پر اهمیت‌ترین فضا در طول اقامت اشخاص است باید در طراحی و نورپردازی مورد بازنگری کامل قرار گیرد.
 
نورپردازی اتاق‌ها در واقع سخت‌ترین بخش طراحی نور است، چون معمولاً نور سه یا چهار وظیفه‌ی همزمان بر عهده دارد و هر منبع نوری حیطه‌ی درخششی دارد که نباید با دیگر محدوده‌ها تداخل کند.
 
به تدریج نظر هتل‌داران به این امر مهم جلب شده است که کمبودهای نورپردازی اتاق‌ها و در نظر نگرفتن چگونگی آن در روند طراحی می‌تواند مشکل‌ساز باشد.
 
اخیراً نورهای شبانه‌ای طراحی شده‌اند که با تامین حداقل نور مورد نیاز، رفت و آمد شبانه بدون ایجاد مزاحمت را برای هم اتاقی‌ها آسان کرده است.
 
نورهای مطالعه طوری طراحی شده‌اند که با داشتن محدوده‌ی کاملاً قابل کنترل برای خواندن کتاب یا کار با کامپیوتر دستی بدون سلب آسایش دیگران مورد استفاده قرار می گیرند.
 
فیبرهای نوری که منبع نوری قابل لمس و کنترل راحتی فراهم می‌آورند و در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کنند با نور کاملاً متمرکزی که به وجود می‌آورند جایگزین لامپ‌های کم ولتاژ هالوژن شده‌اند که دارای نقطه‌ی انتشار بسیار داغی هستند و هرچند که گران‌ترند ولی در طول زمان مقرون به صرفه هستند.
 
در کنار این موارد کاربردی، با طراحی بصری و نورپردازی مواجه می‌شویم که مثلاً در هتل سن مارتین لین توسط فیلیپ استارک صورت گرفته است.
 
هر چند که ممکن است ساده به نظر رسد، ولی حتی این حرکت ساده هم برای بسیاری از هتل‌داران خارج از عرف و بسیار پیشرو تلقی می‌شود:
 
در اتاق‌های اقامت به کمک سیستم نورپردازی تعاملی این امکان به مهمان داده می‌شود که با تغییر رنگ نورپردازی، فضای اتاق را به کلی دگرگون کند. چنین کنترل‌هایی تاثیر بسیار مثبتی بر اشخاص گذاشته و باعث جلب توجه آنها می‌شود.
 
با استفاده از این سیستم میهمان‌ها می‌توانند بر حسب روحیه و نیاز شخصی، نور رنگی خاصی را در فضا داشته باشند که کلیدهای معمولی چنین امکانی را نمی‌دهند. این نور رنگی در واقع طراح اصلی داخل فضای اتاق در شب است که با هر فرکانسی منظری نوین می‌آفریند.
 
یکی از نکات کلیدی که حتی در یک اتاق سنتی هم به نظر می‌رسد این است که کلیدها در کجا قرار گیرند. اغلب زمانی طول می‌کشد تا بدانید کلیدها کجا قرار دارند و هرکدام چه بخشی از اتاق را روشن می‌کنند و اکثراً هم قرارگیری این کلیدها منطق مشخصی را دنبال نمی‌کند.
 
خیلی جاها ناچار می‌شوید در حالی که چراغ رومیزی بسیار داغ است دست خود را داخل کلاهک آن کنید و در اطراف به دنبال کلید آن بگردید! اینها همه روش‌های اشتباهی است که باید بازنگری شوند.
 
هدف در اینجا آسایش و تامین نیازهای مردم است که هرچند همه‌ی هتل‌های زنجیره‌ای وعده‌ی آن را می‌دهند، اما هنوز به طور کامل برآورده نشده است. و....

 

 

 


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,بررسی اصول و ضوابط نور ,نورپردازی در هتل ,انواع هتل, حمام, طراحی هتل, طرح 4, طرح 4 معماری, لابی, متل, نور, نور اتاق, نور حمام, نور در اتاق ها, نور در رستوران, نور درهتل, نور راهرو, نور هال ورودي, نور هتل, نور پاركينگ هتل, نور پذيرش, نورنمای هتل, هتل. , مقدمه , نور هال ورودی: تنظیم,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری هتل نارنجستان
پاورپوینت بررسی معماری هتل ویلا BAN در روستای جیجیادون
پاورپوینت بررسی مبانی و استانداردها و نمونه های طراحی هتل اقامتی توریستی
پاورپوینت بررسی ضوابط و اصول طراحی هتل و متل مجتمع های بین راهی
پاورپوینت بررسی ریز فضاها و برنامه فیزیکی هتل پنج ستاره
پاورپوینت تحلیل ضوابط و استانداردهای طراحی هتل
پاورپوینت بررسی مبانی و ضوابط طراحی هتل گردشگری بهمراه نمونه های موردی
پاورپوینت بررسی مبانی و ضوابط طراحی هتل زيارتي بهمراه نمونه های موردی
پاورپوینت بررسی معماری هتل آتلانتیس پالم دبی
دانلود,پاورپوینت مبانی نظری هتل و کیفیت فضایی هتل ,pptx
دانلود,پاورپوینت ضوابط و قوانین طراحی هتل ها و جداول برنامه فیزیکی ,pptx
دانلود,پاورپوینت ضوابط و نمونه های طراحی هتل و مهمانسرا,pptx
دانلود,پاورپوینت ضوابط و استاندارد های مجتمع اقامتی بین راهی,pptx
دانلود,پاورپوینت سرانه برنامه فیزیکی و دیاگرام فضایی خوابگاه دانشجویی ,pptx
دانلود,پاورپوینت طراحی و ارگونومی هتل ,pptx
پاورپوینت بررسی عناصر مهم در طراحی معماری هتل
پاورپوینت بررسی تأثير نور در هتل
نقشه های اتوکد طراحی هتل توریستی بهمراه رندرهای تری دی
پاورپوینت بررسی اصول و ضوابط و استانداردهای طراحی هتل
پاورپوینت بررسی معماری هتل شگفت انگیز ساهارا در مراکش

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد