خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی معماری موزه کودکان ایندیاناپولیس

   تعدادبرگ: 53 اسلاید .   قیمت: 9500 تومان   حجم فایل: 2103 kb  تعدادمشاهده  0


پاورپوینت بررسی معماری موزه کودکان ایندیاناپولیس
 
در حالی که جفری پاتچن رئیس جمهور و مدیر عامل شرکت مسئولیت هدایت فعالیت های روزانه موزه را بر عهده دارند ، این موزه توسط هیئت امنا اداره می شود. هيأت امناي هيئت امناي كشور با تشكيل تعداد كمتر از 24 عضو و بيش از 35 عضو ، رئيس جمهور و مدير عامل را نيز استخدام و نظارت مي كند.
موزه کودکان ایندیاناپولیس توسط هیئت امناء آن اداره می شود.
هر متولی یک دوره سه ساله را تحمل می کند. معتمدین هیچگونه جبران خدمات خود را دریافت نمی کنند. معتمدین هرچه بیشتر از هر زمان ممکن به سه گروه مساوی تقسیم می شوند و هر گروه یک اصطلاح مبهم را دارند به گونه ای که تقریباً یک سوم هیئت مدیره هر سال تغییر می کند. هیچ متولی نمی تواند بیش از سه دوره سه ساله متوالی و بیش از 10 سال به طور مداوم خدمت کند ، از جمله هر دوره کمتر از سه سال. یک متولی پس از یک سال غیبت از هیئت مدیره می تواند مجدداً به سمت وظایف اضافی انتخاب شود.

امروزه در آمریکا مجموعه های پژوهشی – تفریحی بزرگ کودکان، جای خود را به مکانهای کوچکی به نام «موزه های کودکان» داده است. در دهه اخیر تعداد موزه های کودکان در آمریکا از ۴۰ به بیش از ۴۰۰ عدد رسیده که نمایانگر رشد سریع بخش موزهها است. موزه های کودکان به والدین و پرستاران کودک در پرورش کودکان کمک می کند و این امکان را فراهم می سازد که تجربیات کودکان به گونهای چشمگیر شکل گیرد. توجه به فعالیتهای کودکانه یعنی بازی و اهمیت دادن به ساختارها و عملکردها در فضاهای بازی باعث شده که طراحان خلاقیت و ایده های خود را در راههای مختلف بیازمایند و به نتایج استثنائی کاملا آشکاری هم دست یابند

موزه های مدرن کودکان در جهت رفع نیازهای کودکان به خصوص نیازهای پیش نوجوانی تمرکز بیشتری داشته و احترام خاصی برای طبیعت و کنجکاوی ناخودآگاه | کودکان قائل شده است و آنان را به سمت سیاحت، اکتشاف و یادگیری هدایت می کند موزه کودکان مکانی است که از طریق تجریه مستقیم به کودک امکان اکتشاف و جستجو در خود، جامعه و اصول فیزیکی محیط را می دهد.موزه های کودک بر این اساس و اندیشه برپا می شوند که بازی یک فعالیت مهم و معنی دار برای کودک است و کودک از این طریق به اکتشاف و یادگیری می پردازد. بعدها دریافتند که اگر خانواده بازدید کننده از حضور خود در موزه لذت ببرد. آنها هم می توانند در موزه به اکتشاف و یادگیری بپردازند. به قول هوارد گاردنر: «موزه کودکان پروژه ای است که در آن شکست وجود ندارد، همیشه راهی برای یادگیری است. طراحی موزه برای کودکان نسبت به موزه های دیگر، هیچ قاعده و قانون خاصی ندارد. با این حال صدها موضوع برای طرح کردن وجود دارد که بهتر است از آنها آگاه باشید.)

کودکان استفاده کنندگان ایده آل معماری هستند. شاید هیچ گروه دیگری نتواند بهتر از کودکان به کمک روشهای پیچیده، احساس، کشف و جستجو کند و از فضاها و طرحهای معماران بهره برداری کند. اگر طراحان بتوانند به کودکان به عنوان یک گروه خاص و نه یک بزرگسال کوچک بنگرند، طراحی برای کودکان می تواند بسیار موفقیت آمیز باشد.پیتر اکسلی معمار ۳۳ ساله اهل شیکاگو با طراحی و اجرای پروژه «ایستگاه اکتشافی» جایزه معماری جوان ۱۹۹۶» را از مؤسسه «معماران آمریکایی» دریافت کرد.با توجه به نمونه های موجود و تجربه شده، به نکاتی برای طراحی بهینه موزههای کودکان اشاره می شود. بیشتر این ایده ها هنوز هم در موزه های کودکان استفاده می شوند

مقیاس: ظاهرا بیشترین تأثیر را بر کودک می گذارد. اگر یک بزرگسال خاطرهای از دوران کودکی و در مکانی شبیه موزه بگوید، اغلب خاطرات او در برگیرنده مقیاس فضا | است، مثلا یک سالن خیلی بزرگ، یک دایناسور غول پیکر و شاید نیمی از یک زیردریایی یا یک معدن زیرزمینی، فضاهای بسیار بزرگ و موجوداتی مثل دایناسورها القاکننده وحشت و هیجان هستند، اما گاه باعث عصبانیت و رفتارهای برون انگیز نیز می شوند. از طرف دیگر کودکان اغلب محیطهای بسته کوچک را که احساسی از آرامش به آنها میدهد می پسندند و به آن توجه می کنندمقیاس تجهیزات فضا نیز برای کودکان اهمیت ویژه ای دارد. هم از نظر برقراری ارتباط با کودک و هم در رساندن پیغامی که محیط سعی در رساندن آن دارد. آیا دستگیره های در قابل دسترسی هستند؟ آیا ارتفاع دستشویی برای کودک ترسناک نیست؟ آیا پنجره ها، عکسها، غرفه ها، نیمکتها، میزها و مکانهای کار با ارتفاع مناسب برای کودک طراحی شده اند؟

جهت گیری کودکانه: دومین موضوع مهم در طراحی نیاز به جهت گیری کودکانه) است. مطالعه ای در سال ۱۹۹۲ بر گروههای کودکان مدرسه ای که از باغ وحشها دیدن می کردند، نتایج جالبی را به ارمغان آورد. در باغ وحش ملی واشنگتن دی سی، ۳ روش مشاهده برای کودکان در نظر گرفته شد. یک روش بر اصل شناخت تکیه داشت و برای کودکان نکات کلیدی را در مورد حیواناتی که قرار بود ببینند، شرح میداد. روش دوم پر اساس «فرآیندهای مهارتی» بود، یعنی به کودکان مهارتهایی برای مشاهده یاد داده می شد. دسته سوم به کودکان به عنوان بچه نگاه می شد و بر جنبه های عملی بازدید آنها تکیه میشد. مثل این موضوع که چگونه به آنجا می روند؟ چه مدت طول می کشد به آنجا برسند؟ چه چیزهایی می بینند؟ چقدر وقت دارند خرید کنند؟ چه چیزهایی می توانند بخرند؟ و چه چیزهایی برای ناهار میخورند؟گروهی که جهت گیری کودکانه (گروه سوم) روی آنها اعمال شده بود، بالاترین درصد یادگیری را هم در موضوعات شناختی و هم در مهارتهای مشاهده ای به دست آورده بود.
تحلیل موزه های مدرن کودکان در امریکا

تحلیل موزه های مدرن کودکان در امریکا

با توجه به این مشاهده ساده می توان دریافت که طراحی برای بچه ها وخانواده هایشان باید به گونه ای باشد که خود به اکتشاف و جستجو در محیط بپردازند. همچنین وظیفه طراح است که اجزای کلیدی مکان و سلسله مراتب فضایی را هماهنگ کند. این هماهنگ سازی باید از خارج و ورودی ساختمان شروع شود و تا فضاهای داخلی ساختمان ادامه یابد.

تکرار: کودکان می توانند یک تجربه خاص مثل خواندن کتاب مورد علاقه تماشای فیلم جذاب و با بازی با یک اسباب بازی قدیمی آشنا را صدها بار تکرار کنند. به نظر می رسد که تکرار و آشنایی نقش بسیار مهمی در کسب تجربه و دانش کودک بازی می کند. همچنین کودکان بسیار کنجکاوند و با اکتشافات جدید و کتاب داستانهای جدید خوشحال می شوند. یک طراحی خوب برای بچه ها باید بین استفاده از فضاهای آشنا برای کودکان و اشیای عجیب توازن برقرار کند، به گونه ای که در آن فضای آشنا امکان کشف چیزهای ناآشنا را برای کودک مهیا کند.

نفوذ فیزیکی: نوعی از آشنایی فضایی که غالبا در موزه های کودکان از آن استفاده می شود، احساس نفوذ فیزیکی و ادراکی از طریق حد و مرزهای فیزیکی محیط است. دیواره های شیشهای، لوله کشیها و دیگر زیرساختهای ساختمان را نشان می دهد و با اجازه میدهد که کودکان نیم نگاهی به پشت صحنه کارکنان موزه داشته باشند. بدین ترتیب به سیستم و ساختار رمزآلود محیط که برای کودکان جذاب است، کمک و راه را برای کنجکاوی و ایجاد حس اکتشاف در کودک هموار می کند. مسیرهای راهپیمایی کودکانه همساز با اندازه های بدن کودکان) یا اشیا در مقیاسهای بزرگ به کودکان اجازه درک و اکتشاف و جستجوی سه بعدی و فضایی را می دهد.

امکان فضاسازی توسط کودکان: کودکان محیطهایی را بیشتر دوست دارند که در آن قادر به پاسخگویی باشند و یا توسط خودشان اداره شوند. بیشتر تعاملات کودکان با دنیا شامل آزمایش اثر و قدرت خودشان در اداره یا تغییر آن است. کودک باید با دست چیزی را امتحان کند تا بتواند آن را درک کند و از آن یاد بگیرد.بازسازی فضاهای واقعی در مقیاسهای کودکانه بازسازی فضاهای واقعی برای کودکان بسیار جالب هستند، چون به آنها اجازه می دهند تا نقش فیزیکی با اجتماعی خویش را از طریق بازی تمرین کنند و فرصتی را برای پرستاران و والدین فراهم می آورد که داستانها و بينش خویش را در زندگی واقعی به کودکان بیاموزند.

بچه ها در پرواز پروژه کودکان در پرواز با همکاری مشترک موزه کودکان شیکاگو و سازمان هوانوردی شیکاگو در فرودگاه بین المللی آهاره، مثال خوبی برای کاربرد موضوع طراحی عملی است. این غرفه برای کودکان زیر ۱۲سال محیطی تعاملی است که بر موضوعات پرواز، مسافرت و شهر شیکاگو تمرکز می کند. این غرفه در فضایی به مساحت ۲۲۰۰ فوت مربع و در سالن فرودگاه آهاره قرار دارد. در محیط امن و نفوذناپذیر فرودگاه در این شهر پرهیاهو، بسیاری از اصول ایمنی برای کودکان در نظر گرفته شده، دیوار بلند ۴۳ اینچی پیرامون غرفه آن را کاملا در بر گرفته و فقط یک در اصلی با دروازه فلزی خروج و ورود وجود دارد. ورودی آن خارج از محدوده شلوغ و پرجمعیت و فضای آن در داخل و خارج غرفه مناسب برای افراد و مسافران با چمدانها و وسایل زیاد است. سخت افزار ساده دروازه اشخاص را مطمئن می کند که بسته و قفل شده است، تا کودکان را در داخل نگه دارد. دیوار مانع پیرامون مکانی برای نمایش اطلاعات نیز هست و به مسافران اجازه می دهد به مانیتورهای نمایش دهنده پروازها | از داخل غرفه تسلط کافی داشته باشند.
تحلیل کامل موزه های مدرن کودکان در امریکا-پیتراکسلی

براساس یک تعهد اخلاقی که به امکان دسترسی همه سنین و حتی افراد ناتوان جسمی توجه می کند در این پروژه تفسير لامسهای و شنوایی پروژه نیز که راهنمای چگونگی حرکت و دسترسی است (به خصوص برای کودکان کوچک که توانایی خواندن ندارند و یا افرادی که در شنیدن یا دیدن ناتوان هستند) حاضر است.شبیه سازی یک هواپیما، اتاقک خلبان و برج مراقبت در قسمت مرکزی غرفه و امکان دسترسی به آن از طریق یک شیب راهه محیط بسیار جالب و جذابی برای کودکان به وجود آورده است. آسایش و راحتی یکی از موارد مهم در موفقیت طراحی محیط برای کودکان است. به همین دلیل تیم طراح این پروژه، مشتریان و کارفرما با متخصص در امور افراد ناتوان و معلول جسمی، همکاری داشتند.

نیاز به نشستن با طراحی نیمکتهایی با طراحیهای کودکانه حل شد. حرارت مطلوب هم با پنجره های زاویه دار تزئینی در دیوارهای رو به جنوب و از طریق انرژی گرمایی خورشید که تقریبا ۴۰ درصد گرمای ساختمان را تأمین می کند تأمین می شود. بدین ترتیب در ماههای زمستان که تابش خورشید بسیار کم است، در هوای شیکاگو دمای هوای مناسب برای مسافران به خوبی تأمین می شود.این مثالها وابستگی سه مقوله ذکر شده را نشان میدهند. شیبراهه یک راه حل عملی است، که الهام بخش و در عین حال یک فعالیت بزرگ و جالب است. در این پروژه توازن شگفت انگیزی بین عمل، کاربری و الهام گیری وجود دارد که پایه و اساس طراحی تربیتی است


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری موزه ایندیانا ,پاورپوینت بررسی ,نقشه موزه ایندیانا ,طرح موزه ایندیانا ,نمونه موردی موزه ایندیانا ,موزه کودکان ایندیاناپولیس , , ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مرکز هنری هورتنسیا هررو در اسپانیا ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی موزه میراث آنرنفانگ و ایستگاه آنرن در چین ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی موزه اسکی نروژ ,pptx
پاورپوینت بررسی معماری موزه راه آهن ایالتی کالیفرنیا
پاورپوینت بررسی معماری موزه تاریخ، هنر و فرهنگ بس بوئر دان
پاورپوینت بررسی موزه باهاوالپور پنجاب، پاکستان
پاورپوینت بررسی معماری موزه باستان شناسی کوموتینی یونان
پاورپوینت بررسی موزه تاریخ طبیعی آنیستون آلاباما
پاورپوینت بررسی معماری موزه راه آهن آلبرتا (ARM)
پاورپوینت بررسی معماری موزه راه آهن آمباراوا اندونزی
پاورپوینت بررسی معماری موزه هوانوردی و فضایی ایون گرین
پاورپوینت بررسی معماری موزه آفریقایی آمریکایی در فیلادلفیا
پاورپوینت بررسی معماری موزه مهندسی و نیروی بخار در هوو بریتانیا
پاورپوینت بررسی معماری برج دیدبانی نیروی دریایی MP 3 لس لندز، جرسی بریتانیا
پاورپوینت بررسی معماری موزه دریانوردی آلمان برمرهاون
پاورپوینت بررسی قلعه Colditz، Oflag IV-C، Colditz در زاکسن - آلمان
پاورپوینت بررسی موزه تاریخ نظامی بوندزور - درسدن، آلمان
پاورپوینت بررسی موزه فناوری هوانوردی رچیلین آلمان
دانلود ,بررسی پاورپوینت طراحی موزه هنر سورول در کره جنوبی ,pptx
دانلود ,بررسی پاورپوینت طراحی موزه هنر زایشوی در چین ,pptx

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد