خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی معماری استادیوم آلیانز آرنا آلمان اثر هرتزوگ و دمورن - Herzog & de Meuron ArupSport

   تعدادبرگ: 63 اسلاید نقشه ها و تصاویر حجم فایل: 5266 kb .   قیمت: 8000 تومان   حجم فایل: 27 kb  تعدادمشاهده  8


پاورپوینت بررسی معماری استادیوم آلیانز آرنا آلمان اثر هرتزوگ و دمورن - Herzog & de Meuron ArupSport

بخشی از مطلب
آلیانز آرنا [ˈaˈli̯ants ʔaˌʁeːnaː] یک استادیوم فوتبال در مونیخ ، بایرن ، آلمان با 75000 صندلی صندلی است. این پنکه پلاستیک ETFE به واسطه بیرونی بودن پنل های پلاستیکی متورم شناخته شده ، اولین استادیوم در جهان است که ظاهری کاملاً تغییر رنگ دارد. این منطقه در 25 ورنر-هایزنبرگ-آللی در حاشیه شمال شهر Schwabing-Freimann مونیخ در Fröttmaning Heath واقع شده است ، این دومین عرصه بزرگ آلمان در پشت وستفالن استادیون در دورتموند است.
بایرن مونیخ از ابتدای فصل 2005-2006 بازی های خانگی خود را در آلیانز آرنا انجام داده است. این باشگاه قبلاً از سال 1972 بازی های خانگی خود را در ورزشگاه المپیک مونیخ انجام داده بود. 1860 مونیخ پیش از این سهم 50٪ در ورزشگاه را داشت ، اما بایرن مونیخ سهام خود را با 11 میلیون یورو در آوریل 2006 خریداری کرد. این ترتیب به 1860 مونیخ می داد. استادیوم در حالی که تا سال 2025 هیچ مالکیتی را حفظ نکرده است.  با این حال ، در ژوئیه سال 2017 قرارداد اجاره به پایان رسید و بایرن مونیخ را تنها مستاجرین ورزشگاه معرفی کرد.

همچنین هرتزوگ و دمورن بر این باور بودند كه، استادیوم‌ها تنها مكان‌هایی برای تماشای یك برگزاری همایش‌ها و امكانات رفاهی دیگر برای برگزاركنندگان و رسانه‌های گروهی می‌باشند كه در این میان شیوه پوشش سقف و گاه خودنمایی سازه آن به عنوان ویژگی منحصربفرد استادیوم تنها بخشی از معماری آن را شكل می‌دهد. در خصوص فضای داخلی استادیوم نیز، اولین مسئله مورد توجه آنها، ایجاد نزدیك‌ترین رابطه و هیجان ممكن میان بازیكنان و تماشاگران فوتبال بود. فضایی كه هرتزوگ و دمورن آن را به تئاتر های گلوب شكسپیری یا دهانه آتشفشان (به سبب وجود حرارت و التهاب ناشی از گدازه‌ها) تشبیه می‌كنند. زمانی كه استادیوم در طی یك مسابقه مملو از تماشاگر است‌، در این صورت است كه معماری به كنار رفته و تماشاگران و بازیكنان برای تجربه‌ای از جنس هیجان به جزئی از بنا تبدیل می‌شوند.
این فضا (سكوهای تماشاگران) به مثابه مكانی است كه كیفیت‌های فضایی آن به وسیله شیب قرارگیری صندلی‌ها، حس پیوستگی میان قسمت‌های زیرین و بالایی، ایجاد حالت انحنا و خمیده در ردیف‌های صندلی‌ها برای القا حس بیشتری از احاطه‌داشتن بر بازی، و پوشش سازه پشت تماشاگران و سپس صفحات مات ETFE، تعیین می‌شود. برای رسیدن به چنین كیفیتی كه مورد نظر هرتزوگ و دمورن بود، آنها 66000 صندلی تماشاگران را در سه تراز به شكل مورد نظر خود آرایش دادند. پوشش نقره‌ای صندلی‌های استادیوم كه از نوع استاندارد تاشو، صندلی های VIP و صندلی‌ لژ (The Box Seat) می‌باشند، سبب می‌شود كه صندلی‌ها بسته به زاویه برخورد نور، رنگ‌مایه‌های مختلفی منعكس كنند و این عامل حالت‌های بصری مختلفی را در استادیوم ایجاد می‌نماید. البته تعداد 10000 صندلی كه در هركدام از دو جایگاه شمالی و جنوبی قرار گرفته‌اند به صورت صندلی‌های متحرك می‌باشند كه در موارد ضروری برچیده شده و تماشاگران به صورت ایستاده تماشا خواهند نمود. 

مشخصات عمومی و کاربری پلان ها در تراز مختلف: تا پیش از تصویب طرح نهایی، سی و سه طرح متفاوت برای ورزشگاه از شرکت مشاور طرح (هرزگ و دمورن) ارائه گردید. به غیر از جایگاه تماشاچیان، فضاهای داخلی ورزشگاه با بیش از 160 هزار متر مربع زیر بنا در هفت طبقه طراحی شده است. زیر زمین دوم: فضاهای خدماتی، تعویض لباس، پارکینگ، جایگاه رسانه ها. زیر زمین اول: عمدتا به پارکینگ ویژه اختصاص داده شده است. (در مجموع پارکینگ به ضرفیت 1100 خودرو طراحی شده است) طبقه همکف: همکف به فضای بیرونی دسترسی دارد و با سکوی وسطی و پائینی تماشاچیان در ارتباط است. (این طبقه ورود و خروج 44 هزار نفر را به عهده دارد) سرویسها و خدمات خاص تماشاچیان در این طبقه طراحی شده است. طبقه اول: رستوران تماشاچیان، فروشگاه‌ها و کافی شاپ. طبقه دوم: فضای اداری باشگاه، خدمات و کارکنان. طبقه سوم: در بخشهای غربی و شرقی ورزشگاه جایگاه و فضاهای خدمات مهمانان ویژه قرار دارد. طبقه چهارم: دسترسی به سکوی سوم (جایگاه تماشاچیان) از این طبقه امکان پذیر است. طبقه پنجم: تاسیسات بهره برداری و تجهیزات فنی. پوسته و نمای به کار رفته در آلیانز: خلاقانه ترین بخش طرح پوسته و نمای آن است که از جنس ETFE ساخته شده، رنگ نمای بیرون آن متناسب با رنگ لباس پیراهن تیمهای باشگاهی مونیخ قابل تغییر است. و شکل ظاهری آن که به بافت حصیر شباهت دارد از خطوط مورب و افقی تشکیل شده است.

و.....


فهرست :
 
مقدمه
 
مشخصات
 
پارکینگ
 
ابعاد
 
نمایش با رنگ و نور
 
تاریخ
 
جام جهانی ۲۰۰۶
 
مراسم بازگشایی جام جهانی ۲۰۰۶
 
معماری
 
آلیانز آرنا در هنگام ساخته شدن
 
مصالح مصرفی
 
سازه
 
امکانات استادیوم
 
تاریخ طراحی
 
آلیانز آرنا، خانه امن بایرن مونیخ
 


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری ,استادیوم آلیانز آرنا آلمان ,هرتزوگ و دمورن ,Herzog & de Meuron ArupSport ,پاورپوینت بررسی ,آلیانز آرنا ,استادیوم فوتبال , ,تاریخ , ,جام جهانی ۲۰۰۶ , ,مراسم بازگشایی جام جهانی ۲۰۰۶ , ,معماری , ,آلیانز آرنا در هنگام ساخته شدن , ,مصالح مصرفی , ,سازه , ,امکانات استادیوم , ,تاریخ ط,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری مجموعه ورزشی چند منظوره دوستدار محیط زیست
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری مرکز فرهنگی و ورزشی ژوشی و مرکز ورزشی در Leonberg
پاورپوینت بررسی معماری استادیوم ملی 55000 نفری سنگاپور اثر DP Architects
پاورپوینت بررسی استاديوم ملي ژاپن اثر زاها حديد
پاورپوینت بررسی معماری استادیوم Mames Stadium کاری از ACXT
پاورپوینت بررسی معماری بررسی ترمینال اسکی گاگزبن
پاورپوینت بررسی معماری مرکز ورزشی کمپبل استیون هال
پاورپوینت بررسی مرکز آموزشی ورزشی Kastelli ، اثر تیم معماری Lahdelma و Mahlamäki ، فنلاند
پاورپوینت بررسی معماری مجموعه آبی و استخر Feng Shui اثر استودیو طراحی Mikou فرانسه
پاورپوینت بررسی معماری مرکز بازی های آبی Aquamotion ، اثر Auer Weber ، فرانسه
پاورپوینت بررسی معماری مرکز ورزشی Platys Center
پاورپوینت بررسی معماری پارک مدرن فولدینگ اثر استودیو طراحی رویکرد
پاورپوینت بررسی طرح شهر شناور در سلمانشهر اثر معماران کامران هراتی
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی سالن چند منظوره ورزشی در اسپانیا,pptx
پاورپوینت تحلیل معماری مرکز ورزشی Vy اثر Symbiosis Designs LTD
پاورپوینت تحلیل معماری مرکز ورزشی در لئونبرگ Leonberg در آلمان
پاورپوینت تحلیل معماری مرکز فرهنگی و ورزشی ژوشی و ورزشی Leonberg
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری مجموعه ورزشی رفسنجان
پاورپوینت بررسی معماری دهکده ورزشی عالی SUPREME در رم ایتالیا
دانلود, پاورپوینت بررسی طراحی سالن بدنسازی 1R در استرالیا ,pptx

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد