از آنجا که تقاطع و ایستگاه های اتصال خطوط فعلی فعلی ، خطوط ساخته شده و خطوط برنامه ریزی شده برای انتقال ناخوشایند است ، بنابراین برنامه ریزی باید با توجه به موارد زیر انجام شود تا اطمینان حاصل شود که انتقال روان بین حمل و نقل ریلی انجام می شود. علاوه بر این ، برای اطمینان از سهولت استفاده از حمل و نقل ریلی ، باید تلاش شود تا ایستگاه های نزدیک به مناطق تجاری متمرکز ، توابع تجاری و مسکونی و ترمینال های Busand Jeepney و غیره و سطح خدمات توسط آنها بهبود یابد. 6.2.4 برنامه ریزی ایستگاه تفکر اساسی در پشت برنامه ریزی ایستگاه
معیارهای استقرار هنگامی که صحبت از برنامه ریزی و ساخت ایستگاه های جدید می شود ، باید معیارهای استقرار زیر را در نظر گرفت.
سایت ایستگاه نباید از نظر حمل و نقل و فن آوری مشکلی ایجاد کند. • طرح مسیر بر اساس برنامه های حمل و نقل که شامل توانایی های آینده است باید ایمن باشد. • درجه بندی ایستگاه ها باید 5 ‰ یا کمتر باشد (10 av یا کمتر در موارد غیر قابل اجتناب) • شعاع منحنی خطوط در امتداد سکوها باید 400 متر یا بیشتر باشد.
باید بین ایستگاه ها فواصل مناسب ایجاد شود.
تفکر اساسی در مورد تفکر اساسی که هنگام برنامه ریزی ایستگاه ها اتخاذ می شود ، برنامه ها براساس هشت بند زیر برای امکانات ایستگاه تدوین می شوند با توجه به سادگی ، انعطاف پذیری ، و توجه به نیازهای افراد معلول ، و غیره. 9 مقالات مربوط به تاسیسات ایستگاه فصل 1 طرح کلی مقاله 1 درک جریان آسان مسافران امن • اتخاذ خطوط ساده ترافیکی • دید ایمن. تقسیم منطقه در طول خط. ماده 3 تصویب a طرح انعطاف پذیر که فضایی را برای گسترش آینده و افزودن امکانات در نظر می گیرد. • تسهیلاتی را که به افزایش تعداد کاربران و گسترش مشاغل و غیره پاسخ می دهد ، استفاده کنید. • حداکثر عرض را برای بازرسی بلیط امن کنید. . ماده 5 نصب پله برقی ، آسانسور ، دامنه ها و توالت مسافری (از جمله توالت برای افراد دارای معلولیت جسمی) و غیره با هدف پذیرایی از افراد دارای معلولیت جسمی و ترویج استفاده از ریل. - نصب پله برقی و آسانسورها چه در داخل و چه در خارج از ایستگاه های ایستگاه. • نصب اطلاعات بریل و بلوک های بریل برای افراد کم بینا. • نصب نرده های مداوم و صاف
فهرست مطالب
طراحی ایستگاه ها
معیارها مدنظر در طراحی ورودی و خروجی ایستگاهها
ورودی ها و خروجی ها به سکوها
فضای عمومی یا سالن اصلی
روابط بین فضاهای مختلف ، تراکم و ابعاد و اندازه آنها
مسیر و محل های حرکتی و توقف
محاسبات ورودی و خروجی اصلی
محاسبه پله ها
محاسبه راهروها
محاسبه دروازه (ورودی و خروجی)
محاسبه فضای مکث و انتخاب مسیر (فضای کنترل شده)
محاسبه فضاهای اداری
محاسبه سکوها
تعیین عرض سکو
بررسی و مقایسه استانداردهای بین المللی با استانداردهای کشور فرانسه (مشاور سوفرتو)
سطوح مربوط به فضاهای تاسیاتی ویژه (UPS- LPS- TPSسیگنالینگ- مخابرات )
استانداردها و منابع مطالعاتی خط LRT اهواز
جمع بندی
برنامه فیزیکی طرح
مساحت بخش اصلی ایستگاه
مساحت بخش خدمات
مساحت بخش خدمات جانبی
مساحت بخش تاسیسات
مکانیابی ایستگاههای مترو اهواز
فواصل ایستگاههای مترو اهواز
مراحل مطالعاتی برای طراحی ایستگاهها
تقسیم بندی ایستگاهها از نظر شرائط هندسی معابر و تقاطعهای شهری (طرح تفصیلی)
ایستگاه مترو گلشهر، کرج
فهرست مطالب
مترو اهواز همراه با بررسی تاثیر پدافند غیرعامل در طراحی آن
مترو در جهان
پدافند عامل و غیر عامل
مواردی از پدافند غیر عامل در جهان
نتایج دفاع غیرعامل
روش های برق رسانی به مترو
ریل سوم
مزایا
معایب
شبکه بالاسری
مترو در ایران و اهواز
مقدمه
مشخصات خط یک متروی اهواز
مشکلات قطار شهری اهواز
جلوگیری از هدر رفتن منابع طبیعی با مترو
کاهش هزینه های استهلاک، نگهداری و تعمیرات اعم از وسایل نقلیه و اسفالت های موجود با مترو
فوایدمترو به طور خلاصه
نکات ایمنی
عکس هایی از مترو اهواز