پاورپوینت بررسی معماری نمای سه بعدی فروشگاه Kenzo در سئول – طراح: Rafael de Cárdenas
بخشی از مطلب
هنگامی که برچسب مد Kenzo اولین فروشگاه خود را در سئول ، در منطقه مرسوم ، مشهور Gangnam در شهر افتتاح کرد ، می خواست احساس بزرگی ایجاد کند. برای این منظور ، مارک جوان و متعلق به LVMH به سمت رافائل دی کاردناس - طراح نیویورک که به خاطر فضای داخلی ، نصب و اثاثیه و شیب رنگ ، مشهور است ، مشهور شد - برای ساختن یک نمای منحصر به فرد. استودیوی De Cárdenas ، Architecture at Large ، مفاهیم متعددی را توسعه داد. به یاد می آورد ، Kenzo چالش برانگیزترین مورد را انتخاب کرد. طراح می گوید: "مفهوم مخروط پیش بینی شده جذاب و جذاب بود ، اما در آن زمان ، ما ایده ای برای ساخت آن نداشتیم."
برای طراحی فروشگاه Kenzo در سئول -یکی از
پیشگامان صنعت پوشاک-، Rafael de Cárdenas نمایی سه بعدی که بر روی فریم و شبکه ی فلزی قرار گرفته را طراحی کرده است. زمانی که این برند تصمیم خود را برای افتتاح شعبه ی خود در منطقه ی «Gangnam» سئول گرفت، این هدف را داشت که بیشترین تاثیر ممکن را در مخاطب جهت برندسازی و گسترش فعالیت های خود داشته باشد. لذا این امر باعث شد تا آن ها از طراح نیویورک نشین Rafael de Cárdenas -که به کاربرد طرح های جذاب، رنگ های خاص و متنوع، اینستالیشن و مبلمان خاصش مشهور است- برای طراحی فروشگاه دعوت کنند.
با توجه به وجود نمایی از جنس سنگ نامرغوب و نیز پنجره هایی با تناسبات و اندازه های نامطلوب، طراح تصمیم گرفت تا شبکه ی فلزی مدولار را بر روی نما پیاده سازی کند.
در این پروژه مخروط های پلاستیکی با فرمی خاص -به تعداد 862 عدد که با زاویه 20 درجه قرار گرفتند و یادآور قرقره های نخ موجود در طاقچه های خیاطی ها هستند- به میله هایی متصل گشته اند که به این فریم آلومینیومی جوش داده شده اند. این ایده راحتی بسیاری را در بحق اجرا و همچنین جم آوری آن فراهم کرده است، به گونه ای که به راحتی می توان آن ها را از روی سطح نمای ساختمان جمع آوری نمود. این امر به خصوص در زمان هایی که نمای ساختمان نیاز به تمیز شدن و نظافت دارد از اهمیت بسزایی برخوردار است.
در نهایت به نقل قولی از طراح این اثر می پردازیم. وی بر این عقیده است که: «این جداره ی سه بعدی سبز رنگ، بسیار جذاب و خاص بوده ضمن این که با جزئیات بسیار زیاد و در سطحی عالی اجرا شده است». در واقع ایجاد فضاهای پر و خالی در سطح این بنا، سطحی چند بعدی را پدید آورده که دید جذابی برای مخاطب دارد چراکه از بیرون و درون بنا امکان بروز دیدهای مختلف به آن با توجه به تغییر زاویه ی دید مخاطب وجود دارد.
برای محافظت از روکش های سنگی ساختمان و پنجره های نامنظم ، د كوردناس از یك مش فلزی مدولار روی قسمت بیرونی پوشانده است. مخروط های پلاستیکی - 862 عدد از آنها در زاویه 20 درجه قرار گرفته اند تا شبیه یک قفسه پارچه نخی از نخ باشند - به میله هایی وصل شده اند که در این قاب آلومینیومی جوش داده شده اند. طراحی عملی است: پانل های فلزی را می توان به راحتی برای سرویس دهی حذف کرد. و هنگامی که نما نیاز به تمیز کردن دارد ، به راحتی خاموش می شود. مهمتر از همه ، این یک عامل عجایب دارد: سبز پر جنب و جوش "غیر معمول و چشم نواز است ، اما همچنین پیشرفته و پیشرفته است." و جمع شدن حجم های پرتابه توخالی ، یک بُعدی را ایجاد می کند که از دیدگاه های مختلف ، بیرون از فروشگاه و درون آن می توان لذت برد.و....