خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 فروش آثار شما
 نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: پاورپوینت بررسی کاربرد انرژي خورشيدي در معماری

   تعدادبرگ: 40 اسلاید   قیمت: 25000 تومان     تعدادمشاهده  1


پاورپوینت بررسی کاربرد انرژي خورشيدي در معماری

مقادير بسيار زيادي از سوخت هاي فسيلي تجديدناپذير که امروزه براي توليد انرژي مصرف مي شوند، سوخت هايي هستند که در دسترس نسل هاي آينده نخواهند بود و آيندگان از آن محروم خواهند ماند. فرآيندهايي که در تبديل سوخت به انرژي نقش دارند، به دليل پخش و گسترش آنها در درازمدت اثرات منفي بر محيط خواهند داشت. اين شرايط مستلزم يک بازنگري اساسي و سريع در تفکر بشر، به ويژه در بخشي که برنامه ريزان و موسسات در فرآيند ساخت آن نقش دارند، خواهد بود. شکل و نوع فضاي ساختماني ايجاد شده براي آينده بايد بر اساس يک رويکرد پاسخ گويانه و مسئولانه به طبيعت و استفاده از پتانسيل انرژي هاي پايان ناپذير به خصوص خورشيد باشد، چرا که خورشيد يکي از منابع مهم انرژي است که به فناوري هاي پيشرفته و پر هزينه نياز ندارد به عنوان يک منبع مفيد و تأمين کننده ي انرژي در بيش تر نقاط جهان به کار گرفته شود. استفاده از اين انرژي پاک براي تمامي کشورها، به ويژه آن هايي که فاقد منابع انرژي زيرزميني اند، مناسب ترين راه براي دستيابي به نيروي لازم براي رشد و توسعه اقتصادي است. نقش معماري و شهرسازي در اين جا به عنوان يک حرفه مسئوليت پذير است که به طور وسيع اين جنبه ي مهم را پشتيباني مي کند. بنابراين، هدف از کار معماران و شهرسازان در آينده بايد طراحي ساختمان ها و فضاهاي شهري به گونه اي باشد که منابع طبيعي محفوظ بمانند و بهره برداري از انواع قابل تجديد انرژي، به ويژه انرژي خورشيدي، تا حد امکان به طور گسترده مورد استفاده قرار گيرد. (بندتي،1384)
در اواسط دهه ي هفتاد (1970) هنگامي که بحران انرژي براي اولين بار بشر را از طبيعت محدود سوخت هاي فسيلي آگاه ساخت، معماران و برنامه ريزان شهري- که مسئول حوزه و بخشي بودند که بيش از نيمي از انرژي مصرفي به آن بخش نسبت داده مي شد - نتوانستند پاسخ دقيق و واضحي براي اين مشکل پيدا کنند. مدت زمان طولاني پيش از اين موضوع، انرژي در مقاديري نامحدود و با قيمتي مناسب و قابل قبول در دسترس همگان بود و به نظر نمي رسيد که روزي اين نياز حياتي به وجود آيد و مصرف انرژي بايد کاهش پيدا کند. هر چند بعد از آن زمان، احساس ناامني و تزلزل بسيار شديدي در اين باره به وجود آمد و حداقل، چالش هايي که اين شرايط جديد را به وجود آ ورده بود، شناسايي شد: وظيفه ي اوليه و اصلي ساختمان ها - تأمين سرپناه و استراحتگاه براي انسان و دارايي هاي او - به طور مجدد تفسير شد.
صرفه جويي دقيق در مصرف انرژي و استفاده و به کارگيري موثرتر از اشکال منطبق با محيط زيست (به ويژه انرژي خورشيدي) به صورت يک فرضيه، نقش محوري را در کار افراد متخصص در اين زمينه ايجاد کرد. اين رويکرد جديد پاسخي عمل گرايانه به شرايط موجود بود و تنها بر اساس تمايل هاي مدگرايانه نبود. (سقطي،1380)
حال، پس از گذشت سه دهه، مي توان تعداد زيادي از ساختمان هاي برجسته و ممتازي را نام برد که مفاهيم بلند پايه ي معماري پايدار در آن ها آشکار است. اين ساختمان ها بيانگر تعابير جديد و کاربردهاي موثر و جامع انرژي محيطي براي گرمايش، سرمايش، تهويه ي طبيعي، روشنايي و توليد الکتريسيته هستند. از جمله ساختمان هايي که انرژي خورشيدي در طراحي آن ها به عنوان يک معمار اصلي محسوب مي شود و به شکل موثر مورد استفاده قرار مي گيرد، مي توان به خانه ها و مجتمع هاي مسکوني از هر نوع و با هر ابعادي، مدارس، دانشگاه ها، ادارات، موزه ها، نمايشگاه ها و بسياري از کاربري هاي ديگر اشاره کرد.
 خورشيد: جنبه هاي حسي و فن آوري
نور خورشيد (آفتاب) منبع مستقيم رفاه و سلامت انسان است و بدن انسان از طريق حسگرهايش خود را با آن تطبيق مي دهد. بدن انسان گرما را حس مي کند و به وسيله ي لايه هاي سطحي پوست، به افزايش يا افت شديد گرما واکنش نشان مي دهد. بدن انسان از طريق تعريق، تبخير يا به وسيله ي استفاده از وزش نسيم سعي در خنک سازي خود دارد، در حالي که در شرايط عکس به دنبال پناهگاهي براي گرم شدن و حفاظت در برابر باد مي گردد. (دنکاي،1386)


نور خورشيد تأثير مستقيمي بر توليد هورمون ها در بدن دارد و در نتيجه بر روي حالات، انگيزه، اشتياق و خواسته هاي بشر تأثير مي گذارد. نور خورشيدي به بدن انسان مي تابد و به آن انرژي مي دهد. در اثر تابش نور خورشيد (آفتاب) بر اشياء است که انسان مي تواند آن ها را ببيند و زيبايي آن ها را حس کند که اين زيبايي حاصل القاء نور است و تابش نور به اشياء، شکل، رنگ و حجم مي دهد. نور خورشيد به گل ها و درختان و جنگل ها زندگي مي بخشد، مناظر زيباي طبيعت را پديد مي آورد و قابل رويت مي کند و در واقع نور خورشيد منبع و اساس رشد و توليد غذاي بشر است. خورشيد به زمين تابيده و آن را گرم مي کند و حتي به هوا و لايه هاي اتمسفر هم گرما مي بخشد. نور خورشيد با تأثيرات متقابل نوسانات درجه ي حرارت، باعث ايجاد باد، باران و برف مي شود.

خورشيد، خانه هاي ما را روشن و گرم مي کن و آب انباشته شده، باد و موج هاي دريا را گرم مي کند. برداشت هاي حسي انسان از طريق تجربه فيزيکي و قابليت بصري، زيبايي چند بعدي خورشيدي که هميشه منبع الهام هنرمندان و از جمله معماران بوده است را به بشر منتقل مي کند.
با اين حال، يکي از مواردي که در استفاده از خورشيد به عنوان شکلي از انرژي بايد مورد توجه قرار گيرد، ناپيوستگي تابش آن است. ناپيوستگي تابش خورشيدي در گذشته با کاربرد اشکال ديگري از انرژي به عنوان جايگزين يا با مهاجرت و جابه جايي رفع مي شد. مردم به نواحي که در آن جا فصل تابستان بود يا نواحي و اقليم هاي گرم تر جنوبي که زمين قابل کشت داشتند، مهاجرت مي کردند؛ و يا از نواحي حفاظت شده ي خود به نواحي که بيش تر در معرض نور خورشيد بودند، و در فصول سرد بر خلاف آن، نقل مکان مي کردند. انسان الگوي کلي زندگي اش را با وجود خورشيد، هماهنگ ساخته است. خورشيد با تابش عظيم و بي انتهاي خود هيچگاه به شخص يا گروه خاصي تعلق نداشته است و متعلق به تمام موجودات زنده و غير زنده ي کره ي زمين و ساير کرات است. با اين همه، حتي اگر خورشيد ميليون ها بار بتابد تا انرژي مورد نياز امروز مردمان کره زمين را فراهم کند، باز هم اين مساله بايد در ارتباط با ساختمان ها، با حداکثر دقت در نظر گرفته شود، چرا که ساختمان ها جمع کندگان عظيم انرژي و نور خورشيد هستند که سايه خود را بر ساختمان هاي ديگر و بر زمين مي اندازند و در نتيجه قسمت هايي که در سايه قرار مي گيرند، مالکيت خورشيد را از دست مي دهند و در عوض ساختمان هايي که در معرض انرژي خورشيدي هستند مالکيت آن را از دست مي گيرند( دنکاي،1386)
بنابراين استفاده از خورشيد بايد تمام عرصه ها از کاربري هاي شخصي (انساني) گرفته تا کاربري هاي تکنيکي و اجتماعي (انساني - زيست شناسي) را شامل شود.
مهم ترين بعد مجزاي بعد خورشيد در ارتباط با ساختمان ها، استفاده ي بصري از آن است و اين يعني نور خورشيد (آفتاب)، تابش و چشم انداز. تابش مستقيم آفتاب به بدن انسان را مي توان در نواحي خاصي محصور کرد که مردم در اين مکان ها اوقات فراغت و استراحت خود را مي گذرانند، (مثل نواحي خارج از خانه، بالکن ها، حياط، گلخانه، و ايوان ها ...). معماري خورشيدي بايد بتواند شرايط راحت و مطلوبي را براي صرف مدت زمان طولاني در چنين نواحي فراهم آورد. مهم ترين موارد در اين راستا، عبارت اند از جنبه هاي آسايش بصري (مناظر) و چشم اندازي کوتاه به خورشيد است. جنبه ي منحصر به فرد روشنايي روز در تکنولوژي خورشيدي، متأثر از تراکم نوري است. ساختمان ها بايد طوري طراحي شوند که بتوانند نور پراکنده و پخش شده ي خورشيد را دريافت کنند، که اين خود زماني حاصل مي شود که خورشيد در بالاترين نقطه در آسمان (سمت الرأس) باشد. (Behling. 1996)
يکي از اشکال استفاده از انرژي خورشيدي در ساختمان به صورت مستقيم (انفعالي) است که در آن کيفيت و چگونگي معماري ساختمان، دريافت و ذخيره ي انرژي خورشيدي را فراهم مي کند.
کاربردهاي شخصي استفاده از نور خورشيد، چون گرمايش ساختمان يا اتاق ها با تابش خورشيد را نيز مي توان جزء کاربردهاي انفعالي يا مستقيم انرژي خورشيدي به شمار آورد. (Behling. 1996)
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
کاربرد انرژي خورشيدي در معماری ,پاورپوینت انرژي خورشيدي ,معماري خورشيدي ,استفاده از انرژي خورشيدي ,جنبه هاي حسي و فن آوري ,صرفه جويي در مصرف انرژي , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی مطالعات اقلیمی معماری شهر مورچه خورت اصفهان
پاورپوینت بررسی اقلیم مدیترانه ای
پاورپوینت بررسی آپارتمان کامپوس در منچستر، انگلیس
پاورپوینت بررسی ملاحضات اقلیمی در معماری ساختمان
پاورپوینت بررسی ارتباط اقلیم و معماری
پاورپوینت بررسی شرایط اقلیمی معماری ماسوله
پاورپوینت بررسی شرایط اقلیمی و معماری شهر تهران
پاورپوینت بررسی سایبان ها در مناطق گرم
پاورپوینت بررسی شرایط اقلیمی و معماری خراسان رضوی مشهد
پاورپوینت بررسی شرایط اقلیمی و معماری بومي بوشهر
پاورپوینت بررسی شرایط اقلیمی و معماری نواحی گرم و مرطوب
پاورپوینت بررسی شرایط اقلیمی و معماری ، معماری و اقلیم
پاورپوینت بررسی گونه بندی ساختمان ها بر پایه مبحث 19 مقررات ملی
پاورپوینت بررسی اقلیمی و معماری شهر پاکدشت
مطالعات بررسی شرایط اقلیمی شهر خرمشهر
مطالعات بررسی شرایط اقلیمی شهر ری تهران
دانلود, پاورپوینت بررسی اقلیم و جغرافیایی شهرستان گلپایگان ,pptx
دانلود, پاورپوینت بررسی اقلیم و جغرافیایی شهرستان الیگودرز ,pptx
پاورپوینت بررسی شرایط اقلیمی و معماری شهر مشهد
پاورپوینت بررسی شرایط اقلیمی و معماری عسلویه، استان بوشهر

 


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
هرگونه کپی برداری منجر به پیگیری قضایی خواهد شد
Copyright © 2013-2025 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد