خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
نقش برتر پارس
 

روش و توضيحات خريد
جهت اطمينان از عملکرد و تضمين تحويل محصول به بخش ارتباط با ما بخش مجوز ها مراجعه بفرماييد ، شما مي توانيد به صورت آنلاين از درگاه  پارسيان، ملت و سامان خريد و درهمان لحظه از روي سايت اکثر فايلها را دانلود کنيد براي اين منظور مي بايست کليد افزودن به سبد خريد را در انتهاي هر صفحه کليک نموده و براي خريد به سايت بانک ارجاع داده شويد . با وارد نمودن رمز دوم  خريد را انجام و بلا فاصله فايل مورد نظر را دانلود کنيد ، در معدودي موارد پس از خريد بدليل سنگيني فايل و يا نرسيدن نوبت آپلود و يا هزينه ناشی از نگهداری فايل روی سرور فايل را در ايميل خود دريافت نماييد -پشتيبانی و پاسخگويی در صورت وجود مشکل  در دانلود محصولات سايت فقط با پيامک sms يا پيامرسان  آيگپ همه روزه از ساعت  10صبح الی21 شب روزهاي معمول و ايام تعطيل

  


ورود کاربران
 


ثبت نام
فراموشی کلمه عبور؟


بنر سمت جپ
 

کمی ثواب ذخیره کنید

https://mahak-charity.org/wp-content/uploads/2020/04/500x500-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA.png

پشتيبانی آنلاين

واتساپ-پيامک

 


فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پروژه طراحی موزه گل و گیاه

   تعدادبرگ: 231 برگ ورد+نقشه های اتوکدی و تصاویر سه بعدی   قیمت: 40000 تومان   حجم فایل: 22337 kb  تعدادمشاهده  1


پروژه طراحی موزه گل و گیاه
231 برگ ورد+نقشه های اتوکدی و تصاویر سه بعدی   
فصل اول:گل و گیاه    1
1-1-باغ ایرانی    1
1-2-مفهوم و چیستی باغ    1
1-3-باغ ایرانی: سیر تاریخی    2
1-4-باغ ایرانی: مفهوم و محتوی    4
1-5-استفاده های علمی از گیاهان:    8
1-6-کاربرد مهندسی گیاهان:    9
1-7-معماری: معماری پایدار    13
1-8-توسعه پایدار    14
1-9-معماری پایدار    16
1-10-معماری پایدار: دیدگاه    16
1-11-باغ های گیاه شناسی    19
1-12-باغ های گیاه شناسی ایران    21
1-13-پیشینه مصرف گل در ایران    21
1-14-مصرف و توليد گل و گياه در ايران :    22
1-15-واردات گل به ايران:    23
1-16-مراحل پس از برداشت و صادارت :    27
1-17-گلخانه (Greenhouse)    30
1-18-گلخانه آموزشي (Training G.)    30
1-19-گلخانه تحقيقاتي (Research G.)    30
1-20-گلخانه تفريحي    30
1-21-گلخانه تجاري    30
1-22-تاریخچه گلخانه    30
1-23-تاريخچه گلخانه در ايران    31
1-24-جهت گلخانه ها    31
1-25-جریان هوا در گلخانه    32
1-26-نواع سازه گلخانه    33
1-27-گلخانه هاي فلزي يا مدرن    33
1-28-انواع پوشش های گلخانه    33
1-29-خصوصيات سازه هاي پيشرفته و مدرن    34
1-30-آبیاری گلخانه‌ها    36
1-31-انواع روش‌های آبیاری    36
1-32-وﺳﺎﻳﻞ ﮔﺮﻣﺎﻳﺸﯽﮔﻠﺨﺎﻧﻪ ﻫﺎ    36
1-33-سکوها و بسترهای کشت    39
1-34-نحوه قرار گرفتن سکوها    40
1-35-سکوها و بسترهای زمینی گلهای بریده    40
1-36-زهکشی گلخانه    40
منابع:    41
فصل دوم:مفاهیم پایه در موزه ها    42
2-1مروري بر پيشينه و سوابق موزه    42
2-1-1-تعریف و مفهوم موزه    42
2-1-2-نحوه شکل گیری موزه ها در طول زمان    43
2-1-4-انگیزه گردآوری و مکان مقدس    45
2-1-5-اماکن مذهبی به مثابه ی گنجینه    47
2-1-6-مالکیت و ارزشیابی مواد    48
2-2-مقدمه اي بر امروز موزه ها    48
2-3-نحوه شكل گيري موزه ها در طول تاريخ    54
2-3-1 - تاريخچه پيدايش موزه در جهان    54
2-3-2- تاريخچه پيدايش موزه در ايران    56
2-4-طبقه بندي موزه ها    60
2-4-1-   انواع موزه    61
2-5-ضرورت ها و اهميت موزه    68
2-6  - نقش موزه در جوامع بشري    69
2-7 - راز موفقيت موزه ها    71
2-8 - ضرورت ايجاد موزه از ديدگاهي فرهنگي    72
2-9- ضرورت ایجاد موزه از دیدگاه آموزشی    74
2-10 - ضرورت ايجاد موزه از ديدگاه اجتماعي    76
2-11 - ضرورت ايجاد موزه از ديدگاه سياسي    78
2-12- تأثير موزه بر صنعت توريسم و نقش آن در توسعه اقتصادي    85
2-13  - ضرورت ايجاد موزه از ديدگاه فني و حفاظتي و امنيتي    88
منابع و مأخذ فصل 2    89
فصل سوم:مبانی نظری    89
3-1-بررسی مفهوم فضا در معماری    89
3-1-1-کیفیت فضا:    89
3-1-2-ویژگیهای فضا    93
3-1-3-معماری بر پایه فضا    96
3-1-4-مفهوم فضا از نظر اندیشمندان    97
3-1-5-نظر اندیشمندان در مورد فضا    101
3-2-رابطه درون و بیرون در معماری    103
3-3-رنگ در معماری ایران    110
3-4-ایهام وتداعی    112
3-5-گوناگونی معماری در ایران    113
3-6-حجم در معماری ایران    114
منابع:    116
فصل 4:برنامه فیزیکی طرح    116
4-7-1-.ارائه و نمایش آثار در داخل تالار به صورت آزاد    126
2-7-4.نمایش و ارائۀ آثار در داخل ویترین :    126
3-7-4.نمایش آثار در فضاهای باز و فضای سبز موزه:    127
-10-4تالارهای    130
-11-4کتابخانه    132
-12-4اتاق جلسات و سخنرانی:   Meeting rooms and Auditoriums    134
4-13-انبار و مخزن:    136
4-14-کارگاه:    137
15-4آزمایشگاه:    137
16-4-بخش امور اداری:    137
-17-4پارکینگ:    138
18-4-تأسیسات:    138
4-20-فروشگاه موزه و کتابفروشی:    140
منابع و ماخذ:    140
فصل پنجم:طراحی اقلیمی وبررسی پیشینه تاریخی    140
5-1-موقعیت جغرافیایی    140
5-2- موقعیت طبیعی    141
5-3-توپوگرافی و ناهمواری های شهر تهران    141
5-4-تاریخچه شهر تهران    141
5-5-ویژگی های اقلیمی    166
5-5-1- تأثیر طراحی اقلیمی در صرفه جویی انرژی    166
5-5-2- تجزیه و تحلیل عوامل اقلیمی    167
5-6-اصول طراحی اقلیمی    169
5-6-2-تهويه طبيعی در رابطه بااقليم    171
5-6-3-فرم ساختمان در رابطه با اقليم    172
5-6-4-نتیجه گیری و تعیین تدابیر طراحی اقلیمی    173
5-7-تاریخچه و سابقه پیدایش منطقه ۲۲ شهرداری تهران    175
5-8-مشخصات جغرافیایی و اقلیمی منطقه ۲۲ شهرداری تهران    177
5-9-کيفيت هوا در منطقه 22 شهرداري تهران    181
5-10-شبکه حمل و نقل منطقه 22 شهرداري تهران    183
5-11-ضرايب تعديل زيست محيطي و شهرسازي    189
5-12-ضوابط جلوگيري از افزايش محدوده شهرها  ( مصوبه مورخ 10/8/78)    192
فصل ششم:نمونه های موردی    194
6-1-نمونه های داخلی    194
6-1-1- موزه هنرهای معاصر تهران    194
6-1-2 موزه زاهدان    199
6-2 نمونه های خارجی    202
6-2-1 موزه ی تاریخ هلوکاست. موشه سفدی    202
6-2-2 موزه یهود دانیل لیبسکیند    205
منابع و ماخذ فصل ششم:    209
فصل هفتم :کانسپت و طراحی    209
7-1-طراحی    210
7-1-1-كانسپت ها:    210
7-1-2- ايده و طرح نهايي    212
7-1-3- طراحي معماري    214
7-2-ايده ها:    216
7-3-سناريوهاي کانسپچوال ( مفهومي )    218
7-4-نظریه کوين روش مي گويد    220
7-5-نظریه :ادوارد لارابي بارنز مي گويد    221
7-6-سلسله مراتب کانسپت    222
7-7-انواع پنجگانه کانسپت:    223
7-7-1-کانسپت قياسي (Avalogies)    223
7-7-2-استعارات و تشبيهات (کانسپت هاي استعاري) (Metaphores and Similes)    226
7-7-3- (کانسپت هاي جوهري) Essences    226
7-7-4-پاسخ مستقيم  و حل مساله (کانسپت هاي برنامه اي) Prigrammatic    229
7-7-5-ايده آل ها (کانسپت هاي  ايده آل گرا)    230
7-8-کانسپت طرح    231
منابع:    231
 
 

به Scape" به معناي زمين و Land" در زبان فارسي از دو بخش Landscape واژه
معناي منظر تشكيل شده است.
اين واژه معدل مفهومي ندارد و در ترجمه آن از واژگاني مثل "منظر" يا "چشم انداز"
استفاده مي شود كه بار حسي و مفهومي كامل معادل واژه انگليسي را با خود همراه ندارد.
معماري منظر دانشي است كه به فضاي بيروني و خارج از ساختمانهاي بسته و به چشم
انداز آن به همراه ساختار محيطي آن, چه از ديدگاه محيط زيست و طبيعت 1, چه از ديدگاه
رابطه آن با زندگي انسان 2 و چه از ديدگاه هنر و زيبايي شناسي 3 مي پردازد. از ديدگاه معماري
منظر انسان محاط در طبيعت و منظر فضاي مسلط بر انسان بوده و بعضا محيط بر ساختارهاي
جزء و عناصر معماري است. ساختمانها و عناصر معماري در هنگام تماس با محيط تابع شرايط
آن هستند و در داخل فضاي ساخته شده شرايط مصنوع دست ساخت انسان پديد آمده است.
انسان در داخل ساختمان بوسيله يك پوسته خود را از طبيعت جدا كرده و شرايط كنترل شده
و مصنوع دست ساخت خود را پديد مي آورد كه بر تنظيم شرايط داخل پوسته تسلط بيشتر
دارد. از مكاني كه پوسته بنا با بيرون ارتباط برقرار مي كند فضاي بيروني و محدوده معماري
منظر پديد مي آيد كه فضايي به مقياس متفاوت بسيار بزرگتر در مقايسه با اندازه هاي مورد
استفاده روزمره است. معماري منظر در چنين عرصه اي, پديده اي هنرمندانه از ديدگاه
خلاقيت و نوآوري فضا است و از نظر زيبايي تكيه بر زيبايي طبيعت و پس از آن دست ساخت
انسان دارد. از آنجا كه انسان همواره تمايل دارد زندگي خود را در محيطي سالم و آرامش بخش
در ارتباط با زيبايي هاي طبيعي سپري كند, معماري منظر مي تواند تكيه بر سالم سازي
محيط همراه با ديدگاه هنرمندانه و تكيه بر اصول زيبايي شناسي داشته باشد. عرصه اين دانش
از پهنه زمين و خارج از فضاهاي بسته ساختمان و از اولين مكان بيروني هر فضاي بسته شروع
مي شود و گستره آن تمامي فضاهاي بيروني را كه شامل عرصه زمين و سقف آسمان مي شود,
در بر مي گيرد. معماري منظر علمي وابسته به تكنيك دست ساز انسان است كه با فضاي باز
بيروني سر و كار دارد و از عناصر بياني هنر, هوش و ذكاوت كاربردي انسان, احساس و
هيجانات انساني شناخته مي شود و در نمود آن, مجموعه اي از ادراك و عواطف را مي توان
پديد آورد

بیشترین جلوه های تاریخی در موضوعات مختلف را در موزه ها می توان یافت و موزه ها را می توان مکانی برای تماشای اشیاء تاریخی و ارزشمند قلمداد کرد که یادآور خاطره هنر ، فرهنگ و تاریخ گذشتگان است. هر یک از گنجینه ها ، اشیای عتیقه و آثار در عین بی زبانی هنر و اسناد و تاریخ گذشته را بازگو می کند. به عبارت دیگر می توان موزه ها را آیینه ای تمام نما از آداب و سنن ، فرهنگ معنوی و هنر دوران گذشته دانست و با دیدن این آثار با گذشته ها ارتباط برقرار کرد.گیاهان مهمترین عامل حیات روی زمین بوده و حیات وابسته به آن ها می باشد.کشور ایران از نظر داشتن انواع گیاهان بومی غنی می باشد و دارای تنوع آب و هوایی است و یکی از پنج کشور جهان می باشد که می توان چهار فصل را در یک زمان مشاهده نمود این در حالی است که به علت ابتدائی بودن روشهای کشاورزی کمبود متخصصان این رشته و دور بودن مراکز کشاورزی از مناطق زیر کشت سالانه هزار هکتار زمین مرغوب و مراتع مختلف از بین رفته و گستره بیابانها دور نمای نومید کننده ای را تصویر می کند. در حالیکه با انجام مطالعات و آشنایی بیشتر با انواع گیاهان بومی کشور می توان بهره برداری هر چه بیشتری از زمین، این موهبت الهی داشت.در این رساله از روش مطالعه کتابخانه ای ( اسنادی ) برای دستیابی به مفاهیم مورد نیاز و بررسی نمونه های خارجی و پیشینه ی تحقیق و از روش گردآوری های میدانی برای بررسی کارهای مشابه صورت گرفته در ایران استفاده شده است.و......


کلمات کلیدی مرتبط:
پروژه طراحی موزه گل و گیاه ,دانلود نقشه , طراحي , پلان موزه گل و گیاه, طرح, معماري دانلود , اتوکد موزه گل و گیاه، dwg,پلان , plan,cad , مقاطع موزه گل و گیاه, نماي , نقشه موزه گل و گیاهکانسبت , ايده, پروژه, دتايل موزه گل و گیاه, جزييات detail. , نقشه موزه گل و گیاه, اسکيس موزه گل و گیاه, فاز 2 مو,
مقالات مرتبط در این دسته
پروژه کامل طراحی باغ گل و گياه

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد