خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
نقش برتر پارس
 

دانلود تحقیق و مقاله، نقش برتر پارس

روش و توضيحات خريد
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل  در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان  آيگپ همه روزه از ساعت  10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل

  


ورود کاربران
 


ثبت نام
فراموشی کلمه عبور؟


بنر سمت جپ
 

کمی ثواب ذخیره کنید

https://mahak-charity.org/wp-content/uploads/2020/04/500x500-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.png

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک

 


فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی اصول و مبانی استاندارد و ضوابط آتش نشانی

   تعدادبرگ: 100   قیمت: 39900 تومان     تعدادمشاهده  6


پاورپوینت بررسی اصول و مبانی استاندارد و ضوابط آتش نشانی

تدارك راه هاي خروج از ساختمان و روشهاي تخليه افراد
دوربندي پلكانها و مسيرهاي خروج در تمام بناهاي با ارتفاع چهار طبقه و بيشتر، بناهاي با تصرف مخاطره آميز و بناهاي كسبي و تجاري كه تعداد متصرفان آنها در طبقات بالاي همكف بيش از ٧٥ نفر و يا در زير همكف بيش از ٤٠ نفر باشد، پلكانها، رمپها و مسيرهاي خروج ( اعم از وروديها،هالها، پاگردها و غيره ) بايد با ديواره هاي غير قابل احتراق داراي ٢ ساعت مقاومت حريق به طور كامل دور بندي و مجزا شوند . حداقل مقاومت اين ديوارها در ساير بناها به استثناء خانه ها ي يك يا دو خانواري يك ساعت است . در موارد ويژه چنانچه حفاظت بيشتري لازم باشد مقدار مقاومت با نظر كارشناس حفاظت از حريق تعيين خواهد شد . در مورد اعضاي سازه اي بنا كه بار ديوارهاي دور بندي و ديوارهاي تقسيم يا بار سقفها و كفهاي مربوط به قسمتهاي فوق الذكر را تحمل مي كنند نيز بايد حداقل به ترتيب ٢ و ١ ساعت مقاومت حريق رعايت گردد .
هرگاه هال ورودي به يك بنا به عنوان بخشي از راه خروج مورد استفاده قرار گيرد فضاهاي خدماتي از قبيل رستوران، آشپزخانه، انبار، مغازه، فروشگاه و ساير فضاهاي مشابه همجوار اين هال بايد به وسيله ديوار يا ديوار تقسيم كننده يا مقاومت حريقي حداقل به ميزان مندرج در جداول داده شود .
تدارك راه هاي خروج از ساختمان و روشهاي تخليه افراد منظور از تدارك راه ه اي خروج، به سه قسمت مسيري گفته ميشود كه در زير شرح داده ميشود :
راه خروج : راه خروج شامل تمام مسير پيوسته اي است كه از هر نقطه اي در داخل ساختمان شروع شده و به فضاي آزاد بيرون و همسطح زمين، خواه خيابان و معبر عمومي يا يك محوطه باز منتهي شود . به تبع ويژگ يها و عملكرد، مسير خروج به سه قسمت تفكيك مي شود و هر قسمت نامي جداگانه دارد :
‹‹ دسترس خروج، خروج و تخليه خروج ››
دسترس خروج
دسترس خروج نخستين و مهمترين بخش از مسير خروج است و به فاصله اي گفته مي شود كه شخص بايد تا رسيدن به مدخل خروج ( درب ورود به پله فرار طي كند . معمو ً لا اين مسافت نبايد از ٣٠ متر تجاوز كند . آمارها نشان ميدهد كه از هر ٤ نفري كه در آتش سوزي ها از بين مي روند يكنفر در اين قسمت از مسير و به علت نرسيدن به مدخل خروج جان خود را از دست مي دهد .
خروج
خروج به بخش مياني و به قسم تي از مسير گفته مي شود كه با ديوارها، كفها، سقفها و درهاي مقاوم در برابر حريق به صورت امن و محافظت شده ساخته مي شود و تا قسمت تخليه خروج ادامه مي يابد . خروج مي تواند دربرگيرنده فضاهاي مختلف و مسيرهاي افقي و عمودي باشد مانند درگاه ها، راهروها، شيب ها، پلكان ها، سرسراها و غيره .
تخليه خروج
تخليه خروج بخش نهايي مسير خروج و قسمتي است كه از انتهاي خروج آغاز شده و به فضاي آزاد بيرون از ساختمان هم سطح زمين مي انجامد . روشهاي تخليه افراد شامل تمام اقدامات و وسايل و تجهيزاتي است كه براي دور كردن متصرفان ساختمان از خطرات و اثرات حريق، برنامه ريزي، طراحي و بكارگرفته مي شود و شامل راه هاي خروج، چراغهاي اضطراري، علائم راهنما، شبكه هاي تشخيص و اعلام حريق، وسايل و تجهيزات تخليه دود و حرارت ( و يا ايجاد كننده فشار هوا در مسير خروج ) ، انواع ابزارها و لوازم آتش نشاني خودكار و غير خودكار ،تمرينهاي مربوط به فرار و غيره مي باشد

فهرست مطالب
شناخت ضرورت و اهمیت پیشگیری از حریق در اماکن
اصول و مبانی
ارزش آیین نامه های محافظت در برابر حریق
مقاومت ساختمان در برابر آتش سوزی
فصل 2
شناخت عوامل بوجود آورنده آتش و راه های مختلف خاموش کردن و
جلوگیری از آتش سوزی
کنترل اکسیژن
کنترل سوخت
کنترل حرارت
فصل 3
شناخت عوامل بروز حریق و حادثه در ساختمان ها
بی احتیاطی انسان
اشکالات فنی
ایجاد عمدی حریق
پدیده های طبیعی
انواع تصرفات
طبقه بندی تصرفات بر اساس میزان خطر
دسته بندی بناها بر اساس شکل کلی
تدارک راه های خروج از ساختمان و روشهای تخلیه افراد
فصل 4
آشنایی با سیستم های اعلام حریق
سیستم های اعلام حریق دستی و اتوماتیک
4 سیستم های اعلام حریق دستی
سیستم اعلام حریق معمولی
دتکتور دودی
دتکتور حرارتی
دتکتور شعله ای
شاسی اعلام حریق
آژیرهای اعلام خطر
تابلوهای مرکزی
فصل 5
آشنایی با سیستم های کنترل و اطفاء حریق
انواع سیستم های اطفاء دستی
انواع سیستم های اطفاء اتوماتیک
منابع


کلمات کلیدی مرتبط:
آتش نشانی ,اصول کلی آتش نشانی ,مبانی استاندارد آتش نشانی ,ضوابط آتش نشانی ,پاورپوینت آتش نشانی ,شناخت ضرورت آتش نشانی ,اهمیت پیشگیری آتش نشانی ,حریق در اماکن ,اصول و مبانی ,ارزش آیین نامه های آتش نشانی ,محافظت در برابر حریق ,مقاومت ساختمان در برابر آتش سوزی ,شناخت عوامل بوجود آورنده ,آتش و راه های ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری ایستگاه آتش نشانی گنگیل 119 سئول کره جنوبی
پاورپوینت بررسی معماری ایستگاه آتش نشانی میونموک کره جنوبی
پاورپوینت بررسی معماری ایستگاه آتش نشانی ماتارا Mataró
دانلود ,بررسی پاورپوینت معماری ایستگاه آتش نشانی شماره 5 در کانادا تیم معماران( STGM و CCM2),pptx
پاورپوینت بررسی ضوابط ، مقرریات و استانداردهای طراحی ایستگاه آتش نشانی
پاورپوینت بررسی ریز فضاها و برنامه فیزیکی مرکز آموزش و امداد آتش نشانی
پاورپوینت بررسی پیشینه و تاریخچه احداث آتش نشانی
پاورپوینت بررسی معماری ایستگاه آتش نشانی شماره 5 در کانادا
دانلود,ضوابط مکانیابی ایستگاههای آتش نشانی شهری ,پاورپوینت
پاورپوینت بررسی موضوع مکانیابی ایستگاه های آتش نشانی ، تاسیسات وتجهیزات شهری
بررسی الزامات آتش نشانی در مورد راه های خروج از ساختمان پاورپوینت
پاورپوینت بررسی مکان یابی ایستگاه آتش نشانی
پاورپوینت اصول مکان ایستگاه آتش نشانی ، تجهیزات شهری

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد