خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود بررسی و تحلیل فایل معماری اصول طراحی و ضوابط چیدمان فروشگاهی،پاورپوینت

   تعدادبرگ: پاورپوینت   قیمت: 12000 تومان     تعدادمشاهده  1


قرارگیری هر فروشگاهی بطور مستقیم ، تحت تأثیر استعدادهای نهایی همان تجارت می باشد ، هر چه ترافیک پیاده گذرا از مقابل یک مغازه بیشتر باشد کارآیی آن تجارت نیز بیشتر می شود . پیاده روها از پارکینگ اتومبیل تا محل خرید باید طوری طرح شوند که از گذشتن خریدار بطور سرسری از مقابل مغازه های اصلی جلوگیری کند .

یک فروشگاه حداکثر مقدار تماس را برای ویترینش لازم دارد و ویترین آن باید تا جای ممکن از هر زاویه ای قابل رؤیت .

- دسترسی مشتریان

ارتباط صحیح با پارکینگ اتومبیل (و وسایل نقلیه عمومی ) از عوامل اساسی می باشد  پارکینگ مغازه داران و کارکنان با پارکینگ مشتریان نباید مشترک باشد .

استاندارد حداقلی برای پارکینگ اتومبیل از طرف فدراسیون فروشگاههای چند شعبه ای برای برآوردن احتیاجات حداکثر خرید بطور هفتگی پیشنهاد شده است (برای هر 100 متر مربع از سطح خرده فروشی بطور خالص CLA-)

- در مناطقی که مالکیت اتومبیل بطور محلی در سطح پایین باشد 4 محل پارک اتومبیل .

 

 

 

 

 

 

ضوایط و استاندارد های طراحی فروشگاه

موضوع فروشگاههای زنجیره ای و مساله توزیع ، چندسالی است که در کشور مطرح شده است . اگرچه ایجاد این فروشگاهها پدیده جدیدی نیست و سابقه آن به سال ۱۳۲۸ وتاسیس تعاونی مصرف سپه برمی گردد، ولی در سالهای اخیر و بخصوص در دوره سازندگی به دلیل وجود مشکلات فراوان در بخش توزیع کالاها که بیشتر متاثر از دو عامل وضعیت نابسامان اقتصادی و ساختار نامناسب نظام توزیع سنتی است ، دولت برآن شد تا با تاسیس فروشگاههای نوین زنجیره ای ، وضعیت توزیع را در کشور بهبود بخشد و از آشفتگی در بازار جلوگیری کند.
ارتفاع طبقات

ارتفاع طبقات در مورد واحدهای بزرگ ۵-۴ متر و در مورد واحدهای کوچک ۳ متر و بستگی به نوع سرویس ها دارد. ارتفاع طبقات برای مشتریان باز دارنده بوده و برای کارمندان خسته کننده است. مغازه ها بر نور طبیعی متکی نیستند بلکه نور مصنوعی همراه با تهویه مکانیکی در آنها تامین می شود . ارتفاع طبقه از مبداء تراز زمین ۵-۵/۴ و در فوقانی ترین طبقه ۷۵/۴-۳ است واحدهای فروشگاههای بزرگ ۲/۰، ۰۰/۲ مساحت کف را ممکن است برای کمد و پیشخوان به کاربرد و بقیه مساحت در ۱۰ مترمربع برای هر ۱۵ نفر تخصیص داده شده است
استاندرد های دربهای ورودی فروشگاه

در ساختمانی که مساحت مفید کف آن بیش از cm21500 است تمامی حیاط ها باید دارای ورودی خروجی باشند و ورودی و خروجی باید حتی الامکان از یکدیگر دور باشند. ورودیها و گذرگاهها: حداقل ارتفاع و عرض ورودی در طبقه همکف mm3700 است. دسترسی به لوازم آتش خاموش کنی باید مهیا باشد. دایره گردش برای این لوازم m17 است. جاده ها باید ظرفیت بار ۱/۱۰ تن داشته باشند. حداکثر فاصله هر نقطه از وروردی باید m25 باشد. در طبقه همکف عرض خروجی ها و گذرگاههای اصلی مشتریان باید۲۰۰ نفر اول mm1070 و برای هر mm15 به عرض قبلی اضافه می شود. هرگاه ۲ خروجی وجود داشته باشد عرض هر کدام از آنها باید همه اعضای مشغول در فروشگاه کافی باشد.

لازم است درب های خارجی به بیرون باز شوند، نباید از دربهای کشویی استفاده شود. ورودی پاساژ تقریبا ۵/۳ متر ارتفاع و پهنا دارد. اگر خروجی پیاده به حیاط باز می شوند قسمت فروش تقریبا ۸۰ سانتی متر پهنا لازم دارد. خروجی ها به حیاط هنگامی به حساب می آیند که ورودی یا گذرگاه به پهنای تقریبا ۴ متر و یا دو پاساژ هر کدام ۵/۳ متر پهنا داشته باشند. پهنای خروجی ۵/۱ متر و در زیرزمین ۱/۱ متر باشد
تاثیر نور در دکوراسیون فروشگاهی

نور میتواند ریتم خلاقانه ای به فضای فروشگاه شما ببخشد ، امروزه به دلیل تنوع برندهای مختلف بخش های مختلف دکوراسیون یا دکور فروشگاهی به صورت حرفه ای پیگیری می شود که یکی از آن نورپردازی فروشگاه می باشد. بسیاری از فروشگاهها و برند های معتبر رنگ های سازمانی دارند که بسته به آن نورپردازی تیره ، روشن ، گرم یا سرد می کنند. یکی دیگر از بخش های مهم نورپردازی ویترین در دکور فروشگاه می باشد، برای مثال در دکور فروشگاه موبایل و لپ تاپ از نورپردازی رنگ های سفید و روشن استفاده می شود.

 


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود , بررسی ,تحلیل ,اصول , طراحی ,ضوابط , چیدمان ,فروشگاهی، ,پاورپوینت,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل معماری نمایشگاه خودرو در تهرانپارس
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی فروشگاه اوسکای در تایوان ,pptx
پاورپوینت بررسی معماری فروشگاه مد و لباس LAURELLA
پاورپوینت بررسی معماری فروشگاه Mlouye واقع در مرکز خرید استانبول
پاورپوینت تحلیل معماری مرکز تجاری خیابان پنجم ساکس نیویورک flagship store
پاورپوینت تحلیل معماری مرکز تجاری El Palacio de Hierro (مکزیکو سیتی، مکزیک)
پاورپوینت تحلیل معماری مرکز تجاری هارودز (لندن، انگلستان)
پاورپوینت تحلیل معماری مرکز تجاری Le Bon Marché (پاریس، فرانسه)
پاورپوینت تحلیل معماری مرکز تجاری گالری لافایت در پاریس، فرانسه
پاورپوینت تحلیل معماری مرکز تجاری Galleria Vittorio Emmanuele II (میلان، ایتالیا)
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری ساختمان تجاری اداری ادواردو سوتو دی مورا
پاورپوینت بررسی طراحی مجموعه تجاری تفريحی با رویکرد ارتقاء تعاملات اجتماعی
پاورپوینت بررسی مطالعه موردی معماری مجموعه تجاری روزولت فیلد (مرکز خرید) نیویورک
پاورپوینت بررسی طراحی مجموعه تجاری تفريحی با اقلیم شهر بابل
پاورپوینت بررسی معماری پروژه چند منظوره Azabudai Hills را در توکیو
پاورپوینت بررسی معماری ساختمان تجاری موج Seongsu
پاورپوینت بررسی معماری نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش خودرو
پاورپوینت بررسی فروشگاه FERNANDOJAEGER moemn برزیل و چند فروشگاه دیگر
پاورپوینت بررسی معماری مرکز تجارت جهانی بحرین در منامه، پایتخت بحرین
پاورپوینت بررسی استفاده از پوسته در طراحی و معماری مجتمع های تفریحی

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد