خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بیمارستان آموزشی 220 تختخوابی قزوین

   تعدادبرگ: 73 اسلاید بهمراه تصاویر و نقشه ها   قیمت: 12000 تومان   حجم فایل: 4801 kb  تعدادمشاهده  0


پاورپوینت بیمارستان آموزشی 220 تختخوابی قزوین
 
بخشی از مطلب
بیمارستان نهادی است اجتماعی که بر حسب ضرورت تداوم حیات و حفظ بقای انسانها و بازگشت به تندرستی و معالجه امراض به تدریج در تاریخ زندگی اجتماعی مردم پدیدار گشته است و همراه با تکامل توسعه علوم و فنون و مهارت ها و شیوه زندگی و طی طولانی در شکل امروزین خود به عنوان یک نیاز در جوامع بشری نمایان شده است . بنابراین تاریخ بیمارستان و تاریخ پزشکی در هم آمیخته و در حقیقت رشد و پیشرفت بیمارستان متاثر از پیشرفت و توسعه روز افزون دانش و تکنولوژی پزشکی ( به ویژه در سده حاضر ) است . پزشکی از پر سابقه ترین نهادهای اجتماعی فرهنگی است که به علت پیوستگی و قرابت آن با حیات انسانی از پدیده هایی است که انسان به طور مستقیم با آن در تماس می باشد و بدین لحاظ است که بررسی تاریخی ریشه های آن را در مذهب اسطوره شناسی سنت ها و آداب و رسوم اجتماعات گوناگون نشان می دهد.
بنابراین پزشکی به صورت بخشی از نیاز انسان و تمایل او به بقا سابقه ای بس طولانی داشته است . مدارک تاریخی نشان میدهد که تحولات مربوط به امر پزشکی در بابل ۶۰۰۰ سال قبل یعنی ۴۰۰۰ سال پیش از یونان آغاز گشت . مذهب بابل مبتنی بر وجود خدایان متعدد بوده است . برخی از این خدایان به عنوان مکافات گناهی که بندگان مرتکب می شدند آنان را بیمار میکردند . اعتقادات و آگاهی های پزشکی بابل از آنها که جنبه باستانی داشته و یا آنهایی که از اقوام دیگر اخذ شدند به تدریج در جامعه پزشکی آشور رسوخ کرد و به طوریکه آشور نیز اعتقاد پیدا کرد سلامتی و بیماری از طرف خدایان به بندگان اعطا می گردد . یکی از جنبه های طبابت در آشور پیدایش بهداشت عمومی بود که به وسیله مقررات شدید مذهبی به موقع اجرا گذاشته می شد . تاریخچه پزشکی مصر نشان میدهد که این کشور وارث یکی از کهن ترین سنت های پزشکی بوده است . مصریان پدر طب را “ایزیس “و تدوین کننده آن را «هرمیس»می دانستند. در ۳۵۰۰ سال پیش از میلاد طبیب مشهوری به نام«ایمهوتپ»در مصر زندگی می کرد که به مقام الوهیت رسیده بود . در منطقه دیگر آسیا در سرزمین هندوستان تاریخ طب از قدمت بسیار برخوردار است . می توان گفت که هندوان از نخستین ملت هایی بوده اند که به ساختن بیمارستان مبادرت ورزیدند.
دورساله یا دو خلاصه در کتب الهی و مذهبی هندوان دیده می شود : یکی رساله جراحی دوم رساله پزشکی در این دو رساله یا دو خلاصه مطالبی «بیمارستان » و ملازمین آن یعنی پرستاران دیده می شود . در رساله جراحی از اعمال دستی و پیوند بینی و پوستی و بیماریهای گوناگون چشم جلب توجه می نماید . آریائیها ی قدیم بهداشت و پیشگیری از بیماریها را به وسیله روش های خاص خود در صدر وظایف خویش می شناختند و می کوشیدند که با آیین ویژه کفن و دفن مردگان خود را تا گسترش بیماریها که به وسیله اجساد انسانها و جانوران به موجودات زنده دیگر انتقال می یابد و تندرستی آنان را در معرض خطر قرار می دهد جلوگیری کنند . برای عملی کردن این روش آریاییها در دستگاه حکومتی و دسته ها و اقوام کشور مقررا ت و فرمان های درست پزشکی و بهداشتی داشتند . مثلا یکی از پر اهمیت ترین این فرامین دور کردن جسدهای انسان ها و حیوانات از خانه و محیط زیست شهر و سالم دور کردند و به بیمارستان ها و یا مراکز درمانی دیگر انتقال داده شوند در بیمارستان ها و مراکز درمانی اینگونه بیماران فقط با پزشکان معالج خویش و پرستاران و دیگر موظفین و مراقبین و مسوولین در تماس بودند و نیز ملاقات بااین گونه بیماران دارای ضوابط پزشکی خیلی دقیق بوده در کتیبه های مصری داریوش را به سبب ایجاد بیمارستان ها و آموزشگاه ها و امور آبیاری و تسهیل حمل و نقل و تکمیل نخستین ترعه میان دریای سرخ و مدیترانه که همه از اقدامات ایرانیان بود «نیکوکار بزرگ »لقب داده اند .
 
 
تعريف بيمارستان
بيمارستان مهمترين واحد ارائه دهندة خدمات درماني است و بنا به تعريفي كه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي بدست مي‌دهد: «بيمارستان واحدي است كه حداقل 15 تخت با تجهيزات و خدمات پزشكي لازم و حداقل دو بخش داخلي و جراحي همراه با گروه متخصص مي‌باشد». بيمارستان در حقيقت محيطي است كه در آن هم به تازه‌هاي علم پزشكي و تكنولوژي معماري توجه شده باشد و مايه تسلي و امنيت بيماران باشد، اين همان محيطي است كه معماران براي رسيدن به آن كوشش مي‌كنند.
عملکرد بیمارستان
 
  بيمارستان‌ براي‌ رسيدن‌ به‌ اهداف‌ بيان‌ شده‌، وظايف‌ زير رابه عهده دارد:                                       
 
 ۱-  اولين‌ و مهمترين‌ وظيفه‌ بيمارستان‌ مراقبت‌ و مواظبت‌ از بيماران‌ است‌.
 ۲-  بيمارستان‌ بايد در ارتقاي‌ بهداشت‌ عمومي‌ جامعه‌ تلاش‌ نمايد.
 ۳-  بيمارستان‌ با بوجود آوردن‌ يك‌ سلسله‌ روابط‌ هماهنگ‌ بايد محيط‌ سالمي‌ براي‌ مراقبت‌ و معالجه‌ بيماران‌ فراهم‌ نمايد.
 ۴-  بيمارستان‌ بايد به‌ مذهب‌، مليت‌، آداب‌ و رسوم‌ بيماران‌ احترام‌ بگذارد و بدون‌ توجه‌ به‌ شرايط‌ اجتماعي‌، فرهنگي‌، اقتصادي‌، عقيدتي‌ و سياسي‌ خدمات‌ مورد نياز جامعه‌ را به‌طور مطلوب‌ ارائه‌ نمايد.
 ۵-  بيمارستان‌ بايد با توجه‌ به‌ امكانات‌ و شرايط‌ موجود طرحهاي‌ آموزشي‌ را اجرا و رهبري‌ نمايد.
و......


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت , بیمارستان آموزشی 220 تختخوابی قزوین ,آموزشی 220 تختخوابی قزوین ,نمونه بیمارستان ,نمونه مشابه ,نمونه موردی ,طرح بیمارستان,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مرکز پزشکی ترگوی در هلند ,pptx
پاورپوینت بررسی اصول و ضوابط معماری بیمارستان زنان و زایمان
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی بیمارستان Tambacounda در سنگال،pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی بیمارستان و مرکز تحقیقات دانشگاه سیمبیوز در هند،pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی بیمارستان نوا در فنلاند،pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی بیمارستان Circle Birmingham در انگلستان،pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی پروژه بیمارستان برمه در میانمار،pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی دانشگاه ویرجینیا، توسعه بیمارستان دانشگاه در ایالات متحده،pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی بیمارستان Rigshospitalet بال شمالی در دانمارک،pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی بیمارستان سنت کارل تسهیلات غربالگری در اندونزی،pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی بیمارستان حرا - ساختمان جنوبی در ژاپن،pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی مرکز درمانی کرونا برلین در آلمان،pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی مرکز جراحی Mount Sinai Kyabirwa در اوگاندا، pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی بیمارستان بال گاندل در استرالیا،pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی مرکز تحقیقات بیماری های نادر در کودکان در انگلستان،pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی بیمارستان Landesklinikum در استرالیا،pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی بازسازی بیمارستان اعصاب و روان در تایوان،pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی مرکز پزشکی تاتا در هند،pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی بیمارستان Haraldsplass در نروژ،pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی بیمارستان Weihai طب سنتی چینی در چین،pptx

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد