خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی معماری مرکز سالمندان ، لورهات ، نيوزلند ، آرشيتكت راجد واكر

   تعدادبرگ: 24 اسلاید   قیمت: 15000 تومان     تعدادمشاهده  1


پاورپوینت بررسی معماری مرکز سالمندان ، لورهات ، نيوزلند ، آرشيتكت راجد واكر

بسياري از مكانهايي كه جهت سكونت در قسمتهاي مختلف دنيا انتخاب مي شوند مثل انگليس، آمريكا، نيوزيلند و حومه شهرهاي بزرگ دنيا، داراي يك معماري فانتزي مي باشند كه در نيمه جنوبي كره زمين به خصوص باعث از بين رفتن جو اندوهگين حاكم بر جامه مي گردد. اكول دولينگتن Ecole de Wellington ) )  يان اتفيلد( lanAthfield  )  و راجرواكر( Roger Walker)  در مورد حومه شهرها به دو مساله مهم اعتقاد دارند: يكي آنكه حومه و اطراف شهرها به گونه اي است كه آسايش و راحتي بيشتري جهت اشخاص ساكن ايجاد مي كند و دوم آنكه قوانين طراحي اين اجازه را مي دهند كه برجها، بالكني ها، كافه ها، فضاهاي باز، ايوانها، رواقها، هرمها، سقفهاي در حال ريزش، دالانها، خليج ها و آويختني هاي در حال حركت و تكان خوردن در كنار هم و با هم قرار بگيرند. هم خانه با خانه ديگري متفاوت است و هر كدام عملكرد خاص دروني خود را دارند و هر كدام سبك و شيوه خود را دارا هستند.
طراحي به شيوه بومي به گونه اي بوده است كه از قالب چوبي جهت استراكچر استفاده مي شده است و فرم هر يك از خانه هاي حومه اي واقع در حومه شهرهاي نيوزلند به گونه اي است كه داراي
وسعت و ارتفاع خاص خود است . اينگونه معماري و شهرسازي كه بر اساس خلاقيت فراوان شكل گرفته است يك تفسير خارق العاده از (گوتيك ايده آل )  جان راسكين( John Ruskin ) است كه در جايي مي گويد:
معماران اگر كه پنجره اي بخواهند، يكي باز مي كنند، اگر يك اتاق بخواهند، يكي اضافه  مي كنند و يا اگر يك پشت بند  بخواهند يكي ميسازند .
بدون شك عقايد راسكين در قرن بيستم در آنسوي كره زمين اشتباه برداشت شده است و تغييراتي در آن وارد آمده است. اما اكول دولينگتن در بهترين كارش آن (گوتيك ايده آل ) واقعي را كه تشخيص داده است مجسم كرده است.
برخي از ساختمان ها داراي انجمن هايي هستند كه قصد دارند براي ساخت و استفاده از ساختمان كارهاي مناسبي انجام دهند. اين انجمن ها در انجام كارشان كاملا صادق هستند و هر كدام به نيازهاي انسان توجه كافي مبذول دارند. متاسفانه در كارهاي مقلدين معماري به خصوص مشكلاتي در زمينه جزئيات و تفكرات معماري به صورت درهم و برهم مشاهده مي گردد. درابتدا واكر مجبور شده بود  ـ همانطوري كه در اين اواخر تقليد مجبور شده بود ـ كه با شهر سازي عجيب و غريب شهر بسازد. او و اتفليد هميشه سعي كرده اند كه از احساسات خود براي ساختن ساختمانها استفاده كرده و از همگني ساختمانهاي خاص شهر استفاده كرده و نمودي در كل شهر ايجاد كنند.
روستاي روپوتا( Ropota ) در لورهات( Lower Hutt) كه واكر در آن كار كرده است نيز از اين قاعده مستثني نيست. لورتها يكي از بهترين فضاهاي آسايشي در دنيا است و در انتهاي شمالي بندر ولينگتن  Wellington))  واقع شده است. شهر بر روي خطوط توپوگرافي بنا شده است و اگر در دره رودخانه اي كه در شهر جاري است در يك سطح هموار قرار بگيريم و به سمت بالا نگاه كنيم هيچگاه نمي توان دريافت كه در طراحي اين شهر كدام يك از مسائل زير مورد نظر بوده است:
يك حومه مناسب، بايك مكان واقعي و طبيعي. غرب وحشي كه در آنسوي كره زمين واقع است تاثير كلي بر روي اين منطقه گذاشته است اما يك قسمت از مركز مجموعه بدون برهنگي فرهنگي باقي مانده است و احتمال مي رود كه اقتصاد و توپوگرافي مجموعه به رشد و پرورش نوع مناسبي از شهرسازي در اين منطقه كمك كند.
روپوتا يك مجموعه براي سالمندان در ميانه لورهات است و قصد است  كه يك محل نگهداري از سالمنداني  باشد كه به سمت حومه ها رانده مي شوند تا از مكانهاي تكراري دور شوند و در اين مجموعه از واحد هاي سفالين نيز استفاده شده است كه به سبك اروپايي است. اين مجموعه كوششي جهت آوردن سالمندان به مركز جامعه است و با انجام اينكار براي كمك كردن به ضعفهاي عمومي و فيزيكي جامعه از اين اقامتگاه استفاده شده است.
توسعه سه طبقه اي در دو قسمت است:
مجموعه سكونتي سالمندان و يك مركز پزشكي كه اگر چه جدا از مجموعه است اما نزديك به آن است .
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری سالمندان ، لورهات ، نيوزلند ، آرشيتكت راجد واكر ,krai سالمندان ,نقشه سالمندان ,پاورپوینت سالمندان ,
مقالات مرتبط در این دسته

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد