خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی ميهمانسراي جهانگردي نائين بهمراه پلان و مقطع اتوکد

   تعدادبرگ: 54 اسلاید بهمراه نقشه ها و تصاویر .   قیمت: 12000 تومان   حجم فایل: 10056 kb  تعدادمشاهده  2


پاورپوینت بررسی  ميهمانسراي جهانگردي نائين بهمراه پلان و مقطع اتوکد
 
بخشی از مطلب
ميهمانسراي جهانگردي نائين ساختماني است يك طبقه كه فضاهاي بستة آن در بخش شماليِ بستر طرح گسترده شده‎اند و حياطي نيز در بخش جنوبي دارد. دو حياط كوچك نيز در درون فضاهاي بستة فوق‎الذكر وجود دارد. بخش‎هاي مختلف اين ميهمانسرا عبارتند از ورودي و پذيرش،‌ رستوران،‌ اتاق‎هاي اقامتِ ميهمانان،‌ و بخش‎هاي خدماتي.
ساختمان از طريق يك ورودي در شرق با بيرون ارتباط دارد.
اين ساختمانْ تماماً با سيستم سنتيِ ديوار باربرِ آجري وسقف‎هاي استوانه‎اي، گنبدي و طاق و تويزه ساخته شده است.
سيستم خنك كنندة فضاها كولر آبي است و براي گرمايش آن از بخاري استفاده مي‎شود.
 
ب ـ سيماي بيروني
 
– ميهمانسراي جهانگردي نائين ساختماني است يك طبقه. جداره‎هاي بيرونيِ بنا اغلب بسته است و پوشش نماي آن كاهگلي است. تراش‎هاي مختصر روي ديوارهاي بخش جنوبي (اطراف حياط)، مشبك‎هاي آجري با طرح‎هاي ساده و قديميْ سايه روشن‎هاي مختصري بر سطح يكنواخت و يكرنگ ديوارها پديد آورده است.
– سر درِ ورودي اصلي واقع در شرق ساختمان به شكل حجم بيرون زده‎اي است كه با اختلاف ارتفاع مختصري از ديوارهاي يكدست جوانبِ خود متمايز شده است. به اين ترتيب اين سردر با قوسِ مياني‎اش و درگاهِ كوچك ميانِ آن سطح تراش خورده‎اي است كه همانند سردرِ خانه‎هاي سنتي شهرهاي كويري در ميانِ جداره‎هاي يكنواخت و بستة بنا جلوه مي‎كند.
– رديف‎‎ِ قوس‎هاي تيزه‎دارِ ايوانچه‎هاي نماي جنوبيِ ساختمان كه از خارجِ بنا نيز تا حدودي ديده مي‎شوند هيئت سنتي براي ساختمان بوجود آورده‎اند.
 پوششِ كاهگلِ نما، كنج‎هاي گچيِ جرزها و لبه‎هاي قوس‎ها، مشبك‎هاي آجري روي ديوار،‌ درهاي چوبي،‌ شبكه‎هاي چوبي نورگيرها، ناودان‎هاي چوبي پشت‎بام‎ها، هرة آجريِ دست انداز بام،‌ و شكل و تناسبات قوس‎ها از نماهاي بناهاي سنتي به وام گرفته شده‎اند تا ساختمان به شكل بنايي قديمي ديده شود.
 سقف‎هاي گنبدي، خرپُشته‎هاي بام، دودكش‎ها با جداره‎هاي ناصاف و سطوحِ منحني، عناصر آشناي بام‎هاي ساختمان‎ها و خانه‎هاي قديمي در مناطق كويري‎اند كه در اين بنا نيز به چشم مي‎خورند. (تصوير شماره ۱)
– به اين ترتيب با وجود عناصر و اجزايي كه ذكر شد مخاطب با بنايي مواجه مي‎شود كه به نظر قديمي مي‎آيد. ارتفاعِ يك طبقة بنا و رنگ و جنسيت‎ِ آن، به علاوة اَشكال و احجامِ ساده و ساخت‎ و اجراي تقريباً خشنِ روستاييِ بنا كمك كرده است تا ميهمانسراي جهانگردي با بافت‎ِ تاريخي شهر نائين پيوند بخورد و معماريِ آن با معماريِ خانگي اين شهر حاشية كويري قرابتي بيابد.
– از طرفي با دقت بيشتر در وضعِ نماها طرح آنها را قدري “خام” احساس مي‎كنيم. در واقع در اين نماها آن “آراستگيِ” نماهاي سنتي ديده نمي‎شود. عناصر و اجزاي نما كه همگي از معماري سنتي شكل گرفته‎اند، در تكراري يكنواخت در كنار هم چيده شده‎اند و قصه‎گويي و اوج و حضيضِ نماهاي اصيل و رسمي معماري اسلامي را ندارند. اين نوع سادگي و خلاصه‎گويي در نماها شباهتي ميان اين بنا با مصاديق روستايي و غيررسمي معماري سنتي ايران پديد آورده است.
– شباهت اين بناي معاصر با بناهاي سنتي به حدي است كه حتي مخاطبِ آشنا با معماري سنتي نيز در برخورد سريع اوليه به سختي باور مي‎كند كه با ساختماني با قدمت كمتر از ۴۰ سال رو به رو شده است. اگر چه كه شكل نماها، طرز قرارگيري ديوارهاي جوانب حياط و استقرار سردرِ ورودي در كنارِ خياباني نسبتاً عريض ساختمانِ ميهمانسرا را به بناي قديمي شبيه كرده است كه مرور زمان و يا خيابان‎كشي‏‎هاي جديدِ شهرْ بخش‎هايي از آن را تخريب كرده و ما تنها شاهدِ بخشِ باقيمانده و البته تعمير و نگهداري شدة آنها هستيم.
 
ج ـ درونِ بنا
 
– با گذر از ورودي به دالاني در امتداد شمال و جنوب مي‎رسيم كه از يك سو به بخش‎هاي خدماتي و اداريِ ميهمانسرا در شمالِ بنا مي‎رسد، و از سوي ديگر شخص را از گوشة حياطِ جنوبي به سمت رديف‎ِ اتاق‎هاي اقامت‎ِ ميهمانان ـ كه به شكل حجره‎هايي در پسِ ايوانچه‎هاي نماي جنوبي قرار گرفته‎اند ـ هدايت مي‎كند.
– در درونِ و.......


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,بررسی ميهمانسراي , جهانگردي نائين ,بهمراه پلان و مقطع اتوکد ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری نمونه های موردی خوابگاه دانشجویی بین المللی
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل طراحی فضایی اقامتی برای جهانگردان نسل هزاره
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل هتل سنتی کهن کاشانه یزد
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل هتل سنتی کپری قلعه گنج کرمان
دانلود بررسی پاورپوینت بررسی معماری هتل گراند کیش
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل هتل ستارگان شیراز
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل معماری و طراحی داخلی هتل هانا بوتیک در تهران
پاورپوینت بررسی برنامه فيزيكي و ریز فضاهای طراحی هتل
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل هتل شناور OFF Paris Seine در پاریس
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل هتل WORKINN ترکیه
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل هتل Akmani Botique اندونزی
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل هتل LIT بانکوک تایلند
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل هتل پارک هندوستان
دانلود بررسی پاورپوینت معرفی و تحلیل هتل سوتلیا Sotelia Hotel اسلوونی
دانلود بررسی پاورپوینت هتل جمیرا بیچ
دانلود بررسی پاورپوینت هتل سونگ جیانگ
دانلود بررسی هتل لوتوس نیلوفری در کویرپاورپوینت
دانلود بررسی تحلیل هتل پاورپوینت
دانلود بررسی هتل و استانداردهای طراحی و ساخت آن پاورپوینت
دانلود بررسی هتل آتلانتیس دبی فایل پاورپوینت

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد