خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی مبانی نظری ، استاندارد ها و روابط در طراحی هتل

   تعدادبرگ: 37 اسلاید   قیمت: 15000 تومان     تعدادمشاهده  5


پاورپوینت بررسی مبانی نظری ، استاندارد ها و روابط در طراحی هتل
 
بخشی از مطلب
در طول تاريخ مسافران براي استراحت و غذا به مكان‌ها و استراحت‌گاه‌هاي عمومي پناه برده‌اند. روم باستان هنگامي كه به اوج قدرت خود رسيده بود تعداد زيادي مسافرخانه در مسير راه‌هاي عمومي و پناهگاه‌ها يا استراحتگاه‌ها ايجاد كرده بود. اين ها بيشتر براي مقامات دولتي و شخصيت‌هاي كشوري اهميت داشتند. در آسيا،‌استراحتگاه‌هاي كوچك در مسير كاروان‌ها ايجاد شده بود. زوار كه به محل‌هاي زيارتي مي رفتند ، مي‌توانستند در اين مكان‌ها استراحت كنند و غذاي مورد نياز را به دست آورند. واژه مهمان‌داري يك واژه قرون وسطايي است و مقصود از آن استراحت گاه يا اقامتگاه مسافران است. نكته قابل توجه اين است كه هنوز هم در اروپا مهمانخانه‌هايي وجود دارد كه پذيراي مسافران خسته است و به آنها غذا و نوشابه مي‌دهد. 
مهمان پذيرهايي كه جنبه بازرگاني داشتند در سده پانزدهم در اروپا به وجود آمدند. نخستين اين نوع مهمان پذيرها با نام «تختخواب و صبحانه» به وجود آمد كه افراد در خانه‌هاي شخصي به قيمت‌هاي اندك از مسافران پذيرايي مي‌كردند. در همين زمان كساني كه مالك قطعه‌هاي بزرگي از زمين بودند، كلبه‌هاي كوچكي بر روي زمين‌هاي خود (به نام خود) مي‌ساختند و از افراد پذيرايي مي كردند.
در سده شانزدهم جاده‌سازي و مسافرت دريايي موجب افزايش مسافران گرديد و در نتيجه بر تعداد مسافرخانه‌ها و كلبه‌هايي كه به گونه‌اي از مهماناني پذيرايي مي‌كردند افزوده شد. در آخرين سال‌هاي سده هفده و نخستين سال‌هاي سده هجده تشكيلاتي براي پذيرايي مهمانان به وجود آمد كه نمونه‌هاي نخستين از مهمانخانه‌هاي امروز است. در سال 1774 نخستين ميهمانخانه (هتل)‌در لندن گشايش يافت؛ پس از آن در 1794 «سيتي هتل» در نيويورك گشايش يافت.
در ايالت متحده امريكا نخستين مهمانخانه (هتل) با تجهيزات و تسهيلات امروزي در سال 1892 در بستن‏ ماساچوست‏ ساخته شد كه نام آن «ترمانت هاس» بود. اين مهمانخانه داراي تعداد راهرو، اتاق خواب، اتاق پذيرايي، اتاق رخت كن و حمام بود. در پاريس، هتل ريتز، در لندن، ساوي و در سنگاپور رافلز نمونه‌هايي پذيرايي، نوآوري‌هايي مشاهده شد. يك آمريكايي مشهور به نام «اي. ام. استاتر» از جمله نخستين كساني بود كه توانست با ساخت اتاق‌هاي بزرگ، كه داراي حمام‌هاي خصوصي، شير آب، برق، تلفن، راديو و سيستم ذخيره جا بود ارائه كند. نوآوري‌هاي ديگر در صنعت مهمان پذيري و مهمانخانه عبارت بودند از دستگاه حرارت مركزي، تهويه هوا،‌آسانسور، روشنايي و سيستم فاضلاب كه در آمريكا ارائه شدند. مهمانخانه‌هاي سراسر دنيا به سرعت اين نوآوري را پذيرفتند.
از هتل و هتلداري در ايران از زمان دور اطلاعي در دست نيست. در تاريخ معماري ايران، نام هتل همواره با فعاليت‌هاي تجاري و در پاره‌اي موارد با سفرهاي زيارتي همراه بوده است. تنها اطلاعات موجود كاروانسراها و چاپارخانه‌هاي عهد هخامنشيان محدود مي‌شود و پس از آن با كاروانسراهاي ايران در عهد صفويه و ايجاد آب انبارها براي رفاه مسافران برخورد مي شود كه تقريباً در تمام ايران در طول مسير شاهراه‌هاي آسيايي خاور دور به وجود آمده‌اند و هنوز در گوشه و كنار بقاياي آنها ديده مي‌شود.
كاروانسراها ارزش ويژه‌اي در تاريخ معماري ايران كسب كرده‌اند چرا كه با توجه به اشكال و فرم عملكرد بسيار حساب شده آنها، همواره منزلگاه بين راه و يا داخل شهر بازرگانان و زائران بوده و كليه فعاليت‌هاي مربوط به هر دوره خاص از تمدن بشري از جمله انبار كالا، محل نگهداري دام، محل زندگي و استراحت، محل گرد هم آيي و .. را برعهده داشته‌اند. اين پديده از نقطه نظر اقتصادي در داد و ستد و حمل و نقل مال‌التجاره‌هاي روستاهاي مملكت به شهرها و از آنجا به كشورهاي خارج، وظيفه مهمي را برعهده داشته است و از نقطه نظر اجتماعي، راحتي و آسايش مردم را در سفرهاي طولاني و دراز مهيا مي‌نموده است و از ديد سياسي بهترين پست امدادي جهت آذوقه و نيروهاي تازه نفس و استراحت قشون در كشمكش‌هاي كوچك و احياي جنگ‌هاي بزرگ بوده است. قسمت دوم
 
تاريخچه هتل در ايران معاصر 
در سال 1306 خورشيدي توسط يك مهاجر روسي به نام خاچيك ماديكيانس كافه‌اي بنام نادري در خيابان نادري تهران داير شد و اين شخص براي اولين بار در تهران بكار شيرين‌پزي پرداخت و چندي بعد در جوار كافه نادري، هتلي به همان نـام تأسيس كرد.
براي نخستين‌بار در تهران در رستوران اين هتل بود كه غذاهاي فرهنگي نظير بيفتك و بيف ‌استروگانف و غيره به ايرانيان معرفي شد. همچنين كافه گلاسه، بستني فرنگي، انواع قهوه‌هاي ترك و فرانسه و انواع نانهاي قالبي براي اولين بار به وسيلة مؤسس اين هتل در اختيار علاقه‌مندان گذاشته شد.
در جوار تأسيس هتل، رستوران‌هاي متعددي نيز در تهران، رشت، بندر انزلي، بابلسر و ديگر شهرهاي ايران به وسيله ايرانيان و خارجيان دائر گرديد و تعداد آنها در هنگام جنگ جهاني دوم و ورود افسران و سربازان متفقين افزايش قابل توجهي يافت. با خاتمه جنگ و خروج افسران و سربازان خارجي بسياري از اين رستورانها تعطيل شد. از كافه‌هاي مشهور تهران آن زمان كافه‌هاي كانتينانتال و لقانطه بود. كافه كانتينانتال در خيابان اسلامبول قرار داشت و كافه لقانطه در ميدان بهارستان در عمارت نظاميه داير شده بود. اين عمارت از بناهاي باشكوه دوره ناصر‌الدين شاه قاجار بود. عمارت نظاميه داراي تالار بزرگ و بسيار زيبايي بود كه در هر چهار طرف آن پرده‌هاي نقاشي به چشم مي‌خورد. در اين تابلوها مناظر جالبي از سلام محمدشاه قاجار ديده مي‌شد و چهره رجال سرشناس آن زمان در اين تابلو تصوير شده بود.
در قديمي ترين واحدهاي اقامتي و پذيرائي تهران كه امروز فقط نامي از آن باقي مانده است مي‌توان مهمانخانه مدرن گراند هتل را نام برد. گراند هتل از مجلل‌ترين و معروفترين هتل‌هاي نيم قرن پيش تهران بود. اين هتل در خيابان لاله‌زار كمي بالاتر از كوچه ملي قرار داشت و در سالهاي پيش هر وقت ميهمان سرشناسي از خارج به تهران مي‌رسيد تنها محلي كه براي اقامت او در نظر گرفته مي‌شد گراند هتل بود. گراند هتل سالن بزرگي نيز داشت كه هنرمندان آن روز ايران در آن به اجراي برنامه مي‌پرداختند و به تدريج كه هتل‌هاي ديگر در تهران ساخته شد اين هتل از رونق افتاد. كافه و رستورانهاي آن روز در حقيقت محل تجمع اعيان و اشراف آن زمان بود و رفتن به كافه و رستوران خود يك نوع تشخص محسوب مي‌گرديد
اما امروزه، پذيرايي از مهمان (كه گاهي آن را تهيه اقامتگاه يا صنعت هتل‌داري) مي‌نامند و صنعت تأمين غذا و نوشابه (كه گاهي آن را صنعت پذيرايي) مي‌نامند، شامل مجموعه‌اي از تشكيلات و تسهيلات مي‌شود كه يكي از بخش‌هاي بسيار پوياي صنعت جهانگردي و مسافرت جهاني را تشكيل مي‌دهد. مسافر به هر كجا برود نياز به محلي براي خواب، استراحت و غذا دارد. پذيرايي شامل مجموعه‌اي از تشكيلات خوابگاهي مي‌شود كه امكان دارد به صورت استراحتگاه‌هاي بسيار مجلل يا حتي تنها محدود به يك تخت خواب معمولي و صبحانه كامل شود. ميزان تسهيلات و تشكيلات مهمان پذيرها بازتابي از نيازها و سليقه‌هاي مختلف مسافران و پويايي‌هاي اين بازار است. در سراسر دنيا، رشد صنعت جهانگردي، در سطح داخلي و خارجي، تعداد اتاق خواب با سرعتي افزون افزايش يافته است. همچنين با رونق گرفتن صنعت جهانگردي، صنعت تهيه غذا و تأمين نوشابه نيز گسترش يافته است. قسمت سوم
 
تعریف :
- هتل یک واژه فرانسوی و منظور آن مکانی است که تسهیلات لازم برای اقامت کوتاه مدت مسافر را در مقصد یا مسیر حرکت تامین می کند. به عبارت دیگر هتل یک مجتمع خدماتی است با هدف کسب درآمد که پیشینه آن به انقلاب صنعتی اروپا بر می گردد معادل های فارسی آن عبارت اند از: کاروانسرا، مهمانخانه، مهمان پذیر،زائرسرا و مسافر خانه،که صرفنظر از درجه و کیفیت خدماتی آنها در دنیا پیشینه چندین هزار ساله دارند. این تاسیسات برای کسب و کار و ایجاد درآمد ساخته می شوند، و گرنه اقامت موقت از طریق خیریه، و انواع کم هزینه تری وجود داشته و دارند. میان شیوه مسافرت،سنت و نحوه اقامت موقت رابطه تنگاتنگی وجود دارد.
 
 
 
تقسیم فضاها :
ـ فضای خصوصی شامل : فضای اتاق ها
ـ فضاهای عمومی شامل : سرسرا، فضاهای سرو غذا و نوشیدنی، فضای ملاقات
ـ فضای پشتی شامل : آشپزخانه، رختشویخانه و فضای سرویس
 
طراحي با نور در هتل وزيرمجموعه‌هاي آن :
ايجاد كاربري 24 ساعته، چند گانگي فعاليت‌ها و پيچيدگي فضاهايي كه ممكن است همزمان چندين نقش را داشته باشند در طراحي هتل‌ها تمهيداتي را مي‌طلبد كه يكي از مهم‌ترين آنها نورپردازي است. در تلاقي معماري و طراحي داخلي، نورپردازي جايگاه ويژه‌اي دارد كه گستره‌ي وسيعي از نيازها را پوشش مي‌دهد. اين نور است كه به ميهمانان خوشامد مي‌گويد و به آنها احساس آرامش مي‌دهد، گاهي نمودار تصاوير است، گاهي مشخص كننده‌ي موقعيت‌ها، گاهي هم حريم‌ها را از هم تفكيك مي‌كند و اختلاف كاربري‌ها را مشخص مي‌كند. ضمن آنكه به ميهمانان كمك مي‌كند تا در فضايي ناشناخته سير كنند و به كشف و شهود بپردازند. هر بخش از فضاي يك مهمان خانه يا هتل، ويژگي منحصر به فردي دارد كه با توجه به آن مي‌بايست نورپردازي خاصي صورت گيرد تا معرف آن مشخصه باشد. در ادامه به تعريف اين بخش‌ها و چگونگي طراحي آنها با نور مي‌پردازيم.
 
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت , بررسی مبانی نظری ، استاندارد ها ,روابط در طراحی هتل ,ضوابط طراحی هتل ,بررسی هتل ,دیاگرام هتل,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل بررسی ریز فضاهای هتل - برنامه فیزیکی معماری هتل
پاورپوینت تحلیل ضوابط و استانداردهای طراحی هتل
بررسی نمونه های موردی معماری خوابگاه دانشجویی ایرانی ، پاورپوینت بررسی و تحلیل
دانلود بررسی پاورپوینت هتل 5 ستاره ساحلی الگانس مارماریس
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل هتل مهینستان راهب کاشان
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل هتل زندیه شیراز
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل هتل سرای عامری های کاشان
دانلود بررسی پاورپوینت بررسی معماری هتل داد یزد
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل هتل opus امارت
خوابگاه دانشجویی در توکیو ، پاورپوینت تحلیل و بررسی خوابگاه به همراه پلان ها و تصاویر
پاورپوینت بررسی دیاگرام و موارد مهم در طراحی ساختمان هتلها و مراکز اقامتی
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل هتل Proverbs Taipei در تایوان
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل مهمانسرای پدری اصفهان
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل هتل YU اکوادور
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل هتل Wenling Sheraton چین
دانلود بررسی پاورپوینت تحلیل هتل Hilton هلند
پاورپوینت بررسی ریز فضاها هتل ، برنامه فيزيكي هتل ، دیاگرام هتل
دانلود بررسی پاورپوینت هتل لوتوس نیلوفری در کویر
پاورپوینت بررسی فضاها و برنامه ریزی فیزیکی هتل توریستی
دانلود بررسی فضاهای خدماتی پشتیبانی هتل پاورپوینت

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد