خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: بررسی طراحی در و پنجره برای کاهش اتلاف انرژی

   تعدادبرگ: 16 برگ ورد   قیمت: 3000 تومان   حجم فایل: 211 kb  تعدادمشاهده  7


بررسی طراحی در و پنجره برای کاهش اتلاف انرژی

اگرچه در و پنجره‌هاي آلومينيومي بدليل خواصي كه قبلاً ذكر شد يكي از محصولات قديمي و كاربردي در صنايع ساختمان سازي محسوب مي‌شوند ، اما با پيشرفت تكنولوژي و اهميت بهينه سازي مصرف انرژي ، اين پنجره‌ها نيز به تكنولوژي جديدي دست يافته‌اند كه به آن ترمال‌بريك يا گرما‌بند مي‌گويند . پنجره‌هاي آلومينيومي معمولي در هواي سرد رطوبت و سرما را از جدارة داخلي منتقل مي‌كنند و داراي فاكتور U بالايي هستند . سيستم ترمال‌بريك با حذف اين مشكل ، فاكتور U پنجره‌هاي آلومينيومي را از Btu/hr-sq.ft.f2 به  Btu/hr-sq.ft.f1 مي‌رساند . حاصل ساخت اينگونه پنجره‌ها اين است كه جدارة خارجي ، گرما و يا سرما را به جدارة داخلي انتقال نمي‌دهد . سيستم ترمال‌بريك پروفيلهاي عايق حرارتي از دو مقطع پروفيل آلومينيومي از هم مجزا كه توسط نوارهاي پلاستيكي پلي‌آميد به هم متصل شده‌اند تشكيل شده است .
    نوار پلي‌آميد مانع انتقال حرارت از يك محيط به محيط ديگر مي‌شود . كه در واقع عنوان ترمال‌بريك براي اين سيستم به اين علت است كه حرارت را مي‌شكند و مانع از نفوذ آن به محيط ديگر مي‌شود . پلاستيكهاي پلي‌آميد مصرفي در اين سيستم داراي خصوصيات زير مي‌باشند : بالا بودن نسبت استحكام مكانيكي به وزن ، پائين بودن ضريب انبساط حرارتي ، مقاومت در برابر مواد شيميايي ، آب ، اشعه و حرارت ، حفظ خواص مكانيكي در دماي بالا و طول عمر زياد .
    نوارهاي پلي‌آميد در محل اتصال به مقاطع آلومينيومي داراي چسب جامدي به صورت رشته سيم سفيد رنگ‌مي‌باشند كه هنگام عبور از كوره در دماي 180 درجه سانتي‌گراد فعال مي‌شوند وچسبندگي پلي‌آميد به قطعات را بيشتر كرده وباعث استحكام بيشتر مقاطع مي‌شود . معمولاً براي افزايش خواص پلي‌آميدها مواد افزودني به آنها اضافه مي‌كنند . از جمله اين مواد ، الياف كوتاه شيشه(فايبرگلاس)مي‌باشد . افزايش اين مواد باعث مي‌شود كه استحكام كششي و مدول الاستيسيته به ترتيب 100% و 200% افزايش پيدا كنند و پروفيل‌هاي عايق شده در دماي بالاتر تغيير شكل بدهند .
استفاده از پروفيل‌هاي ترمال‌بريك باعث مي‌شود مقدار اتلاف حرارت تقريباً10% اتلاف حرارتي از طريق پروفيل‌هاي معمولي شود . قابل ذكر است كه بيشترين مقدار حرارت از طريق شيشه‌ها تلف مي‌شود و در سيستم ترمال‌بريك از شيشه‌هاي دو جداره استفاده مي‌شود كه اتلاف حرارتي از طريق آنها تنها 25% اتلاف حرارتي از طريق شيشه‌هاي يك‌جداره مي‌باشد ، پس با همراه ساختن سيستم ترمال‌بريك و شيشه‌هاي دوجداره مي‌توان اتلاف حرارتي را تا حد بسيار بالايي كاهش داد .
    همانطور كه در سيستم شيشة ‌دو جداره توضيح داده شد در بين دو جدارة‌ شيشه‌ها مواد جاذب رطوبت قرار دارند كه مانع از نفوذ رطوبت به محيط ديگر مي‌شوند .
    چنانچه حدود 10% درصد از سطح خارجي ساختمان پنجره باشد آنگاه حدود 25% از اتلاف حرارتي ساختمان كاسته خواهد شد و در حدود 15% از مقدار سرمايه‌گذاري اولية موتور‌خانه و تاسيسات حرارتي و برودتي كاسته مي‌شود و مصرف انرژي 20% كاهش مي‌يابد .

 

 


کلمات کلیدی مرتبط:
,بررسی طراحی در و پنجره برای کاهش اتلاف انرژی ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی نور در معماری اسلامی و نور در معماری مدرن و داخلی
پاورپوینت بررسی معماری مقابر دوره سلجوقیان
پاورپوینت بررسی معماری خانه شیکیلی در گیلان
پاورپوینت تحلیل بررسی هنر معاصر جهان
پاورپوینت تحلیل بررسی معماری اصیل ایرانی اسلامی
پاورپوینت بررسی اثر هنر و فرهنگ ممالک تسخیر شده بر شکل‌ گیری معماری‌ اسلامی
پاورپوینت کامل و جامع بررسی هنر در تمدن اسلامی
پاورپوینت بررسی اصول کلی معماری اسلامی که الهام بخش خلاقیت جهانی است
پاورپوینت بررسی کاشی هفت رنگ در معماری
پاورپوینت بررسی مقرنس کاری در معماری سنتی
پاورپوینت بررسی معماری محراب مسجد برجسته ترین نشانه معماری اسلامی
پاورپوینت بررسی عناصر فضایی و کالبدی معماری سنتی ایران
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری اسلامی
پاورپوینت تحلیل و بررسی انواع گنبد و معماری گنبد در ایران
پاورپوینت بررسی پوشش طاق و قوس ها و چفت ها در معماری ایرانی
پاورپوینت بررسی کمبود معیارها و مفاهیم اسلامی در معماری معاصر ایران
پاورپوینت بررسی مقرنس و انواع آن در معماری ایران
پاورپوینت بررسی ساختمایه در معماری ایرانی
پاورپوینت بررسی ارﺳﻲ و روند شکل گیری ارسی در دوره های مختلف
پاورپوینت بررسی رنگ در هنر و معماري اسلامی

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد