خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود پاورپوینت بررسی مجتمع ویل فریتز ون دونگن

   تعدادبرگ: 30 اسلاید بهمراه نقشه و تصاویر .   قیمت: 15000 تومان   حجم فایل: 1912 kb  تعدادمشاهده  13


دانلود پاورپوینت بررسی مجتمع ویل فریتز ون دونگن
بخشی از مطلب
فریتز ون دونگن در سال ۱۹۸۰ از دانشکده تکنولوژی و معماری شهر ولف در هلند فارغ التحصیل شد. وی در سال ۱۹۸۵ دفتر شخصی خود را تاسیس و در سال ۱۹۸۸ به همراه چهار معمار هلندی دیگر شرکت dearchitecture را تاسیس نمود که هم اکنون بیش از ۱۲۰ کارمند و معمار در ان مشغول به کار می باشند. انطباق و ایجاد هماهنگی میان اصول معماری امروزی، شهرسازی جدید و تکنولوژی پیشرفته از ایده های اصلی این دفتر است.

یکی از اساسی ترین مشکلات شهرهایی نظیر آمستردام محدودیت های توسعه شهری به دلیل احاطه این شهر توسط آب می باشد. برای حل این مشکل راهی جز ایجاد جزایر مصنوعی باقی نمانده و اکنون بسیاری از جمعیت شهر در چنین جزایری زندگی می کنند. ساختمان مجتمع ویل در منطقه بندرگاهی Barnea Sporenburg در امتداد سواحل حاشیه شهر امستردام واقع شده است که طراحی طرح جامعی برای این جزایر بندرگاهی بر عهده دفتر شهرسازی WEST8 بوده است. این جزایر که به صورت مصنوعی و با هزینه ای بسیار زیاد احداث شده اند توسط پل هایی به یکدیگر و به بافت شهر متصل می باشند.
در این طرح توسعه علاوه بر دفاتر کار، باراندازها، انبارها و تاسیسات شهری، مجتمع های مسکونی متنوعی برای کارگران بندرگاه طراحی و اجرا شده است که به جز مواردی خاص اکثرا از تکرار ساختمان هایی دو طبقه برروی پیلوت پدید امده اند. پیروی از الگوی پیلوتی در این مناطق به دلیل رطوبت زیاد زمین و همچنین تامین پارکینگ مورد نیاز ساکنین بوده است.

این مجتمع شامل ۱۲۴ واحد اپارتمانی است که اکثر واحدها دوبلکس و فاقد تراس با بالکن می باشند. تاب خوردگی قطری ساختمان سبب شده است تا نور روز به شکل عادلانه تری میان پنجره های رو به حیاط مرکزی تقسیم شده حیاط مرکزی نیز دلبازتر و پرنور تر به نظر اید و در عین حال در نقاطی که حجم به کلی از زمین فاصله گرفته است ورود به حیاط مرکزی و طبقات مجموعه نیز ممکن می باشد.

به همین منظور راه پله های شیشه ای به همراه اسانسور در این نقاط قرار گرفته اند. همچنین این تاب خوردگی در حجم منجر به پیدایش واحدهایی متنوع در طبقات مجتمع شده که دسترسی به این واحدها نیز توسط راهروهایی که در نماهای رو به حیاط مرکزی مشاهده می شود میسر می باشد. در تراز همکف این مجتمع نیز از مکان یابی واحدهای مسکونی پرهیز شده و تنها در برخی نقاط فضاهای تجاری و خدماتی در همکف قرار گرفته اند. چنانچه در تصاویر مشاهده می شود ریتم بازشو ها در جداره های خارجی بسیار متنوع بوده و راهرو ها به صورت یکنواخت و تکراری پیرامون حیاط مرکزی نمی چرخند. هرراهرو در سطوح مختلف توسط پلکانی شکسته شده به سطحی دیگر می رود که این امر در نما نیز به نمایش گذاشته شده است. این ارتباط میان راهرو های طبقات غالبا در داخل و در بعضی نقاط بیرون از حجم ساختمان و در فضای ازاد شکل گرفتته است. جنس سقف، کف و نرده های راهروهای روباز همگی از چوب بوده که این امر راهروها را به شکاف هایی باریک و زرد رنگ برروی پوسته صیقلی و فلزی نما مبدل ساخته است.
در این بندرگاه مجتمع های مسکونی بسیاری در ابعاد مختلف به اجرا در آمده است اما از لحاظ مقیاس مجتمع ویل چندین برابر بزرگتر و مرتفع تر از توده های پیرامون خویش است. این تفاوت مقیاس به همراه تفاوت رنگ و مصالح ساختمانی و همچنین فرم خاص و شناور ساختمان سبب شده تا این مجتمع به عنوان شاخصی در مقیاس شهر نیز شناخته شود. طراحی ساده و مینیمالیستی فضای سبز مجموعه که از ان به عنوان پارکی در مقیاس محله نیز استفاده می شود بسیار ساده و جالب توجه است. فرم ساختمان و نماهای صیقلی آن نیز مجموعه را حقیقتا به نامش که معنی آن نهنگ می باشد شبیه می سازد.


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود پاورپوینت ,بررسی مجتمع ویل فریتز ون دونگن ,فریتز ون دونگن ,دانشکده تکنولوژی , معماری شهر ولف ,هلند ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی خانه ارچارد در هلند ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی خانه های ییلاقی دگردیسی دهه 70 Oss در هلند ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی آپارتمان هارلم در منطقه اسلاچتوئیس در هلند ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی خانه شرق غرب در هلند ,pptx
پاورپوینت بررسی معماری مجتمع مسکونی «نهنگ» ویل فریتز ون دونگن
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی خانه C در هلند ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی آپارتمان های جوف نینکه در هلند ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مجتمع مسکونی دوموس هوتاون در هلند ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی مجتمع مسکونی درب ها در هلند ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی پاویون کارگری در هلند ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی خانه پریستیلیو در هلند ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی خانه ترپ هاوس روتردام در هلند ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی تغییر خانه های کشاورزی در هلند ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی خانه درختی در هلند ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی خانه قایق در هلند ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی خانه ای پنهان در میان فضای سبز در هلند ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی خانه B7 در هلند ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی ویلا K2 در هلند ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی ویلا بی دبلیو در هلند ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی محله روزن هورست در هلند ,pptx

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد