خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی و تحلیل پارک گوئل در منطقه Gracia بارسلونا اثر گائودی

   تعدادبرگ: 82 اسلاید بهمراه تصاویر و نقشه ها .   قیمت: 12000 تومان   حجم فایل: 10991 kb  تعدادمشاهده  0


پاورپوینت بررسی پارک گوئل در منطقه Gracia بارسلونا اثر گائودی
 
بخشی از مطلب
پارک گوئل یک مجتمع باغ با عناصر معماری در تپه ال کارمل در منطقه Gracia از بارسلونا، کاتالونیا، اسپانیا واقع شده است.
این پارک توسط معمار کاتالان آنتونی گائودی طراحی و در سال 1900 تا 1914 ساخته شد. سبک معماری آن نیز مدرنیسم است. این مجموعه بخشی از کارهای آنتونی گائودی در میراث جهانی یونسکو می باشد.گوئل یک تاجر موفق بود و می‌خواست تا اموال و دارایی‌هایش به یک باغ شهر (مانند نمونه هایی که در انگلستان ساخته شده‌اند) برای طبقه نسبتاً ثروتمند بارسلونا تبدیل شود. او از آنتوان گائودی (Antoni Gaudí) {معمار مشهوری که به واسطه‌ی سبک منحصر به فرد و طراحی‌های سورئالیستی‌اش مشهور است} خواست که یک باغ-شهر را بسازد، هدف اصلی از این پروژه ایجاد یک مجموعه مسکونی بسیار مرفه بود که البته هیچ‌گاه عملی نشد! این پارک در تپه «ال کارمل» در در منطقه‌ای به نام گراسیا (Gràcia) واقع شده و مشرف به شهر بارسلونا در اسپانیا است. استفاده خلاقانه از موزاییک‌های رنگی و زیبا و نیز به کارگیری احجام منحنی‌شکل از ویژگی‌های منحصر به فرد پارک گوئل به حساب می‌آید و گائودی با الهام از طبیعت و ایده‌های گوتیک آن را طراحی و اجرا کرده است.
این پارک ورودیهای بسیاری دارد که زیباترین آن قطعاً مسیر دسترسی اصلی از «کارر د اولوت» (Carrer d'Olot) است که دو عمارت کلاه فرنگی با دو کافه در جوانب آنها قرار دارد. اگر به طور مستقیم وارد این ساختمان شوید به راه پله‌ای خواهید رسید که با اژدهایی دوستانه محافظت می‌شود؛ این اژدها نیز مانند صندلی‌های معروف بالای سرسرا و دیوار‌های اطراف با تکه‌های سرامیک‌ تزئین شده است. از راه پله به یک اتاق غیر معمول خواهید رسید که دارای 86 ستون است، تصور بر این است که این مکان کارایی بازار را برای منطقه مسکونی گوئل بر عهده داشته است. پارک گوئل يک سمفونی واقعی از شكل و رنگ است، در اين دنيای جادويی كه تركيبی از فانتزی و مهارت مهندسی است، بناها و گياهان با هم آميخته شده‌اند و ديوارها، طاق‌نماها، طاق‌ها و ستون‌ها همگی به نحوی قوی دارای فرم‌های مجسمه‌ای هستند.
پارک بر روی تپه‌ای در بالای شهر قرار گرفته است که می توانسته چالشی بزرگ برای گائودی باشد. در اینجا او فرصت ساخت هنر طبیعی را با خود طبیعت داشته است. باغچه‌های پارک دارای مسیرهای پر پیچ و خم، مسیرها، دیوارها و پل ها هستند. گشت و گذار در پارک به دلیل اینکه جزئیات زیادی برای کشف کردن وجود دارد زمان بیشتری را می‌خواهد. پس از قدم زدن در پارک در می‌یابید که موزه‌ی گائودی در محل اقامت قبلی او ارزش دیدن را دارد. این موزه در 200 متری شرق ورودی اصلی قرار دارد. 95 درصد از مساحت پارک به طور مجانی قابل بازدید است، فقط برای بازدید از بخش تاریخی آن موسوم به (monumental) ورودیه دریافت می شود، این محوطه نیمکت های منحنی و بازار را شامل می شود و در هر ساعت 400 بازدید کننده می‌توانند از آن جا دیدن کنند. بلیط‌های این قسمت را می‌توانید در گیشه بلیط فروشی یا به صورت آنلاین خریداری کنید و تا هر زمان که خواستید در محوطه بمانید. با توجه به اینکه زمان خرید بلیط محدود است پیشنهاد می‌کنیم که بلیط‌ها را از طریق آنلاین تهیه کنید.
در سال 1885 حامی گائودی، یوسبی گوئل کارخانه دار، در خواست زمینی در بالای کوه با چشم اندازی ویژه از بارسلونا را داد.
    در سال 1890 گوئل به آنتونی گائودی دستور داد که یک باغ-شهری را بسازد که طبیعت و خانه سازی آن باهم همزیستی داشته باشند.
    در حالی که فقط 2 ساختمان ساخته شده بود و پارک در آن بود برنامه ریزی برای 60 ویلا ادامه داشت ولی هیچکس به آن علاقه نشان نداد.
    این پارک در 1922 باز شد.
    در 1963 محل اقامت قبلی گائودی به عنوان یک موزه بهره برداری شد.
    در سال 1984 پارک در لیست میراث طبیعی یونسکو قرار گرفت.و....


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت , بررسی پارک گوئل ,در منطقه Gracia ,بارسلونا اثر گائودی ,پارک گوئل ,مجتمع باغ ,عناصر معماری ,تپه ال کارمل در ,منطقه Gracia ,از بارسلونا، کاتالونیا، اسپانیا ,پارک معمار , کاتالان آنتونی , گائودی ,
مقالات مرتبط در این دسته
بررسی نمونه های موردی معماری خوابگاه دانشجویی ایرانی ، پاورپوینت بررسی و تحلیل
دانلود بررسی پاورپوینت هتل 5 ستاره ساحلی الگانس مارماریس
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل هتل مهینستان راهب کاشان
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل هتل زندیه شیراز
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل هتل سرای عامری های کاشان
دانلود بررسی پاورپوینت بررسی معماری هتل داد یزد
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل هتل opus امارت
خوابگاه دانشجویی در توکیو ، پاورپوینت تحلیل و بررسی خوابگاه به همراه پلان ها و تصاویر
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل هتل Proverbs Taipei در تایوان
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل مهمانسرای پدری اصفهان
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل هتل YU اکوادور
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل هتل Wenling Sheraton چین
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل هتل Hilton هلند
دانلود بررسی پاورپوینت هتل لوتوس نیلوفری در کویر
دانلود بررسی فضاهای خدماتی پشتیبانی هتل پاورپوینت
دانلود بررسی تحلیل هتل داریوش کیش پاورپوینت
دانلود بررسی هتل بیرجندپاورپوینت
دانلود بررسی هتل بین المللی قصر طلایی پاورپوینت
دانلود بررسی هتل نارنجستان پاورپوینت
دانلود بررسی هتل هما مشهدپاورپوینت

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد