خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی شهر فرهنگی گالیثیا اثر پیتر آیزنمن

   تعدادبرگ: 50 اسلاید بهمراه نقشه ها و تصاویر .   قیمت: 10000 تومان   حجم فایل: 1771 kb  تعدادمشاهده  4



پاورپوینت بررسی شهر فرهنگی گالیثیا اثر پیتر آیزنمن
بخشی از مطلب
طرح شهر فرهنگی گالیثیا یکی از مهم ترین طرح های پیتر آیزنمن است. این طرح طی مسابقه ای به سال ۲۰۰۱ به آیزنمن واگذار شد. سایت پروژه در ناحیه ی شمال غربی اسپانیا قرار دارد. شهر فرهنگی گالیثیا براساس برنامه های پیشرفته ی کامپیوتری و با استفاده از بازسازی مجازی سایت طراحی و مدل سازی شده است. فرم اصلی طرح براساس توپوگرافی زمین عینا بازسازی شده است.

شهر فرهنگي گاليسيا، پروژه ايست عظيم از پيتر آيزنمن كه بر فراز شهر سانتياگو د كومپوستلا جلوه گر گشته است. اين پروژه كه مجموعه ايست از كتابخانه ها، آرشيوها، موزه ها، سالن هاي كنسرت و گالري ها، يكي از آخرين ساختمان هاي نسل سازه هاي فرهنگي اروپايي مي باشد و بيانيست باشكوه از مقصودهاي مادام ِ معماري.

همزمان با ساخت موزه گوگنهايم بيلبائو از فرانك گري، كه به عنوان اولين ديده مي شود، تعداد بيشتري از پروژه هاي فرهنگي و اجتماعي منحصربفرد، در اواخر قرن بيستم ساخته شده است، همچون گنبد هزاره از ريچارد راجرز و پارلمان اسكاتلند از انريك ميرالس.

قرار بود در طرح آیزنمن سنگ های استخراج شده از سایت به طور طبیعی به عنوان مصالح ساختمانی در سازه بتنی آن به کار روند. ولی به خاطر هزینه ی سرسام آور برش سنگ ها از این کار صرف نظر گردید. فضاهای داخلی طوری طراحی شده اند که عملکرد آنها هیچ تأثیری برروی پوسته ی ساختمان نمی گذارند. در کنار احساس تنوع و ارتباط میان ساختمان ها آیزنمن ساختمان های شهر فرهنگی گالیثیا را زوج زوج می بیند: موزه ی تاریخ با مرکز تکنولوژی های جدید، کتابخانه با آرشیو نشریات. و سالن تئاتر موزیکال با ساختمان خدمات مرکزی و مدیریت.
ورودی مجموعه ازطریق ساختمان کتابخانه که در نزدیکی پارکینگ طراحی شده است صورت می گیرد. نمایشگاه چندرسانه ای نقش مرکز اطلاع رسانی به بازدید کنندگان را به عهده دارد و به راهروی سرپوشیده ی کتابخانه مرتبط می شود. فضاهای عمومی کتابخانه در طبقه ی اول طراحی شده اند. دورتادور محیط شهر فرهنگی گالیثیا را جنگل مصنوعی پوشش می دهد: محیط پوشیده از گونه های مختلف گیاهان محلی که جنبه ی بازسازی طبیعت منطقه را دارد. پیتر ایزنمن یک معمار ویک معلم میباشد پيتر آيزنمن در ۱۱ اگوست سال ۱۹۳۲ در نيویورك، ايالت نيوجرسي به دنيا آمد. او مدرك ليسانس معماري خود را از دانشگاه كرنل، مدرك فوق ليسانس خود را از دانشگاه كلمبيا و دكتراي خود را ازدانشگاه كمبريج دريافت كرد به وی یک دكتراي افتخاري هنرهای زيبا از طرف دانشگاايلينويزشیکاگو اهدا گردیده است.در سال 1967وی انستیتو نیویورک را برای دانشجویان معماری وشهر سازی تاسیس کرد پیترایزنمن ساختما نها را با دو معيار مي سنجد يكي اينكه چه مدت در تعلق به حال باقي مي مانند و ديگر اينكه چه مدت در تاريخ خودشان را حفظ مي كنند او معتقد است كه: بعضي از ساختمانهاي كنوني بودن خود را از دست ميدهند و هرگز جزئي از تاريخ نمي شوند . ساختمانها مي توانند 50 تا 100سال تعلق به حال داشته باشند.او در حال حاضر تنها مبحثي را كه در دانشگاه تدرس مي كند مر بوط به پالاديو است. در كار پالديو چيزي است كه او شيفته آن است وآن اختراع تيپولوژي است. اختراع( تيپولوژي اجتماعي و فرم ساختماني) كه با ديگر كارهاي زمانه اش در يك رديف قرار نمي گيرند و بايد اقرار كرد كه ما هنوز مشغول ساختن ويلاهاي پالاديويي هستيم و اين موضوع آيزنمن رابرانگیخته که پست مدرن نیسمها پالادیو را به خاطر اینکه جایی در اصول فکری انها ندارد سرکوب کرده اند و پالاديو را در حاشيه گذاشته اند وگمانه میزنیم که وجه اشتراک پالادیو وایزنمن در این است که هر دو به منتقدانشان ارتباطشان با تاریخ قطع شده است.در سال(۱۹۸۰)پس ازسالها تدريس و نوشتن كتاب و نوشتن تئوري هاي قابل قبول ،كار حرفه اي خود را در زمينه ي طراحي و ساختن آغاز كرد كه شامل خانه هايي با مقياس بزرگ و پروژه هاي شهري و نيز فعاليتهايي در زمينه ي آموزش دانشگاهي و يك سري خانه هاي شخصي بود.در سال (۱۹۸۵)، آقاي آيزنمن جايزه ي (شيرسنگي) را براي پروژه ي رومئوژوليت خود در سومين بينال معماري در ونيز دريافت كرد. در بينال پنجم هم او يكي از دو معماري بود كه به عنوان نماينده ي ايالات متحده شركت داشت و پروژه هاي ارائه شده توسط ايشان در موزه ها وگالري هاي سر تاسر دنيا نمايش داده شد. در ضمن تا سال (۱۹۸۲)به عنوان بنيانگذار و مدير(انستيتو معماري و شهرسازي) بوده و به عنوان منبع تفكر و انديشه براي نقد معماري به شمار مي آمد.آيزنمن تعداد زيادي جايزه دريافت كرد بورس تحصيلي گوين هايم (۱۹۷۶)، جايزه ي( برانئر) از آكادمي هنر وادبيات و جايزه ي بين المللي براي هنر،جايزه ي افتخاري از انستيتو معماري آمريكا به خاطر مركزي در اهايو (۱۹۸۹)، جايزه ي بين المللي براي طراحي شركت مركزي( كوزميئي سانگيو) در توكيوي ژاپن(۱۹۹۱) نقطه شروع آيزنمن آيين افلاطوني است.نخست صورت ناب وذهني وكامل بود كه ازطريق هبوط پيوسته و متواتر به واقعيت نزديك مي شد. تفكر آيزنمن غيرديني است و چنين تفكري در شرايط امروزي اين احساس را به دست می دهدكه كاملا از اين گونه مسائل (مسائل دینی) جداست.معماري آيزنمن مي كوشد تا در سايه تحريك تخيل و تصور و پذيرش نا متعارفها از دام ماليخوليا بگريزد به اين ترتيب كه اينها را به عنوان عناصري مثبت در ساختن مكان جديدی براي لا مكانها يا مامني كه در آن معمار اراده فرماتيو خود را باز شناسد تلقي ميكند. اين محصول مصنوعي مكان بنا برهمه آن دلايل پاسخ مثبت اوست به لامكاني وبه ماليخوليايي فقدان وازدست دادنهايي كه پيوسته دركمين وهمراه با اين لا مكاني هاست.در كارهاي اخير او نشان از توهم ذهني وجود ندارد.

شهر فرهنگي گاليسيا همزمان با اين ساختمان ها ارائه گشت ؛ اما با دگرگوني بزرگي در مدت زماني كوتاه مواجه شد و در كشوري كه ضربه شديدي از ركود اقتصاد جهاني دريافت كرده بود، با افزايش هزينه ها و جنجال هاي سياسي روبه رو شد ؛ در حالي كه رقيبانش با درجه هاي متفاوتي از موفقيت در جايگاه هاي خود قرار گرفتند، اين پروژه به صورت ناتمام باقي ماند و ده سال پس از تولدش به اتمام رسيد.

بسيار دشوار است كه اين مجموعه ي فرهنگي را خارج از موقعيت در خور شأن آن ملاحظه كرد، در حالي كه اين كار كماكان، يكي از پروژه هاي موفق و قابل توجه در معماري به شمار مي رود. خيابان ها و گذرهاي قطعه شده در منظرِ گسترده ي اين پروژه از برخاستن ساختمان هاي آن بدست آمده اند.

فرم اين خطوط از پرورش و دگرگوني خيابان هاي قرون وسطايي ِ شهر سانتياگو د كومپستلا به وسيله نرم افزارهاي كامپيوتري گرفته شده اند و منطبق با شبكه هاي ساختاري، هندسي و برنامه ريزي شده ي شهري مي باشند. اين شبكه در كنار سراسر ساختمان ها، در درجات مختلف تجلي مي نمايند ؛ از تغييراتي جزئي در سنگ هاي روكش شده تا كانال هاي عميق كه فضاهاي متنوعي را جدا مي كنند. اين كار، مجموعه اي از عناصرِ چشمگير و در هم تنيده است كه هر يك از منطق وجودي ِ خاص ِ خود تبعيت مي نمايند.

اين پروژه، تلفيقي از ايده هاي آيزمن مي باشد : وفور شبكه ها و خطوط متداخل از يكي از كارهاي ابتدايي وي ( خانه شماره VI ، كانكتيكات ، 1975 ) ؛ در بر داشتن ستون هاي بي هدفِ مشهور وي از مطالعات باستان شناسي مصنوعي ( مركز وكسنر ، اوهايو ، 1989 ) ؛ نمود بستر تاريخي بنا در فرم هاي دگرگون شده و رسوخ فرم هاي چندگانه در يك طرح ( مركز آرونُف ، اوهايو ، 1996 ) و البته علاقه جديدش در دو قرن اخير به تجربيات ديجيتال از معماري فولدينگ .

در حالي كه ساختمان هاي آيزنمن، اصولا طرح هايي زاويه دار و تراش خورده دارند، اين پروژه خطوطي كِرو و انحنادار دارد و با شيب هايي ملايم و گاه شديد به اطراف خم گشته و تابيده است. اين ساختمان، نهايت انتزاع فرم هاي آيزنمن است از معماري ،همچون زباني خاص كه تنها آن را مورد خطاب قرار مي دهد و تلاش مي كند تا با چيزي بيشتر از بستر شناسي، تقليد از معماري محلي در سنگ هاي روكش شده و خيابان هاي باريك به تركيب آن ها بپردازد. اين انتزاع متني، مي توانسته است از ظرافت بي نظير پارلمان اسكاتلند از ميرالس گرفته شده باشد ؛ اما آيزنمن بيش از اين ها به سيستم جزمي خود وابسته است تا از اين طريق به اين ظرافت ها و نكته سنجي ها رسيده باشد.

گفته مي شود كه اگر اين كار به اتمامِ نهايي خود برسد و قادر به برتري يافتن و گذر از مشكلات فرهنگي ِ بسترِ خود گردد ؛ شهر فرهنگ گاليسيا، شاهكار آيزنمن خوانده خواهد شد.

و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت بررسی ,شهر فرهنگی گالیثیا ,اثر پیتر آیزنمن ,نمونه شهر فرهنگی ,نمونه موردی ,نمونه مشابه ,معماری شهر فرهنگی ,شهر فرهنگی , , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل بررسی مجموعه فرهنگی اثر OMA با الهام از موزه گوگنهایم
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مرکز هنری هورتنسیا هررو در اسپانیا ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی موزه میراث آنرنفانگ و ایستگاه آنرن در چین ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی موزه اسکی نروژ ,pptx
پاورپوینت بررسی معماری موزه راه آهن ایالتی کالیفرنیا
پاورپوینت بررسی معماری موزه تاریخ، هنر و فرهنگ بس بوئر دان
پاورپوینت بررسی موزه باهاوالپور پنجاب، پاکستان
پاورپوینت بررسی معماری موزه باستان شناسی کوموتینی یونان
پاورپوینت بررسی موزه تاریخ طبیعی آنیستون آلاباما
پاورپوینت بررسی معماری موزه راه آهن آلبرتا (ARM)
پاورپوینت بررسی معماری موزه راه آهن آمباراوا اندونزی
پاورپوینت بررسی معماری موزه هوانوردی و فضایی ایون گرین
پاورپوینت بررسی معماری موزه آفریقایی آمریکایی در فیلادلفیا
پاورپوینت بررسی معماری موزه مهندسی و نیروی بخار در هوو بریتانیا
پاورپوینت بررسی معماری برج دیدبانی نیروی دریایی MP 3 لس لندز، جرسی بریتانیا
پاورپوینت بررسی معماری موزه دریانوردی آلمان برمرهاون
پاورپوینت بررسی قلعه Colditz، Oflag IV-C، Colditz در زاکسن - آلمان
پاورپوینت بررسی موزه تاریخ نظامی بوندزور - درسدن، آلمان
پاورپوینت بررسی موزه فناوری هوانوردی رچیلین آلمان
دانلود ,بررسی پاورپوینت طراحی موزه هنر سورول در کره جنوبی ,pptx

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد