خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود , تاثیر اقلیم بر طراحی مجتمع مسکونی, نمونه موردی, عکس- پاورپوینت

   تعدادبرگ: 71   قیمت: 10000 تومان   حجم فایل: 8135 kb  تعدادمشاهده  1



مقدمه
تابش آفتاب
دمای هوا
باد
رطوبت هوا
معماری خورشیدی
علل ایجاد مجتمع های مسکونی
انواع مجتمع های مسکونی
نمونه ها:
1.مجموعه مسکونی در آمستردام
2.مجتمع مسکونی دراک در شیراز
پلان ها
نما از مجتمع ها

موقعیت اقلیمی ایران شرایطی را فراهم نموده که گونه هاي مختلف فرهنگ معماري با توجه به میکروکلیماي هر منطقه را بوجودآورده است. سازگاري مناسب، اقتصادي بودن و... از جمله پارامترهایی است که معماري سنتی متناسب با اقلیم هر منطقه را توجیه می کند. با توجه به پیشرفتهاي چشمگیرتکنولوژي معماري سنتی می تواند به عنوان یک تکنولوژي و فرهنگ مورد اعتماد در برخی از نقاط کشور بکار گرفته شود وبافت هاي سنتی بهترین راندمان و کارایی را داشته باشد. محیط جغرافیایی، طبیعت و عناصر طبیعی بعنوان یکی از سازنده ترین اعضاي فرایند شکل گیري فضاهاي زیست انسانی است. اگر ما بخواهیم هماهنگ با محیطمان زندگی کنیم، باید به اختیار هر آنچه را پدرانمان از روي اجبار انجام داده اند انتخاب کنیم. اگر به این موضوع توجه نکنیم، بسیاري از کیفیت هاي پایداري طبیعی بافت و محیط اطرافش را از دست می دهیم. توجه به توپولوژي طبیعی و اقلیمی و محیط جغرافیایی، بخشی از مهارتهاي بشري بشمار می آید. توانائی کامل در استفاده از انرژي خورشیدي، لطافت آب، الگوي گردش هوا و دیگر عناصر موجود در محیط جغرافیایی مانند شیب زمین، مورفولوژي زمین، آلاینده ها را از فضاهاي بافت شهري دور نگه می دارد و ساکنین این مناطق از شرایط آسایش اقلیمی لذت می برند. بافت شهري قدیم با این نوع طراحی کمترین خطر بلایاي طبیعی را به خود می دیده است . در این میان چگونگی برخورد با طبیعت ومعماري در آن، واکنشی است که هر انسانی در نقاط مختلف کرة زمین داشته و خواهد داشت و معماري با ارزش باقی مانده از دوران گذشته نشان دهندة فائق آمدن او به صورت کامل یا ناقص بر عواملی همچون مسائل اقلیمی، آب و هوا می باشد. از اینجاست که ما شاهد معماري سنتی گوناگونی در کشورهاي مختلف جهان همخوان با اقلیم و فرهنگ می باشیم که ویژگیهاي خاص منطقۀ خود را نشان می دهند. در ایران به علت دارا بودن شرایط گوناگون اقلیم و فرهنگ، ویژگی خاصی دارد و معماري هاي متفاوتی هماهنگ با اقلیم در آن بوجود آمده است.
الف- خصوصیات اقلیمی منطقه چه تأثیري بر معماري آن منطقه خواهد گذاشت؟
ب- نحوة به کارگیري مصالح سنتی و انرژي هاي قابل تجدید در معماري فضای مسکونی باتوجه به شرایط اقلیمی به چه صورت می باشد؟
ج- آیا در ساخت و سازهاي هر منطقه حفظ محیط زیست و صرفه جویی در مصرف انرژي مورد توجه قرار می گیرد؟
معماري و مسکن همیشه و در هر زمانی مورد علاقه محققان، به خصوص معماران بوده است. معماران، همراه با دیگر دانشمندان همواره در جست و جوي تفسیر و تبیین سکونت، مسکن و هم چنین معماري بوده اند و در پی ارتقاء فهم خود نسبت به این موضوع و سپس ارتقاء اثر خود بوده و هستند. نگارنده در این تحقیق به شناسایی اصول و ویژگی هایی تأثیر چگونگی اقلیم بر معماری و فضای مسکونی پرداخته است : اهمیت تاثیر اقلیم بر معماری،انجام مطالعات و پژوهش های جامعی را در این زمینه ایجاب می کند.بویژه در کشور ما که تنوع شرایط اقلیمی در آن کاملا مشهود است.انجام تحقیقات گسترده در این زمینه امری اجتناب ناپذیر است.
بطورکلی،این پژوهش ها به دو صورت نظری وعملی انجام می گیرد.دروجه اول،مباحث نظری مربوط به اقلیم و ساختمان،مورد بررسی قرارمی گیرد و در وجه دوم،با بهره جستن از آمار آب و هوایی مناطق مختلف و انجام تقسیم بندی های اقلیمی،همچنین با استفاده از نمونه های ساختمانی مناطق مختلف اقلیمی،آزمایش ها و محاسبات دقیق صورت می گیرد.از آنجا که آزمایش ها عملی در چار چوب وظایف موسسات تحقیاقات ساختمانی انجام می گیرد واین امر تنها با تخصیص بودجه وزمان کافی از سوی سازمانهای مربوطه امکان پذیر است، همچنین به دلیل نبود امکانات عملی جهت انجام این برنامه ها ودر دست نبودن امار واطلاعات آب وهوایی مناطق مختلف، پژوهش حاضر بیشتردر وجه اول استوار است .
اقلیم و نیاز به سرپناه :
رابطه علت و معمولی اقلیم بوسیله ي معماري و همچنین جغرافیاي انسانی کاملاً پذیرفته شده است. هر چند جغرافیاي انسانی از مدتی قبل با تأکید کمتري به آن نگاه می کند. براي آنکه نقش تعیین کننده اي که اقلیم در پیدایش شکل ساخته شده ایفا می کند را مورد سؤال قرار بدهیم؛ میزان متفاوت وترکیب گوناگون عوامل اقلیمی که خود ناشی از تفاوت موقعیت جغرافیای مناطق مختلف است، حوزه های اقلیمی متفاوتی در جهان پدید آورده که هریک ویژگی های خاصی دارد .  محیط زیست ، شهرها وحتی بناهای مربوط به این حوزه های اقلیمی، ویژگیهای خاصی متناسب با شرایط اقلیمی خود به دست آوردند.  هدف این گزارش ، تعیین حوزه های مختلف اقلیمی ایران در ارتباط با معماری وارائه اطلاعاتی است که برای دست یابی به طرحهای منطقی معماری وهماهنگ با اقلیم مورد نظر خود می پردازیم .
امروزه نه تنها می توان آنچه در مورد تغذیه و مسکن گفته شد را مورد سؤال قرار داد، بلکه این موضوع درباره انسان اولیه و بدوي نیز صحت ندارد، انسانی که با وجود زندگی در جامعه اي که با کمبود مواجهه می باشد با تابوهاي عدیده و محدودیتهایی نیز در زمینه مسکن و تغذیه خود درگیر می باشد؛ و چنین به نظر می رسد که عوامل غیر کاربردي و غیر ضروري حتی در زمینه هاي مورد اشاره چون اهلی کردن حیوانات و کشت گیاهان داراي اهمیت به سزایی هستند؛ مواردي که بعداً با دقت و جزئیات بیشتري به براي انسان سرپناه از بالاترین درجه ي اهمیت » آن خواهیم پرداخت. در مورد آنچه و بویژه مسکن ارتباط دارد تأکید شده است که برخوردار است و در نبرد و ستیز همیشگی انسان با زندگی، مقام اول را دارد و در تلاش انسان براي محافظت از خود در برابر تغییرات جوي و فصول، انسان در طول زمان به تکامل انواع متعدد مسکونی که یکی از آنها خانه داراي حیاط می باشد، پرداخته است .
 
 
 
 
الف) علت ایجاد مجتمع های مسکونی:
 
1) با توجه به نیاز بشر به حفظ امنیت و توانایی بیشتر برقراری امنیت توسط نیروهای جمعی به نسبت نیروهای فردی، انسانها زندگی به صورت گروهی را تا آنجا که به حریم خصوصی شان لطمه وارد نکند دوست دارند.
2)وجود مجتمع های مسکونی این امکان را به مخاطبان می دهد تا از امکانات بیشتر و بهتری بهره گیرند.(مثل فضاهای خدماتی و تفریحی و...)
3)کمتر شدن هزینه ها با توجه به تقسیم آنها بین تعداد خانوار بیشتر.
4)امکان لذت بردن از زندگی جمعی در کنار حریم خصوصی.
به این نکته نیز باید توجه کتیم که در مکانهای تفریحی و ییلاقی که مورد استفاده دائمی نیستند نیاز به همجواری واحدهای مسکونی برای حفظ امنیت و استفاده از امکانات تفریحی و امکان  فعالیت های جمعی  از موارد عادی ( مجتمع های مسکونی شهری ) بیشتر احساس میشود.
 
 
 
ب) انواع مجتمع های مسکونی:
 
به طور کلی 4 نوع مجتمع مسکونی وجود دارد به شرح زیر می باشد:
 
GARDEN  APARTMENT1
IN  FILL APARTMENT2
HIGH  RISE  APARTMENT3
TERESSED  APARTMENT4
 
در بین انواع مجتمع های مسکونی مجتمع های مسکونی تراسه (TERESSED  APARTMENT) کمتر ساخته می شوند و معمولاً به صورت ویلا و برای تفریح طراحی می شوند.


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود , تاثیر ,اقلیم , بر روی ,مسکن , , نمونه , موردی, ,عکس- ,پاورپوینت , ,مقدمه ,تابش آفتاب ,دمای هوا ,باد ,رطوبت هوا ,معماری خورشیدی ,علل ایجاد مجتمع های مسکونی ,انواع مجتمع های مسکونی ,نمونه ها: ,1.مجموعه مسکونی در آمستردام ,2.مجتمع مسکونی دراک در شیراز ,پلان ها ,نما از مجتمع ها,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی مطالعات اقلیمی معماری شهر مورچه خورت اصفهان
پاورپوینت بررسی اقلیم مدیترانه ای
پاورپوینت بررسی آپارتمان کامپوس در منچستر، انگلیس
پاورپوینت بررسی ملاحضات اقلیمی در معماری ساختمان
پاورپوینت بررسی ارتباط اقلیم و معماری
پاورپوینت بررسی شرایط اقلیمی معماری ماسوله
پاورپوینت بررسی شرایط اقلیمی و معماری شهر تهران
پاورپوینت بررسی سایبان ها در مناطق گرم
پاورپوینت بررسی شرایط اقلیمی و معماری خراسان رضوی مشهد
پاورپوینت بررسی شرایط اقلیمی و معماری بومي بوشهر
پاورپوینت بررسی شرایط اقلیمی و معماری نواحی گرم و مرطوب
پاورپوینت بررسی شرایط اقلیمی و معماری ، معماری و اقلیم
پاورپوینت بررسی گونه بندی ساختمان ها بر پایه مبحث 19 مقررات ملی
پاورپوینت بررسی اقلیمی و معماری شهر پاکدشت
مطالعات بررسی شرایط اقلیمی شهر خرمشهر
مطالعات بررسی شرایط اقلیمی شهر ری تهران
دانلود, پاورپوینت بررسی اقلیم و جغرافیایی شهرستان گلپایگان ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی اقلیم و جغرافیایی شهرستان الیگودرز ,pptx
پاورپوینت بررسی شرایط اقلیمی و معماری شهر مشهد
پاورپوینت بررسی شرایط اقلیمی و معماری عسلویه، استان بوشهر

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد