پاورپوینت بررسی معماری فرودگاه بين المللي کانساي ژاپن ، نماد معماري هاي نوين
با ورود به عرشه پل ارتباطي اين فرودگاه و پرداخت عوارض 17 دلاري آن، در واقع بليت ورود به يک نمايشگاه دائمي فناوري را به جاي قبض عوارض دريافت مي کنيد. پلي به طول 5/2 کيلومتر با 6 مسير مخصوص عبور اتومبيل و يک مسير مخصوص قطار مسافربري، اين فرودگاه را که در اصل يک جزيره 504 هکتاري است به شهر ساحلي کوبه ژاپن متصل مي کند. البته اين پل تنها مسير دسترسي به فرودگاه بين المللي کانساي نيست و مسا فران به وسيله کشتي هاي تندرو از کوبه (نزديک ترين شهر ساحلي ژاپن) در مدت زمان کمتر از 30 دقيقه و از دورترين شهر ساحلي ژاپن يعني تاکوشيما در مدت زمان 80 دقيقه به اين فرودگاه (که روزانه بيش از يکصد هزار مسافر را جابه جا مي کند) دسترسي پيدا مي کنند.
عمليات اجرايي اين فرودگاه که طرح آن در سال 1987 به وسيله رنزو پيانو معمار برجسته ايتاليايي ارائه شد، در سال 1995 با تلاش بيش از شش هزار نفر به اتمام رسيد و به وسيله امپراتور ژاپن افتتاح شد و تاکنون مجهز به چنان امکانات پيشرفته يي شده است که نمونه آن در هيچ فرودگاه ديگري در جهان وجود ندارد. پس از عبور از پل ورودي به فرودگاه به طول 5/3 کيلومتر (که بزرگترين پل آبي در جهان هم محسوب مي شود) به فرودگاهي مي رسيم که روي يک جزيره مصنوعي آرميده است: جزيره يي که فقط عمليات خاکريزي آن به وسيله شناورهاي عظيم الجثه حامل ميليون ها تن شن و ماسه، نزديک به سه سال طول کشيده است.
اولين چيزي که هنگام ورود از راه يکي از 44 ورودي به ساختمان اصلي فرودگاه، توجه شما را به خود جلب مي کند، پيغامي است که از تلفن همراهتان دريافت مي کنيد. اين پيغام به وسيله سيستم فرودگاه براي شما ارسال شده و به شما اطلاع مي دهد که مي توانيد تمامي اطلاعات پرواز فرودگاه کانساي و فرودگاه مقصدتان را به همراه همه اطلاعات اقامتي، سياحتي مورد نيازتان به زبان دلخواهتان به وسيله تلفن همراه خود، در اختيار داشته باشيد.
در اين فرود گاه، هيچ کس نگران کنترل بليت، بار و گذرنامه خود نيست، زيرا هنگام عزيمت به فرودگاه تمامي اين تشريفات بدون اطلاع خود مسافر انجام شده است و بار مسافران به وسيله نقاله هايي که در ورودي فرودگاه در حال چرخش هستند، از داخل کانال هاي ويژه يي به طرف هواپيمايي که منتظر مسافران است، هدايت شده و يک سيستم امنيتي موقعيت آنها را براي مسافران مشخص مي کند. درون ساختمان فرودگاه به رغم وجود حداقل 10 هزار مسافر که به طور مداوم در حال ورود و خروج از ساختمان هستند، همواره هواي تميزي در جريان است و دليل آن هم وجود سامانه تهويه استثنايي ساختمان است که به سقف غول پيکر ساختمان متصل است. اين سقف که به شکل قوسي طراحي شده و 90 هزار متر مربع مساحت آن است، با بررسي ها و آزمايش هاي فراوان در کارگاه معماري رنزو پيانو و با همکاري مهندسان مکانيک ژاپني و با استفاده از کمترين تجهيزات مکانيکي طراحي و توليد شده است.
و.....
فهرست مطالب
مشخصات فرودگاه بين المللي کانساي ژاپن
ساخت ترمينال فرودگاه
فرودگاه منحصر بفرد کانساي ژاپن:
تاريخچه فرودگا ه
روزهاي نخستين در بريتانيا
سبک معماری
درون ساختمان فرودگاه
سقف هوشمند
دو سیستم كلی در طراحی ساختمان ترمینال فرودگاه
سایت پلان فرودگاه بين المللي کانساي ژاپن
طرح توسعه فرودگاه کانسای (فاز 2)
مشکلات باند فرودگاه
فرودگاهي آرميده در جزيره
سازه اصلی این فرودگاه
ترنهاي حمل مسافرين فرودگاه
هتل نيکو (Nikko) در فرودگاه
پايانه ناريتا در فرودگاه کانساي
مقاطع فرودگاه بين المللي کانساي ژاپن
سايت پلان :
بررسی پلان فرودگاه
بررسی مقطع فرودگاه
درز انبساط :
جزئيات درز انبساط :
باربري سازه :
انتقال بارهاي عمودي
اسکيس اوليه پروژه که در پروژه اصلي کاملا تغيير يافت
منابع