خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی استانداردها و برنامه فیزیکی و اصول طراحی معماری فرودگاه

   تعدادبرگ: 69 اسلاید   قیمت: 12000 تومان   حجم فایل: 20 kb  تعدادمشاهده  5


پاورپوینت بررسی استانداردها و برنامه فیزیکی فضایی معماری فرودگاه
 
بخشی از مطلب
قبل از پرداخت به طراحي براي يك ترمينال ، بايد مقدار تقاضاي اوج را از روي آمارها تعيين نمود. اين مقدار بيشترين
تعداد خلبان و مسافران ورودي و خروجي در پر ازدحامترين ساعت از پر ازدحامترين روز از يك هفته نوعي است نه يك
اوج مطلق با توجه به يك روز بطور نامعمول پر ازدحام .
ساختمان ترمينال و اجرائي بايد عملكرد باشند و بگونه اي طراحي شوند كه اجازه توسعه آتي را بدهند. شكل زير مكان
يا جاهاي اوليه باند فرود، باندهاي فرعي اپرون و ترمينال را نشان مي دهد.شكل زير نشان دهنده چگونگي مكان يابي ساختمان ترمينال و مسيرهاي دسترسي براي يك طرح ريزي كه مسافت پياده
روي را كم كند، مي باشد.
كمترين اندازه ترمينال كه مناسب باشد، مساحتي حدود 2500 فوت مربع داشته باشد كه حدود فضاي كاري براي
گردانندگان 180 فوت با يك منظر خود به فضاي عملياتي محوطه فرودگاه است
ايده های طراحی ترمینال
نظرات اوليه : ساختمان ترمينال مسافري در واقع مكاني است براي انتقال مسافران و متعلقات همراه آنها از بخش زميني.
اصول اوليه مشخصي كه بايد در طراحي ترمينالهاي مسافري مد نظر قرار گيرند، شامل :
- داشتن انشايي ساده براي كسانيكه در حال ورود يا نزديك شدن به ساختمانها و ترمينالها هستند.
- تا حد امكان كوتاهترين مسافت پياده روي از محل پارك تا ترمينال و مهمتر از آن تجهيزات عمليات پروسه مسافري و
باري هواپيما و بر عكس
- تغييرات اندك سطح در مسير مسافران ) در ترمينال (
- جلوگيري از تداخل جريانهاي مسافري
- كمترين مسافت ممكن براي حمل و نقل مسافران از ترمينال به سمت هواپيماها و يا به ترمينالي ديگر در صورتي كه
امكان پياده روي وجود ندارد.
- داشتن توانايي تغيير و تبديل تمامي تجهيزات و تسهيلات با توجه به نوع هواپيماهاي موجود و تا آنجايي كه امكان
دارد، داشتن قابليت انعطاف پذيري با نسل آينده هواپيماها
- گردش و توقف در )) اپرون(( : قدرت و توقف در )) اپرون(( در اين طرح و همچنين كارآيي سطح )) اپرون(( بسته به
انتخاب انواع دماغه ها ، متفاوت است .
- دماغه هاي شكل )) Y(( اين طرح هنگامي بكار مي رود كه مجموعه ترمينال توسط شبكه باندهاي پرواز و تاكسي ويها
با جهات گوناگون احاطه شده باشد. ترمينالهايي از اين نوع دماغه استفاده مي كنند مي بايست داراي يك واحد فعاليتهاي
متمركز حجيم باشند، زاويه داخلي و خارجي دماغه )) Y (( بر گردش هواپيماها در اطراف آن تأثير منفي مي گذارد و با استفاده از اين دماغه ، فاصله بين هواپيماهاي متوقف شده در انتهاي آن و ساختمان اصلي ترمينال، بطور چشمگيري
اضافه مي گردد. در اين حالت زاويه بسته داخل )) Y(( باعث اتلاف سطح بسيار زيادي از اپرون خواهد شد.
دماغه هاي شكل )) T (( : براي اضافه نمودن تعداد هواپيماها و بالا بردن ظرفيت يك ترمينال طرح )) I(( اجراي اين
طرح بسيار مؤثر است خصوصاً در مواردي كه امكان ساختمان يك دماغه جديد وجود نداشته باشد.كاربرد اين نوع دماغه
، بخاطر تلافي محور هواپيماهاي پارك شده مانند طرح)) Y(( باعث اتلاف سطح زير بنا در ))اپرون (( خواهد شد.
نحوه حركت هواپيما براي توقف وخروج از گشت در جبهه بالايي)) T(( ممكن است در )) تاكسي روي (( اصلي ايجاد
مزاحمت نموده و منجر به احداث )) تاكسي لاين(( در )) اپرون (( گردد.
- دماغه هاي شكل )) I (( ) مستقيم ( : دماغه هاي شكل )) I(( ساده ترين و كاراترين نوع دماغه ها هستند. اين طرح
كارآئي در سطح )) اپرون(( را بالا برده و صرفه جويي لازم را در زير بناي آن مي نمايد.
قابليت تبديل و انعطاف پذيري آن در مقابل تغيير ابعاد هواپيماها نيز زياد مي باشند.
- ساختمان ترمينال: تنها تأثير مستقيم طرحهاي دماغه اي بر ساختمان اصلي ، متمركز كردن فعاليتها در ترمينال است.
در موارد ديگر شكل ترمينال مستقل از دماغه آزادانه شكل مي گيرد.
- توسعه : نحوه توسعه در انواع دماغه متفاوت است و در حقيقت طرح پايه همان دماغه مستقيم )) I(( مي باشد كه به
انحاء مختلف توسعه يافته است . در اينجا بشرح نحوه هاي ديگر توسعه مي پردازيم :
- دماغه هاي شكل )) T (( توسعه اين دماغه علاوه بر اشكال )) T ((و)) Y(( مي تواند بصورت شانه اي طرح شود اين نوع
توسعه علاوه بر هزينه ساختمان توسعه ترمينال اصلي ، باعث غير متمركز شدن فعاليتها مي گردد كه اين امر به نوبه خود
باعث ازدياد پرسنل و بالا رفتن ديگر هزينه هاي نگهداري خواهد شد مگر آنكه برنامه ريزي توسعه شامل جدا شدن
ترمينال داخلي از ترمينال بين المللي بشود.
- دماغه هاي طرح )) T (( : بطور معمول توسعه اين نوع دماغه ها بشكل تكثير رديفي است كه نكته منفي آن غير متمركز
شدن فعاليتها در ترمينال اصلي خواهد شد.
شكل ديگر توسعه اين نوع دماغه ها اضافه نمودن يك ماهواره به دو سر انتهايي آنهاست .
نكته منفي اين نوع دماغه ها اضافه نمودن يك ماهواره به دو سر انتهايي آنهاست.
بطور نمونه در فرودگاه سانفرانسيسكو از اين نوع توسعه در دماغه ها استفاده شده است .
- دماغه های طرح )) Y ))
توسعه اين طرح به سه شكل صورت مي گيرد:
الف- شاخه اي
ب- رديفي
ج – ماهواره اي
الف – شاخه ای
الف- شكل شاحه اي توسعه، نحوه مطلوبي است كه باعث عدم تمركز شديد فعاليتها در ساختمان ترمينال اصلي نخواهد
شد. نمونه اينگونه توسعه در فرودگاه فرانكفورت اجرا شده است .
ب- رديفی
ب- توسعه رديفي نه تنها باعث عدم تمركز و ازدياد طول ساختمان ترمينال خواهد بود بلكه، نكته متذكر شده در تصوير
زير درباره اتلاف سطح اپرون، به شكل تصاعدي بالا خواهد رفت.
ماهواره ای
اضافه نمودن يك ماهواره در دو انتهاي دماغه )) Y(( فيزيكي از روشهاي توسعه اين نوع دماغه است. نكته منفي اين روش
همان محدود نمودن و غير قابل توسعه نمودن دماغه مي باشد.
در فرودگاه فرانكفورت نمونه هاي توسعه ماهواره اي و شاخه اي اجرا شده است
ترمینالهای نوع انتقالی ) ترانسپورتر(
نحوه پهلوگيري هواپيما: نوع انتقالي در واقع بازگشتي است به طرحهاي اوليه و ابتدايي ترمينالهاي مسافري بدين معني
كه مسافرين جهت سوار شدن به هواپيماها ، مي بايست از اتوبوس و يا وسيله نقليه ديگري استفاده كنند.
كاربرد اين طرح باعث جدا شدن هواپيما از ساختمان ترمينال مركزي مي گردد به همين خاطر از يك وسيله حمل و
نقل ارتباطي براي جابجائي بين هواپيما و ترمينال استفاده مي گردد. طرح ترانسپورتر مستلزم يك فعاليت براي عمليات
مسافرين و چمدانها مي باشد. بر خلاف ديگر طرحهاي پايه، يك رابطه پيوسته و غير منقطع ما بين هواپيما و راهروهاي
ارتباطي وجود ندارد.
گردش و توف هواپيما در )) اپرون( 4 گردش و توقف هواپيما در محوطه )) اپرون(( يك فرودگاه نوع )) انتقالي (( تابع
محدوديت چنداني نيست و هواپيماها اجباراً در پيرامون ترمينال و يا ساختمان مخشخصي توقف نخواهند كرد.
ليكن ارجح است كه سيستم توقف داراي نظام مشخصي پيرامون مراكز سوخت رساني و ديگر خدمات فني باشد.
ساختمان ترمینال
نظر به اينكه رابطه مستقيم بين ابعاد ساختمان و نحوه پهلوگيري هواپيما وجود ندارد. شكل ساختماني ترمينال نيز از
محدوديتهايي كه در انواع ديگر دماغه اي و يا ماهواره اي وجود دارد، مصون مي باشد. اما آنچه كه در يك ترمينال نوع
انتقالي بيش از ديگر ترمينالها مورد نظر و حائز اهميت است نحوه عملكرد آن از نظر زماني است، زمان فعالتيها در اين
نوع محدود شده و مي بايست كنترل شود.
- نحوه عملکرد
آنچه مسلم است مقدار زماني كه يك هواپيما در روي اپرون به سر مي برد براي طرح ترانسپورتر و يا حالات ديگر
متفاوت غير ممكن است كه بتوان تمام پروازهاي طبق جدول زماني در يك فرودگاه را توسط يك وسيله نقليه تغذيه
نمود. نتيجاً به انبوهي از وسايل نقليه احتياج مي باشد كه مسافرين ترانزيت را مستقيماً از يك هواپيما به ترمينال و از
يك ترمينال به هواپيماي ديگري منتقل كند و مسلماً اين فعاليت باعث اتلاف وقت زيادي مي گردد.
بطور كلي هر قدر كه ترافيك هوايي يك فرودگاه رشد داشته باشد، به همان نسبت تعداد مسافرين ترانزيت نيز افزايش
نشان خواهد داد.
% نتيجه گيري كه در اين مورد صورت گرفته است نشان مي دهد كه طرحهاي انتقالي براي فرودگاههايي كه بيش از 1۸
مسافران آن ترانزيت هستند، مناسب نيست .
توسعه
نظر به اينكه طرح ترمينالهاي انتقالي تابع ابعاد هواپيما و شكل )) اپرون(( نيستند در نتيجه توسعه آن نيز از فرمول
خاصي تبعيت نمي كند و پيش بيني توسعه اختمان ، تابع قوانين بناهاي معمولي مي باشد.
- تجزيه و تحلیل اقتصادی طرح انتقالی
نکات مثبت :
الف( طرح انتقالي احتياج به دماغه و يا ساختمان اضافه ديگري ندارد.
ب( پلهاي ارتباطي و خرطوم اتصال از هزينه هاي معموله حذف مي گردند.
ج( هواپيماها با استفاده از نيروي محركه موتور خود متوقف شده و مجددا ) نظير تعميرات و غيره ...( به استفاده از يدك
كشها احتياج نخواهد بود.
د( در فرودگاههايي كه برنامه توسعه ساختمانهاي آنها بين 1 تا 2 سال بطول بيانجامد استفاده از اين طرح مقرون بصرفه
نخواهد بود.
و......
 


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,استانداردهافرودگاه , برنامه فیزیکی فرودگاه ,ضوابط فرودگاه ,معماری فرودگاه ,نمونه فرودگاه ,مبانی طراحی فرودگاه ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی ته هونو – ترمینال جدید فرودگاه پلیموث در نیوزلند ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی گسترش بال جنوبی - فرودگاه بین‌المللی آتن در یونان,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی گسترش فرودگاه هلسینکی در فنلاند,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی سالن فرودگاه تجاری اژه در یونان,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی فرودگاه بین المللی سیاتل-تاکوما در آمریکا ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی ترمینال هوایی چیبوگاماو-چاپایس در کانادا,pptx
پاورپوینت بررسی معماری فرودگاه بین المللی سوارنابومی بانکوک تایلند
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی مرکز کنترل ترافیک هوایی در اسلوونی،pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی سالن خطوط هوایی آلاسکا در ایالات متحده،pptx
پاورپوینت بررسی دیاگرام استانداردها و ضوابط طراحی معماری فرودگاه
پاورپوینت بررسی معماری ترمینال مسافربری فرودگاه مرکزی شهر ساراتوف
پاورپوینت بررسی معماری ترمینال مرکزی ترانسفر در آرنهایم هلند اثر UNStudio
پاورپوینت مرکز داده و کنترل حمل و نقل شهری ، کوارتز شهری
پاورپوینت بررسی مهندسی معماری فرودگاه
دانلود بررسی پاورپوینت فرودگاه و انواع آن
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری نمونه موردی فرودگاه بین المللی ملکه علیا توسط شرکت فاستر و شرکا
دانلود بررسی تلفیق هنر و معماری در متروپاورپوینت
دانلود بررسی فرودگاه بین المللی Shenzhen Bao’an پاورپوینت
پاورپوینت تحلیل و بررسی معماری فرودگاه کانزای ژاپن ، Kansai International Airport
دانلود بررسی تحلیل ترمینال جنوب پاورپوینت

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد