خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی تنظیم شرایط محیطی در ساختمان ،بر اساس راهبردهای انرژی پایدار

   تعدادبرگ: 38 اسلاید   قیمت: 12000 تومان     تعدادمشاهده  0


پاورپوینت بررسی تنظیم شرایط محیطی در ساختمان ،بر اساس راهبردهای انرژی پایدار
 
بخشی از مطلب
طراحی گرمایش ، سرمایش وروشنایی ساختمان در چهار مرحله انجام می شود.(نمودار 3-2)
الف ) اولین مرحله ، طراحی کالبد ساختمانی می باشد، تا بتوان دفع گرما در زمستان را به حداقل رساند وجذب گرما در تابستان را نیز در کمترین مقدار خود نگه داشت وبتوان از نور به گونه ای موثر بهره جست.
ب) دومین مرحله شامل  استفاده از انرژی های طبیعی از طریق شیوه های نظیر سامانه های گرمایش ، سرمایش وروشنایی غیر فعال (ایستا) می باشد. تصمیمات مناسب در این نقطه می توان میزان مشکلات لاینحل در مرحله اول را به شدت کاهش داد.
مراحل یک ودو هریک از طریق طراحی کالبد ساختمان انجام می پذیرد.
ج) سومین مرحله شامل بکارگیری انرژی های طبیعی از طریق سامانه های فعال (پویا) می باشد.
د) ومرحله چهارم مشتمل بر طراحی تجهیزات مکانیکی می باشد. تا بتوان پس از آنکه بارهای حرارتی وروشنایی در مرحله 1و2و3 تا حدامکان کاهش یافتند ، آنها را بکار گرفت. بنابراین مقیاس تجهیزات مکانیکی را می توانبعنوان شاخصی برای میزان موفقیت معمار یا عدم موفقیت او در را استفاده از کالبد ساختمان جهت کنترل محیط داخلی آن مطرح ساخت.
باید در نظر داشت که با بکارگیری سیستم های مدیریتی هوشمند تنظیم شرایط محیطی نیز می توان برکاهش تجهیزات مکانیک تاثیر گذار بود.
 
گرم نگهداشتن وخنک ماندن 
این فصل به بحث در خصوص طراحی یک جداره حرارتی بدون درز ، می پردازیم.
اصطلاح محفظه گرمایی واژه مناسبی برای درک امکاناتی است که یک ساختمان هنگامی که یک از لحاظ گرمایشی کاملا عایق است در ذهن تداعی می کند. یک محفظه گرمایی هم رابطه مناسب از لحاظ مساحت به حجم دارد، هم یک عایق بسیار خوب است وهم بازشویی نسبت به بیرون داردکه کاملا ضد آب بوده وکل محفظه به صورت اکران انعکاس دهنده عمل می کند. (رایت، 12390، 111)
فرض کنید که بخواهیم سطل خاصی را پر از آب نگه داریم . به طور معمول احساس خواهیم نمود که بجای پر نمودن سطل ، می بایست تمامی نشتی ها ویا حداقل نشتی های عمده را برطرف سازیم. با این حال در بحث انرژی ، ما معمولا یک ساختمان پراز درز را به جای گرفتن درزهای آن ، با سرازیر ساختن گرمای بیشتر به داخل آن گرم نگاه داریم. اولین مرحله از رویکرد سه مرحله ای طراحی برای گرمایش یک ساختمان :
الف) دفع گرما
شیوه های عمده دفع گرما عبارت است از
عبور  
نفوذ   
 تهویه  
گرما از سقف ، دیوار، کف ، پنجره  ودرب از طریق عبور دفع می گردد. جریان گرما از طریق عبور با ترکیبی از هدایت ، جابجایی وتابش صورت می گیرد. نسبت هرکدام از این عبور تا حد زیادی بستگی به سامانه خاص اجزا دارد. میزان واقعی دفع گرما از طریق عبور از پوسته ساختمان تابعی از مساحت، اختلاف دمای بین داخل وخارج ومقاومت حرارتی می باشد.بنابراین با استفاده از دیوارهای مشترک (عدم وجود اختلاف دما بین دیوارها) ومقدار زیادی عایق بندی (مقاومت حرارتی) می توان دفع گرما واز طریقعبور ، به حداقل رساند.
گرما همچنین از طرق هوای سرد و اتصالات اجزا وشکاف اطراف درب ها وپنجره ها نیز دفع می شود. دفع گرما در نتیجه نفوذ هوا تابعی از مقدار هوای ورودی به ساختمان واختلاف دمای بین هوای داخل وخارج می باشد. مقدار هوای سرد که از سمت رو به باد ساختمان نفوذ می کند برابر با مقدار هوای گرمی است که از سمت پشت به باد خارج می گردد. اگر هوای داخل در حال مرطوب شدن باشد علاوه بر گرمای محسوس گرمای نهان نیز از طریق نفوذ در زمستان دفع می گردد. دفع گرما در نتیجه تهویه بسیار شبیه به نفوذ می باشد با این تفاوت که این دفع نوعی کنترل شده وهدفمند از تغییر هوا می باشد.
 
روش های تهویه در ساختمان
 
ب) جذب گرما
هرچند جذب گرما در یک ساختمان شبیه به دفع گرما می باشد با اینحال برخی تفاوت های اصلی نیز میان این دو وجود دارد. شباهت این دو مربوط به بخشی از جریان گرما از جداره ساختمان در نتیجه اختلاف دمای بین داخل وخارج آن می باشد. تفاوت های این دو نیز در اصل ناشی از بار مانع داخلی گرما ، تاثیر جرم حرارتی والبته عملکرد خورشیدی می باشد.
 
منابع داخلی گرما بسته به نوع ساختمان می توانند باری اصلی یا فرعی باشند. ساختمان های دارای با غالب داخلی ، ساختمان هایی هستند که در آنها مقدار زیادی گرما توسط افراد ، لامپ ها ، ووسایل برقی ویا ترکیبی از این موارد تولید می گردد.این گرما می تواند در هر دو شکل محسوس (بخار آب) باشد.
مشکل نفوذ معمولا در تابستان ، به دلیل سرعت کم باد ، از حساسیت کمتری نسبت به زمستان برخوردار می باشد. به جای آن تهویه اغلب منبع عمده ای در جذب گرما می باشد. این موضوع بخصوص در اقلیم های مرطوب به دلیل وجود گرمای نهان زیاد صادق می باشد. زمانیکه هوای گرم ومرطوب تابستان از طریق تهویه به داخل آورده می شود برای کاهش هردو گرمای نهان ومحسوس می توان از همان وسایل اصلاح گرما که پیشتر برای کاهش دفع گرما از آنها نام بردیم استفاده کرد.
 


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری ,تنظیم شرایط محیطی در ساختمان ،بر اساس راهبردهای , انرژی پایدار ,پاورپوینت بررسی ,طراحی گرمایش ، سرمایش وروشنایی , ساختمان در چهار مرحله ,طراحی کالبد ساختمانی ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی راهکارهای اقلیمی با هدف ایجاد معماری پایدار در تهران
پاورپوینت بررسی ساختمانهای خورشیدی
پاورپوینت بررسی انواع پنل های خورشیدی
پاورپوینت بررسی ساختمان های با انرژی خالص صفر راه حلی برای فردا
پاورپوینت بررسی کنترل باد یا جریان هوا در معماری
پاورپوینت بررسی سبک معماری ارگانیک و بناهای شاخص آن
پاورپوینت بررسی نشانه های معماری پایدار در معماری مازندران
پاورپوینت بررسی معماری بیونیک و نمونه بناهای سبک بیونیک
پاورپوینت بررسی طرح معماری آسمانخراش پایدار سنجاقک نیویورک آمریکا مزرعه عمودی
پاورپوینت بررسی عناصر و تکنولوژیهای ساختمان های سبز و انرژی صفر
پاورپوینت بررسی کاربرد انرژی خورشیدی در معماری
پاورپوینت بررسی معماری سالن همایش آکروس فوکوئوکا ACROS Fukuoka Prefectural
پاورپوینت بررسی پژوهشکده و مرکز نوآوری انرژی صفر و انتشار کربن صفر اثر مایکل گرین
پاورپوینت بررسی بام سبز یا باغ‌ بام ، تکنولوژی بام سبز در معماری
پاورپوینت بررسی مزایا و معایب کاربرد از دیوارهای سبز بعنوان سیستم سازه پایدار
پاورپوینت تحلیل بررسی شهر مصدر ابوظبی Masdar Institute نورمن فاستر
پاورپوینت بررسی مبانی معماری اکولوژیکی
پاورپوینت بررسی معماری دیوار سبز ، گرین وال ، بررسی نمونه های موردی دیوار سبز
پاورپوینت بررسی انرژی بیوگاز ،گاز زیستی ، و کاربرد آن در ساختمان
پاورپوینت بررسی سلول خورشیدی photovoltaic cell

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد