خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود بررسی مسجد شیخ صفی الدین اردبیلی پاورپوینت

   تعدادبرگ: 80 اسلاید بهمراه فیلم کوتاه   قیمت: 12000 تومان   حجم فایل: 6806 kb  تعدادمشاهده  1


 
پاورپوینت مسجد شیخ صفی الدین اردبیلی
 
بخشی از مطالب:
 
منزل و خانقاه شیخ صفی در همین مکان قرار دارد، و بر طبق وصیّت شیخ، جنازه اش را در اتاقی جنب خلوتخانه و باغچه و حوضخانه دفن کردند و بر قبر او بنایی ایجاد کردند تا علاوه بر مقبره شیخ صفی و مرقد شاه اسماعیل اول - آرامگاه‌های دیگری از شاه زادگان صفوی و فرزندان وی را در این بقعه و محل شهیدگاه قرار دهند.
یكی ازآثار تاریخی ایران كه اخیرا در فهرست جهانی آثار تاریخی به ثبت رسیده است، مجموعه شیخ صفی‌ الدین اردبیلی است. مجموعه ‌ای مشتمل بر ساختمان‌ هایی با سبك ‌های معماری آذری و اصفهانی كه همه از شاهكارهای معماری ایران در دوره صفویه به شمارمی‌آیند.
 
آرامگاه شیخ صفی الدین و ساختمان های پیرامون آن در سده ی هشتم بنیاد نهاده شده، گر چه به گواهی آثار بازمانده، پیش از روزگار شیخ صفی در آنجا ساختمان هایی بوده است. ولی آنچه امروز دیده می شود از شیوه ی آذری و افزوده های پس از آن شیوه ی اصفهانی است که از شاهکارهای معماری بشمار می رود.
 
ساختمان های پیرامون آرامگاه یا گنبد الله الله در برگیرنده ی خانقاه چینی خانه، آرامگاه شاه اسماعیل و بی بی آغا ماه منیر، حرم خانه، جنت سراء تالار تنبی و چله خانه می باشد.
 
•منزل و خانقاه شیخ صفی در همین مکان قرار دارد، و بر طبق وصیّت شیخ ، جنازه اش را در اتاقی جنب خلوتخانه و باغچه و حوضخانه دفن کردند و بر قبر او بنایی ایجاد کردند تا علاوه بر مقبره شیخ صفی و مرقد شاه اسماعیل اول – آرامگاه‌های دیگری از شاه زادگان صفوی و فرزندان وی را در این بقعه و محل شهیدگاه قرار دهند. به گفته بیوک جامعی (۱۳۷۹)، مجموعه نفیس بقعه شیخ صفی‌الدین به نام عارف نامدار شیخ صفی‌الدین اردبیلی جد سلاطین صفویه، در سال ۷۳۵ ه. ق. به دست فرزند وی صدرالدین موسی بنا شد. پس از شروع حکومت صفویه، به سبب ارادت شاهان صفوی به جد خود، واحدهای مختلفی به این مجموعه اضافه شد. به ویژه در دوره شاه عباس اول و از آن جا که وی ارادت فراوانی به شیخ صفی الدین داشت و بسیار به زیارت مقبره وی می‌رفت، برای تکمیل و تزیین این اثر، کارهای فراوانی صورت گرفت. در عصر صفوی، بقعه شیخ با حضور استادان بزرگ عهد صفوی چنان به زیور آراسته شد که هم چنان پس از گذشت چندین قرن به عنوان یکی از مفاخر تاریخی و فرهنگی ایران به شمار می‌آید.
•یکی از موارد منحصربه‌فرد این مجموعه این است که این بقعه حاوی ده‌ها اثر بدیع در مضامین مختلف رشته‌های هنری است که از آن جمله می‌توان به عالی‌ترین نوع کاشی کاری معرق و مقرنس و گچ‌بری کتیبه‌های زیبا و نفیس و خط خطاطان بزرگ دوره صفوی (میر عماد، میر قوام الدین، محمد اسماعیل و…) منبتهای ارزنده، نقره کاری، تذهیب و طلاکاری، نقاشی و تنگ بری و غیره اشاره کرد. این اثر از ساختار معماری فخیمی برخوردار است که گرد هم آمدن فضایل هنری نامبرده، آن را در مجموعه‌های تاریخی ایران شاخص و متمایز نموده‌است.
سردر ورودی
•سر در ورودی بقعه در جبهة شرقی میدان عالی قاپو قرار دارد که درِ دو لنگة چوبی آن به حیاط بزرگ باز می شود. در مقابل این سردر، در جانب غربی همین میدان ، سردر اصلی بقعه به نام عالی قاپو قرار داشته است که در دوران شاه عباس دوم به دست یوسف شاه بن ملک صفیا ساخته شده بود. به استناد کتیبة معرّق بدنة این سردر، که در انبار بقعه نگهداری می شود، کاشیکاری آن را اسماعیل بن نقّاش اردبیلی در ۱۰۵۷ انجام داده است . این سردر در ۱۳۲۱ ش بکلی برچیده شد


کلمات کلیدی مرتبط:
,پاورپوینت , مسجد ,شیخ صفی الدین اردبیلی , , , , ,منزل و , خانقاه شیخ صفی , , ,•منزل و خانقاه شیخ صفی , , , ,سردر ورودی ,•سر در ورودی بقعه , اسماعیل بن نقّاش اردبیلی ,شد,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری کلیسای جامع اوری فرانسه اثر ماریو بوتا
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد کو.اس در ترکیه ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد الغرا در عربستان سعودی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد جامع حوریه در اندونزی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد الهدی نوسانترا در اندونزی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد انعکاس در امارات متحده عربی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد شاعر محمد پارا جامع در بنگلادش ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد التسامه در تونس ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد قرمز در بنگلادش ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد جامع المتقین در اندونزی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد بیت اور رایان در بنگلادش ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد التوفیق در اندونزی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد نورالیقین در اندونزی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد انعکاس در امارات متحده عربی ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد رحمه در پاکستان ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد باب السلام در عمان ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مسجد مملوکی لنست در کویت ,pptx
پاورپوینت بررسی تناسبات در معماری کلیسای سنت آندریا، مانتوا
پاورپوینت بررسی کلیسای یونیتی در شیکاگو اثر فرانک لوید رایت
پاورپوینت بررسی کلیسای سنت مارک کاتولیک رومی در پیاتزا سن مارکو، ونیز

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد