خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود بررسی اصول نورپردازي در ساختمان ,پاورپوینت

   تعدادبرگ: 74 اسلاید   قیمت: 7400 تومان   حجم فایل: 1251 kb  تعدادمشاهده  0


اولین نکته در نورپردازیتوجه به رنگ وشدت نورها می باشد.مسئله دیگر اینست که نور ها نباید به داخل ساختمان بیایند زیرا باعث رنجش ساکنین  آپارتمان می شوند و اما نکته دیگر آنست که منبع نور نباید جز در موارد خاص دیده شود. نورپردازیباید هدفمند باشد و باعث زیبایی هر چه بیشتر بنا شود هماهنگی رنگ نور ها با رنگ متریال های انتخاب شده ، یکی از مهم ترین مواردی است که باید در هنگام برنامه ریزی برای نور پردازی به آن توجه کرد ،همچنین به این نکته نیز باید توجه کرد که کدام جنبه معماری بایستی مورد تاکید قرار گیرد یکی دیگر از ضوابط در مورد طراحی نورپردازی نمای ساختماندر مورد هماهنگی با محیط اطراف و آرایش دیواره های صاف و یکدست در تناسب با ابنیه مجاور می باشد.

 

 

 

 

 

 

مسلم است که نورها تاثير بسيار زيادي در زندگي انسانها دارد.مهمترين و اولين منبع نوري شناخته شده براي بشر خورشيد است که تاثير بسيار مهمي بر سلامت انسانها داشته و کاملا بر فرم عدسي و ميزان روشنايي چشم موثر است.
نماي ساختمان اولين مولفه ظاهري ساختمان است که ميتواند تاثير زيادي بر ساکنين و حتي منطقه داشته باشد.
شناخت نور و شناخت انواع سايه ها از عوامل مهم نورپردازي است.در اين مورد بايد به توازن نور توجه نمود.زيرا وجود سايه هاي نا خوشايند منظر ساختمان را به هم ميريزد و حتي طراحي سايه ها براي نور طبيعي روز هم اهميت بسزايي دارد.
    در گذشته نورپردازي صرفا مختص به مکان هاي اداري و تجاري و تفريحي و بطور کلي بناهاي شاخص مي شد،در صورتي که امروزه مبحث نورپردازي به قدري گسترش يافته که شامل نورپردازي نماي ساختمان مسکوني, تجاري ,هتل ,محوطه ,تالار, رستوران ,بانک ,پاساژ و .... مي گردد.

    نورپردازي بايد حس آرامش در بيننده بوجود آورد و لزوما نبايد براي جلب توجه  بيننده بکار رود بلکه  بايد براي ساکنين و عابرين منظري زيبا و آرامش بخش بسازد.
    نورپردازي  لزوما لازم  نيست تمام  نماي يک ساختمان را روشن کند بلکه بايد بروي نقاط مهمي از نما تاکيد کند.نقاطي مثل تغيير حجم,تغيير مصالح و يا در حد فاصل تغيير بعد ها.در واقع نورپردازي بايد احجام نوع کاربري و فرم يک ساختمان را مورد توجه قرار دهد.
    يک نورپردازي مناسب ازنظرانتخاب منابع نوري درست وبجا و جاي گذاري صحيح آن در نما ميتواند نماي شب يک ساختمان را حتي زيباتر از نماي روز جلوه دهد.


نورها نبايد پديده شلوغي و آلودگي نوري ايجاد کنند .بلکه رعايت زيبايي و اصول قوانين بصري بايد در نظر گرفته شود.مثلا در نماي رومي يا نماي کلاسيک, تقارن بايد کاملا واضح باشد.
اگر نور با شدت زياد و آمپر بالا به کار رود اين بار نور بر مصالح غلبه کرده و ناهماهنگي در نما بوجود مي آورد.نبايد فراموش کرد که واژه نورپردازي,به معني استفاده از نورهاي با شدت بالا نيست, بلکه به معني استفاده مناسب و به جا از بهترين منبع نوري در زمان مناسب است.يعني بايد نور مناسب در مکان مناسب به کار رود.


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود ,بررسی ,اصول , نورپردازي ,ساختمان ,پاورپوینت ,pptx,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی نقش رنگ در معماری جلوه های بصری و محرک های روانی
دانلود,پاورپوینت ارگونومي و اهميت آن در جامعه ( Ergonomy ),pptx
دانلود,پاورپوینت تناسبات در معماری,pptx
دانلود,پاورپوینت رياضي در معماري,pptx
دانلود,پاورپوینت گرافيك سه بعدي,pptx
دانلود,پاورپوینت فرم در معماري,pptx
دانلود,پاورپوینت ارگونومي كاربردي (اصول مهندسی انسانی),pptx
دانلود,پاورپوینت هندسه ترسیمی,pptx
دانلود,پاورپوینت دایره در معماری,pptx
دانلود,پاورپوینت نقطه در معماری,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی معماري مدرن و معماري پرش كيهاني ,pptx
دانلود,پاورپوینت هندسه معماری مکان ریاضی زمان,pptx
دانلود,پاورپوینت هندسه نااقليدسى و نسبيت عام اينشتين,pptx
دانلود,پاورپوینت ارتباط هندسه موسیقی معماری,pptx
دانلود,پاورپوینت مركز سطح ,pptx
دانلود,پاورپوینت تناسبات طلايي در هنر و معماري ,pptx
دانلود,پاورپوینت تناسبات در معماري ,pptx
دانلود,پاورپوینت مشخصات بصري فرم ,pptx
پاورپوینت بررسی مباني نظری طراحي در معماری
پاورپوینت بررسی اهداف و كاركردها بایدها و نبایدها طراحی نمای ساختمان

Text/HTML
 
شما باید در حالت ویرایش باشید تا بتوانید متن را ویرایش کنید.

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد