خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود پاورپوینت ورزشگاه امام رضا (ع) ؛ مدرن ترین ورزشگاه ایران

   تعدادبرگ: 50 اسلاید .   قیمت: 2000 تومان   حجم فایل: 2501 kb  تعدادمشاهده  17


 
    ظرفیت تماشاگر ورزشگاه :30 هزار نفر
    مساحت زمین محل احداث ورزشگاه :5/4 هکتار
    زیر بنای ورزشگاه :حدود 20 هزار متر مربع
    موقعیت :مشهد –تقاطع بلوار خیام وفردوسی –ضلع شرقی سایت 12 هکتاری مجموعه ورزشی آستان قدس رضوی
 
-به نظر می‌رسد بعد از سال‌ها باید منتظر یک اتفاق خوب در زمینه ساخت یک ورزشگاه مدرن در کشور باشیم. ورزشگاه امام رضا در مشهد مقدس آخرین روزهای ساخت را سپری می‌کند.
 
-اولین استادیوم مسقف ایران که پیش از این رییس فدراسیون فوتبال آن را بی نظیرترین طرح ورزشی در ایران خواند، می تواند الگویی برای ساخت دیگر پروژه‌های عمرانی ورزش ایران باشد، ورزشگاهی منحصر به فرد که قابل مقایسه با دیگر ورزشگاه‌های ایران نیست و می‌توان به پشتوانه آن مسابقات بزرگی را در مشهد برگزار کرد.
 
-مشهد حالا صاحب نگین استادیوم‌های ورزشی ایران است. استادیوم امام رضا (ع) که به همت آستان قدس رضوی احداث شده را می‌توان بی نظیرترین استادیوم در ایران و حتی خاورمیانه از لحاظ معماری و امکانات دانست.
 
-پیشرفته‌ترین و مجهزترین استادیوم چندعملکردی ایران در قلب مشهد، فعالیت خود را تا چندی دیگر آغاز خواهد کرد.
 
-بدون شک با بهره برداری از چنین مجموعه ای بی نظیر در سطح کشور ، برگ زرین دیگری بر دفترچه افتخارات خادمین آستان قدس رضوی در عرصه خدمت رسانی به مردم رقم خواهد خورد.
 
 
    لیست مطالب داخل این پاورپوینت :
 
    معرفی ورزشگاه
    مشخصات ورزشگاه
    هزینه ساخت
    سالن های ورزشی زیر سکوی تماشاچیان
    تهویه سالن های ورزشی
    سالن های بدنسازی مجموعه
    روند شروع به کار پروژه ورزشگاه
    عملیات خاکبرداری و اجرای سازه بتنی مجموعه
    سقف ورزشگاه امام رضا (ع)
    تصاویر دیگری ازمسقف کردن ورزشگاه
    صندلی های وزشگاه
    چمن ورزشگاه
    قسمت VIPو جایگاه خبرنگران
    موزه و سالن همایش های استادیوم
    رختکن ورزشگاه
    پارکینگ ورزشگاه
    خروج از ورزشگاه
    پیست تارتان
    نورافکن های ورزشگاه
    افتتاحیه وزشگاه
    نظر مسئولان در مورد استادیوم
    نظر محمود گودرزی وزیر وزش درمورد ورزشگاه امام رضا (ع)
    علی کفاشیان و ورزشگاه امام رضا (ع)
    نظر مهدی تاج در مورد ورزشگاه امام رضا (ع)
    نظر غلامرضا بهروان رئیس کمیته برگزاری مسابقات لیگ در مورد ورزشگاه امام رضا (ع)
 
 
 
    نمونه ای از مطالب داخل این پاورپوینت :
 
    وجه تمایز اصلی استادیوم امام رضا (ع) :
 
وجه تمایز اصلی استادیوم  امام رضا (ع) با سایر استادیوم های داخل کشور در شکل گیری سالن های ورزشی با عملکردهای متنوع در فضای زیر سکوی تماشاچیان فوتبال می باشد که به پویایی و بقاء پروژه در دراز مدت کمک شایانی خواهد نمود.
 
از نکات جالب این استادیوم وجود 10 سالن فوق مجهز در رشته‌های مختلف ورزشی در قسمت زیر جایگاه‌های تماشاچیان است که این نوع طراحی برای اولین بار در ایران انجام شده است. این مجموعه سالن‌ها شامل سالن‌های بدنسازی، پینگ‌پنگ، جودو، تکواندو، کاراته، ژیمناستیک و…. می‌شود. یک کلینیک شبانه روزی و دایمی هم در مجموعه وجود خواهد داشت.هم چنین طراحی به صورتی است که آمبولانس میتواند تا داخل سالن های ورزشی هم وارد شود.
 
در این پروژه 10 سالن ورزشی به مساحت 9000 متر مربع و امکانات جانبی مورد نیاز آن پیش بینی گردیده است.
 
 
 
 
 
    سقف ورزشگاه امام رضا (ع)
 
با عنایت به اجرای پوشش جایگاه های استادیوم امام رضا (ع) ، مشاور اقدام به تحقیق و مطالعه بر روی شیوه های مختلف اجرای پوشش در استادیوم ها و سالن های ورزشی در سطح کشور و موارد مشابه در خارج از کشور نمود و پروژه های اجرا شده بسیاری ، از جوانب مختلف مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. نظر به اینکه تاکنون در هیچکدام از پروژه های استادیوم در سطح کشور پوشش با این ابعاد و سطوح اجرا نشده است ، مطالعات گسترده ای روی طرح پوشش استادیوم ها در خارج از کشور توسط مشاور انجام شد.
 
با پیگیری های انجام شده و مساعدت های قائم مقام محترم آستان قدس رضوی و از آنجا که اجرای این طرح نیاز به تکنولوژی و توانمندی خاص دارد در نهایت قرارداد اجرای سازه سقف جایگاه تماشاچیان با یک شرکت معتبر فرانسوی منعقد گردید که عملیات اجرایی آن طی ماههای اخیر آغاز گردیده است.
 
شایان ذکر است که سقف این مجموعه با مساحت پوشش 18000 متر مربع در کشور بی نظیر می باشد.
 
تمام استانداردهای لازم برای تکمیل و تجهیز ورزشگاه امام رضا (ع) لحاظ شده است و اکنون سازه‌هایی که برای مسقف کردن ورزشگاه استفاده خواهد شد، نصب گردید و مرحله مسقف کردن آن به مراحل پایانی رسیده است. سقف ورزشگاه توسط شرکتی فرانسوی ساخته شده است. این شرکت، سقف ورزشگاه المپیک لندن و چند ورزشگاه جام جهانی 2010 افریقای جنوبی و چند ورزشگاه برزیل در جام جهانی 2014 را هم اجرا کرده است.
 
این ورزشگاه تنها ورزشگاه تمام سرپوشیده ایران است.
 
در همکاری بین شرکت آذران سازه از فعالان در زمینه سازه های صنعتی و شرکت فرانسوی آلمانی الاصل آندرس نوبل که سابقه ی سال ها کار در زمینه سازه های خاص را دارد سقف استادیوم امام رضا طراحی شد و به مرحله ی اجرا رسید.  این سقف با سازه ای خاص و مدرن که هزینه ی نهایی  ساخت آن نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان پیش بینی می شود روح و ظاهر جدیدی به استادیوم امام رضا بخشیده تا حدی که می تواند در کنار سایر ویژگی ها این استادیوم را به یکی از استادیوم های مطرح در خاورمیانه تبدیل کند.
 
    تهویه سالن های ورزشی :
 
یکی از مشکلات مجموعه های ورزشی تهویه و هوای نامطلوب آن است که کلیه سالن های ورزشی این ورزشگاه مجهز به پیشرفته ترین سیستم های تاسیساتی بوده و دارای تهویه مطبوع و گرمایش و سرمایش هوشمند می باشند. و هوای سرویس های بهداشتی به طور کامل گرفته و در محل دیگری تخلیه می شود و سالن ها مجهز به دستگاه اکسیژن ساز هستند.
 
 
 
    سالن های بدنسازی مجموعه :
 
دو سالن بدنسازی مجهز نیز مختص بانوان و آقایان به طور جداگانه با بهترین برند‌های وسایل ورزشی تجهیز شده است که حدود 11 میلیارد تومان تنها هزینه خرید جدیدترین دستگاه های بدنسازی جهت این سالن ها شد.
 
 
 
 
 
    روند شروع به کار پروژه ورزشگاه :
 
جمشید مهریار، مدیرعامل تربیت بدنی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از استادیوم 30 هزار نفری امام رضا (ع) مشهد، 50 هزار متر مربع به فضاهای ورزشی شهر افزوده خواهد شد، گفت: از سال 1380 مطالعات بر روی این پروژه آغاز شد و پس از چندین سال طراحی و مطالعه به این طرح از استادیوم رسیدیم همچنین با توجه به حساسیت موضوع و محل قرارگیری مجموعه در داخل شهر، قبل از شروع طراحی این استادیوم مجوز شورای تامین شهر مشهد را پس از چندین مرحله کارشناسی اخذ و سپس باقی مراحل طی شد.
 
 
 
    عملیات خاکبرداری و اجرای سازه بتنی مجموعه :
 
عملیات اجرایی شامل خاکبرداری و اجرای سازه بتنی مجموعه در سه فاز زمانبندی گردید.که فاز اول آن شامل عملیات خاکبرداری و اجرای اسکلت ضلع شرقی پروژه توسط شرکت بتن ماشین قدس رضوی و در فاز دوم پروژه اجرای قوس های شمالی و جنوبی برنامه ریزی شده بود که اجرای اسکلت قوس شمالی به شرکت بتن و ماشین قدس رضوی و ضلع جنوبی به شرکت بنیان بتن واگذار گردید.
 
اجرای سازه ضلع غربی پروژه مجموعه به شرکت بستاب بنا واگذار شد و عملیات نازک کاری در سالن های ورزشی فازهای اول و دوم پروژه بر عهده شرکت های ساختمانی طوس متریک و بنا گستر طوس گذاشته شد.
 
شایان ذکر است همزمان با پایان عملیات اجرایی اسکلت بتنی در فاز سوم پروژه ، عملیات نازک کاری سالن های ورزشی فازهای اول و دوم پروژه نیز رو به اتمام می باشد.
 
عملیات سازه ای مجموعه با پیشرفت 100 درصدی تکمیل گردیده است و عملیات نازک کاری در کل مجموعه دارای پیشرفت فیزیکی 75 درصدی می باشد.
 
 
 
    افتتاحیه وزشگاه :
 
گفته می‌شود این استادیوم احتمالا با برگزاری یکی از دیدارهای تیم ملی در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در آینده‌ای نزدیک به صورت رسمی افتتاح خواهد شد. صحبتهایی برای برگزاری یک بازی دوستانه میان تیم ملی ایران و تیم ملی کشوری دیگر به مناسبت افتتاح این ورزشگاه مطرح شده است که البته هنوز قطعی نیست.
 
کفاشیان پیشنهاد کرده است از سال آینده همواره فینال جام حذفی ایران در این ورزشگاه برگزار شود.
 
آستان قدس قصد تیمداری حرفه ای ندارد و می خواهد این ورزشگاه را به تیمها اجاره دهد.
 
مهریار در پاسخ به اینکه با وجود چنین زیرساختی آیا تمایل به داشتن تیم و حضور در لیگ برتر فوتبال وجود ندارد، گفت: درصورتی که شرایط فرهنگی و اخلاقی در فوتبال کشور حاکم شود آستان قدس رضوی نیز وارد خواهد شد ولی با شرایط و فرهنگ امروز ورود آستان قدس، در شان نام مبارک امام رضا(ع) نیست.
 
وی همچنین در خصوص افرادی که از این استادیوم استفاده خواهند کرد اظهار کرد: تمامی امکانات این مجموعه برای استفاده عموم مردم مشهد و زائرین حضرت رضا(ع) خواهد بود و پذیرش از طریق کارت‌های ملی افراد صورت خواهد گرفت.
 
 
 
    نظر مسئولان در مورد استادیوم :
 
این استادیوم 30 هزار نفری در حالی مراحل پایانی ساخت خود را می‌گذراند که در بازدیدهای مختلفی که از سوی مسوولان داخلی و خارجی انجام شده تحسین همگان را به همراه داشته است.
 
پروژه ورزشگاه فوتبال امام رضا (ع) آنقدر خوب و مهندسی ساخته شده که نه تنها گودرزی وزیر ورزش که کفاشیان و همراهانش چندی قبل در طول بازدید از این طرح بی نظیر، چندین و چند بار لب به تحسین گشودند و از نحوه اجرای پروژه ابراز تعجب کردند و وجود این چنین ورزشگاهی را برای ورزش کشور و مشهد نعمتی بزرگ توصیف کردند.
 
    نظر محمود گودرزی وزیر وزش درمورد ورزشگاه امام رضا (ع) :
 
محمود گودرزی ورزشگاه امام رضا(ع) را
 مجهز ترین ورزشگاه کشور دانست و اظهار داشت:
 
یکی از بزرگترین و کاملترین و البته با کیفیت ترین مجتمعهای ورزشی با همت آستان قدس رضوی در این مکان احداث شده است که جا دارد از این بابت از مسؤولان آستان قدس رضوی تشکر و قدردانی نمایم. جای خالی چنین فضایی در مشهد حس می‌شد که با سرمایه‌گذاری‌ عظیم، این اتفاق رقم خورد و امیدواریم که این برکات شامل حال دیگر بخشهای استان نیز بشود و بتوانیم از این نوع تأسیسات فاخر و ارزشمند در مکانهای دیگر نیز استفاده شود.
 
    علی کفاشیان و ورزشگاه امام رضا (ع) :
 
علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه ورزشگاه فوتبال امام رضا (ع) بدون شک بی نظیر‌ترین طرح ورزشی در کل ایران است، اظهار داشت: «شک ندارم که این ورزشگاه در بازدید ناظران AFC در ردیف ورزشگاه‌هایی با امتیاز A+ قرار خواهد گرفت که از این حیث تنها ورزشگاه کشور خواهد بود.» (ورزشگاه آزادی تهران در ردیف A قرار دارد.) وی در ادامه گفت: «این ورزشگاه تمام استانداردهای AFC و FIFA را دارد و یکی از کارهای بزرگی است که در شأن آستان قدس رضوی و مردم استان خراسان به سرانجام رسیده است و بدون شک ماندگار خواهد شد. این ورزشگاه واقعاً منحصر به فرد است و می‌توان آن را در ردیف بهترین ورزشگاه‌های اروپا قرار داد.»
 
    نظر مهدی تاج در مورد ورزشگاه امام رضا (ع) :
 
مهدی تاج نایب رییس فدراسیون فوتبال نیز که از روند ساخت پروژه ورزشی امام رضا(ع) متعجب شده بود، گفت: «آستان قدس رضوی وقتی وارد کاری می‌شود آن کار را به نحو احسن به سرانجام می‌رساند که همین ساخت ورزشگاه امام رضا (ع) و تأسیساتی که در آن وجود دارد نمونه‌ای بارز از این دست است. باید به واقع بگویم این ورزشگاه آبروی نظام خواهد بود.»
 
    نظر غلامرضا بهروان رئیس کمیته برگزاری مسابقات لیگ در مورد ورزشگاه امام رضا (ع) :
 
بسیار عالی است ولی یک مقدار از کارهایش مانده است. باید زمین زیرسازی اش تکمیل شود اما خود سازه ورزشگاه عالی است. این از برکت امام رضا است. این ورزشگاه آبروی فوتبال ما می شود. ورزشگاه امام رضا یک ورزشگاه وی آی پی و درجه یک است. این ورزشگاه خیلی مدرن است و یکی از بهترین های آسیا می شود. ورزشگاه در داخل شهر مشهد واقع شده است  که این کمک می کند مردم راحت تر به ورزشگاه بروند. چمن طبیعی است. بانک چمن رول هم برایش دارند. دو تا هم زمین تمرین دارد که روی آن ها کار می شود. در ورزشگاه های بزرگ دنیا حتی برای تیم اصلی هم اجازه تمرین نمی دهند. زمین اصلی فقط برای مسابقه است.
 
امکانات مدرن بدنسازی دنیا را در ورزشگاه زدند. سالن های متعددی دارد. این ورزشگاه به روز ساخته شده. همه چیز دارد. سونا جکوزی و … فقط یکی دو مورد کوچک بود که باید اصلاح می شد. آدم به عنوان یک ایرانی افتخار می کند وقتی این ورزشگاه را می بیند.
 
همه این 35 هزار هوادار زیر سقف هستند و هر 4 ضلع مسقف شده است. پیست تارتان هم پیش بینی شده ، ورزشگاه کاملا المپیکی است.
 


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود پاورپوینت ورزشگاه امام رضا (ع) , مدرن ترین ورزشگاه ایران , معرفی ورزشگاه , مشخصات ورزشگاه , هزینه ساخت , سالن های ورزشی زیر سکوی تماشاچیان , تهویه سالن های ورزشی , سالن های بدنسازی مجموعه , روند شروع به کار پروژه ورزشگاه , عملیات خاکبرداری و اجرای سازه بتنی مجموعه , سق,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود بررسی ورزشگاه سانتیاگو برنابئو اسپانیا پاورپوینت

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد