خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی معماری فرهنگسراي خاوران

   تعدادبرگ: 110 اسلاید بهمراه نقشه ها و تصاویر   قیمت: 10000 تومان   حجم فایل: 650 b  تعدادمشاهده  0


پاورپوینت بررسی معماری فرهنگسراي خاوران

بخشی از مطلب
اين فرهنگسرا در شرق تهران در خيابان خاوران واقع شده و در حال حاضر به لحاظ وسعت و كثرت فعاليت به عنوان بزرگترين كانون فرهنگي ـ تفريحي كشور مطرح مي‌باشد و طرح آن شامل فضاهاي تفريحي، آموزشي، فرهنگي و ورزشي مي‌باشد.
اولين گام براي احداث فرهنگسراهاي جوان در بهار ١٣٧٢ برداشته شد و از دوازدهم تير ١٣٧٢ نيز شروع به كار كرد. اين فرهنگسرا عمدتاً به منظور غني‌سازي اوقات فراغت كودكان و جوانان جنوب‌شرقي تأسيس شده است.
در حال حاضر فرهنگسراي خاوران يكي از بزرگترين مراكز فرهنگي كشور محسوب مي‌شود. اين فرهنگسرا داراي مساحتي بالغ بر ٨٣٠٠٠ مترمربع و زيربناي ٢٤٠٠٠ مترمربع است.
در طراحي معماري آن، استفاده از اصول معماري مبني به وضوح به چشم مي‌خورد كه مشتمل است از يك محور اصلي، كه از يك گودال باغچه گذر مي‌كند و به بناي اصلي مي‌رسد كه به مثابه كوشكي در باغ است و در دو طرف محور عملكردهاي متفاوت را شاهديم. مجموعه فرهنگسرا از چهار بخش عمده تشكيل شده است.

بخش نخست: مجموعه اداري (سردر و ميدانچه ورودي).
بخش دوم: بازارچه فرهنگ و هنر (گودال و باغچه در سطح تقريبي ٤ متر زير كف محوطه در فاصله بين ورودي و ساختمان اصلي كه در آن رستوران سنتي و آكواريم بزرگي فراهم شده و در ميانش حوض بزرگي با پله‌هاي كنار آن كه نقش اصلي صندلي را ايفا مي‌كنند ديده مي‌شود.
بخش سوم: ساختمان مركزي فرهنگسرا واقع در ضلع مقابل ورودي كه هسته اصلي فعاليت‌هاي فرهنگي در فرهنگسرا را تشكيل مي‌دهد، چند بق بوده و آتريومي در وسط دارد كه وظيفه نورگيري در طبقه‌ها و نيز تنوع فضايي و تأكيد فضايي را دارد.
در اين ساختمان، تالارهاي نمايش، آمفي تئاتر، فضاي نمايش‌هاي عروسكي و نمايشگاه كه در حقيقت فضاي باز در طبق دوم است، كتابخانه و تالارهاي مطالعه با ظرفيت مجموع ١٠٠٠ نفر و كارگاه‌هاي هنري مختلف، كلاس‌هاي آموزشي و نمايشگاه علوم فنون و فضاهاي مناسب كانون‌هاي مختلف، قرار دارند.
بخش چهارم: محوطه باز شامل كف‌سازي و فضاي سبز و نيمكت و سالن تئاتر روباز به ظرفيت ٣٠٠٠ نفر و شبكه‌اي فضايي جهت پوشاندن سن.
فعاليت‌هاي فرهنگسرا نيز به چهار گروه هنري، آموزشي (انواع كلاس‌هاي تجسمي، قرآن، موسيقي، كامپيوتر و....) اجتماعي (با واحدهاي ورزش و تفريحات سالم، مشاهده و امور شهري و شهرنشيني) و فرهنگي (كتابخانه و برپايي مراسم اعياد و تعزيه و...) تقسيم شده است. در بخش هنري امكانات متفاوتي از جمله سالن‌ها و نگارخانه‌ها در اختيار جوانان منطقه قرار گرفته است.
بخش علوم و فنون شامل كلاس‌هاي آموزشي در رشته‌هاي مختلف علمي و هنري مانند زيست‌شناسي، زمين‌شناسي، فيزيك و شيمي، كارگاه سفال، نقاشي و قصه‌گويي، كانون رباتيك ـ با ارائه امكانات و خدمات لازم امكان پرورش نبوع و استعداد جوانان ـ كانون اينترنت با امكانات كافي و مناسب، آزمايشگاه‌ها و.... مي‌باشد.

و در آخر، بخش بازارچه فرهنگ و هنر، محل برگزاري مراسم مذهبي، محافل ادبي و جشنواره‌ها و شهربازي با امكانات تفريحي مي‌باشد.
ويژگي‌هاي بنا (مزايا و معايب)
1.    ايجاد دو نقطه در سايت (ساختمان مركزي و سر در ورودي) كه حسي وجود محوري قوي است كه اين دو را به هم وصل مي‌كند.
2.    جدا كردن قسمت‌هاي اداري، تجاري و فرهنگي از يكديگر و البته ارتباط آنها از طريق محوطه‌سازي و محوربندي قوي.
3.    علاوه بر پله‌هاي ارتباطي، ٢ آسانسور هم طراحي شده كه دسترسي به طبقات را خصوصاً براي افراد ناتوان آسانتر و سريعتر مي‌كند.
4.    وجود ويد در قسمت مركزي كه باعث مي‌شود افراد در هر طبقه اندك ديدي به طبقات ديگر نيز داشته باشند و نورگيري طبيعي فضاها نقش مؤثر دارد.
5.    در درون ساختمان به دليل وجود پلان مركزي و گسترش شعاعي، سيركولاسيون و خوانايي مطبوعي ايجاد شده است.
6.    عمل چند بعدي مركز: اين مركز فرهنگي لزوماً به عنوان مركزي آموزشي عمل نمي‌كند، بلكه با شامل شدن انواع فعاليت‌ها و مخاطب قرار دادن تمامي اقشار و نيازهايشان، از سينما تا كامپيوتر، به عنوان يك فضاي تفريحي با سرانه‌هاي فضاي سبز مناسب براي افراد و خانواده‌ها، عمل مي‌كند. اهميت آن زماني معلوم مي‌شود كه منطقه ١٥ تهران از لحاظ وجود فضاهاي تفريحي با ظرفيت بالا و فضاهاي سبز در وضعيت بسيار نامطلوبي به سر مي‌برد و فضاي وسيع فرهنگسرا در تضاد آشكار با محله متراكم و نابسامان منطقه ١٥، مكان مناسبي براي حضور افراد و گذران اوقات به شمار مي‌رود.
7.    فرهنگسراي خاوران در يكي از پر ازدحام‌ترين خيابان‌هاي تهران قرار گرفته است، بدون در نظر گرفتن فيلتر كافي براي آلودگي صوتي، آلودگي هوا و آلودگي منظر.
8.    ناخوانايي و عدم تشخيص فضاهاي مختلف با عملكردهاي مختلف و وجود فضاهاي همسان، در حقيقت فضاها لزوماً براي عملكردهاي طراحي نشده‌اند.
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری فرهنگسراي خاوران ,پاورپوینت فرهنگسرا ,نمونه موردی فرهنگسرا ,نمونه مشابه فرهنگسرا ,طرح معماری فرهنگسرا,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی مرکز تبادل فرهنگ و هنر فلورانس در چین ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی مرکز فرهنگی گام جوانی KB در کره جنوبی ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی تالار پذیرایی دو شان یی در چین ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی باشگاه فرهنگی پارک مرکزی ونژو در چین ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی ساختمان چند منظوره بنفری در اسپانیا ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی آلیانس فرانسه بانکوک در تایلند ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی پارک فرهنگی تیان هان در چین ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی مرکز نمایشگاهی مجتمع روستایی جیاکسینگ کیشینگ در چین ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی مرکز فرهنگی و کتابخانه آرشیو سنت سادورنی دوآنویا در اسپانیا ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی باغ تاشو در چین ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی مرکز فرهنگی اجتماعی هاییو در چین ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی فضای فرهنگی هووا وون در کره جنوبی ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی مرکز فرهنگی و هنری بیلیکدوزو آتاتورک در ترکیه ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی مرکز فرهنگی وانکه شیشوانگبانا در چین ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی فضای فرهنگی شماره 16 بانگچیائو در چین ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی مرکز فرهنگی اسلامی کولیناس دو کروزیرو در پرتغال ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی مرکز فرهنگی رودونگ در چین ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی مرکز فرهنگی اینکستون هاوس لینپن او سی تی در چین ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی مرکز مدنی یوچنگ در چین ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی مرکز فرهنگ و طراحی محیطی نیونگار در استرالیا ,pptx

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد