خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی هنر در معماري

   تعدادبرگ: 25 اسلاید   قیمت: 5000 تومان   حجم فایل: 296 kb  تعدادمشاهده  0


پاورپوینت بررسی هنر در معماري
 
فهرست مطالب
تعريف معماري
فرانسيس دي. كي. چينگ:
دكتر مهدي حجت نيز در تعريف معماري 
كريستوف الكساندر نيز در تعريف ساده‎اي از معماري 
معمار
واژه‌شناسی
تقسیم‌بندی‌های هنر
هنرهای کاربردی
هنرهای زیبا
طبیعت در معماری
سه نوع الهام‌پذیری از طبیعت در معماری
رنگ در معماری
فام‌های ثانویه 
تعریف هنر
رابطه هنرومعماری
گونه های هنر
معماری و هنر
کاشی کاری در معماری کهن ایران زمین
زبان مشترک در موسیقی و معماری 
اصطلاحات مشابه درمعماری وموسیقی
نکته
نقش ریاضیات وتناسبات درمعماری وموسیقی 
زیبایی در معماری:
رابطه زیبایی و معماری:
نقش کیفی اعداد در طرح کلی و آرایه ها:
جزئیات کار شده برگرفته از جذر دو در مسجد جامع فرومد، قرن ۷ ه.ق
 
 
بخشی از مطلب
 -مهمترین الگوی مادی هنر قدسی ،مخلوقات الهی هستند .
-مهمترین الگوی معنوی آن ،صفات الهی و قداست آن وابسته به ظهور قداست الهی.
- درآیه 18 سوره حشر ، چگونگی به وجود آمدن خلقت (هنر الهی) و سلسله مراتب تزل آفرینش تا مرحله صورت[هوا... الخالق البار، المصور له اسماءالحسنی]←شش مرتبه تزل از غیبت مطلق تا آثار پدیدآمده در هستی توصیف شده است.
1-هو: مرتبه ذات نامتعین الهی که تنها با ضمیر مبهم می توان به آن اشاره کرد،غیب مطلق
2-الله : مرتبه صفات و ویژگیها ، اولین مرتبه تعین الهی
3-خالق : مرتبه فعل که به واسطه آن هستی از درون نیستی شکل می گیرد.
4-بار : مرتبه فعل ،هستی متعین می شود و ویژگی خاص هر موجود تعریف می شود.
5-مصور : مرتبه فعل ،صورت و شکل متناسب برای هر موجود ایجاد می شود.
6- له اسماءالحسنی: مرتبه بازگشت از کثرت به وحدت
معماری یک هنر اجتماعی است.معماران گاه بناهایی را با ایده‌های شخصی طراحی می‌کنند و حتی می‌سازند، ولی بیشتر ساختمان‌ها با توجه به نیازهای اجتماعی طراحی می‌شوند. معمولاً از معماران انتظار می‌رود که یک ساختمان مشخص را در یک مکان مشخص طراحی کنند. در روند ساخت یک ساختمان افراد زیادی درگیر می‌شوند؛ به مقدار زیادی سرمایه و منابع و به تخصص‌های دیگری به جز معمار نیاز است. هم‌چنین قوانین و آیین‌نامه‌های ساختمانی، تصمیم‌گیری‌های معمار را محدود می‌کنند.
در طراحی یک ساختمان معمار تصمیم‌گیرندهٔ نهایی است؛ ولی خواست جامعه، قوانین و درخواست‌های کارفرما بر تصمیم‌های او اثر می‌گذارد. اتفاقی مشابه نیز در مورد ظاهر و نمای ساختمان‌ها می‌افتد. حتی امروزه که از تجربه‌های جدید و ناآشنای ظاهری استقبال می‌شود، در بسیاری از شهرها به ویژه شهرهای تاریخی مقرراتی وجود دارد تا ساختمان‌های جدید در قالب شهری جا بیفتند و از یک زبان مشترک ظاهری پیروی کنند.
 
صنعت كاشی سازی و كاشی كاری كه بیش از همه در تزیین معماری سرزمین ایران، و به طوراخص بناهای مذهبی به كار گرفته شده، همانند سفالگری دارای ویژگی های خاصی است. این هنر و صنعت از گذشته ی بسیار دور در نتیجه مهارت، ذوق و سلیقه كاشی ساز در مقام شیئی تركیبی متجلی گردیده، بدین ترتیب كه هنرمند كاشیكار یا موزاییك ساز با كاربرد و تركیب رنگ های گوناگون و یا در كنار هم قرار دادن قطعات ریزی از سنگ های رنگین و بر طبق نقشه ای از قبل طرح گردیده، به اشكالی متفاوت و موزون از تزیینات بنا دست یافته است. طرح های ساده هندسی، خط منحنی، نیم دایره، مثلث، و خطوط متوازی كه خط عمودی دیگری بر روی آنها رسم شده از تصاویری هستند كه بر یافته های دوره های قدیمی تر جای دارند، كه به مرور نقش های متنوع هندسی، گل و برگ، گیاه و حیوانات كه با الهام و تأثیر پذیری از طبیعت شكل گرفته اند پدیدار می گردند، و در همه حال مهارت هنرمند و صنعت كار در نقش دادن به طرح ها و هماهنگ ساختن آنها، بارزترین موضوع مورد توجه است.
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
, هنر در معماري ,پاورپوینت بررسی ,تعريف معماري ,فرانسيس دي. كي. چينگ: ,دكتر مهدي حجت نيز در تعريف معماري ,كريستوف الكساندر نيز ,تعريف ساده‎اي از معماري ,معمار ,واژه‌شناسی ,تقسیم‌بندی‌های هنر ,هنرهای کاربردی ,هنرهای زیبا ,طبیعت در معماری ,سه نوع الهام‌پذیری از طبیعت در معماری ,رنگ در معماری ,فام,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی تناسبات طلایی در 7 بنای تاریخی
پاورپوینت بررسی هنر و نقد در لبه مدرنیته
پاورپوینت بررسی از بازنمایی تا شبیه سازیتأثیر مدل سازی اطلاعات ساختمان (SEM) در معماری
پاورپوینت فانوس کمونیست
پاورپوینت بررسی زیبایی شناسی معاصر / هنر معاصر چیست
پاورپوینت بررسی هنر معاصر و نابودی زیبایی شناسی
پاورپوینت بررسی زیبایی شناسی ابزار و جیم داین
پاورپوینت بررسی طراحی و نسبت طلایی در معماری یونان باستان
پاورپوینت بررسی هنر کلاژ مکس ارنست
پاورپوینت بررسی معماری و قوم نگاری ، چرا قوم نگاری در فضای معماری مهم است؟
پاورپوینت بررسی گره و کاربندی
پاورپوینت بررسی معماری سیال تئوری مارکوس نواک
پاورپوینت بررسی مبانی نظری مبحث زیبایی شناسی
پاورپوینت بررسی نقش رنگ در طبیعت و معماری
پاورپوینت بررسی مبانی فضا و مكان در معماری و شهرسازی
پاورپوینت بررسی مبانی نظریه در معماری از منظر تاریخی
پاورپوینت بررسی نقش رنگ در معماری جلوه های بصری و محرک های روانی
پاورپوینت بررسی مبانی روانشناسی رنگ در معماری
پاورپوینت بررسی ارگونومی و نقش آن در محیط های آزمایشگاهی
پاورپوینت بررسی مبانی زیبایی شناسی در هنر و معماری

Text/HTML
 
شما باید در حالت ویرایش باشید تا بتوانید متن را ویرایش کنید.

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد