خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود پاورپوینت بررسی طراحی مجتمع مسكوني

   تعدادبرگ: 359 اسلاید .   قیمت: 30000 تومان   حجم فایل: 2092 kb  تعدادمشاهده  7


دانلود پاورپوینت بررسی طراحی مجتمع مسكوني
بخشی از مطلب

پيشنهاد طرح تحقيق
دانلود پاورپوینت بررسی طراحی مجتمع مسكوني
دانلود پاورپوینت بررسی طراحی مجتمع مسكوني دگرگونی شرايط نامطلوب در وضع موجود به شرايط مطلوب در وضع آتی , امری است که همواره روياروی " انسان " قرار داشته و دارد . شرايط نامطلوب وضع موجود – که " واقعيات " نام می گيريد – در زمان های خاص "مسايلی" را مطرح می کنند که هريک " راه حل " موردی خويش را می طلبد . تاريخ " عروج انسان " مملو از فرآيند طرح مسئله , روش های شناخت , کشف راه حل ها و دگرگونی شرايط است .
   مسکن به عنوان يکی از پديده ها واقعی , از نخستين مسايلی است که بشر همواره با آن دست به گريبان بوده و همواره برای دگرگونی و يافتن پاسخی مناسب , معقول و انديشيده شده برای آن است.
   اين رساله تحت عنوان " مجتمع مسکونی منطقه 22 " درصدد تلاش برای شناخت اهداف و ابعاد مختلف مسکن و ارائه راهکارهای متناسب با آن می باشد .
 دانلود پاورپوینت بررسی طراحی مجتمع مسكوني
بيان مسئله
   غارها , خانه های گلی , سنگی , چوبی , آجری , شيشه ای , بتنی و فلزی مسکن انسان در طول چندهزار سال حيات او بر زمين بوده است .
   مسکن مهم ترين تأمين کننده تمدن و خانه بهترين نگهداری فرهنگ اجتماعی جامعه است . (بنجامين درزا ايلی)
   مسکن يکی از فاکتورهای اساسی تعادل و پاپرجايي اجتماع انسانی می باشد . مسکن حافظ کيان خانواده و روابط بين اعضای آن است . داشتن مسکن مناسب مانند ساير نيازهای بشری از حقوق اوليه انسان هاست و در قانون اساسی ( اصل سی و يکم ) بر اين نکته تأکيد شده است . ( می توان خانه را اساساً نوعی سرپناه انگاشت , اما طرح آن آينه ای انديشه های موجود در باب فضا , زيبايي شناسی , آداب و فرهنگ مردم است . )
   فقدان مسکن و کيفيت نامناسب آن با افزايش ميزان بزه کاری , طلاق و از هم گسيختگی های اجتماعی ارتباط مستقيم و تنگانگی دارد و به عنون يک عامل بازدارنده در رشد و اعتدال اجتماعی , فرهنگی و روانی به شمار می رود . همچنين نداشتن مسکن موجب پيدايش پديده های نابهنجار اجتماعی از قبيل خيابان خوابی , آلونک نشينی و زاغه نشينی می شود که اين چنين زيستنی ساختار شخصيتی نابهنجاری به افراد می بخشد .
   فقدان مسکن و يا کيفيت نامناسب آن عامل مؤثری در پيدايش پديده هايي چون اضطراب , افسردگی و اختلالات رفتاری به شمار می رود و سبب کاهش مقاومت روانی و جسمی فرد در مواجهه با مشکلات می گردد . اهميت مسئله مسکن از بعد روانی تا اندازه ای است که با در نظر گرفتن مراحل تحول روانی کودکان , آن ها نيازهای روانی خود را در سنين پايين در خانواده و از طريق والدين خودبرآورده می کنند .
 
هدف : ( مجتمع مسکونی منطقه 22 )
   هدف عمده , شناخت ابعاد مختلف خانه ( کيفی و کمی ) می باشد , يعنی در اين پروژه سعی شده تا وجوه اقتصادی , اجتماعی , کالبدی و ... مورد توجه قرار گيرند . با توجه به مجتمع قرار است نيازهای سکونتی خانواده های قشر متوسط و جوانان ايرانی را مورد توجه قرار دهد .
 دانلود پاورپوینت بررسی طراحی مجتمع مسكوني
مبانی نظری عام طرح
- برای طراحی خانه ای مناسب اولين گام می تواند شناخت مسکن با توجه به تعاريف ارائه شده باشد که بهبود کيفيت زندگی اجتماعی , فراهم ساختن فعاليت های زيستی خانواده شامل جمعی و فردی و فراهم ساختن خدمات و تسهيلات برای بهزيستی و سلامت خانواده , از اهم موضوعات اين تعاريف می باشد .
- اما بررسی نيازها و رفتارهای سکونت , از پارامترهای مهم در طراحی فضاهای مسکونی است , که شامل نيازهای بيولوژيکی , اقتصادی و اجتماعی می باشد .
   البته نيازها برای خانواده های مختلف با توجه به سطح درآمد , رده نسبی و تمايلات آن ها متفاوت خواهد بود . پس در نظرگرفتن واحدهای مسکونی با شرايط و متراژهای مختلف و همچنين فضاهايي با کاربری های متنوع در مجموعه برای مرتفع ساختن اين مسئله می تواند مفيد واقع شود.
- انسان به اجتماع و زندگی با مردم محتاج است , پس چه بهتر که در طراحی مسکن متناسب با نيازهای کاربران بکوشيم تا روابط همسايگی را تقويت کنيم , ضمن اين که برای آسايش بيشتر ساکنين بايد در حفظ حريم و حرمت نيز کوشيد .
- برای ارتقاء کيفيت محيط شهرمان خواهيم کوشيد پارامترهايي که برای اين منظور به کار می روند عبارتند از : زيبايي , هويت , هماهنگی , نظم , ماندگاری , پايداری و تغييرپذيری .
- طراحی مناسب دسترسی ها به طوری که افراد پياده و سواره هرکدام احساس امنيت و آسايش در راه خود داشته باشند .
- در نهايت حفظ و گسترش فضای باز به کمک طراحی آب و گياهان برای بهبود کيفيت محيط زندگی و ايجاد آرامش و سرزندگی در مجموعه از نکات قابل توجه در طرح می باشد .
 دانلود پاورپوینت بررسی طراحی مجتمع مسكوني
انتخاب سيستم
   با توجه به نوع عملکرد پروژه و محاسبات اقتصادی , سيستم سازه پيشنهادی , پيش ساخته بتنی می باشد که بطورکلی در دتايل معرفی شده است . فوندانسيون اين مجموعه , به صورت پی نواری می باشد
معرفي موضوع مجتمع مسكوني
يك نمونه مشهور مسكن كه در ايران و در قرن 14 شمسي و با منسوخ شدن خانه هاي سنتي حياط داخلي رواج يافته است، خانه هاي رديفي (Row House) مي باشد. اساساً اين نوع مسكن بر مبناي تفكيك قطعات و مالكيت فردي قطعه زمين مسكوني استوار است، و در صورتي كه فقط شامل يك واحد مسكوني باشد، مسكن اختصاصي (Detached) يا مستقل نام مي گيرد. در اين نوع مسكن هم اكنون در زبان عاميانه ويلايي و امثالهم خوانده مي شود، فقط مربوط به يك خانواده مي شود و امكان استفاده بيشتر از يك خانواده در آن وجود ندارد.
در ايران به علت تغيير الگوي مصرف در زمينه مسكن و كارآيي نامناسب مسكن اختصاصي با توجه به هزينه نگهداري زياد آن، با تغيير قوانين شهرسازي و افزايش تراكم نوع ديگري از مسكن و خانه هاي رديفي به وجود مي آيد، كه داراي مسائل و معضلات بسيار عديده معماري و شهرسازي مي باشد. در همان قطعات تك واحدي، با افزايش اشكوب و تراكم، اقدام با ساخت واحدهايي مي شود كه در يك حياط بسيار كوچك (معمولاً محل عبور و پاركينگ خودروهاي شخصي) مشترك هستند و چند خانواده به جاي يك خانواده قبلي، در آن ساكن مي شوند. اين نوع مسكن هر چند كه داراي ديوارهاي جداكننده از ساير قطعات مسكوني مي باشد. مسكن اختصاصي و مستقل نمي باشد و در رده نيمه اختصاصي با Seni detached قرار دارد. متأسفانه در ايران به علت رعايت نشدن استانداردهاي انساني مسكن و شهرسازي ورواج پيش بيني نشده مسكن نيمه اختصاصي، مسائل عديده اجتماعي و اقتصادي بروز كرده است، كه نمونه آن نداشتن پاركينگ به ميزان كافي، عدم رعايت تهويه و نورگيري مناسب غالب ساختمان ها و مسائل تأسيسات زيربنايي شهري همانند فاضلاب، آب هاي سطحي و ... مي باشد.
متأسفانه در همه طرح هاي آماده سازي و شهرسازي غالباً اين نوع مسكن مورد نظر و برنامه ريزي بوده است.
در طرح هاي آماده سازي ايران فقط با توجه به خانه هاي رديفي (Row Housing) و مسكن اختصاصي و نيمه اختصاصي شده است.
يك نوع ديگر مسكن كه در ايران مورد عنايت نبوده خانه هاي رويهم با تراسي (Teraced House) مي باشد. اين نوع اخير در زمينه هاي با شيب و عوارض زياد كاربرد فراوان دارد كه معمولاً يك قطعه زمين مسكوني، اختصاص به دو يا سه واحد مسكوني دارد كه در ورودي از هم مجزا هستند و با استفاده از شيب زمين از دو طرف شمالي و جنوبي براي هر واحد مسكوني طبقه پايين، حياط واحد فوقاني مي باشد.
در نهايت مسكن نوع آخر به عنوان اجتماعي يا (Clustered House) نوع خاصي از واحدهاي مسكوني است كه در آن واحدهاي آپارتماني داراي حياط مشترك هستند و حتي مي توانند در هر طبقه به صورت تك واحدي ساخته شوند، (يعني از مزاياي استقلال خانه هاي نيمه اختصاصي و اختصاصي هم بهره مند باشد) و در عين حال داراي فضاي باز و سبز و پاركينگ ميزان كافي باشند، اين نوع مسكن در صورتي كه در رعايت حريم و عرصه ها (Privacy) مرتكب اشتباهات شهرسازي و معماري مدرن، همانند طرح فضاهاي غير قابل كنترل و عمومي بدون برنامه ريزي، راهروهاي طولاني و ... بشوند، مي تواند معضلات مهم اجتماعي را تشديد نمايد. (افزايش جرم، جنايت و محل اجتماع تبهكاران) برخلاف مسكن اختصاصي و نيمه اختصاصي اين نوع مسكن مي تواند تراكم هاي بالا را بپذيرد و انواع مختلف واحدهاي مسكوني از لحاظ متراژ، طبقات و امكانات را ارائه دهد و ارزان قيمت و يا حتي لوكس طرح گردد.
مهمترين خصوصيت اين نوع مسكن، تجمع قطعات باز و سبز و استفاده از حداكثر تراكم مي باشد، در نتيجه شبكه هاي دسترسي درجه سه و چهار بسيار كوتاه و كمتر مي شوند، همچنين ايمني بيشتر و رفت آمد كمتري را دارا مي باشند.
مهمترين خصوصيت اين نوع مسكن اين است كه امكان طرح قطعات كوچك كمتر از يك هكتار را ندارد و در ايران به جهت مسئله مالكيت زمين و قطعات بسيار خرد كوچك، در بافتهاي موجود، طرح اين نوع مسكن بسيار مشكل مي باشد و يا آنكه مرتباً از طرف مقامات ذيربط مسئله تجمع قطعات مطرح مي گردد ولي عملاً همين قطعات فعلي هم به واحدهاي مسكوني بيشتري اختصاص مي يابند و اگر به عوارض اجتماعي و اقتصادي اين نوع مسكن(بدون برنامه ريزي درست) توجه نشود، در بلند مدت رواج آپارتمان هاي نيمه اختصاصي مي تواند موجب زيان هاي بسيار زيادي بشود، ضمن اينكه در اين نوع مسكن اصولاً خودگرداني بيشتر و در نتيجه، كاهش بار خدمات شهرداري ها و نهادهاي شهري ذيربط به مانند جمع آوري زباله، تأمين آب شرب، نگهداري فضاي سبز، دفع آب هاي سطحي، دفع فاضلاب، روشنايي محوطه و خيابان هاي درجه 3 و 4 و ... مطرح مي شود، اما ساكنان اين واحدهاي مسكوني با تشكيل هيئت مديره و تشكيلات خاص فقط موظف به پرداخت هزينه ماهيانه خدمات عمومي فضاي مشاع (شارژ) مي باشند.
 
بررسي شاخص هاي اصلي مسكن اجتماعي
از آنجايي كه تاكنون اكثريت قاطع طرح هاي مسكوني در ايران بر اساس تفكيك و واگذاري قطعات زمين ومسكن اختصاصي و نيمه اختصاصي (semi Detached, Detached) بوده است، هنوز مباني اصلي مسكن اجتماعي شناخته شده نيست. يكي از مهمترين خصيصه هاي اين نوع مسكن، طراحي همزمان شبكه هاي دسترسي درجه سه و چهار با طرح معماري مي باشد. در واقع قطعات زمين شبكه هاي دسترسي را در دل خود جاي مي دهند و اين شبكه ها به صورت نيمه اختصاصي عمل كرده و ترافيك عبوري حق گذر از اين مسيرها را ندارند. ضمن اينكه به علت تجمع قطعات و وجود خيابان هاي كمربندي دور قطعات مسكوني، به ميزان زيادي از سطح معابر درجه 3 و 4 كاسته مي شود، و فضاي باز و سبز كه به صورت مشاع در اختيار ساكنين است افزايش مي يابد.
در اين بخش همه شاخص هاي اصلي طراحي مسكن اجتماعي به ترتيب به صورت خلاصه شرح مي شوند و در نمونه هاي انتخاب شده ايراني و خارجي مورد بررسي قرار مي گيرند.
 دانلود پاورپوینت بررسی طراحی مجتمع مسكوني
و ......


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود پاورپوینت , بررسی طراحی مجتمع مسكوني,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,پاورپوینت مجتمع مسکونی گلدشتاین ساد,pptx
دانلود پاورپوینت بررسی خانه مدرن Jungle در جنگل‌های برزیل
دانلود پاورپوینت بررسی و تحلیل، مجتمع مسکونی آرک ویستا، ترکیه
دانلود پاورپوینت بررسی و تحلیل مجتمع مسکونی نیاوران
دانلود پاورپوینت بررسی خانه گروپیوس در لینکلن، ماساچوست اثر والتر گروپیوس
دانلود پاورپوینت بررسی خانه ­ی والستروم، جان لاوتنر لس ­آنجلس، کالیفرنیا
دانلود پاورپوینت بررسی خانه ی سرد در مجارستان
دانلود پاورپوینت بررسی خانه مدرن H2 BOX در تایلند
دانلود پاورپوینت بررسی اصول و ضوابط طراحی نمای ساختمان ها
دانلود پاورپوینت بررسی خانه در کامیوزاکی از دفتر طراحی کوما
دانلود پاورپوینت بررسی خانه ى ويلايى كافمن اثر ريچارد نيوترا
دانلود پاورپوینت بررسی معماری و طراحی اقامتگاه Lima Duva
دانلود پاورپوینت بررسی نمونه های موردی مجموعه مسکونی پایدار
دانلود پاورپوینت بررسی ملاحظات تاسیساتی در طراحی یک مجموعه مسکونی
دانلود استاندارد اتاق خواب,پاورپوینت
دانلود ضوابط و مقررات ساختمان و فضای سبز,پاورپوینت
دانلود بررسی مجتمع مسکونی آوا آهنگ (نمونه مشابه مسکونی),پاورپوینت
دانلود پاورپوینت بررسی ساختمان دانیال (نمونه مشابه مسکونی),پاورپوینت
دانلود بررسی ساختمان مسکونی نخجوان (نمونه مشابه مسکونی),پاورپوینت
دانلود بررسی مجتمع مسکونی مکزیک (نمونه مشابه مسکونی),پاورپوینت

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد