پاورپوینت بررسی طراحی و معماری خلاقانه زمین بازی کودکان
بخشی از مطلب
زمین های بازی به شکل هواپیما، کشتی، ساختمان ها و حیوانات مختلف طراحی شده اند. بچه ها در سنین مختلف می توانند در این زمین های بازی بالا رفتن از دیوار، پله های طنابی و سرسره های سرگرم کننده را تجربه کنند.
دوران کودکی دوران کشف تازه جهان است واین کشف براساس امکاناتی که محیط اجتماعی دراختیارش می گذارند صورت می گیرد. کودکان موجودات ویژه ای هستند که منحصر به فردند و هر کدام جوهره خاص خود را دارند .
زیبایی خلوص، سادگی وصمیمیت یک کودک دراین است که بتواند خود را آنگونه که هست بنماید .
کودکی اساسی ترین مرحله زندگی است . این دوره صرفا تدارک زندگی بزرگسالی نیست، بلکه خود زندگی است .
تنها راه پختگی انسان این است که به او فرصت دهیم در دوره کودکی کاملا پخته شود و نباید او را شتابزده وارد دنیای بزرگسالی کنیم چون خلاقترین وپاک ترین اندیشه های یک بزرگسال همان اندیشه هایی است که به اندیشه های کودکی شباهت دارد .
گذر از مرحله رشد، مانند بالارفتن از پلکان یک نردبان است. همه کودکان از ای پله ها بالا می روند اما بالا رفتن از آن در همه کودکان همزمان نیست .
پس این کاهش کنجکاوی در کودکان به نحوه آموزش غلط برمی گردد. خستگی از درس به این دلیل تکیه زیاد به محفوظات بی توجهی به مقررات و انضباط جدایی مدرسه از جامعه ، نبود مهارت های اجتماعی همه از عوارض روشهای اشتباه آموزشی است که باعث نابودی رشد وخلاقیت کودک و طبعا نابودی زندگی بزرگسالی او می شود. ذهن سیال و روان کودک را نباید به آموزش های ایستا واجباری محدود کرد. این گونه آموزش ها کودک را فردی بیگانه با خود وزندگی واقعی بار می آورد .
وقتی یک کودک سعی می کند همه را از خود راضی نگه دارد، محتاج می شود که مورد تایید همه قرار گیرد و به خود اعتماد ندارد. وی همیشه نگران نگاه های پنهان بزرگسالانش است .
تصور کودک از خود وابسته به تجربیاتی است که ازگذشته خویش اندوخته است واینها همان چیزهایی است که دیگران در پنهان در مورد او گفته اند .
و....