پاورپوینت بررسی طراحی مسیرهای ارتباطی در مناطق مسکونی
بخشی از مطلب
اوليوت عملکرد، ترافیکي است. حد اکثر سرعت 50 تا 70 کيلومتر در ساعت، حفاظ صوتي ضروري است. بنا اغلب از مسير خيابان عقب نشسته اند . نقاطي به صورت بناهاي پيش آمده ارتباط بين خيابان و ساختمانها را بر قرار مي سازد. اين نقاط فضا را به قسمتهاي تقسيم کرده و به صورت نشانه مي تواند براي جهت يابي عملکرد داشته باشد.
-خيابان جمع و پخش کننده يا فرعي با سلسله مراتب که احداث ساختمان در لبه هاي آن مجاز مي باشد.
A : اولويت عملکرد، ترافيکي است . حد اکثر سرعت 50 کيلومتر در ساعت است.
طراحي آزاد مسير خيابان با تغيير جهت مسير و چشم انداز توسط بناهايي که در بعضي قسمتهاي جداره جلو نشسته و فضاهايي را به وجود آورده اند، صورت گرفته و بر آن
تاکيد شده است. و....
فهرست مطالب
طراحي مسير خيابان ، ورودي يک منطقه مسکوني
طراحي حريم يک ورودي
خيابان اصلي در منطقه مسکوني
عملکرد، ترافیکي
طراحي آزاد مسير خيابان
بافت معابر پياده يک شهر
پياده رفتن
واحد همسايگي
نوار مستحکم حاشيه خيابان
نوار غير مستحکم حاشيه خيابان:
خيابان فرعي مسکوني
انواع شبكه راههاي دسترسي به مناطق مسكوني
مجموعه مولکولی
مجموعه های خطی
مجموعه های حول حیاط مرکزی
بررسی چهار تیپ اشکال ساختمانی
دسترسي سواره به داخل مجموعه مسكوني
دسترسي نواحي مسكوني
سلسله مراتب دسترسي
شكل گيري محلات (از نظر تاريخي)
تداوم زندگي عمومي
مركز محله
موقعيت محلات مسكوني:
شكل گيري محلات به لحاظ ساختار
بررسي اجزا تشكيل دهنده محلات
معبر (كوي،كوچه،راسته،گذر):
انواع معابر:
شيوه هاي سازماندهي
اصول و عوامل موثر در نحوه استقرار فعاليت ها در كنار راهها
همگرايي فعاليتهاي همنوع
واگرايي فعاليتهاي ناسازگار
منابع ومأخذ